loading...

روش های زندگی بهتر و کسب درآمد

تحقیقات نشان داده است که سوسک ها حامل باکتریهای اسهال، وبا و حتی تب تیفوئید هستند و آنها را از فاضلاب به خانه ها منتقل می کنند. علاوه بر این سوسک ها حامل تخم کرم های انگلی هستند که ورود آنها به خانه مشکلات جدی برای سلامت انسان ایجاد خواهد کرد.

فصل تابستان که از راه می رسد، تعداد مراجعه کنندگان به شرکت های سمپاشی رشدی تصاعدی پیدا می کند، درواقع یک باور غلط در میان مردم شکل گرفته است که تابستان و شدت گرفتن گرما یعنی زمان سمپاشی؛ در صورتی که این باور کاملاً اشتباه است، زیرا در تابستان این جانوران فقط خودشان را نشان می دهند و به چشم می آیند.

بهترین زمان سمپاشی، پاییز و زمستان است، یعنی زمانی که آنها تخم ریزی می کنند و با یک سمپاشی کامل می توان در نطفه جلوی زیاد شدن آنها را گرفت.

سرویس سمپاشی منازل خوب

درباره سمپاشی هم باید چند نکته مهم را مردم مورد توجه قرار دهند. نخست اینکه به هیچ وجه خودشان این کار را انجام ندهند و حتما توسط متخصص انجام شود. سمپاشی اگر توسط مردم و با سم های غیراستاندارد انجام شود، جز مقاوم کردن جانوران و دشوار شدن کار شرکت های سمپاشی نتیجه ای دربر ندارد.

سمپاشی فضایی

مزایا:

موثر بر پشه های بالغ - پوشش منطقه وسیع - حشره کش کمتر برای یکبار استفاده - مناسب برای کشتن پشه های خارج از منزل

معایب:

هزینه بالا – نیاز به کارکنان اموزش دیده – آلودگی مناطق وموجودات – پخش بوی حاصل در منطقه

اقدامات کنترل پشه ها ودیگر دوبالان-ساخت خانه های ضد پشه

•  طراحی مناسب خانه ها:طبقات بالاتر - پایه بلند- تعداد در وپنجره - مسدود کردن لبه بام ها

•  اقدام حفاظتی برای چادرها:سمپاشی اطراف وخود چادر-کویلهای ضد پشه-توری-دور کننده- پارچه آغشته به سم

متاسفانه برخی شرکت های سمپاشی که در فضاهای رسانه ای تبلیغ می کنند، به مردم می گویند سمی که ما استفاده می کنیم هیچ خطری ندارد، هین جا بصراحت اعلام می کنیم که ما سم بی خطر نداریم!

تمام سم های موجود در بازار چه اصل و چه قلابی شیمیایی هستند و ریشه شان نفت است و احتمالاً شما هم شنیده اید که می گویند در چاه فاضلاب مثلاً نفت یا گازوئیل اگر بریزیم سمپاشی سوسک ها و دیگر جانوران از بین می روند، بخصوص در خانه هایی کهبچه کوچک یا سالمند وجود دارد، بسیار باید روند سمپاشی علمی و تخصصی انجام شود، چرا که مشکلات گوارشی مهمترین عوارض این نوع سمپاشی هاست.

خرید سم مناسب جهت سمپاشی حشرات

 با وجود سموم فراوان در بازار شما قطعا برای انتخاب بهترین سم جهت سمپاشی حشرات باید با یک کارشناس سمپاشی خانگی مشورت کنید. برای این منظور نوع حشرات موجود در منزل را نیز باید مورد توجه قرار دهید و بر اساس شیوع حشرات سم مناسب جهت سمپاشی حشرات را با مشورت کارشناس انتخاب کنید.

 

نکات ایمنی مهم قبل از سمپاشی حشرات

 سمپاشی حشرات کار دشواری است که حتما باید قبل از آن آمادگی کسب کنید تا باعث نتیجه معکوس و مسمومیت شما نشود.

۱- انتخاب سم مناسب بر اساس توصیه کارشناس
۲- مطالعه برچسب سم و روش استفاده از آن
۳- آماده کردن محیط و خارج کردن افراد خصوصا بچه ها و سالمندان
۴- برداشتن مواد خوراکی و آشامیدنی در محل سمپاشی حشرات
۵- تعیین بهترین زمان سمپاشی بر اساس نوع حشرات

 نکات ایمنی مهم حین سمپاشی حشرات

 ۱- برای سمپاشی از لباس های پوشیده و کفش و ماسک استفاده کنید.
۲- سم را بو نکنید و تا پایان کار از خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات اجتناب کنید.
۳- موقع سمپاشی خانه و هر محیط بسته ای پنجره ها را باز نگه دارید.
۴- حداقل زمان مورد نیاز درج شده روی برچسب سم برای ورود مجدد به محیط سمپاشی شده را حتما رعایت کنید.
۵- در زمان تهیه محلول سمپاشی در جهت موافق جریان هوا و باد بایستید.
۶- در صورت مجاز بودن خانه را به صورت نقطه ای و لکه ای سمپاشی کنید نه بصورت کلی تا آلودگی سطوح به سم به حداقل برسد.
۷ – در صورت امکان از سمومی استفاده کنید که فقط نیاز است درزها و شکاف ها با آن سمپاشی شود.
۹ – دقت کنید که سم را بیش از غلظت پیشنهادی روی برچسب آن بکار نبرید.

نظرات (0) تاریخ : چهارشنبه 1397/11/10 زمان : 10:42 بازدید : 115 نویسنده : انیم

– فیلتر هوای کثیف   

فیلتر هوای کولر گازی یکی از قطعاتی است که در صورت سرویس و تمیز نکردن به موقع امکان دارد علاوه بر پایین آوردن عملکرد کولر گازی به دیگر قطعات آسیب وارد کند پس هر چند وقت یکبار برای تمیز کردن آن اقدام کنید.
سرویس کولر گازی

سرویس کولر گازی
 
    ۲–  کاهش سرمایش کولر گازی         

یکی از مشکل شایع کولر گازی باد گرم زدن کولر گازی می باشد.
به صورت خیلی ساده یک واکنش شیمیایی در سیستم کولر شما باعث میشود که هوا خنک تولید شود، اگر سطح خنک کنندگی آن پایین است این به معنای آن است که یک  مشکلی برای این سیستم به وجود امده است و در ۹۰% موارد ضعف خنک کنندگی به دلیل نشتی گاز کولر گازی می باشد، در اولین فرصت کولر خود را برسی و نسبت به برطرف کردن این عیب اقدامات لازم را صورت دهید.

تعمیر کولر گازی :

اسپیلت با توجه به نوع فناوری و ساخت آن دقیقاً مانند همان لیوان آب در تابستان است که بدلیل سرد شدن فین ها یا کویل ها  رطوبت هوا را از محیط جمع کرده و بصورت آب از خود خارج میکند و با توجه به نحوه تنظیمات آن می توانید اینکار رابه حداقل یا حداکثر برساند.


     ۳– آیا فن بیرونی (کندانسور) به خوبی کار میکند؟  

فن بیرونی مسئول انتقال گرمای منزل شما به فضای بیرون از خانه می باشد. اگر فن بیرونی به درستی کار نکند سرمای مناسبی نمی تواند جایگزین گرمای منزل شود و باعث خواهد شد که کمپرسور بیش از حد گرم شده و سیکل سرمایش کولر گازی شما مختل شود
 

    ۴– خرابی برد الکتریکی      


چهارمین مشکل شایع کولر گازی یکی از مشکلات رایج خرابی برد فرمانی یا مدار الکتریکی دستگاه است که در صورت بروز مشکل برای این قسمت امکان به وجود امدن هر مشکلی هست ازجمله خاموش شدن کولر گازی یا طبق برنامه نبودن عملکرد دستگاه و …

 

    ۵– مراقب کابل ها باشید           


اگر کولر گازی گهگاه به صورت خودکار خاموش و روشن میشود به دلیل بالا بودن آمپر مصرفی کولر گازی ممکن است که با مشکل سیم کشی مواجه باشید. سیم

کشی معیوب کولر گازی خیلی خطرناک بوده و احتمال آتش سوزی وجود دارد.

سوختن کولر گازی

در تصویر روبرو نمونه ای از آتش سوزی یک کولر گازی به علت اتصال کابل ها را مشاهده می کنید

 

    ۶ – آبریزی کولر گازی   


یکی دیگر از مشکل شایع در کولر گازی که درصد بالایی از مشتریان با ما تماس می گیرند سرریز شدن آب از پنل داخلی کولر گازی می باشد که این نشانه مسدود شدن راه آب خروجی کولر گازی است که با سرویس کولر گازی رفع می شود. البته باید دلایل دیگر را هم بررسی کرد.
رفع آبریزی کولر گازی

    ۷ – وجود برفک روی لوله ها     


هفتمین مشکل شایع کولر گازی برفک زدن لوله های کولر گازی یا کندانسور نشانه کاهش میزان شارژ گاز دستگاه یا کثیف بودن فیلترها می باشد . بعد از خاموش شدن ، آب شدن یخ ،نشتی به دنبال خواهد داشت ، کولر گازی را ریست نکنید اگر تمیز کردن فیلترها کمک نکرد کولر را تا حل مشکل روشن نکنید.
 
 ۸ – صدای غیرمعمول  یا لرزش کولر گازی    

یکی از مشکلات و ایرادهای کولر گازی که باعث وجود مشکل در آسایش میشود صدای غیر معمول کولر گازی میباشد.این صدای ناهنجار ممکن است از یونیت داخلی(پانل) کولر گازی باشد,و یا از یونیت خارجی کولر گازی کندانسور باشد . این صدا های ناهنجار و غیر عادی دلایل مختلفی میتواند داشته باشد,اما بطور کلی و بر حسب مشاهدات مکرر,این صدا میتواند از نا بالانس بودن فن یونیت خارجی کولر گازی یا فن یونیت داخلی کولر گازی باشد

نظرات (0) تاریخ : چهارشنبه 1397/11/10 زمان : 10:20 بازدید : 116 نویسنده : انیم

فصل تابستان با همه ی جذابیت ها و میوه های خوش رنگ و لعابش از راه رسیده است! در هر سن و سال و هر قشری که باشیم نمی توانید از جریان هوای خنک دم صبح و نسیم ملایم آخر شب های تابستانی دست برداریم اما باز گذاشتن پنجره ها در ساعاتی اولیه روز و انتهای شب در تابستان ها مشکلات بسیاری را نیز با خود همراه دارد مشکلاتی نظیر ورود حشرات موذی که تمام آرامش و لذت این فصل دوست داشتنی را از بین می برد. اما راه کار ساده ای برای حل این معضل وجود دارد، آن هم استفاده از توری پنجره هاست! با ما همراه باشید تا نمونه های متنوع آن را با هم بررسی کنیم.


انتخاب توری مناسب برای فضاهای داخلی
پیش از هر چیز باید توجه داشته باشید که برای کدام فضا توری نصب می کنید به طور مثال برای فضایی مانند پنجره های سرویس های بهداشتی و حمام نیاز است که طوری متحرک باشد چرا که توری ها همان طور که مانع از نفوذ حشرات می شوند مانع از خروج آن ها هم می شوند! بنابراین در چنین فضاهای مربوطی که برای تکثیر حشرات بستر مناسبی است حتما باید از توری های متحرک استفاده کرد.

 اما باز شدن پنجره ها ، دغدغه هایی را هم به همراه دارد مثل ورود حشرات مزاحم به داخل منزل. حشرات مزاحمی که به محض باز کردن پنجره به داخل منزل آمده و آسایش را بر هم می زنند. برخی از افراد برای جلوگیری از ورود مگس، پشه و یا زنبور به داخل منزل همیشه پنجره ها را بسته نگاه می دارند ، در حالی که به سادگی و با نصب توری پنجره می توان برای همیشه مانع ورود حشرات مزاحم به داخل منزل شد. با نصب به موقع توری پنجره می توان در فصل تابستان ، از زیبایی ها و مواهب این فصل بیشتر استفاده نمود.

نصب توری پنجره برای همه اتاق ها و حتی سرویس های بهداشتی ضروری است. هر گونه منفذی که ممکن است راه ورود حشرات مزاحم باشد باید با توری پوشانده شود.برای نصب توری روی پنجره ها باید انواع توری را بشناسید و بهترین نوع توری با توجه به جنس پنجره را انتخاب کنید.

نصب توری پنجره عالی

توری گالوانیزه یکی از  انتخاب ها برای نصب توری پنجره است این نوع از توری در برابر خوردگی بسیار مقاوم است. جنس توری محکم و با دوام بوده و عمر بالایی دارد. توری گالوانیزه قابل شستشوست و در مقابل تغییرات دمایی مقاومت خوبی دارد.

توری درب و پنجره آلومینیوم

نوع توری دیگری که برای درب و پنجره کاربرد فراوانی دارد ، توری های آلومینیومی است . این توری ها ضد زنگ بوده و انعطاف زیادی دارد. برش دادن و کار با توری در حین ساخت بسیار ساده است و علاوه بر آن وزن کمی دارد . توری آلومینیوم قابل شستشو بوده و دید قابل قبولی را نیز برای افراد فراهم می کند .

در ویدیوی زیر نوع متفاوتی از توری های پنجره را معرفی می کنیم تا با بهترین نوع توری موجود در بازار آشنا شوید.پس ویدیوی زیر را هرگز از دست ندهید!!                                 

توری پنجره فایبر گلاس

توری های فایبرگلاس که به توری پشه ای نیز معروف هستند ، از نظر اقتصادی با توجه به کیفیتی که دارند کاملا به صرفه می باشند. توری فایبرگلاس در مقابل نور خورشید و حرارت بالا مقاوم بوده و طول عمر زیادی دارد. در هنگام نصب توری پنجره توجه داشته باشید که امکان انتخاب رنگ با توجه به سلیقه و متریال بنا وجود دارد.
برای نصب توری با توجه جنس قاب پنجره و نیاز مشتری می توان از انواع مختلف توری استفاده کرد . و علاوه بر آن انواع توری ثابت، ریلی و یا لولایی نیز برای پنجره ها در نظر گرفته می شود.

توری ثابت برای پنجره ها

قاب توری با پروفیل upvc و کاملا گالوانیزه و تقویت شده می باشد. در صورت درخواست مشتری می توان توری ثابت را با قاب های آلومینیومی ضد زنگ زدگی کار کرد که استحکام قابل قبولی دارند.

توری لولایی برای درب ها

توری های لولایی در دو نوع توری لولایی آلومینیوم و توری لولایی upvc ساخته می شوند ، که تفاوت در متریال قاب است و نصب توری پنجره و درب در هر دو نوع یکسان صورت می گیرد. اغلب توری های لولایی برای درب ورودی در نظر گرفته می شود و برای پنجره ها کاربرد ندارد.

انتخاب جنس توری پنجره

امروزه توری های ویژه ای به بازار آمده است که از نوع خاصی الیاف فایبر گلاس با فناوری نوین ساخته می شود این توری ها ضد گرد و غبار هستند و دید به منظره ی اطراف را مختل نمی کند. این توری ها به انواع مختلف در بازار مانند توری رولی و یا پلیسه موجود می باشد که در پشت فریم پنجره جمع شده و به دلیل نازک بودن فریم آن ها کاملا با پنجره هماهنگ می شود و ظاهر ساختمان را از حالت اولیه خارج نمی کند همچنین جلوی دید و نور را هم نمی گیرد.

نظرات (0) تاریخ : چهارشنبه 1397/11/10 زمان : 10:13 بازدید : 97 نویسنده : انیم

در مورد بلک فرایدی و یا حراج جمعه چه میدانید

سه شنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۷، ۰۵:۲۶ ب.ظ

فروشگاه اینترنتی بامیلو نخستین فروشگاهی بود که بلک فرایدی را در ایران برگزار کرد. در ادامه این پست بامیلوبلاگ در مورد این رویداد هیجان انگیز، حراجمعه ، و تخفیف های استثنایی آن بیشتر بخوانید.

حراجمعه یا بلک فرایدی، فرصتی استثنایی برای خرید کالاها با تخفیف ویژه است. بلک فرایدی چگونه به ایران وارد شد؟ واکنش مردم به این رویداد چگونه بوده است؟ آیا بلک فرایدی در ایران و در قالب حراجمعه با اقبال عمومی روبرو شده است؟

بلک فرایدی یا حراجمعه

بلک فرایدی جمعه پس از روز عید شکرگزاری است. در این روز فروشگاه ها، اجناس خود را با تخفیفی قابل توجه ارائه می کنند. این رویداد در سال های اخیر در سراسر جهان فراگیر شده است. می توانید تاریخچه بلک فرایدی را از اینجا و کشورهای برگزار کننده را از اینجا ببینید. فروشگاه اینترنتی بامیلو، نخستین فروشگاهی بود که این رویداد را به ایران آورد. با روند برگزاری حراجمعه توسط بامیلو در طی سه سال اخیر آشنا شوید.

بامیلو به‌عنوان نخستین و برترین مارکت پلیس ایران اولین بار بلک فرایدی را در ششم آذر سال ۱۳۹۴ در ایران بنیان نهاد. بامیلو این روز جهانی را با نام اصلی خود، بلک فرایدی برگزار کرد. هنگام آغاز تخفیف‌های سرسام‌آور در ششم آذر سال گذشته حجم باورنکردنی از کاربران وارد سایت شدند. در هر ثانیه ۲۰ سفارش ثبت شد و حجم سفارش‌ها در مقایسه با روزهای عادی ۱۵ برابر شد. فروش ۶۰ هزار کالا در این تخفیف استثنائی رکوردی به شمار می‌رفت که تا به آن روز هیچ کسب‌وکار اینترنتی به آن دست پیدا نکرده بود.

منتظر حراج جمعه 2 آذر باشید

بیش از ۴ میلیون بازدید از وب‌سایت بامیلو و حضور بیش از ۵ هزار نفر ۳۰ دقیقه پیش از آغاز فروش کنسول پلی‌استیشن با تخفیف استثنائی در صفحه این محصول نشان‌دهنده علاقه مشتریان به خرید آنلاین است.

برخی از کالاهای پرطرفدار مثل آیفون و پلی استیشن در کمتر از ۳ ثانیه و برخی از پوشاک با تخفیف‌های ۹۸ درصدی در کمتر از ۳۰ ثانیه خریداری شدند، همچنین عطرهای پرفروش در کمتر از یک دقیقه به اتمام رسیدند.

برخی از کالاها نیز مثل ریش‌تراش Moser که با قیمت ۱۷۵ هزار تومان به ‌فروش می‌رسد، با قیمت ۷۵ هزار تومان ارائه شدند، همچنین تلویزیون هایر ۵۰ اینچ، که به قیمت دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد با تخفیف فوق‌العاده و با قیمت یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش رسید. همچون سال گذشته، پاوربانک ADATA نیز یکی از پرفروش‌ترین محصولات بامیلو بود که قیمت آن از ۷۹ هزار تومان به ۴۹ هزار تومان کاهش یافته بود. عطر Burberry که در روزهای عادی با قیمت ۲۲۵ هزار تومان به فروش می‌رسید نیز با قیمت ۹۳ هزار تومان در حراجمعه به فروش رسید.

 ۶ آذر ۱۳۹۴ و حراجمعه سال ۱۳۹۵ نقطه عطفی در فروش آنلاین ایران بود. در سال ۹۶ بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین و البته آفلاین اقدام به برگزاری حراجمعه کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود این مدل از حراج، در سال‌های آینده هم توسط فروشگاه‌ها و مشتریان بیشتری موردتوجه قرار گیرد.

نظرات (0) تاریخ : سه شنبه 1397/08/22 زمان : 17:47 بازدید : 149 نویسنده : انیم

راه های که درامد کسب کرده اند

چهارشنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۷، ۰۳:۵۳ ب.ظ

جیم بیلند راجرز (متولد ۱۹ اکتبر ۱۹۴۲-اهل دموپولیس ایالت آلاباما) یک سرمایه‌گذار آمریکایی و مفسر مالی موفق است که در حال حاضر در سنگاپور زندگی می‌کند. او یکی از پدیدآورندگان کوانتوم فاند (quantum fund)،استاد دانشگاه، نویسنده، مفسر اقتصادی است.نشریاتی چون تایم، واشینگتن پست و نیویورک تایمز، بارونز فوربز، فورچون، وال استریت جورنال، فایننشال تایمز و بسیاری دیگر از نشریاتی که در زمینه اقتصاد یا فاینانس به فعالیت می‌پردازند به طور مستمر مقالاتی در مورد وی به چاپ رسانده‌اند. وی خود را پیرو مکتب اتریشی در اقتصاد می‌داند.


- آیا هیچ وقت فکر می‌کردید که روزی به جایی که‌امروز هستید خواهید رسید
خیر، من هم مثل تمامی افرادی که به چنین موقعیتی دست یافته‌اند، غافلگیر شده‌ام. من مطمئنا می‌خواستم که در زندگی به جای خوبی برسم و حاضر بودم که برای آن به سختی کار کنم. من همیشه می‌خواستم که زود بازنشسته شوم، ولی هیچ وقت فکر نمی‌کردم که این اتفاق قبل از چهل سالگی‌ام به وقوع بپیوندد.

- وقتی متوجه شدید که اولین میلیون ثروت خود را به دست آورده‌اید آیا وسوسه شدید که کمی کندتر به کارتان ادامه دهید؟
به روشنی روزی را که ارزش خالص دارایی‌ام به‌ یک میلیون دلار رسید، به یاد دارم، نوامبر ۱۹۷۷٫ آن موقع ۳۵ سال داشتم، و می‌دانستم که برای انجام کاری که می‌خواستم در ۳۷ سالگی – سنی که تصمیم گرفته بودم در آن برای ماجراجویی دست از کار بکشم – انجام دهم.به بیشتر از اینها نیاز دارم.

- رمز موفقیت شما در چیست؟
من اصلا باهوش‌تر از قسمت اعظمی از مردم نیستم، بلکه انگیزه‌ام برای کار و تحمل سختی، از آنها بیشتر بود. من آماده بودم تا عقل سلیم را بیازمایم. اگر همه‌ یک جور فکر کنند باز هم دلیل نمی‌شود که اشتباه نکنند و اگر بتوانید بفهمید که همه دارند اشتباه می‌کنند، به راحتی می‌توانید مقدار زیادی پول درآورید.

 

 


- استراتژی سرمایه‌گذاری شما چیست؟
ارزان می‌خرم و گران می‌فروشم. من سعی می‌کنم کالایی را پیدا کنم که ارزان باشد و یک تغییر مثبت در حال اتفاق افتادن باشد. سپس به قدری مطالعه و پژوهش می‌کنم که قانع شوم درست فکر می‌کردم. البته آن کالا هم باید به قدری ارزان باشد که اگر هم اشتباه کرده باشم خیلی ضرر نکنم. معمولا هر باری که اشتباه می‌کنم به این دلیل است که به‌اندازه‌ کافی بررسی و مطالعه نکرده‌ام.هیچ وقت ارزش «انجام مسوولیت» را دست کم نگیرید. در دهه‌ ۱۹۶۰، جنرال موتورز موفق‌ترین شرکت جهان بود. یک روز، یک تحلیلگر جنرال موتورز به جلسه‌ هیات مدیره رفت و این پیغام را به آنها داد: «ژاپنی‌ها دارند می‌آیند.» آنها این حرف وی را جدی نگرفتند. ولی سرمایه‌گذارانی که مطالعه و بررسی‌های خودشان را درست و دقیق انجام می‌دادند سهام جنرال موتورز خود را فروختند و به جایش سهام تویوتا خریدند.من در حال حاضر به دنبال خرید هیچ سهامی نیستم. ولی اگر چیزهایی وجود داشته باشند که در حال حاضر از لحاظ ارزشی دست کم گرفته شده باشند، برخی کالاهای اولیه و برخی از ارزها هستند.

- بهترین سودی که کردید کی و چگونه بود؟
کوانتوم فاند. وقتی در سال ۱۹۷۰ شرکت را تاسیس کردیم، من تنها ۶۰۰دلار ته جیبم داشتم. بعد از ۱۰ سال دارایی ما ۴۲۰۰ برابر شده بود.

- آیا می‌خواهید آنقدر ادامه دهید تا بالاخره سقوط کنید؟
خیر. این روزها من ساعات بسیار کمی از روز را صرف کار می‌کنم، چرا که دو دختر کوچک دارم و می‌خواهم بیشترین وقت ممکن را با آنها بگذرانم.هر دو دختر ما دایه‌‌ای چینی دارند و زبان چینی را به خوبی صحبت می‌کنند. برای نسل آنها، انگلیسی و چینی مهم‌ترین زبان‌ها خواهند بود.

- آیا هیچ حقوق بازنشستگی دارید؟
من حقوق بازنشستگی ندارم و امیدوارم که نیازی به آن نداشته باشم. من دارایی‌هایم را جمع کرده‌ام و با استفاده از آنها زندگی می‌کنم.

- آیا اهل ولخرجی و افراط هستید؟
من دوبار به دور دنیا سفر کرده‌ام. بار اول سال ۱۹۹۰ حرکت کردم و با موتور سیکلت در۲۲ ماه ۶ قاره را در نوردیدم. بار دوم که در سال ۱۹۹۹ شروع شد، من و همسرم در ۳ سال، به ۱۱۶ کشور دنیا سفر کردیم.

- آیا می‌خواهید ثروتتان را به بچه‌هایتان انتقال دهید؟
من همیشه به این موضوع فکر کرده‌ام، اگر شما خیلی به بچه‌هایتان پول بدهید، آنها را لوس می‌کنید. من وصیت نامه‌ام را طوری تنظیم کرده‌ام که تا سن سی سالگی شان چیز زیادی بهشان نرسد.من به دانشگاه‌هایی چون ییل و آکسفورد رفته‌ام و تعداد زیادی از بچه‌های افراد ثروتمند را دیده‌ام که هیچ‌وقت نیازی به کار و سختی کشیدن نداشته‌اند. من می‌خواهم که بچه‌هایم تحصیلات خوبی داشته باشند و محیط کار را تجربه کرده باشند.تحصیلات و لزوم به کار کردن زندگی مرا عوض کرد و مرا از مرداب آلاباما به اقیانوس جهان پرتاب کرد.

- در هنگام رکود مردم با پول‌هایشان باید چه کار کنند؟
روی چیزهایی سرمایه‌گذاری کنید که از آنها سر در می‌آورید. اشتباهی که بیشتر مردم مرتکب می‌شوند این است که بنا به حرف مجلات و برنامه‌های تلویزیونی سرمایه‌گذاری می‌کنند.بسیاری از مردم در مورد چیزهایی اطلاعات زیادی دارند و باید روی همان چیزها سرمایه‌گذاری کنند. این شیوه‌‌ای است که آدم را ثروتمند می‌کند.شما با سرمایه‌گذاری روی چیزهایی که هیچ در مورد آنها نمی‌دانید، هیچ سودی نخواهید کرد.

بعد از خواندن مصاحبه این مرد سرمایه دار بهتر است قدری هم در مورد چگونگی پس انداز کردن بیاموزید. همچنان با ما همراه باشید.


پس انداز چیست؟ با پس انداز درست پولدار شویم
معمولا اولین چیزی که با شنیدن واژه پس انداز به ذهن اکثر ما ایرانی ها می رسد، بانک است. از نظر ما ایرانی ها، پس انداز یعنی پول هایی که در بانک می گذاریم تا در روز مبادا از آن استفاده کنیم.اما پس انداز یا همان saving در واقع " درآمد خرج نشده یا مصرف معوق است." یعنی میزانی از درآمد که ما آن را خرج نمی کنیم یا اموالی که برای مصرف بعد از این کنار می گذاریم.پس می توان نتیجه گرفت که پس انداز فقط نقدی نیست، بدین معنا که هر نوع صرفه جویی ما در هزینه ها هم می تواند پس انداز باشد و چه بسا این نوع پس انداز بتواند گره های بیشتری از زندگی ما را باز کند.

 

 
اما، می توان پا را از این هم می توان فراتر گذاشت، به این معنا که پس انداز فقط برای روز مبادا نباشد و حتی از این راه هم بتوان پولدار شد. احتمالا در نگاه اول محال و غیرممکن به نظر می رسد، اما کمی که فکر کنیم می بینیم شدنی است.


رعایت نکاتی که روزانه در زندگی با آن سرو کار داریم و خیلی راحت از کنارشان می گذریم، می تواند در این راه به ما کمک کند.

1.ولخرجی نکنید
ولخرجی یعنی هزینه های اضافی که خودمان به خودمان تحمیل می کنیم. خرید کردن هایی که مازاد میزان مصرف شما هستند، نمونه ای بارز از ولخرجی های بی موردی است که نتیجه اش فقط به باد دادن پولتان است. پس نگذارید پول هایتان را باد با خود ببرد.

2.سقف خرید تعیین کنید
فروشگاه های بزرگ معمولا بهترین جا برای خرید کردن هستند. می توانید با تنها یکبار مراجعه به این نوع فروشگاه ها همه خریدهایتان را انجام دهید. اما خطر هم شما را یا بهتر بگوییم پولتان را تهدید می کند. برای اینکه وسوسه به سراغتان نیاید، حتما یا لیستی از خریدهایتان تهیه کنید یا سقفی برای پولی که می خواهید خرج کنید، تخمین بزنید.

3.فروش فوق العاده و حراج را از دست ندهید
یکی از بهترین مسیرهای پس انداز است. حراج های فصلی و فروش های فوق العاده برای شما فرصتی است که هم جنس خوب بخرید و هم پول زیادی نپردازید و این یعنی پس انداز.

4.در برابر غذاهای بیرون خویشتن دار باشید
یکی از بزرگترین تفریحات ایرانی ها بیرون غذا خوردن است. غذای بیرون خوردن تفریح خوبی است به شرطی که به این دو نکته توجه کنید. اول اینکه غذاهایی را که می توانید در خانه آماده و نوش جان کنید از رستوران نگیرید. دوم اینکه سعی نکنید به زور همه غذایتان را میل کنید. می توانید اضافه غذای خود را به خانه ببرید و یک وعده دیگر هم از آن استفاده کنید.به این ترتیب هم از خوردن غذای بیرون لذت می برید و هم پول پس انداز می کنید.

5.خرج و مخارجتان را یادداشت کنید
افرادی را می شناسم که با نوشتن تمام هزینه های خود از کوچکترین خرید های روزانه گرفته تا بزرگترین خرج های عمده، هزینه هایشان را کنترل و مدیریت می کنند.اگر به دنبال کنترل هزینه هایتان هستید، از همین امروز دفترچه ای را به این کار اختصاص دهید و همه خرج هایتان را بنویسید. مقایسه ماهیانه این هزینه ها شما را در کنترل هزینه ها موفق تر خواهد کرد.

6.دنبال پاسخ چراها باشید
اگر روزی با دیدن قبوض خدماتی یامسائلی از این دست برق از سرتان پرید و متوجه شدید، بیشتر از حد مجاز خرج روی دستتان گذاشته، دنبال دلیلش باشید تا دیگر شوکه نشوید و اوضاع دوباره برایتان عادی شود.
رعایت همین نکات بسیار ساده می تواند صفرهای پول های خارج از بانک شما را از صفرهای پول هایی که در بانک دارید بیشتر کند، یا به عبارت دیگر با پس انداز پولدار شوید. امتحان کنید، امتحانش ضرری ندارد.

نظرات (0) تاریخ : چهارشنبه 1397/06/21 زمان : 15:56 بازدید : 120 نویسنده : انیم

در همین چند مشت پنبه، یک دنیا راز پنهان شده است. کافی است بازش کنید تا به توانایی مادرانه‌تان شک کنید یا به‌خاطر اینکه فرزندتان درست و به‌موقع آن را کثیف می‌کند به موفقیت‌آمیز بودن تلاش‌های‌تان در مراقبت از او افتخار کنید. شاید برای کسانی که تجربه شما را پشت سر نگذاشته‌اند، پوشک یک نوزاد تنها یک عنصر پر از آلودگی و کثیف در خانه باشد که باید زودبه‌زود از شرش خلاص شوید. اما برای شما که از اوضاع مزاجی گرفته تا سلامت سیستم ایمنی بدن فرزندتان را با آن کنترل می‌کنید، یک پوشک باارزش‌تر از این حرف‌هاست. اگر تازه به گروه مادرها وارد شده‌اید یا اینکه قصد مادر شدن دارید،‌ این مطلب را از دست ندهید. در این صفحات قرار است همه آنچه باید در مورد پوشک بچه‌ها بدانید را با شما در میان بگذاریم.

● تعویض پوشک؛ چندوقت یک بار؟

 

پس از هر بار کار کردن شکم یا خیس شدن پوشک باید آن را تعویض کرد. نوزاد را به پشت بخوابانید و پوشک کثیف را جدا کنید. با استفاده از آب ولرم و حوله تمیز، به آرامی نوزاد را تمیز کنید. وقتی که پوشک یک نوزاد پسر را تعویض می کنید، مراقب باشید چون تماس پوست لخت او با هوای سرد ممکن است موجب ادرار کردن نوزاد شود. موقع تمیز کردن نوزاد دختر دقت کنید حوله را از جلو به عقب بکشید تا مانع به وجود آمدن عفونت ادراری شوید. برای جلوگیری از به وجود آمدن راش یا کهیر ناشی از پوشک هم باید حتما از روغن یا پودر بچه استفاده کنید.

 

● سوختگی پوشک یعنی چه؟

 

سوختگی پوشک یا کهیر ناشی از آن اغلب یک تورم قرمز رنگ و دردناک است که ظرف چند روز و پس از شستن با آب گرم و چرب کردن پوست و مدتی استفاده نکردن از پوشک از بین می رود اما برای جلوگیری از به وجود آمدن آن می توانید کارهای زیر را انجام دهید: پوشک بچه را مرتب تعویض کنید و نگذارید پوشک کثیف زیاد دور بدن نوزاد باقی بماند. پس از عوض کردن پوشک با یک صابون لطیف و آب ولرم نوزاد را بشویید و با یک حوله نرم پاک کنید و کرم بچه بزنید. اگر از پارچه های نرم به عنوان کهنه بچه استفاده می کنید، برای استفاده مجدد آنها را با مواد پاک کننده ضد حساسیت و بدون رنگ بشویید. در روز مدتی نوزاد را بدون پوشک رها کنید تا پوست تنفس طبیعی داشته باشد. اگر سوختگی پوشک پس از سه روز مراقبت خوب نشد و یا بدتر شد، حتما با پزشک تماس بگیرید. استفاده از روغن بچه بهترین روش برای تمیز کردن قسمت هایی از پوست کودک است که با پوشک تماس دارد.

 

 برای خرید پوشک مناسب‌تر برای نوزادتان بهتر است از قبل چند مدل بخرید و آنها را بعد از تولدش امتحان کنید تا بهترین و مناسب‌ترین پوشک را پیدا کنید. برای این خریدها لازم است ویژگی‌های زیر را در نظر بگیرید:

جنس: جنس لایهٔ رویی پوشک‌های یک‌بارمصرف بهتر است از کتان باشد. پوشک‌هایی که لایهٔ رویی آنها پلاستیک است، امکان تبادل هوا با بیرون را ندارد و بنابراین پای کودک خیلی زود دچار ادرار سوختگی می‌شود.

قدرت جذب: پوشکی که قدرت جذب خوبی ندارد، ادرار و مدفوع را پس می‌دهد. بهتر است پوشک‌هایی بخرید که داخل و بیرونش لایهٔ جاذب رطوبت دارد.

ارتفاع و بلندی: مدفوع کودکان شیرخوار، به خصوص نوزادانی که تغذیهٔ انحصاری با شیر مادر دارند، اغلب آبکی است و امکان نشت به بیرون از پوشک را دارد، پس بهتر است پوشکی با یک پشتی بلند انتخاب کنید.

ظرافت: یک پوشک بزرگ و پهن ممکن است کودک را آزار دهد یا باعث مشکلاتی در پای کودک شود. پوشک‌ باید قطر کمی داشته باشد و فاصله‌ای بیشتر از چهار انگشت نیز بین دو پای کودک ایجاد نکند.

سایز: نوزادان و کودکان شیرخوار سایزهای متفاوتی دارند و هر کدام به یک سایز پوشک نیازمندند. سایز پوشک معمولاً بر اساس وزن کودک شما مشخص می‌شود. برای تشخیص گشادی یا تنگی پوشک بهتر است انگشتان خود را دور کمر و ران‌های کودکتان بچرخانید تا ببینید پوشک گشاد یا خیلی تنگ نباشد. با بزرگ شدن کودکتان سایز پوشک او نیز تغییر می‌کند.

قیمت: کودک شما به ویژه در روزهای اول تولدش به تعداد زیادی پوشک نیاز دارد، پس بهتر است قیمت پوشک‌های مختلف را بدانید.

ویژگی‌های مهم برای انتخاب یک پوشک یک‌بارمصرف خوب

ویژگی اصلی یک پوشک یک‌بارمصرف خوب، داشتن لایه‌هایی است که مدفوع و ادرار به لایه‌های زیری آن ببرد تا از پوست کودک دور شود و با بدن کودک تماس زیادی پیدا نکند تا قابلیت خشک نگه داشتن بهتر را داشته باشد. همچنین دارای انعطاف‌‌پذیری خوب و هماهنگی با شکل بدن نوزادتان باشد. همچنین با داشتن نوارهای جانبی کشی، کودک بتواند احساس راحتی داشته باشد و پاهایش را تکان بدهد. با کمی تحقیق و جست‌وجو می‌توانید به زودی یک پوشک مناسب برای کودک خود پیدا کنید. بد نیست اگر به نکات زیر هنگام امتحان کردن و مقایسهٔ پوشک‌های مختلف با هم توجه کنید:

  • روی لایهٔ بیرونی پوشک سوراخ‌های ریزی باشد تا هوا از آنها ردوبدل شود.
  • نوارهای کشی برای حرکات پای کودک داشته باشد.
  • داخل پوشک نرم و پنبه‌ای باشد.
  • جنس بیرون آن پلاستیکی نباشد.
  • چسب‌های آن راحت کنده نشود.
  • حاوی لوسین و ضدحساسیت باشد.
  • بدون عطر و بو باشد.
  • روی ران بچه رد کش نیندازد.
  • محتویات داخلی آن جمع نشود و پنبه‌هایش از هم باز نشود.
  • از اطراف و پشت نم پس ندهد.
  • کریستال‌های رطوبت‌گیر آن از لایه‌های پوشک بیرون نیاید.
  • بین دو پای کودک بیشتر از چهار انگشت فاصله نیندازد.
  • پوشکی با اندازهٔ مناسب، به تن کودک شکلی صاف دارد و تا کمر و نافش را می‌پوشاند.
  • چسب‌های پوشک باید به صورت قرینه روی قسمت رنگی جلوی آن چسبانده شود.
  • لازم است کش پوشک، اطراف ران کودک را به شکلی مناسب بپوشاند.
  • اگر پوشک خیلی کوچک یا بزرگ باشد، ممکن است نم پس بدهد.

● راهی برای نرم شدن پوست کودک

 

کرم بچه یکی دیگر از چرب کننده های خوب است. این کرم حاوی لانولین است که با پوست کودک بسیار سازگار است و از پوسته پوسته شدن سطح پوست و قسمت هایی از بدن که دارای چین و چروک است، جلوگیری می کند. همچنین برای پیشگیری از سوزش ناشی از ادرار مورد استفاده قرار می گیرد. وازلین نیز مانند کرم برای محافظت از پوست کودک و نرم کردن آن به کار می رود. همچنین وازلین می تواند مانند سدی محافظ میان پوست و میکروب های مهاجم عمل کند. این ماده از التهاب و تحریک پوست که توسط پوشک ایجاد می شود، جلوگیری می کند و موجب نرمی و لطافت پوست در هوای سرد می شود.

 

برای نرم شدن پوست کودک، ایجاد رطوبت روی پوست و نیز پاک کردن پوست کودک در هر بار تعویض پوشک یا بعد از هر حمام برای نرم کردن پوست کودک از ترکیبات نرم کننده استفاده می شود. نرم کننده ها معمولا به شکل لوسیون است. طریقه صحیح مصرف لوسیون به این شکل است که باید تکه ای پنبه را به این ماده آغشته کرد و به آرامی روی پوست کودک مالید. از مزیت های لوسیون این است که از پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری می کند. لوسیون ماده ای مناسب برای پاک کردن کودکان به جای شستن مکرر است.

 

  

● نظرتان درباره قنداق چیست؟

آیا قنداق گرفتن نوزاد خطرناک است؟ اصلاً چه دلیلی دارد که عده ای از مادران و پدران برای نوزادان خود قنداق تهیه می کنند؟ آیا بهره گیری از این قنداق ها خطر جانبی به دنبال ندارد؟

 

سال ها بود که قنداق کردن نوزاد را خطرناک می دانستند اما چندی است که محققان می گویند اولاً نوزادان را باید روی پشتشان خواباند و روی شکم قراردادن نوزادان خطرناک است، ثانیاً روش و سنت قدیمی قنداق کردن (پیچیدن پارچه دور نوزاد برای محدودکردن حرکات نوزاد) می تواند جلوی سندرم مرگ ناگهانی نوزاد کودک را بگیرد. در واقع قنداق کردن نوزاد باعث محدودکردن حرکت او شده و هنگامی که کودک را به پشت می خوابانیم، احتمال برگشتن روی شکم کمتر و درنتیجه احتمال وقوع سندرم مرگ ناگهانی نوزاد کم می شود.

 

با وجود تأکیدهای بسیار زیادی که دراین زمینه به عمل آمده، هنوز ۲۰ درصد مردم آمریکا معتقدند اگربچه را روی شکم بخوابانید، آروغ خواهد زد و راحت تر می خوابد. اما محققان اصرار دارند بقبولانند که بچه هایی که قنداق می شوند، راحت تر و بهتر می خوابند. هنوز رسم قنداق کردن بچه در کشورهایی مانند ترکیه، افغانستان و آلبانی به چشم می خورد. محققان گمان می کنند که در قنداق، نوزاد احساس امنیت می کند و از احتمال حرکات ناگهانی و خطرناک او کاسته می شود.

 

باید این نکته بسیار مهم را مدنظر داشت که منظور از قنداق کردن این نیست که چنان نوزاد را در پارچه ای بپوشانیم که هیچ حرکتی در ناحیه لگن وجود نداشته باشد و یا تنفس نوزاد دچار اختلال گردد. اگر بچه را قنداق کرده باشند، طول زمان حرکات چشم او کندتر می شود. در هرحال نتایج تحقیقات جدید ادله و اسناد کافی در اختیار گذاشته که بتوان از سنت دیرینه قنداق دفاع کرد. اما بازهم تأکید می شود که آزادی عمل و رشد نوزاد نباید دچار خدشه شود و بهتر است که پارچه نازکی مورد استفاده قرار بگیرد چون گرمای زیاد نیز موجب سندرم مرگ ناگهانی نوزاد می شود بنابراین پارچه مورد استفاده برای قنداق نوزاد باید نازک و نرم باشد.

نظرات (0) تاریخ : سه شنبه 1397/06/13 زمان : 10:42 بازدید : 116 نویسنده : انیم

در ابتدای ظهور تبلت، شک و گمان‌های بسیاری در ارتباط با ماهیت و کارکرد آن وجود داشت؛ اما امروزه تبلت‌ها جای خود را در بین کاربران پیدا کرده‌اند و روز به روز با نوآوری‌های شرکت‌های سازنده، امکانات بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در راهنمای خرید حاظر نگاهی به بهترین تبلت‌های زیر یک میلیون تومان بازار خواهیم داشت. 

در این متن ما به بررسی چند نمونه از بهترین تبلت‌های بازار در بازه قیمت زیر یک میلیون تومان می‌پردازیم تا کمکی کرده باشیم به افرادی که قصد دارند با هزینه‌ای نه‌چندان زیاد، صاحب تبلت شوند. اولین نکته در خرید تبلت، پاسخ به این پرسش است که از یک تبلت چه نیازی داریم؟ تبلت‌ها انواع مختلفی دارند و برای کاربری‌های متفاوتی طراحی شده‌اند.

 

یکی از تبلت‌های خوش‌قیمت هوآوی که امکانات قابل قبولی هم دارد، هوآوی مدیاپد تی 3 10 اینچی است. این تبلت با دارا بودن رزلوشن 800 × 1280 و تراکم پیکسلی 157 پیکسل بر هر اینچ، از لحاظ صفحه نمایش چندان قوی نیست؛ اما همین مقدار هم برای دیدن فیلم و وب‌گردی کفایت می‌کند. 

مدیاپد T3 قابلیت مکالمه هم دارد و داری یک درگاه برای سیم‌کارت است. تراشه مورد استفاده در این تبلت از نوع Snapdragon 425 بوده و توان پردازش آن تا 1.4 گیگاهرتز هم می‌رسد. مقدار حافظه اجرایی در این تبلت تنها 2 گیگابایت است و فضای ذخیره‌سازی آن هم بیشتر از 16 گیگابایت نیست. البته این مقدار می‌تواند به کمک یک کارت حافظه جانبی، 64 گیگابایت افزایش پیدا کند. 

دوربین اصلی این تبلت 5 و دوربین سلفی آن 2 مگاپیکسلی است و متاسفانه روی آن خبری از فلش هم نیست. مدیاپد T3 با یک باتری 4800 میلی‌آمپری و اندروید 7.0 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

بهترین فروشگاه تبلت

اسپایر سوییچ 10 یک تبلت هیبریدی است و مناسب افرادی است که گاهی به لپتاپ و گاهی به تبلت نیاز دارند. بدنه این تبلت از جنس آلومینیوم است و وزن آن با کیبورد به 1170 گرم می‌رسد. تراشه مورد استفاده در سوییچ 10 از نوع Intel Atom است و توانایی پردازش تا 1.3 گیگاهرتز را دارد. فضای ذخیره‌سازی در این تبلت 32 گیگابایت است و 2 گیگابایت هم حافظه اجرایی دارد که با کارت حافظه می‌توان آن را 64 گیگابایت دیگر افزایش داد. 

نمایشگر 10.1 اینچی این تبلت هم رزولوشن 768 × 1366 دارد و تراکم پیکسلی آن 155 پیکسل بر هر اینچ است که چندان عالی نیست. این تبلت فاقد دوربین اصلی است و تنها یک وب‌کم 2 مگاپیکسلی دارد. 

سیستم عامل موجود روی Aspire Switch 10 ویندوز 8 است و یک باتری لیتیوم پلیمری 2 سلولی وظیفه تامین انرژی آن را به عهده دارد. هرچند این دستگاه دیگر کمی قدیمی شده است، اما با توجه به قیمتی که دارد، ارزش خرید آن همچنان بالا است.

 

آی‌پد نمادین اَپل، محبوب‌ترین تبلت است و بی دلیل هم نیست: عملکرد بی‌نظیر، app store فوق‌العاده بزرگ و یک اکوسیستم خارق‌العاده که به بی‌نهایت برنامه، بازی، برنامه‌های موسیقی و فیلم دسترسی می‌دهد. پردازشگر آی‌پد پرو ۹.۷ انتخاب اول ماست و یکی از سریع‌ترین چیپ‌های موبایل در دسترس می‌باشد. 

بهترین مدل آی‌پد است و مدل بزرگتر و ۱۲ اینچی آن نیز وجود دارد. اگر می‌خواهید مقداری پول پس انداز کنید، آی‌پد قدیمی‌تر انتخاب مناسب‌تری می‌باشد.

اگر اندروید را ترجیح می‌دهید، گوگل پیکسل C برای شما ساخته شده است. اندازه آن ۸.۹ اینچ است و عملکرد گرافیکی فوق‌العاده دارد و پرسرعت است. اکوسیستم رو به رشد گوگل با اعتماد به نفس پیش می‌رود و در حال رسیدن به اَپل است، گر چه هنوز برنامه‌های مخصوص تبلت آن، کسری دارد.

 این تبلت همچنین یک کیبورد مغناطیسی محکم دارد (که به صورت جدا فروخته می‌شود) که آنقدر خوب وصل می‌شود که حتی می‌توانید آن را سر و ته نگه دارید و قطع نشود.

نظرات (0) تاریخ : یکشنبه 1397/06/11 زمان : 18:18 بازدید : 152 نویسنده : انیم

بر اساس یک اصل کلی بر این باور باشید که هرچقدر بیشتر خرج کنید، محصول بهتری خریداری خواهید کرد؛ باید بدانید این موضوع در مورد خرید یخچال فریزر چندان صدق نمی‌کند. اولین نکته که در خرید یخچال فریزر باید به آن توجه کنید این است که محصولی که تهیه می‌کنید متناسب با نیاز شما باشد. 

گران‌ترین یخچال اگر در فضای آشپزخانه‌ی شما جا نگیرد، بدون استفاده خواهد بود. یک یخچال فریزر هوشمند شاید برای بسیار از افراد مسن کاربری نداشته باشد. بنابراین، بهتر است ابتدا به ملاحظات قبل از خرید بپردازید و با علم به ویژگی‌های به‌روز و کاربردی، بهترین انتخاب را متناسب با بودجه‌ی خود انجام دهید. 

قبل از اقدام خرید دو نکته‌ی اساسی وجود دارد که باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشت؛ ابعاد موجود در فضای آشپزخانه و عادات خرید که مهم‌ترین مؤلفه‌ها در خرید یخچالی کاربردی هستند. پیشنهاد می‌شود در صورتی که هنوز از فضای در دسترس خود در آشپزخانه اطلاعی ندارید، اقدام به خرید یخچال نکنید.

۱. ابعاد

نکته‌ی مهم اول این است که بدانید دقیقا چقدر فضا برای قرار دادن یخچال فریزر خود در آشپزخانه در اختیار دارید. توجه داشته باشید که یخچال فریزرها تک سایز نیستند. پس بهتر است قبل از خرید به نکات زیر در خصوص اندازه‌‌ی محصول توجه کنید.

ورودی یخچال

این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است و به‌عنوان خریدار باید بدانید اندازه‌ی ورودی یخچال چقدر است و آیا در فضایی که شما در آشپزخانه‌ی خود در اختیار دارید جا می‌گیرد یا خیر. چنان‌چه فضای شما از اطراف نیز محدود باشد، بهتر است عرض و ارتفاع و عمق این محدوده را قبل از خرید اندازه‌گیری کنید. در این اندازه‌گیری حداقل دو سانتی‌متر فضا در اطراف برای به اصطلاح تنفس دستگاه و جلوگیری از داغ شدن آن در نظر بگیرید.

فضای در دسترس برای باز شدن درب

این نکته زمانی اهمیت می‌یابد که یخچال شما در کنار دیوار قرار می‌گیرد. برای این‌که بتوانید درب یخچال را کاملا باز کنید باید توجه داشته باشید که جهت باز شدن آن به سمت دیوار نباشد.

 در مواردی که یخچال بین کابینت‌ها یا در نزدیکی دیوار تعبیه می‌شود، حداقل پنج سانتی‌متر فضا برای گردش لولاها باید در نظر گرفته شود؛ البته برخی از یخچال فریزرهای جدید از لولاهایی استفاده می‌کنند که هیچ گونه بیرون‌زدگی ندارند؛ اما در سایر موارد باید به این نکته توجه کرد.

اندازه‌ی ورودی برای خرید یخچال

این‌که تمام سختی‌های خرید و حمل‌ونقل یخچال را تحمل کنید و در نهایت متوجه شوید که نمی‌توانید یخچال جدید خود را وارد آشپزخانه کنید بسیار ناخوشایند است. پس قبل از خرید، اگر آشپزخانه‌ی شما در دارد و به‌اصطلاح اوپن نیست، بهتر است چهارچوب آن را اندازه‌گیری کنید و ابعاد را به همراه داشته باشید تا در انتخاب خود مدنظر قرار دهید.

۲. عادات خرید و آشپزی خود را در نظر بگیرید

این مورد در انتخاب ظرفیت یخچال فریزر اهمیت بالایی دارد. اگر عادت به ذخیره‌ی مواد غذایی ندارید، یخچال بزرگ تنها جای بیشتری در آشپزخانه‌ی شما اشغال می‌کند و مصرف برق شما را بالا می‌برد. سبک زندگی شما در انتخاب یخچال مناسب می‌تواند بسیار نقش داشته باشد.

اگر هفته‌ای یک بار خرید می‌کنید، به یخچالی با ظرفیت بالا و اگر هر روز به خرید می‌روید یخچالی با ظرفیت کم نیاز دارید. اگر خیلی از نوشیدنی‌ها استفاده می‌کنید، محل‌های قرارگیری بطری‌ها را بررسی کنید که از ظرفیت کافی برخوردار باشند. 

پس استفاده از فضای داخل یخچال و مدیریت و طبقه‌بندی آن نیز حائز اهمیت است. در قسمت فریزر باید دقت کنید این فضا به‌خوبی مدیریت شده باشد؛ چرا که ممکن است بخواهید یک پیتزای کامل را در آن قرار دهید. در این صورت ممکن است با وجود بزرگ بودن فریزر، طبقه‌بندی نادرست مانع کار شما بشود.

فضای داخلی

فضا داخلی یخچال‌ها را عموما با واحد فوت مکعب که برابر با ۲۸.۳ لیتر (۰.۰۲۸ متر مکعب) است، اندازه‌گیری می‌کنند. یخچال‌ها می‌توانند از ۲ تا ۴۲ فوت مکعب فضا برای ذخیره‌ی مواد غذایی در اختیار کاربران قرار دهند. توجه داشته باشید که یخچال مناسب برای یک خانواده‌ی چهار نفره ۱۸ تا ۲۲ فوت مکعب است.

 یخچال متوسط برای یک آپارتمان ۱۴ تا ۱۶ و یک یخچال متوسط از نوع مینی که معمولا فقط برای خنک نگه داشتن نوشیدنی‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد ۵ تا ۷ فوت مکعب فضا دارد. لازم است بدانید عدد فوت مکعب دقیقا برابر با فضای داخل یخچال نیست و معمولا به دلیل استفاده از موارد مختلف مانند طبقه‌ها و کشوها، فضای کمتری نسبت به عدد عنوان‌شده در اختیار کاربر قرار خواهد داشت. 

این نوع مدل‌ها از این جهت مستقل هستند که از تمام جهات طراحی شکیل و زیبایی دارند و می‌توانند در هر مکانی جدا از اینکه در اطراف آن‌ها کابینتی باشد یا خیر به‌صورت مستقل قرار بگیرند. چنان‌چه بخواهید این مدل‌ها را در میان کابینت‌ها جاسازی کنید، به دلیل داشتن عمق زیاد معمولا حدود ۱۵ سانتی‌متر از جلوی یخچال خارج از دکور شما قرار خواهد گرفت که مطلوب خیلی از خانواده‌ها نیست.

مدل‌های یکپارچه با پیشخوان به گونه‌ای طراحی شده‌اند که عمق آن‌ها بدون محاسبه‌ی درب محصول ۶۱ سانتی‌متر باشد. این اندازه، استاندارد عمق کابینت در دنیا است. بنابراین، یخچال به‌طور کامل توسط کابینت‌های اطراف آن پوشش داده می‌شود و تنها درهای آن بیرون خواهند ماند تا دکور شما یکپارچه‌تر به نظر بیاید.

در این نوع طراحی فریزر در بالا و یخچال پایین آن قرار می‌گیرد. این مدل فضای زیادی دارد؛ اما برای دسترسی به بخش‌های پایینی یخچال که در طول روز ممکن است زیاد با آن‌ها سر و کار داشته باشید، باید مدام خم شوید. این سبک از طراحی را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین و البته متداول‌ترین نمونه‌ی موجود در بین شرکت‌های تولید‌کننده‌ی یخچال دانست. شروع قیمت این مدل یخچال فریزرها معمولا از ۵۰۰ دلار است.

نظرات (0) تاریخ : یکشنبه 1397/06/11 زمان : 18:18 بازدید : 127 نویسنده : انیم

 

خرید از بازار لوازم خانگی یکی از سخت‌ترین عملیات خرید است! این‌جا دنیایی از برندها، مارک‌ها، اصطلاحات تخصصی و فنی، آپشن‌های گیج‌کننده و تقلبات عجیب و غریب وجود دارد. البته در این میان آپشن‌ها و مشخصات فنی و اصطلاحات تخصصی دستاویز خوبی شده است تا بسیاری از فروشندگان با طرح اعداد و ارقام نجومی و نسبت دادن آن به عملکرد وسیله مورد نظر مشتری را فریب دهند. 

ما در این گزارش کاربردی‌ترین نکات خرید از بازار لوازم خانگی را از دیدگاه کارشناسان و فعالان این بازار در اختیارتان می‌گذاریم. چشم اسفندیار مشتریان ایرانی برای خرید لوازم خانگی فعالان بازار می‌گویند بیشتر مشتریان ایرانی هنگام خرید لوازم خانگی یک ضعف بزرگ دارند.

 آنها به متراژ فضای مسکونی و نیازهای واقعی شان توجه نمی‌کنند. همین موضوع عمده‌ترین علتی است که هزینه‌های اضافه به آنها تحمیل می‌کند. برایتان چند مثال می‌آوریم: مشتریان زیادی علاقه‌مندند بزرگترین نمایشگرهای تلویزیونی را خریداری کنند. 

این درحالی است که محل زندگی آنها آپارتمان‌هایی با متراژهای کوچک است. آنها یک راز مهم نمایشگرهای تلویزیونی را نمی‌دانند. تفاوت کیفیت و وضوح تصویر نمایشگرهای بزرگ نسبت به نمایشگرهای کوچکتر در فواصل زیاد به چشم می‌آید. 

درواقع این موضوع به آن معنی است که یک نمایشگر بزرگ در خانه‌ای کوچک عملکرد یک نمایشگر جمع و جورتر را دارد و مشتری برای آیتمی هزینه اضافه‌تر پرداخته است که عملا به کار او نمی‌آید. خرید لوازم خانگی با ظرفیت‌های بالا یکی دیگر از عادات نادرست مشتریان ایرانی است. 

یک لباسشویی ١٢ کیلوگرمی برای یک خانواده ٤ نفره تنها به معنای اتلاف انرژی بیشتر و هزینه بالاتر است. علاوه بر این کارخانه سازنده در ازای ارایه لوازم خانگی با حجم بالاتر، برای محصول خود قیمت بیشتری تعیین می‌کند. به این ترتیب خرید لوازم خانگی با ظرفیت بیشتر از نیاز به معنی پرداخت پول بیشتر برای خرید کالا و پرداخت هزینه بیشتر انرژی مصرفی است. 

آپشن‌های گران قیمتی که به دردتان نمی‌خورد وقتی تصمیم به خرید یک وسیله لوکس و گرانقیمت دارید شک نکنید که بخش قابل توجهی از هزینه خرید کالا را برای گزینه‌هایی پرداخت می‌کنید که کمتر به استفاده از آن نیاز پیدا می‌کنید. به‌عنوان مثال ٣٦ برنامه شست‌وشوی یک لباسشویی گرانقیمت را مرور کنید. 

یکی از این برنامه‌ها برای شست‌وشوی لباس پشمی است. شما چند بار در ‌سال لباس پشمی می‌شویید؟! و اصولا آیا برای شستن یک یا دو تکه لباس پشمی لباسشویی روشن می‌کنید؟ این آپشن‌ها در نگاه اول بسیار فریبنده به نظر می‌رسند و باعث می‌شوند مشتری در یک تصمیم آنی و عجولانه پول زیادی بابت خرید یک وسیله بپردازد اما به مرور و با استفاده از آن کالا متوجه می‌شود که بسیاری از این آپشن‌ها به ندرت یا هرگز مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

 بنابراین بهتر است موقع خرید یک وسیله خانگی قبل از هر چیز نیازهای منطقی‌تان را در نظر بگیرید و فریب تجملات و آپشن‌های لوکس و کم کاربرد را نخورید.

 بهترین مشاوران خرید لوازم خانگی چه کسانی هستند؟ به شعارهای تبلیغاتی اهمیت ندهید. اغراق یکی از شگردهای شرکت‌های تبلیغاتی است. آنها از صاحبان کالا پول می‌گیرند تا به بهترین وجه ممکن شما را به خرید یک کالا قانع و ترغیب کنند اما این به آن معنا نیست که تمام حقیقت با شما در میان گذاشته شده است.

خرید از بازار لوازم خانگی 

 قبل از این‌که فریفته تبلیغات شوید درباره آن کالا و معایبش پرس و جو کنید یا در اینترنت جست‌وجو کنید. یادتان باشد رقبای آن کالا در سایر برندها را نیز با دقت بررسی کنید تا بتوانید تصمیم بهتری بگیرید. بهترین راهنمای شما برای خرید یک وسیله نه فروشندگان هستند و نه تبلیغات. بهترین راهنمایان خود خریداران هستند. نظر سایر خریدارا

ن یک کالای مشخص را بپرسید. آنها ممکن است در بین اعضای فامیلتان باشند یا همسایه و همکارانتان. ممکن است در تاپیک‌ها و گروه‌های گپ و گفت‌وگو در فضای مجازی نیز بتوانید آنها را پیدا کرده و از آنها درباره معایب برند موردنظرتان نظرخواهی کنید. از فروشندگان مدعی فاکتور بگیرید! ادعای فروشندگان را جدی نگیرید. 

نگاه نکنید که آنها برای خرید یک کالا دقایق طولانی برایتان حرف می‌زنند و نقش یک مشاور دلسوز را بازی می‌کنند. کافی است بعد ازخرید کالا به آنها مراجعه کنید و ببینید که دیگر در حد گفتن یک جمله هم حوصله‌تان را ندارند! اگر فروشنده ادعا می‌کند کالایی ویژگی‌های منحصربه‌فرد و تضمین‌شده‌ای دارد، از او بخواهید تمام آن ویژگی‌ها را به صورت دقیق و شفاف در فاکتور خریدتان بنویسد و مهر و امضا کند.


 این کار به شما کمک می‌کند تا اگر برای کار کردن با آن وسیله دچار مشکل شدید به راحتی بتوانید از فروشنده شکایت و درخواست خسارت کنید.

 اگر او حاضر نشد گفته‌های خود را مکتوب کند بدانید حتما کاسه‌ای زیر نیم کاسه است. این گزینه به‌ویژه درباره خرید لوازم خانگی بزرگ و با قیمت بیشتر می‌تواند برای شما بسیار تعیین‌کننده باشد. برچسب انرژی لوازم بزرگ را حتما چک کنید به برچسب انرژی توجه کنید. برچسب انرژی ٧ فلش رنگی است که به ترتیب طیف‌های رنگی سبز تیره تا قرمز تیره را در بر می‌گیرد. 

این فلش‌ها با حروف لاتین A تا G ردیف‌گذاری شده اند. فلش A که به رنگ سبز تیره است معرف کمترین میزان مصرف انرژی و بیشترین بازدهی کالاست و فلش G که به رنگ قرمز تیره است معرف بیشترین میزان مصرف انرژی و کمترین بازدهی است. هرچه درجه کیفیت مصرف انرژی وسیله به گزینه A نزدیک‌تر باشد وسیله کم‌مصرف‌تر و کم‌هزینه‌تر است.

 پرمصرف‌ترین لوازم برقی به ترتیب یخچال، ماشین لباسشویی، فریزر و ماشین ظرفشویی است. دقت به برچسب انرژی برای این وسایل اهمیت بیشتری دارد. یخچال فریزر خوب چه مشخصاتی دارد؟ یخچال فریزرهایی که فریزر آن در قسمت پایین قرار گرفته است، کمترین میزان مصرف انرژی و سایدبای‌سایدها با وجود محبوبیت‌شان بیشترین مصرف انرژی را دارند.

 بررسی کارشناسان تولید نشان می‌دهد ٣٠ تا ٤٥‌درصد باز و بسته شدن در یخچال‌ها برای برداشتن آب و یخ است بنابراین خرید یخچالی که آبریز روی در دارد به کاهش مصرف انرژی و افزایش عمر یخچال کمک می‌کند. مهم‌ترین گزینه‌های پیشنهادی مشاوران بازار برای خرید یخچال - فریزرها داشتن قفسه‌های فریزر با سبدهای متحرک، محفظه کنترل رطوبت و قابلیت تنظیم ارتفاع در قفسه‌ها برای جاسازی ظروف بزرگتر است. یادتان باشد یخچال‌های بزرگتر برق بیشتری مصرف می‌کنند.

 اجاق گاز ایرانی بخرید اگر می‌خواهید یک اجاق گاز با کیفیت قابل قبول خریداری کنید کارشناسان بازار لوازم خانگی توصیه می‌کنند برای خرید اجاق گازهای داخلی بیشتر از ٧٥٠‌هزار تومان هزینه نکنید و برای اجاق گازهای وارداتی بیشتر از یک‌میلیون و ٢٠٠ تا یک‌میلیون و ٨٠٠‌هزار تومان پول ندهید.

 این کارشناسان می‌گویند در بازار لوازم خانگی داخلی، بهترین برندهای ایرانی متعلق به اجاق گازهاست و ایرانی‌ها در تولید این قلم از لوازم خانگی موفق‌تر از سایر اقلام عمل کرده‌اند. بنابراین به جای پرداخت هزینه اضافه بابت خرید اجاق گازهای خارجی می‌توانید یک اجاق خوب ایرانی با همان کارکرد و عمر مفید را با نرخ ارزان‌تر خریداری کنید. 

دور موتور نکته طلایی خرید لباسشویی نکته طلایی برای خرید لباسشویی توجه به میزان دور موتور دستگاه و حجم آن است. تعداد دور موتور ماشین‌های لباسشویی بین ٦٠٠ تا ١٦٠٠ دور بر دقیقه است. لباسشویی‌هایی با دور موتور بیشتر قابلیت شست‌وشو و خشک کردن بهتری دارند.

 حجم ماشین لباسشویی یعنی چندکیلویی بودن گنجایش آن نیز بسیار مهم است زیرا حجم اضافه باعث مصرف انرژی بیشتر می‌شود. 

بهترین و کاربردی‌ترین گنجایش لباسشویی بین ٥ تا ٧ کیلوگرم است. یادتان باشد مدلی از لباسشویی را خریداری کنید که شیر ورودی آب گرم داشته باشد زیرا بیشتر انرژی مصرفی ماشین‌های لباسشویی صرف گرم کردن آب مخزن می‌شود و شستن لباس با آب گرم باعث نتیجه بهتر در عملکرد شست‌وشو می‌شود. 

دور ماشین ظرفشویی گران خط بکشید بررسی بازار لوازم خانگی توسط کارشناسان نشان می‌دهد که ماشین‌های ظرفشویی لوکس نسبت به سایر لوازم خانگی لوکس کارایی کمتری دارند. به عبارت بهتر خرید ماشین ظرفشویی گران‌تر به امید دریافت کارایی و خدمات بیشتر اشتباه محض است. 

این کارشناسان می‌گویند برای خرید ماشین ظرفشویی به آپشن‌ها توجه نکنید و بیشتر برای مقاومت بدنه و کیفیت عملکرد دستگاه پول بدهید. به گفته این کارشناسان ماشین‌های ظرفشویی دارای بیشترین بازوی آبپاش، چرخه دمای بالاتر، گرمکن آب داخلی و قابلیت دفع موادغذایی بهترین گزینه‌ها به شمار می‌آیند. چرخه دمای بهترین ماشین‌های ظرفشویی بین ٥٥ تا ٧٠ درجه سانتیگراد است.

 این ماشین‌ها بهترین عملکرد شست و شو را به شما ارایه می‌دهند. یادتان باشد ماشین‌های ظرفشویی با ظرفیت کمتر قادرند با ظرفیت نیمه پر هم کار کنند اما ماشین‌های ظرفشویی بزرگتر در صورت تکمیل ظرفیت می‌توانند عملکرد قابل قبولی ارایه دهند. قدرتمندترین جاروبرقی‌ها را نخرید! 

کارشناسان بازار لوازم خانگی می‌گویند برای خرید یک جاروبرقی معقول بیشتر از ٥٠٠‌هزار تومان هزینه نکنید. این کارشناسان همچنین بهترین جاروبرقی‌ها را دستگاه‌هایی با توان بالاتر نمی‌دانند و برای توان جاروبرقی و مساحت خانه فرمول مشخصی قائلند.

 براساس این فرمول برای خانه‌های زیر ٦٠ متر جاروبرقی با توان ١٣٠٠ وات، برای مساحت ٦٠ تا ٩٠ متر توان ١٥٠٠ وات، متراژ ٩٠ تا ١٢٠ متر ١٧٠٠ وات و برای خانه‌های بزرگتر از ١٢٠ متر جاروبرقی‌هایی با توان ٢٠٠٠ و ٢٢٠٠ وات مناسب است. ضمن این‌که هرچه توان جاروبرقی بیشتر باشد فرسایش بافت فرش و مبلمان سریع‌تر اتفاق می‌افتد. 

نظرات (0) تاریخ : یکشنبه 1397/06/11 زمان : 18:17 بازدید : 111 نویسنده : انیم

 

امروز استفاده از لوازم جانبی رونق زیادی پیدا کرده و هر روزه شاهد تولید وسایلی با ظاهری متفاوت‌تر، آراسته‌تر و با امکانات بیش‌تری هستیم. در این میان، وسایل شنیداری و به ویژه لوازم مربوط به پخش و گوش دادن به موسیقی گستردگی بسیار بیش‍تری پیدا کرده‌است. تنوع این محصولات هنگام خرید، گاهاً موجب سردرگمی خریداران شده، و آن‌ها را از خریدی شایسته جهت تأمین نیازشان دور می‌نماید.

بسیاری از ما در مکالمات روزانه، اسامی همچون هدست، هدفون، هندزفری، ایرفون و غیره را می‌شنویم بدون اینکه دقیقاً به تفاوت‌های آن‌ها واقف باشیم. در اینجا، فروشگاه اینترنتی هیروآی‌تی جهت آشنایی بیش‌تر و دقیق‌تر، موضوع را بسط داده و به تشریح تک‌تک آن‌ها می‌پردازد.

الف) هدفون

(Headphone)

 

هدفون از نظر نوع ارتباط بر دو نوع است:

1-هدفون بی‌سیم

(Wireless Headphone)

    که معمولاً بر مبنای امواج رادیویی، بلوتوث یا دیگر شیوه‌های ارتباط از راه دور ساخته می‌شوند.

2-هدفون باسیم

(Wired Headphone)

    که هر یک ممکن است نوع فیش رابطی که دارد، با انواع دیگر متفاوت باشد و هنگام خرید باید بسته به درگاه صوتی دستگاه مورد استفاده، نوع مناسب آن را انتخاب کرد نظیر فیش 5/2 میلیمیتری، فیش 5/3 میلیمیتری، فیش USB یا هرنوع سوکت دیگری که وسیله‌ی شما از آن پشتیبانی می‌کند.

هدفون به دلیل پشتیبانی از سیستم استریو، در کارهای مربوط به صدا و موسیقی، کاربرد زیادی دارد.

هدفون‌ها از نظر شکل گوشی‌هایشان، به چند دسته تقسیم می‌شوند:

1-احاطه‌کننده گوش

(Circumambient)

 

     داخل گوشی این مدل‌ها معمولا به شکل دایره یا بیضی است و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تمامی گوش را در برمی‌گیرند. یعنی گوش، داخل محفظه بیضی‌شکل آن‌ها قرار گرفته و توسط لبه‌های آن احاطه می‌شود. این مدل‌ها اجازه وارد شدن صداهای اضافی محیط را به گوش نمی‌دهند یا مقدار ورود این صداها را بسیار کم می‌کنند.

2-روی گوشی

(Supra-aural)

 

     این مدل از هدفون‌ها که قدیمی‌ترند، دارای دو صفحه (pad) در محل قرار گرفتن روی گوش هستند و به دلیل اینکه به گوش‌ها می چسبند و آن‌ها را به سمت داخل می‌فشارند، زیاد مرسوم نیستند. البته نسبت به نوع قبل سبک‌تر می‌باشند ولی به طور کلی، استفاده از آن‌ها برای ساعت‌های طولانی، موجب درد گوش خواهدشد.

3-هدفون پشت‌باز یا پشت‌بسته

(Open or closed back Headphone)

 

    هر دو مدل قبلی، ممکن است پشت‌باز (open Back) یا پشت‌بسته (Closed Back) باشند. تفاوت این دو، در این است که هدفون‌های پشت باز، مقدار صدای بیشتری از محیط پیرامون به داخل خود وارد می‌کنند و در نتیجه دقت صدا را کم می‌نمایند. البته این کار حُسنی هم دارد و آن این است که کاربر، متوجه صداهای اطراف خود نیز می‌شود.

4-هدفون داخل گوشی

(Ear-fitting headphone یا Earphone)

 

    هدفون‎‌های کوچکی هستند که گوشی‌های آن‌ها به داخل لاله گوش فرو می‌رود و هیچ قسمتی برای قرارگیری بر روی سر ندارند. این گوشی‌های کوچک که تنها دو رشته سیم آنها را همراهی می‌کند، در هرجایی می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند و به علت کوچکی و انعطاف‌پذیری بالا، قابل حمل هستند و چون داخل گوش قرار می‌گیرند، با حرکت زیاد، از روی سر نمی‌افتند.

این نوع هدفون‌ها خود، در دو مدل یافت می‌شوند به شرح ذیل:

Earbuds

 

     این گوشی‌ها داخل محفظه خارجی گوش قرار می‌گیرند و به علت قیمت پایین و قابلیت حمل آسان‌تر، در بین کاربران مجبوبیت بیشتری دارند. این مدل به دلیل اینکه در محفظه خارجی گوش قرار می‌گیرد، به قسمتی از صدای محیط اجازه ورود می‌دهد.

In-ear headphone

 

     این مدل، مشابه نمونه قبلی بوده با این تفاوت که کاملاً در داخل محفظه داخلی گوش فرو می‌رود و مسیر ورود صدای محیط را کاملا می‌بندد و به دلیل اینکه در نزدیک‌ترین فاصله به پرده شنوایی گوش قرار می‌گیرد، بیش‌ترین خطر را در استفاده از صدای بلند دارد. از همین رو توصیه می‌شود در استفاده از تمامی انواع هدفون‌ها به ویژه مورد آخر، بیش‌ترین دقت را در تنظیم صدا داشته باشید.

ب) هدست

(Headset)

    هدست در واقع یک هدفون است که با یک میکروفون مجهز شده‌است. هدست‌ها کاربردهای مختلفی دارند. برای نمونه، در مراکز مخابراتی یا شرکتهای خدماتی و اماکن دیگر که نیاز به پاسخ‌گویی سریع تلفن و کارکردن هم‌زمان با دست‌ها دارند، از آن‌ها استفاده می‌شوند. گاهی اوقات ممکن است کاربران خانگی نیز از این وسیله برای چت صوتی با دوستانشان استفاده کنند. استفاده از هدست بجای هدفون، این امکان را به کاربر می‌دهد که به وسیله آن با طرف مقابل ارتباط برقرار کند.

 

 هدست‌ها در دو نوع کلی طبقه‌بندی می‌شوند.

1-تک‌گوشی

(Single phone)

 

    که گوشی آن فقط بر روی یک گوش قرار می‌گیرد و گوش دیگر آزاد است. این مدل در جاهایی استفاده می‌شود که نیاز به درگیر بودن همزمان دوگوش نیست و لازم است با گوش دیگر صدای محیط به طور کامل شنیده‌شود. مدل‌های تک‌گوشی با سیگنالهای آنالوگ کار می‌کنند، چون اساساً برای شنیدن موسیقی طراحی نشده‌اند.

2-دو گوشی

(Double phone)

 

    این مدل هر دو گوش را پوشش می‌دهد و به دلیل پشتیبانی از صدای استریو، برای گوش کردن به موسیقی و صداهای استریو هم مناسب می باشد ضمن اینکه کارایی نوع قبلی را نیز دارا است.

بعضی از مدل‌های هدست، میکروفون داخلی (Internal mic) هستند یعنی میکروفون در قسمت‌های بالایی بازوی دهنی قرار گرفته و این بازو وظیفه انتقال صدا را برعهده دارد ولی مدل‌های دیگر، میکروفون خارجی (External mic) می‌باشند بدین معنا که میکروفون در سر بازوی دهنی قرار دارد.

 

مدل‌های جدیدتر این‌گونه هدست‌ها دارای نویزگیر (Noise-cancelling) می‌باشند که در آن‌ها میدان پذیرش صدا 360 درجه نیست و تنها نزدیک‌ترین صدا از روبروی میکروفون (صدای کاربر) را جمع‌آوری می‌کنند. این ویژگی باعث می‌شود تا صداهایی که از جهات دیگر به سمت میکروفون می‌آیند دریافت نشوند.

هدست‌ها از نظر محل قرارگیری روی سر، به چند دسته تقسیم می‌شوند:

1-هدست روی سر

(over-the-head headset)

    این مدل هدست، توسط نگه‌دارنده‌های گوشی، بر روی سر قرار می‌گیرد و گوشی‌ها هم روی گوش‌ها را می‌پوشانند.

2-هدست پشت گردن

(backwear-headsets یاbehind-the-neck headset )

 

     در این مدل، نگه‌دارنده در پشت گردن قرار می‌گیرد تا گوشی‌های هدست به درستی بر روی گوش‌ها قرار گیرند. این مدل برای کسانی مناسب است که از وجود شیء خارجی بر روی موهای خود راضی نیستند یا به دلیل استفاده از نوعی کلاه خاص، امکان استفاده از مدل قبلی را ندارند.

3-هدست دور گوش

(over-the-ear headsets یاearloop headsets )

    این مدل هدست، همان‌طور که از نامش پیداست، توسط گیره‌هایی که به پشت گوش می‌افتند، روی گوش قرار می‌گیرد و علاوه بر سبکی و کم بودن وزن، از نظر ظاهری کم‌ترین فضا را روی سر اشغال می‌کند. همین ویژگی‌ها می‌تواند از اصلی‌ترین دلایل استفاده از این مدل باشد.

ج) هندزفری یا هدست موبایل (Mobile Phone headset یا Handsfree)

 

    هندزفری‌ هم در اصل، جزو خانواده هدست‌ها می‌باشند و به این دلیل به هندزفری یا دست آزاد نام‌گذاری شده‌اند که علاوه بر کاربردشان در گوش دادن به موسیقی، توانایی پاسخ‌گویی تماس‍های تلفنی موبایل را نیز بدون استفاده از خود گوشی، فراهم می‌آورند و به ویژه در هنگام رانندگی، بسیار مفید می‌باشند. قسمت گوشیِ هندزفری، در داخل گوش قرار می‌گیرد.

هندزفری را می‌توان به دو نوع زیر تقسیم نمود:

1-هندزفری سیم‌دار

(Wired Handsfree)

    این نوع هندزفری همان‌طور که از نامشان پیداست، از طریق سیم به گوشی یا وسیله صوتی وصل می‌شوند. میکروفون آنها معمولا توسط گیره‌ای به لباس متصل می‌شود و این کار دو دلیل دارد. یکی اینکه مانع حرکتی برای کار ما ایجاد نکند (فضایی را اشغال نکند) و دوم اینکه بطور ثابت در نزدیک‌ترین فاصله با دهان باشد و از کشیده‌شدن بر روی لباس و ایجاد صدای خش‌خش ممانعت بعمل آید.

2-هندزفری بی‌سیم

(Wireless Handsfree)

    در این مدل، به جای سیم، ارتباط بین هندزفری و وسیله صوتی، از طریق امواجی مانند بلوتوث صورت می‌گیرد و استفاده از آن از نظر کاربری بسیار راحت‌تر از مدل قبلی می‌باشد.

انواع اتصال 

    همانطور که گفته شد هدست‌ها و هدفون‌ها وسایل جانبی به حساب می‌آیند و برای کارکردشان باید به وسیله دیگری متصل شوند. این اتصالها در هر نوعی که باشند (انواع ذکر شده در بالا)، شکل‌های مختلفی دارند و از اتصالات مختلفی نظیر فیش‌های 5/2 میلیمیتری، فیش‌های 5/3 میلیمیتری، USB ها استفاده می‌کنند.

البته نباید در این بین، از ارتباطات بی‌سیم غافل شد. امروزه مدل‌های متنوعی از هدفون‌های بی‌سیم وجود دارند که معمولاً بر پایه بلوتوث ساخته و عرضه می‌شوند. این مدل‌ها شاید برای آن دسته از افرادی که دستگاهشان از این قابلیت پشتیبانی می‌کند، انتخاب مناسب‌تری باشند.

لازم به یادآوری است که تمامی انواع هدفون و هدست‌هایی که در این نوشتار به آن‌ها اشاره شد، هم به صورت بی‌سیم و هم به صورت سیم‌دار در بازار یافت می‌شوند.

معرفی برنامه بامیلو (Bamilo)

برنامه بامیلو (Bamilo) امکان خرید آنلاین محصولات مختلف و متنوع با قیمت مناسب را برای کاربران خود به ارمغان آورده است. پس از نصب و اجرای برنامه مذکور قادر به مشاهده محصولات پیشنهادی و پرفروش این برنامه خواهید بود. برنامهدانلود اپلیکیشن تخفیف های ویژه‌ای برای کاربران اپلیکیشن خود در نظر گرفته که در صفحه اصلی برنامه قابل مشاهده خواهند بود.

نظرات (0) تاریخ : یکشنبه 1397/06/11 زمان : 18:16 بازدید : 127 نویسنده : انیم

اخرین روزهای تابستان است، اگر کمی به اطراف خود نگاه کنید پدر و مادرانی را می بینید که مشغول خرید لوازم التحریر برای دانش آموزان خود هستند. شاید به نظر برسد که خرید این لوازم برای کودکان بسیار هیجان انگیز است، ولی برای والدین اهمیت ندارد. راهنمای خرید لوازم التحریر اما بر اساس تحقیقات انجام شده در سال های اخیر برخی از دانش آموزان نسبت به برخی از مواد تشکیل دهنده لوازم التحریر آلرژی دارند. در این مقاله نکاتی را ارائه دادیم که خوب است والدین هنگام خرید به آن ها توجه کنند.

1- نکاتی را در نظر بگیرید تا در عین صرفه جویی و حفظ سلامت فرزندتان، رضایت او را جلب کنید... 2- موقع خرید لوازم التحریر باید سن فرزندتان را در نظر بگیرید. اگر دانش آموز سن کمی دارد نکات ایمنی بیشتری باید رعایت شود.

برای مثال ابزاری مانند مداد و پرگار و گونیا به دلیل نوک تیز بودن می توانند برای چشم بچه خطرناک باشند. رنگ های غیرمجاز بعضی از نوشت افزار مانند ماژیک و مداد شمعی هم ممکن است تولید آلرژی کنند. اصلی ترین ابزار برای نوشتن، مداد و خودکار است.مدادهای معمولی ترکیبی از گرافیت و خاک رس و کمی دوده می باشد که بسته به میزان حرارتی که مدادهای مختلف موقع ساخت می بینند، میزان سفتی و نرمی شان متفاوت است.

بهتر است برای بچه ها مداد خیلی نرم نگیرید چون زود نوکش گرد می شود و مدام باید تراشیده شود. به همین علت مدادهای با نوک نرم خیلی به صرفه نیستند. از طرفی نوشتن با مدادهایی که نوک خیلی سفت دارند برای بچه ها دشوار است، ضمن اینکه این جور مدادها بعد از تراشیده شدن خیلی تیز می شوند و ممکن است در حال شیطنت و بازی در چشم دانش آموز فرو روند. مدادهای اتود هم برای دانش آموزان بالاتر از سن دبستان مناسب اند چون تعویض نوک این مداد برای بچه های کوچک کار آسانی نیست. مزیت این مداد به مداد معمولی این است که نیازی به تراشیدن ندارد و تا مدت ها قابل استفاده است.

اما این عیب را هم دارد که در صورت فشار زیاد یا گذاشتن داخل جامدادی نوک شان می شکند. در مورد خرید خودکار هم جنس و کیفیت آن را در نظر بگیرید. بدنه خودکارها را معمولاً از پلاستیک، چرم، سرامیک، آلومینیوم، چوب و استیل می سازند. بهتر است خودکاری تهیه کنید که سبک وزن باشد و در داشته باشد تا داخل کیف یا جا مدادی را خط خطی نکند و در صورت پس دادن جوهر، وسایل دانش آموز را کثیف نکند.

در خرید خودکارهای معطر دقت کنید این خودکارها توجه بسیاری از دانش آموزان را به خود جلب می کنند اما ممکن است برخی از دانش آموزان به این مواد آلرژی داشته باشند.

راهنمای خرید لوازم التحریر

لوازم التحریر دانش آموزان ویژگی‌های یک خودکار خوب خودکار نامناسب باعث درد مچ دست و انگشتان می ‌شود. از ویژگی‌ های یک خودکار خوب برای نوشتن ‌های درازمدت می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• خودکارهای با سطح مقطع سه‌ گوش از خودکارهای با سطح مقطع دایره ‌ای بهترند.

• خودکارهایی که دارای پوشش لاستیکی نرم هستند، باعث ناراحتی انگشتان نمی ‌شوند.

• افرادی که به هنگام نوشتن خودکار را زیاد فشار می ‌دهند، معمولا در انگشت اشاره خود احساس درد می ‌کنند. در این صورت باید از خودکارها با پوشش لاستیکی ارتجاعی استفاده کنند.

• یکی دیگر از ویژگی ‌های یک خودکار خوب، کیفیت بالای جوهر و روان ‌نویسی آن است که باعث آرامش اعصاب نویسنده می ‌شود. البته بچه های دبستانی معمولا برای استفاده از خودکار محدودیت دارند و بیشتر از مداد استفاده می کنند. می افتی تو حوض نقاشی مدادشمعی و ماژیک هم به دلیل تنوع رنگی شان، از لوازم التحریر مورد علاقه بچه ها برای نقاشی هستند اما در عین حال ممکن است آلرژی زا و سمی هم باشند.

مداد شمعی را از ترکیب پارافین و رنگ می سازند و به همین دلیل خیلی مراقب باشید بچه بعد از استفاده از مداد شمعی دستش را به دهان یا چشمش نزند. خرید مداد شمعی روکش دار بهترین راه برای ایمن کردن دانش آموزان در برابر مسمومیت و آلرژی است. درباره ماژیک هم مانند مداد شمعی بهتر است مارک های مرغوب و قابل اطمینان را تهیه کنید.

ماژیک های غیرسمی که در بازار موجود هستند با عبارت «not poisoning» مشخص می شوند و اگرچه کمی گران تر از دیگر ماژیک ها هستند، برای بچه های کوچک که عادت به دهان بردن همه چیز را دارند مناسب تر است.

انواع رنگ های فسفری و روشن ماژیک هم می توانند چشم بچه ها را خسته و ناراحت کنند. ابزاری مانند گونیا و پرگار و خط کش به خاطر نوک تیز بودن برای دانش آموزان خطرناک اند. بهتر است از انواع پلاستیکی این وسایل را به جای انواع فلزی شان برای فرزندتان بخرید.

از خریدن خط کش های بلند و پرگارهای فلزی بدون درپوش پرهیز کنید. لوازم التحریر,راهنمای خرید لوازم التحریر,لوازم التحریر دانش آموزان مدادتراش و مدادپاک کن هم از دیگر وسایل پرکاربرد دانش آموزان هستند.

بهتر است برای بچه ها مدادتراش مخزن دار تهیه کنید تا مدام مجبور به جمع کردن تراشه ها از روی زمین نباشید. مدادتراش رومیزی هم از این لحاظ که قابل حمل نیست و بچه را در تراشیدن مداوم مدادهایش محدود می کند گزینه خوبی است. در خرید مدادتراش رومیزی دقت کنید که دسته آن متناسب با اندازه دست دانش آموز باشد و جنس آن طوری باشد که در دست لیز نخورد. جنس بیشتر مدادپاک کن ها لاستیک است و ممکن است برای چشم یا پوست ایجاد آلرژی کند. پاک کن به دلیل کوچک بودن سایز آن معمولا زود گم می شود.

در گذشته والدین برای حل این مشکل پاک کن را با نخ به گردن بچه ها آویزان می کردند ولی امروز پاک کن هایی به بازار آمده اند که خودشان بنددار هستند. دفترچه هم از دیگر لوازم التحریر اصلی مورد استفاده دانش آموزان است که در انواع متعدد خط دار و بی خط، 40برگ، 60 برگ، 80 برگ، 100 برگ و 200 برگ در بازار موجود است. بهتر است برای بچه های کوچک دفترچه هایی با تعداد برگ کم بخرید چون دفترچه های قطور دیر تمام می شوند و مدت ها در دست دانش آموز ورق می خورند و ممکن است ورق هایشان لوله یا کثیف شوند.

دفترچه های سیمی با جلدهای محکم بهترین انتخاب برای همه مقاطع تحصیلی اند. بهتر است موقع خرید دفتر، دفترهایی با رنگ و طرح جلد متفاوت بگیرید تا بعد برای پرهیز از اشتباه فرزندتان در تشخیص دفترهایش، برای هر درس دفتری با یک رنگ و یا طرح متفاوت اختصاص دهید.

نظرات (0) تاریخ : یکشنبه 1397/06/11 زمان : 18:15 بازدید : 122 نویسنده : انیم

برنامه بامیلو (Bamilo) این امکان را فراهم آورده تا کاربران بتوانند به راحتی با استفاده از گوشی خود به محصولات فروشگاه بامیلو دسترسی داشته باشند و نسبت به خرید آنلاین محصول دلخواه خود اقدام نمایند. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی و بررسی برنامه بامیلو (Bamilo) بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با اپلیکیشن بامیلو (Bamilo)

بامیلو (Bamilo) یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه های اینترنتی ایران به شمار می‌رود که از تنوع بالای محصولات در زمینه های مختلفی اعم از مد و لباس، لوازم الکترونیکی، لوازم خانگی و غیره برخوردار است. فروشگاه اینترنتی بامیلو شامل یک اپلیکیشن فروشگاهی اختصاصی با همین نام نیز می‌شود. کاربران می‌توانند با نصب اپلیکیشن بامیلو (Bamilo) بر روی گوشی خود در هر زمان و به راحتی به لیست محصولات و کالاهای این فروشگاه اینترنتی معتبر دسترسی داشته باشند و محصول دلخواه خود را به صورت آنلاین خریداری کنند.

اپلیکیشن Bamilo (بامیلو) برای سیستم عامل اندروید عرضه شده و تجربه خرید آسان و مطمئن را برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد. در ادامه این مقاله قصد داریم تا به معرفی و بررسی اپلیکیشن (Bamilo) بپردازیم. چنانچه در مورد این برنامه نیاز به توضیحات و راهنمایی بیشتری داشتید، می‌توانید از کارشناسان موبایل کمک یاری بخواهید. با ما همراه باشید.

 

 
 

 

معرفی برنامه بامیلو (Bamilo)

برنامه بامیلو (Bamilo) امکان خرید آنلاین محصولات مختلف و متنوع با قیمت مناسب را برای کاربران خود به ارمغان آورده است. پس از نصب و اجرای برنامه مذکور قادر به مشاهده محصولات پیشنهادی و پرفروش این برنامه خواهید بود. برنامه دانلود اپلیکیشن خرید تخفیف های ویژه‌ای برای کاربران اپلیکیشن خود در نظر گرفته که در صفحه اصلی برنامه قابل مشاهده خواهند بود.

برنامه بامیلو (Bamilo)

همانطور که پیش از این هم اشاره شد، برنامه بامیلو شامل محصولات متنوعی می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به مد و لباس، لوازم الکترونیکی، لوازم خودرو و بسیاری دیگر اشاره کرد. با لمس آیکون به شکل سه خط در گوشه بالا و سمت راست صفحه قادر به مشاهده دسته بندی‌ محصولات این برنامه خواهید بود. شما می‌توانید ترتیب نمایش محصولات را بر اساس محبوبیت، قیمت و برند تغییر دهید. همچنین امکان فیلتر کردن نتایج هم در اختیار کاربر قرار داده شده است.

برنامه بامیلو (Bamilo)

اگر به دنبال کالای خاصی هستید، می‌توانید با لمس آیکون به شکل ذره بین به جستجوی محصول مورد نظر خود بپردازید.

با انتخاب هر یک از محصولات موجود در برنامه بامیلو (Bamilo) به تصاویر، مشخصات کالا و فروشنده و توضیحات محصول دسترسی خواهید داشت. بنابراین کاربران می‌توانند پس از بررسی مشخصات محصول مورد نظر خود، نسبت به سفارش و خرید آن اقدام نمایند. برنامه بامیلو امکان امتیاز دهی به محصول را هم در اختیار کاربران خود قرار داده است.

کاربران می‌توانند با لمس آیکون به شکل قلب محصول مورد نظر خود را جهت دسترسی سریع و آسان به لیست علاقه‌مندی‌ها بیفزایند. از سوی دیگر اشتراک گذاری مشخصات محصول از طریق سایر اپلیکیشن ها نیز امکان پذیر است.

به منظور سفارش و خرید محصول در برنامه بامیلو (Bamilo) نیازمند ایجاد حساب کاربری خواهید بود. با لمس آیکون به شکل سه نقطه در گوشه بالا و سمت چپ صفحه می‌توانید نسبت به ثبت نام و ایجاد حساب کاربری اقدام نمایید.

برنامه بامیلو (Bamilo)

کاربران می‌توانند با خرید از فروشگاه بامیلو از خدماتی نظیر تضمین اصل بودن کالا و ضمانت بازگشت رایگان کالا تا 100 روز بهره مند شوند. از دیگر قابلیت های ارائه شده توسط برنامه بامیلو (Bamilo) می‌توان به امکان پرداخت اینترنتی و نقدی هزینه سفارش اشاره کرد. کاربران می‌توانند هزینه سفارش خود را هنگام دریافت کالا به صورت نقدی و یا توسط کارت بانکی پرداخت نمایند.

 

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی برنامه بامیلو (Bamilo) پرداختیم. با استفاده از آیکون دانلود ضمیمه شده در انتهای این مطلب قادر به دانلود برنامه مذکور خواهید بود. چنانچه در مورد این برنامه نیاز به توضیحات و راهنمایی بیشتری داشتید، می‌توانید از کارشناسان موبایل کمک یاری بخواهید.

نقاط قوت:

  • ارائه محصولات متنوع
  • دسته بندی محصولات
  • امکان پرداخت آنلاین و نقدی هزینه سفارش
  • قابلیت جستجو
  • امکان فیلتر کردن نتایج جستجو
  • امکان افزودن کالا به لیست علاقه‌مندی‌ها
  • امکان به اشتراک گذاری محصولات

نقاط ضعف:

 

  • این برنامه تقریبا نقطه ضعفی ندارد
نظرات (0) تاریخ : شنبه 1397/06/03 زمان : 18:29 بازدید : 153 نویسنده : انیم

یک سال زندگی رایگان

از ۳۱ مرداد تا ۳۱ شهریور

  • اپلیکیشن بامیلو رو دانلود کن
  • هر چیزی نیاز داری رو پیدا کن و به راحتی خرید کن
  • با هر خرید امتیاز بگیر و یک سال زندگی رایگان برنده شو

 

از همین امروز تا ۳۱ شهریور فرصت داردید تا در جشنواره "یک سال زندگی رایگان" اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی بامیلو شرکت کنید. فرصتی که می تواند یک سال زندگی رایگان را با استفاده از خدمات برندهای نام آشنای همراه با بامیلو، برای شما فراهم کند. با شرکت در این جشنواره ۲۰ نفر شانس برنده شدن جوایز زیر به مدت یک سال خواهند داشت:

هر ۵۰ هزار تومان خرید از اپلیکیشن بامیلو : ۵ امتیاز
برای خرید اولی ها:
  • برای اولین خریدتون در اپلیکیشن بامیلو یک کد تخفیف ۲۰ هزار تومانی برای خرید های بالای ۱۲۰ هزار تومان دریافت می کنید.
  • بعد از اولین خریدتون از اپلیکیشن بامیلو یک کد ارسال رایگان برای خرید بعدیتون دریافت می کنید.
    زمان قرعه کشی:
    قرعه کشی ۲۰ برنده خوش شانس جشنواره "یک سال زندگی رایگان" به صورت زنده در اینستاگرام بامیلو برگزار می شود که زمان آن اطلاع رسانی خواهد شد.
سئوالات متداول:
  • چطور میتونم از از امتیازم با خبر بشم؟
    برای مشاهده امتیاز های کسب شده خودتون می تونید به بخش سفارشات من در حساب کاربری خود مراجعه کنید و میزان خرید های خود در زمان برگزاری جشنواره را مشاهده کنید. هر ۵۰ هزار تومان خرید برابر با ۵ امتیاز است. همچنین پایان هر هفته یک ایمیل و پیامک حاوی امتیازی که تا آن زمان کسب کرده اید براتون ارسال میشه.
  • آیا خرید های قبلی من هم در محاسبه امتیاز در نظر گرفته می شود؟
    خیر. تنها خرید هایی که در تاریخ جشنواره انجام داده اید محاسبه می گردد.
  • من قبلا اپلیکیشن بامیلو رو داشتم، آیا میتونم در جشنواره شرکت کنم؟
    بله. شما میتونید با خرید از طریق اپلیکیشن بامیلو در جشنواره شرکت کنید. هر ۵۰ هزار تومان ۵ امتیاز محاسبه می شود.
  • میتونم هدیه ها رو جمع کنم و یکجا استفاده کنم؟
    خیر. به جز هدیه اسنپ تریپ که مربوط به سفر رایگان هست بقیه هدایا به صورت ماهیانه می بایست استفاده شوند.
  • اگر سفارش من به هر دلیلی لغو بشه امتیازم چی میشه؟
    در صورت لغو سفارش امتیاز آن سفارش کسر می شود.
نظرات (0) تاریخ : چهارشنبه 1397/05/31 زمان : 11:05 بازدید : 129 نویسنده : انیم

امروزه با بالارفتن حجم فایل‌ها، آرشیو اطلاعات و کمبود حافظه در هارد‌های اینترنال و همچنین دسترسی سریع به اطلاعات و قابلیت حمل هارد‌های اکسترنال، این دستگاه‌ها بسیار محبوب شده‌اند و برای عده‌ای از افراد که تمایل دارند هزینه‌ای بالاتر پرداخت نمایند، امکاناتی مانند؛ مقاوم بودن در برابر شرایط غیر عادی از جمله آب، گرد و غبار، شوک الکتریکی و از همه مهم‌تر ضربه را می‌دهد تا کاربران با امنیت و آسایش بالاتری از اطلاعات خود استفاده و نگهداری کنند. 

چرا به حافظه اکسترنال نیاز دارید

اطلاعات مهم در کامپیوتر شما ممکن است از دست بروند. بنابراین اگر این اطلاعات برای شما با اهمیت هستند و تنها یک نسخه از آنها را در حافظه کامپیوتر خود ذخیره کرده اید، به شما توصیه می کنیم یک نسخه پشتیبان از این اطلاعات روی یک هارد اکسترنال تهیه کنید.

علاوه بر این اگر سیستم شما پر از اطلاعات، عکس ها و آهنگ هایی است که قصد ندارید آنها را پاک کنید، بهتر است به فکر تهیه یک هارد اکسترنال باشید تا بتوانید به همه این اطلاعات به صورت یکجا، دسترسی داشته باشید.

انواع حافظه خارجی

دو نوع درایو ذخیره سازی اطلاعات وجود دارد.

  • Solid-State Drives یا اصطلاحا SSD
  • Hard Disk Drive یا اصطلاحا HDD

SSD ها بسیار سریع هستند ولی نسبت به HDD ها گرانتر می باشند. برای خرید SSD در حجم بالا باید حدودا 4 برابر HDD هزینه کنید. SDD ها همچنین امن تر هستند. اگر مقاومت هارد برای شما مهم است می توانید از مدل های قوی و ضد ضربه استفاده کنید. این درایو ها معمولا دارای پوشش بیرونی می باشند که مقاومت دستگاه را بیشتر می کنند.

حافظه های SSD برخلاف HDD ها هیچ قسمت مکانیکی ندارند و کمتر از  HDD ها آسیب پذیرند. اگر دیسک سخت اکسترنال HDD داشته باشید و هنگام خواندن و یا نوشتن اطلاعات به آن ضربه وارد کنید به احتمال بالای 90 درصد دیسک سخت اکسترنال شما آسیب خواهد دید.

در عوض HDD ها ارزان می باشند و در ظرفیت های بالای 500GB  و تا حجم 1TB و 2TB  (هر ترابایت 1024GB است) و بالاتر موجود می باشند. 

انواع مختلف هارددیسک های اکسترال 

پیش از دسته بندی درایو های HDD اکسترنال لازم است بدانید که درون درایوهای اکسترنال یک HDD وجود دارد و در واقع هارد اکسترنال از یک HDD معمولی بعلاوه یک مدار ساده مبدل SATA به USB تشکیل شده است که در یک کیس جذاب قرار گرفته اند. درایو های سخت اکسترال (HDD External) دو دسته می باشند:

  • دیسک سخت های اکسترنال بدون آداپتور که اصطلاحا به آنها هارد دیسک های اکسترنال پاسپورتی گفته می شود.
  • دیسک سخت های اکسترنال با آداپتور

 درایو های اکسترال پاسپورتی، سبک تر، کوچک تر و کندتر از درایو های اکسترال با آداپتور می باشند. برق مورد نیاز این درایوها از طریق پورت USB تامین می گردد و سرعت HDD داخلی آنها نیز معمولا 5400 دور در ثانیه است. در داخل این درایو های اکسترنال یک HDD نوت بوک قرار دارد. این درایو وزن و ابعاد کوچکتری داشته و به راحتی قابل حمل می باشد. قیمت درایو های اکسترال پاسپورتی تقریبا دو برابر درایو های اکسترنال بزرگ یا آداپتوری است. اما درایو های اکسترال با آداپتور وزن سنگین تر و ابعاد بزرگتر و سرعت بیشتر دارند. درون درایو های اکسترنال با آداپتور معمولا یک HDD معمولی ( HDD کامپیوترهای رومیزی) با سرعت 7200 دور در ثانیه استفاده می شود. 

چه ظرفیتی برای شما مناسب تر است؟

این مورد بستگی به ظرفیت اطلاعاتی دارد که قصد دارید در حافظه ذخیره سازی خارجی نگه دارید. اگر بیشتر اطلاعات شما، فایل های Word و اطلاعات اینچنینی هستند که حجم زیادی ندارند، می توانید هارد 250 یا 320 گیگابایتی تهیه کنید و اگر بیشتر فایل های شما را موزیک و عکس و فیلم تشکیل می دهند، می توانید هارد 500 گیگابایتی ، 1 و یا 2 ترابایتی تهیه کنید.

قیمت هارد اکسترنال 500 گیگابایتی با توجه به برند و کیفیت، بین 70 تا 100 هزار تومان و قیمت 1 ترابایتی حدودا دو برابر است.

امنیت درایو

بعضی از درایوها دقیقا مشابه یک مخزن عمل می کنند. یعنی تنها اطلاعات شما را درون خود نگه می دارند. ولی درایو هایی نیز وجود دارند که امنیت و امکانات بیشتری مانند بازیابی راحت فایل ها و یا تهیه نسخه پشتیبان به صورت اتوماتیک فراهم می کنند.

این امکانات ممکن است برای شما هزینه بردار باشند و قیمت درایو را بالا ببرد. بنابراین کاملا بستگی به نیاز و اهمیت امنیت اطلاعات شما دارد.

سرعت

زمانی که سرعت نوشتن و خواندن از درایو برای شما اهمیت دارد، باید به پورت های دستگاه توجه کنید. بیشتر درایور ها از USB 2.0 یا eSATA پشتیبانی می کنند ولی پورت USB 3.0 هنوز کاملا جا نیافتاده و ممکن است همه درایو ها از آن پشتیبانی نکنند. در هر حال وجود USB 3.0 در درایو یک مزیت بزرگ است. دستگاه های MAC از eSATA پشتیبانی نمی کنند.

اگر از Mac استفاده می کنید، به قابلیت اتصال درایو از طریق FireWire نیز توجه کنید.

سرعت eSATA از USB 2.0 بیشتر است. ولی معمولا نیاز به یک منبع انرژی خارجی دارد بنابراین برای استفاده از این پورت برای جا به جایی فایل های بزرگ مانند فیلم های HD، معمولا باید از درایوهای اکسترنال با آداپتور استفاده کنید.

قابلیت اتصال به شبکه


البته قبل از خرید یک هارد اکسترنال خوب و کاربردی متناسب با نیازتان باید نکاتی را مدنظر قرار دهید که شاید شامل موارد زیر شود: 

راهنمای خرید هارد اکسترنال

 • درصورت بالا رفتن ظرفیت هارد اکسترنال قیمت و وزن آن هم بالا می‌رود. قیمت و وزن یک هارد یک ترابایتی به مراتب کمتر از یک هارد ۶ ترابایتی است.

 • با بالا رفتن ظرفیت هارد تعداد چرخش دیسک گردان شما نیز پایین می‌آید و باید انتظار داشت که چرخش یک هارد ۶ ترابایتی ۵۴۰۰ دور در دقیقه باشد.

 • اگر از هارد اکسترنال برای آرشیو فیلم و سریال و فایل‌های شخصی استفاده می‌کنید یک هارد با ۵۴۰۰ دور را برای شما توصیه می‌کنیم، ولی اگر برای نقل و انتقال اطلاعات به یک هارد اکسترنال نیاز دارید هارد با سرعت ۷۲۰۰ به شما توصیه می‌شود. • در حافظه‌های SDD اطلاعات با سرعت بیشتری می‌توانند بارگذاری و جابه جا شوند، لازم به ذکر است که حافظه‌ی SDD برای نصب بازی و برنامه ایده آل است، ولی هارد HDD برای ذخیره سازی و آرشیو سازی مناسب‌تر است.

 • اگر در مورد ضدضربه بودن هارد نگرانی‌هایی دارید. حافظه‌های SDD به علت نداشتن قسمت مکانیکی مطمئن‌تر اند، زیرا در اثر ضربه اتفاق خاصی برای آن نمی‌افتد، اما هارد اکسترنال HDD به علت داشتن همین قسمت مکانیکی در صورت ضربه خوردن امکان آسیب دیدن دارند، باید اضافه کرد که هارد HDD نسبت به قطع جریان برق حساس می‌باشد و بهتر است هنگام خرید هارد HDD، مدل ضد ضربه یا ضدشوک آن را خریداری نمایید.

 • در صورتی که از PC استفاده می‌کنید بهتر است از گزینه‌ی هارد اکسترنال با آداپتور استفاده کنید، البته توصیه‌ی ما بیشتر هارد با آداپتور می‌باشد، چون احتمال قطع و وصل جریان برق را به صفر می‌رساند و امن‌تر است.

 • اگر برایتان از نظر بودجه امکان پذیر است هارد اکسترنالی خریداری کنید که مدت زمان تشخیص Recongnition Time آن کمتر بوده و سریع توسط لپ تاپ شناسایی شود.

اگر تصمیم ندارید از از این درایو در یک شبکه خانگی یا اداری استفاده کنید، نیازی به بررسی قابلیت شبکه در درایو خود ندارید. ولی اگر قرار است از این درایو در شبکه خانگی یا شبکه کوچک اداری خود استفاده کنید باید قابلیت Network-Attached Storage یا اصطلاحا NAS را بررسی کنید. این درایو ها مانند هارد های اکسترنال بزرگی می باشند که می توانند به طور اتوماتیک از چند کامپیوتر نسخه پشتیبان تهیه کنند و یا کامپیوترهای موجود در شبکه برروی آنها اطلاعات بنویسند و یا بخوانند.

این درایو ها از HDDهای معمولی گران تر می باشند. گاهی اوقات قیمت این هارد ها بر اساس تعداد کامپیوتری که می توانید به آنها متصل کنید و ظرفیت آنها، خیلی زیاد می شوند. این درایو ها در یک شبکه، ابزار بسیار مفیدی می باشند.

نظرات (0) تاریخ : چهارشنبه 1397/05/17 زمان : 14:24 بازدید : 139 نویسنده : انیم

اگر نگاهی به آمار تصادفات ناشی از خرابی تایر بیندازیم به اهمیت انتخاب تایر و لاستیک مناسب بیشتر پی می بریم. آن وقت دیگر دل کندن از لاستیک هایی که به تازگی عوض کردیم اما متناسب با فصل نبوده و یا در کل مناسب نیستند برایمان سخت نخواهد بود. این مطلب به شما کمک می کند تا بین انواع لاستیک ها سردرگم نشوید و مناسب ترین آن ها را انتخاب کنید. 

کلیک- در ادامه از انواع لاستیک ها و ویژگی های آن ها صحبت می کنیم. چهارفصل تایرهای مسافرتی این نوع از لاستیک ‌ها، لاستیک ‌های اصلی چهار فصل است که دوام زیادی دارند و احساس راحتی را در حین رانندگی به شما می رسانند.

 لاستیک‌ های چهار فصل تورینگ و گرند تورینگ هندلینگ بهتری دارند و سر و صدای کمتری ایجاد می ‌کنند. لاستیک های چهار فصل با علامت M+S مشخص می ‌شود که این علامت خلاصه شده کلمه‌ های گل و برف است.

 راهنمای انتخاب لاستیک مناسب خودرو تایرهای با عملکرد بالا کسانی که کشش بیشتر را در هر نوع آب و هوایی از لاستیک خود انتظار دارند بهتر است مدل ‌هایی را انتخاب کنند که عملکرد بالایی را نسبت به لاستیک‌ های مسافرتی چهار فصل دارند.

 ترکیبات ویژه لاستیک‌ های با عملکرد بالا، انعطاف‌ پذیری لاستیک را در آب ‌و هوای سرد حفظ می ‌کند و در سخت ‌ترین شرایط لاستیک را چسبنده نگه می دارد.

 راهنمای انتخاب لاستیک مناسب خودرو تایر هایی با عملکرد فوق ‌العاده این لاستیک ‌ها مثل لاستیک ‌های با کارایی بالا هستند. تفاوتش با آن ها در این است که برای سرعت ‌های بالاتر طراحی ‌شده ‌اند. 

این لاستیک ‌ها رطوبت را منتقل می ‌کنند تا با کشش بهتری که دارند در شرایط برف و یخبندان عملکرد بهتری داشته باشند. تایر های مناسب برای تمام شرایط آب ‌و هوایی بهترین لاستیک ‌های چهار فصل این لاستیک ‌ها هستند و به هر نوع لاستیک چهار فصل دیگر برتری دارند. این لاستیک ها به دلیل داشتن نماد دانه برف و کوه، صلاحیت خود را در شرایط برف شدید نشان می‌ دهند.

 البته اگر به دنبال کارایی بهتری در برف هستید گزینه بهتر برای خودرو شما لاستیک ‌های زمستانی است. در شرایط آب ‌و هوای گرم نیز این لاستیک ‌ها الگویی مناسب دارند اما بی ‌نقص نیستند. اما در صورتی که لاستیکی با دوام با سر و صدای کمتری را می خواهید این لاستیک ‌ها مناسب شما نیستند و بهتر است گزینه های دیگر را بررسی کنید.

 تابستانی تایر های گرندتورینگ تایرهای تورینگ و گرند تورینگ تابستانی به هیچ عنوان مناسب رانندگی در شرایط برف و یخ نیستند اما در شرایط جاده ای خشک هندلینگ بهتری ایجاد می‌ کند و از لاستیک ‌های تابستانی دیگر سر و صدایی کمتری دارند. راهنمای انتخاب لاستیک مناسب خودرو تایرهای با عملکرد بالا این لاستیک‌ ها از لاستیک‌ های تورینگ تابستانی معروف هندلینگ بهتری ایجاد می‌ کنند و فرمان پذیرترند. 

اما نسبت به دیگر لاستیک‌ ها این نوع زودتر فرسوده می ‌شوند و می ‌توانند سخت‌ تر و پرسر و صداتر باشند و راحتی کمتری داشته باشند. تایر های با عملکرد فوق‌العاده این نوع تایر ها بهترین عملکرد را در بین هم ‌رده‌ های خود دارند و در آب و هوای گرم، چسبندگی و فرمان پذیری فوق ‌العاده ‌ای دارند. اما بسیار سخت و پر سر و صدا هستند و زودتر از لاستیک ‌های تابستانی دیگر فرسوده می‌ شوند. 

ماشین‌ های اسپرت معمولاً از این لاستیک ‌ها استفاده می ‌کنند. حتی فراتر از این تایرها، خریداران می ‌توانند از میان تایر های تابستانی، تایر های مکس و اکس ‌تریم را انتخاب کنند که چسبندگی و پاسخ دلخواه هر راننده ای را ایجاد می کنند. راهنمای انتخاب لاستیک مناسب خودرو زمستانی تایر های بدون میخ این لاستیک‌ ها، رایج ترین لاستیک‌ های زمستانی هستند و در جاده‌ های لغزنده چسبندگی خود را نشان می ‌دهند.

 آج این تایرها الگوی خاصی دارد که باعث خرد شدن تکه‌ های یخ و برف و ریختن لجن و برف آر لاستیک می ‌شود که در نهایت با سطح بیشتری که در اختیار لاستیک قرار می‌ دهد کشش بیشتری در آب‌ و هوای سرد ایجاد می ‌کند. این لاستیک‌ ها در آب هوای گرم و مرطوب نسبت به دیگر لاستیک‌ های زمستانی هندلینگ پایین ‌تری دارد. 

راهنمای انتخاب لاستیک خودرو 

تایر های میخ دار این نوع از لاستیک ‌های زمستانی از ترکیب مشابه لاستیک‌ های بدون میخ استفاده می ‌کند اما این نوع می ‌تواند با میخ‌ های فلزی همراه باشد. استفاده از این نوع لاستیک در بعضی از مناطق به دلیل خراب بودن جاده غیر قانونی است. رانندگی با این لاستیک‌ ها در شرایط تگرگ، یخ مرطوب، انجماد و زمستان شدید بسیار مطلوب است.

اکثر مردم لاستیک های تمام فصل را خریداری می کنند زیرا هم ارزان تر است و هم کاربردی تر و لازم نیست برای تابستان و زمستان مجموعه لاستیک های جداگانه داشته باشند. لاستیک های تمام فصل کارایی و کیفیت خوبی دارند. اما هیچ وقت در بخش های مختلف ایده آل نیستند. 

لاستیک های تابستانه عملکرد خوبی برای فرمان پذیری و ترمز در جاده های خشک و مرطوب دارند اما اصلا بدرد جاده های لغزنده و برفی نمی خورند. 

لاستیک های زمستانی برند های عالی و معروفی برای جاده های برفی و لغزنده می باشند اما در جاده های خشک و مرطوب فقط بدرد ترمز گرفتن می خورند. در هر نوع از تایر ها در بخش های مختلف عملکرد های متنوعی وجود دارد که برای شما در نمودار زیر آن ها را آماده کرده ایم. همانطور که مشاهده می کنید هیچکدام از تایر ها در تمامی موارد عالی نیست. پس برای این که بتوانید بهترین لاستیک را برای خودرو خود انتخاب کنید، سه مرحله زیر را دنبال کنید.

این دسته از تایر ها بیشتر در دونوع S و T speed rating می باشند که نشان دهنده حداکثر سرعت برای لاستیک ها می باشد. برای S حداکثر سرعت حدود ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت و برای T حدود ۱۹۰ کیلومتر در ساعت می باشد. این لاستیک ها انتخاب خوبی برای سفر های طولانی و خودرو های معمولی و شاسی بلند می باشند.

نظرات (0) تاریخ : چهارشنبه 1397/05/17 زمان : 14:23 بازدید : 192 نویسنده : انیم
انتخاب و خرید لباس مجلسی زنانه برای بسیاری از افراد یک چالش بزرگ محسوب می شود. موارد زیادی وجود دارد که هنگام انتخاب لباس مجلسی باید مدنظر قرار دهید.

 

 

در ابتدا باید در مورد تِم مهمانی و لباس هایی که می توانید در آن مهمانی بپوشید، آگاه باشید. استایل و تناسب لباس، نکات مهم دیگری هستند که باید در نظر داشته باشید، چرا که لباس مناسب شما باید زیبا و راحت باشد. هرچند نکات زیادی وجود دارد که باید به آن ها دقت شود، اما بسته به نوع مراسم شما باید مواردی را در نظر داشته باشید. در این مطلب به مهم ترین نکات خرید یک لباس مجلسی زنانه می پردازیم.

 
 
 
 
 

مهمانی های غیررسمی و خودمانی

لباس مجلسی

لباس مجلسی گزینه ای کاملاً رسمی در کمد لباس هر خانمی است، اما این گزینه می تواند کمی هم غیررسمی باشد. برای دورهمی های خودمانی، یک لباس مجلسی غیر رسمی می تواند انتخاب مناسب تری باشد. برای خرید یک لباس مجلسی زنانه و غیر رسمی این سوال ها را از خودتان بپرسید:

  • جواهرات طلایی بیشتر به این لباس مجلسی می آیند یا نقره ای؟
  • کدام مدل کیف با این لباس مجلسی هماهنگ تر است؟
  • آیا این لباس مجلسی به اندازه کافی برای رقصیدن راحت است؟
  • آیا بلندی لباس برای مهمانی مورد نظر مناسب است؟

برای بسیاری از خانم ها اینکه بتوانند دوبار از یک لباس استفاده کنند نکته بسیار مهمی است. به همین دلیل، بهتر است بدانید که بسیاری از لباس های مجلسی غیررسمی می توانند در زمستان هم به راحتی با جوراب شلواری، چکمه و ژاکت پوشیده شوند و استایلی شیک جدید به وجود آورند. پس نگران نباشید، چراکه می توانید از لباس های مجلسی غیررسمی استفاده های روزانه داشته باشید.

مراسم و دورهمی های نیمه رسمی

لباس مجلسی

اینگونه مهمانی ها یکی از انعطاف پذیرترین مهمانی ها برای انتخاب نوع پوشش خانم ها محسوب می شود. لباس مجلسی مناسب برای مهمانی های نیمه رسمی، مانند دورهمی آغاز سال نو، می تواند کاملاً راحت و بدون ریزه کاری های مرسوم و یا لباسی کاملاً رسمی باشد، مانند لباسی که در یک مراسم ازدواج بر تن می کنید. اگر به چنین مراسمی دعوت شدید، یک پیراهن مشکی کوتاه بپوشید. پیراهن مشکی کوتاه و ساده می تواند برای تمام مراسم و مهمانی ها انتخابی کاملاً زیبا و مناسب باشد.

لباس مجلسی خوب برای مراسم رسمی

لباس مجلسی

برای یک جشن عروسی رسمی، بهتر است لباسی کاملاً رسمی را برای پوشش خود انتخاب کنید. در چنین مراسم و مهمانی هایی از خانم ها انتظار می رود پیراهن مجلسی بلند بپوشند.

خصوصیت اصلی یک لباس مجلسی رسمی

یک لباس مجلسی رسمی، کاملاً بلند است. این لباس ها ممکن است در قسمت پشت کمر کمی باز باشند. امروزه برای اینگونه مراسم پیراهن هایی با دامن هایی که در قسمت جلو کوتاه و پشت بلندی دارند هم محبوب شده اند. گاهی اوقات هم پیراهن هایی با دامن میدی برای این مهمانی ها مناسب و درخور هستند.

بلندی لباس مجلسی زنانه

اگر بلندی لباس مجلسی شما برای قدتان مناسب نیست، پایین آن را کمی تو بزنید تا برای قد شما متناسب شود. خانم هایی که قدی بلندتر از حد معمول سایر خانم ها دارند، باید لباس مجلسی رسمی شان را بلندتر از اندازه معمول پیراهن های نرمال سفارش بدهند. دقت کنید، زمانی که لباس مجلسی بلند خود را برای کوتاه کردن نزد خیاط می برید، حتماً کفشی که می خواهید با آن لباس بپوشید را هم ببرید، تا اندازه گیری بلندی آن دقیق تر شود.

 

بزرگترین چالش هنگام خرید لباس مجلسی زنانه این است که چه نوع لباسی برای اندام شما زیباتر است. پیراهن مجلسی مناسب، بسته به شکل اندام فرد، متفاوت است.

اشکال اندام بدن و لباس مجلسی متناسب

اندام گلابی

لباس مجلسی

افراد با اندام گلابی، باسن و ران بزرگی دارند.

لباس مجلسی مناسب اندام گلابی:

  • دامن های راسته ای که حداقل ۵ سانتی متر بالای زانو قرار بگیرند.
  • تاپ هایی که حلقه آستین گشادی دارند.

افراد با این اندام باید از پوشیدن دامن های پرچین دوری کنند.

اندام سیب

این افراد بالاتنه ای درشت و کوتاه دارند.

لباس مجلسی مناسب اندام سیب:

  • پیراهن هایی که درست از زیر سینه گشاد می شوند.
  • پیراهن هایی که کاملاً گشاد هستند.
  • پیراهن هایی که روی باسن بسته می شوند.

اندام مستطیلی (ورزشکاری)

لباس مجلسی

افراد دارای این اندام، کمر باریک، بدن کم انحنا و سینه های کوچکی دارند.

لباس مجلسی مناسب اندام مستطیلی:

  • پیراهن های آستین حلقه ای
  • پیراهن هایی که یقه قایقی باز یا بدون شانه (Off-shoulder)
  • پیراهن های راسته یا پرچین

اندام ساعت شنی

لباس مجلسی

این افراد کمر باریکی دارند، اما سینه و باسن آن ها بزرگ است.

لباس مجلسی مناسب اندام ساعت شنی:

پیراهن های تنگ و چسبان بهترین گزینه برای این افراد هستند.

اندام مثلثی

لباس مجلسی

افراد دارای اندام مثلثی، قفسه سینه فراخ و شانه های پهنی دارند؛ اما کمر و باسن آن ها باریک است.

لباس مجلسی مناسب اندام مثلثی:

  • پیراهن هایی که دامن کلوش و پرچین دارند برای این افراد بسیار عالی است.
  • دامن و شلوار فاق بلند نیز یک گزینه فوق العاده برای افراد با اندام مثلثی خواهد بود.

این افراد باید از پوشیدن پیراهن های بندی اجتناب کنند.

 

به طور کلی، هنگام خرید لباس مجلسی زنانه هرکسی باید شناخت کافی نسبت به شکل بدن خود داشته باشد. همچنین قبل از خرید لباس مجلسی، باید در مورد سایز بالاتنه، پایین تنه و کمر خود آگاهی کافی داشته باشند، چراکه دانستن این موارد می تواند در انتخاب پیراهن با سایز و اندازه متناسب بسیار مفید باشد.

چگونه از یک فروشگاه اینترنتی لباس مجلسی مناسب بخریم؟

خوشبختانه بسیاری از فروشگاه های اینترنتی، انواع لباس های مجلسی زنانه را به فروش می رسانند. هنگامی که تصمیم می گیرید از یکی از آنها پیراهن مجلسی بخرید، حتماً متناسب بودن آن پیراهن را در نظر داشته باشید و به اندازه تمام قسمت های لباس دقت کنید. کسانی که خریدار حرفه ای لباس هستند، حتماً به راهنمای انتخاب سایزی که هر برند منتشر کرده، توجه می کنند.

 

لباس مجلسی زنانه یکی از ملزومات کمد لباس هر خانمی است ولی نکته قابل توجه، متناسب و به اندازه بودن لباس مجلسی است، چرا که در زیباتر به نظر رسیدن آن ها نقش به سزایی دارد. به نظر شما یک لباس مجلسی مناسب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

نظرات (0) تاریخ : چهارشنبه 1397/05/17 زمان : 14:12 بازدید : 179 نویسنده : انیم

کالج از آن کفش‌هایی است که همیشه و همه جا به کار‌مان می‌آید؛ در محل کار، در گشت‌وگذارهای روزانه، در دانشگاه و مدرسه و خلاصه هرجا که دلمان کفشی بخواهد که هم زیبا باشد هم راحت. این گزارش نگاهی است ریزبینانه به دنیای کالج‌ها و یک راهنمای کامل برای همه شمایی که خیال کفش خریدن در سر دارید.

 زیر و بم کفش کالج بچه گانه اینکه چرا و چگونه اسم‌شان شد کالج از آن معماهای هزار توست. یکی می‌گوید نسب‌شان ‌می‌رسد به برندی قدیمی به همین نام که برای اولین‌بار، حدود سال‌های 67 و 68 کفش‌های رنگی را وارد ایران کرد؛ دیگری می‌گوید وقتی کفشی انتخاب اول دانشجوها باشد نامش هم می‌شود کالج و آن دیگری... اما از هر جا که آمده باشد مهم این است که آمده و ماندگار شده و امسال هم مثل سال‌های گذشته خیال دارد نقش تاثیرگذاری در پوشش‌های بهاری و تابستانی‌ما بازی کند. 

نکات کفش کالج

اگر شما هم سری به بازار کفش این روزها زده باشید این ادعای ما را تصدیق می‌کنید! این گزارش نگاهی است به چند و چون کالج‌های زنانه و مردانه در بازار این روزها. 200 تا 500 هزار تومان! طراحی کلاسیک و ماندگار کالج باعث شده تا در طراحی‌های بهاری و تابستانی‌ همه برندها ردی از کالج به جا بماند. هر کدام‌شان هم بسته به سلیقه طراح، دستی به سرگوش این کفش زده‌اند و تغییرات ظریفی ایجاد کرده و نشان خودشان را هم در آن ثبت کرده‌اند. اما همین ثبت نام و نشان کلی خرج روی دست کالج دوستان گذاشته است!

 (البته آن گروه از کالج‌دوستانی که خیال دارند از برندها خرید کنند). اگر هوس خرید از برندهایی مثل کلارکس، جئوکس و اکو که برندهای تخصصی کفش هستند یا حتی برندهایی مثل بنتون، زارا و مانگو که دستی در طراحی کیف و کفش هم دارند به سرتان زد باید خودتان را برای روبه‌رو شدن با قیمت‌هایی به طور میانگین بین 200 تا 500 هزار تومان آماده کنید!

خرید کفش تنگ به امید اینکه پس از مدتی جا باز خواهد کرد یک اشتباه محض است. هیچگاه یک کفش تنگ را خریداری نکنید.

کف کفش میبایست محکم و قابل انعطاف باشد و سطح آجداری نیز داشته باشد. خود کفش نیز باید سبک باشد.

از به پا کردن کفشهای پاشنه بلند به مدت طولانی خودداری کنید. کفشهای پاشنه بلند لغزیدن و بزمین خوردن، درد کمر و پا و تغییر در فرم پا را بدنبال دارند. سعی کنید پاشنه کفشتان از ۴ سانتی متر بلند تر نباشد. همچنین پاشنه های عریض تر نسبت به پاشنه های نوک تیز و باریک مناسبتر میباشند.

هنگام امتحان کفش توجه داشته باشید که پاشنه پاهای شما نباید درون کفش بلغزد.

 البته خیلی هم نگران نباشد چون فروشندگان این کالج‌های برند مدعی هستند که شما این قیمت را در ازای کیفیت بالای جنس، دوخت و تنوع در طرح و رنگ می‌پردازید. منظور از کیفیت بالا هم بدنه تمام چرم، کفی‌های طبی، زیره‌های استاندارد، طراحی متفاوت و... است. از بهار تا پاییر‍‍! کالج‌هایی که بهار امسال می‌خرید نه تنها در طول تابستان بلکه تا نیمه‌های پاییز هم به کارتان می‌آید بنابراین باید بگوییم کالج اگر نه 4 فصل اما در 3 فصل از سال می‌تواند همراه پای شما باشد. نگران بازی‌های مد هم نباشید چون این کلاسیک‌های ماندگار به این زودی‌ها خیال ندارند از دنیای مد کناره بگیرند!

 زیر و بم کفش کالج با جوراب حکمرانی کالج‌ها نقطه عطف دوران حکمرانی کالج‌ها تابستان 2 سال پیش بود. درست زمانی که رنگ‌های شاد و متنوع تابستانی در پوششی از جنس نوبوک به دنیای این کفش‌ها راه پیدا کرد حالا از همان زمان تا امروز انتخاب کالج یعنی انتخاب دنیایی از رنگ، آن هم رنگ‌های شاد از قرمز و زرد گرفته تا حتی صورتی و آبی آسمانی. اصلا به همین دلیل است که ما هم کالج را به عنوان یک همراه خوب تابستانه به شما معرفی می‌کنیم!

 اما سؤال اینجاست که این کالج‌ها را کی و کجا بپوشیم. کالج‌های نوبوک رنگی بهترین انتخاب برای زمان‌هایی است که شما خیال دارید اسپرت بپوشید. این کالج‌ها با شلوار جینترکیب خوبی می‌سازند.

 فقط می‌ماند کمی سلیقه در هماهنگی رنگ لباس و حتی کیف‌تان با کالجی که می‌پوشید! کالج‌های نوبوک رنگی را در رنج قیمت 40 تا 120 هزار تومان هم می‌توانید پیدا کنید البته مشروط بر اینکه سراغ برندها نروید! سگک‌دار بپوشید! کالج کمی پیش از این تنها یک کفش کاربردی و راحت بود اما حالا به لطف خلاقیتی که طراحان کفش، در کارهای‌شان به خرج می‌دهند حتی در مهمانی‌های رسمی هم می‌توانید روی این کفش کلاسیک حساب کنید.

 اما یادتان باشد بر اساس قوانین نانوشته خوش‌پوشی در مهمانی‌های رسمی باید سراغ کالج‌های ورنی، مدل‌هایی که ترکیبی از چرم و جیر هستند و بالاخره هماهنگ با رنگ و طرح لباس‌تان سراغ نمونه‌های پارچه‌ای طرح‌دار بروید تا در ظاهر رسمی شما خللی وارد نشود!

 اما به یاد داشته باشید علاوه بر دقتی که در انتخاب جنس کالج به خرج می‌دهید باید به طراحی آن هم دقت کنید. بهتر است برای مراسم رسمی انواع سگک‌دار کالج‌ها را انتخاب کنید، سگک‌های طلایی و نقره‌ای که روی کالج‌ها کار شده جلوه رسمی‌تری به آنها می‌دهد.

 
نظرات (0) تاریخ : چهارشنبه 1397/05/17 زمان : 14:04 بازدید : 139 نویسنده : انیم
مهم نیست که با چه هدفی به سمت خرید طلا و جواهرات می روید، در هر صورت خرید طلا و جواهر یک تجربه ی لذت بخش برای شما خواهد بود. باید گفت طلا یک فلز گرانبها است که با گذشت زمان ارزش خود را حفظ می کند، اما خرید آن بسیار هزینه بر است و یک سرمایه گذاری در طول زندگی شخص محسوب می شود. 
به همین جهت بایستی در خرید آن نهایت دقت و حوصله را به کار ببرید تا در طول زندگی از آن لذت ببرید و در صورت نیاز با کمترین ضرر آن را بفروش برسانید.
 اگر قصد دارید برای خرید طلا و جواهر عازم بازار بشوید باید بدانید که خرید آن باید با دانستن یک سری اطلاعات صورت بگیرد. در ادامه ما به شما اطلاعات کلیدی برای خرید طلا و جواهر را می گوییم تا خرید خوبی را تجربه کنید. در این خصوص باید از فردی آگاه به اصول و نکات خرید و ساخت طلا کمک گرفت تا خرید موفق و خوبی را تجربه کرد. 
در این خصوص مسعود رضایی، مدیریت مرجع تخصصی طلا و جواهرات ایران طی این مقاله به نکاتی جهت خرید طلا و جواهر پرداخته است. 

خرید و فروش جواهرات و طلا از خرید و فروش هایی می باشد که دارای رمزها و داستانهای بسیاری است و صد البته مهارت های ابتدایی را طلب می کند، بگذارید برای شروع خرید طلا را از خرید جواهرات به صورت کامل جدا کنیم و سپس به آموزش فن خرید و فروش جواهرات و طلا بپردازیم.

 

حال باید بدانید که هر مصنوعی که از طلای 18 عیار تهیه می شود و دارای سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی باشد را جواهرات گویند به طوری که وزن جواهر و یا سنگ نیمه قیمتی بر وزن طلا غلبه کند و مصنوعات طلا همان کارهای خام و خالص طلای 18 عیار (در ایران) را گویند که بدون هرگونه سنگی ارائه می شود .

 

فرق طلا با جواهرات چیست؟ 

فرق طلا با جواهرات این است که در کار ساخته شده ازطلا هیچ گونه سنگ قیمتی بکار نرفته ولی در جوهرات سنگ های گرانبها بر روی کار ساخته شده نصب می گردد که این سنگ ها ممکن است اتمی و یا اصل باشند به جواهراتی که سنگ اتمی بکار رفته جواهرات اتمی و به جواهراتی که سنگ اصل بکار رفته جواهرات اصل می گویند .

 

نوع خرید و فروش جواهرات با طلا فرق می کند:

1- فروش طلا = قیمت روز هر گرم طلا + اجرت ساخت + سودفروشنده ( 7یا8% )

 

2- فروش جواهرات = قیمت روزهرگرم طلا + اجرت شامل ( ارزش سنگهای بکارفته / اجرت ساخت پایه جواهر / مخراجی وسایرهزینه ها ) + سودفروشنده ( 15 % الی 20% ) همچنان که نحوه خرید طلا با جواهرفرق می کند شرایط فروش آنهاتوسط مصرف کننده نیز باهم فرق دارند در کار ساخته شده از طلا اجرت ساخت و سود فروشنده کسر و به نرخ روز خریداری می گردد ولی نحوه فروش جواهرات که تاکید و سفارش می کنم درحفظ فاکتور خرید آن دقت واهتمام لازم رابه عمل آورید ازروی فاکتور بدین صورت می باشد که سود فروشنده (15% الی20%) کسر و ترقی و یا تنزل از قیمت روز درج شده در فاکتور رامحسابه و بهاء آن را به صاحبش پرداخت می کنند.

 

 

راهنمای خرید انگشتر طلا

دسته اول آن هایی هستند که علاقه زیادی به تزئینات ظاهری شان دارند و این اقلام جزو لاینفک زندگی روزمره، مهمانی ها و جشن های شان به حساب می آید.

 

دسته دوم را آن هایی تشکیل می دهند که خرید جواهرات ارزشمند را بهترین و مطمئن ترین پس انداز می دانند.

 

سومین دسته هم تلفیقی از ۲گروه را تشکیل می دهند. بی شک شما هم جزو یکی از این ۳ گروه هستید که خواندن این مقاله را به دلیل علاقه مندی به طلا و جواهرات و آشنایی بیشتر با خرید و فروش جواهرات و طلا انتخاب کرده اید. اگر دوست دارید همیشه در یک جمع بدرخشید، یک سرمایه گذاری مطمئن را تجربه کنید و از همه مهم تر سرمایه تان هر روز بیشتر شود نکات مندرج در این مقاله بهترین راهنما برای یک انتخاب مناسب خواهد بود.

 

● طلایی که طلایی نیست

درست است که نخستین تصویری که از طلا به ذهن مان می رسد زرد یا سفید است اما در واقع طلا با یک سری فرایندهای شیمیایی و ترکیب با سایر فلزها و عملیات آبکاری درهر رنگی (قرمز، مشکی، زرد، صورتی، سبز و… ) می تواند باشد.

 

برای مثال طلای قرمز از ترکیب آلیاژ مس، طلای سفید از ترکیب پلادیوم یا نقره به دست می آید و از ایندیم برای آبی کردن طلا استفاده می شود. در واقع تنوع رنگی زیاد طلا غیر از طرح و مدل یکی از راهکارهای رونق بخشیدن به این صنعت شده است. بعضی از فروشندگان طلای سفید را هنگام فروش گران تر می فروشند اما ارزان تر از طلای زرد می خرند. هرچند طلای زرد موقع آب کردن مرغوب تر است اما این اختلاف بسیار ناچیز است و باید بدانید که چنین قانونی وجود ندارد.

1_ قبل از اینکه برای خرید طلا و جواهرات عازم شوید، از میزان عیار طلا اطلاعات کسب کنید و آگاه شوید که این عیار چه تاثیری در قیمت جواهر و دوام و سختی آن می گذارد. باید بدانید که طلای 24عیار طلای خام و با ارزشترین نوع طلا است. در اصل طلا در فرم خام خود بسیار نرم است، بنابراین برای رسیدن به استحکام و سختی مطلوب با انوع فلزات از قبیل کربن، نقره، روی یا نیکل ترکیب می شود. حال باید بدانید که عیار طلا چیست و چگونه تعیین می شود. طلای خام دارای عیار 24 است که برای زیورآلات مناسب نیست. اگر طلا دارای عیار 10 باشد این بدان معناست که اگر طلا به 24قسمت تقسیم شود 10قسمت آن طلا است و 14قسمت آن فلزهای دیگر. طلا و جواهرات در ایران با استفاده از طلای 18 عیار تهیه می شوند. بنابر این توضیحات مشخص می شود که هرچه عیار طلا بالاتر برود، آن طلا نرم تر و گرانتر می شود.
نظرات (0) تاریخ : چهارشنبه 1397/05/17 زمان : 14:04 بازدید : 125 نویسنده : انیم

در این ساختنی یاد می گیرید که چطور با فنون ساده آهنگری یک چاقوی فلزی بسازید. البته نه یک چاقوی معمولی؛ چاقوی دمشقی! در این پست علاوه بر ساخت یک چاقوی فلزی، با نحوه ساخت فولاد دمشقی هم آشنا میشوید. برای ساخت این چاقو با فولاد دمشقی به کوره آهنگری، سندان و چکش نیاز دارید. اگر تازه آهنگری را شروع کرده اید، ساخت این چاقوی فلزی برایتان ساده خواهد بود چون از تکنیک های حرفه ای در آن استفاده نشده است.

 با فولاد دمشقی چاقوی فلزی درست کنید با فولاد دمشقی چاقوی فلزی درست کنید فولاد دمشقی رنگ های مختلفی دارد که با ترکیب آنها یک الگوی مارپیچ ساخته میشود. وقتی فولاد دمشقی را داخل ترکیب حکاکی قرار دهید، فلزات غیرمشابه با نرخ های مختلف تغییر رنگ می دهند که طرح زیبایی را روی چاقو میسازد. 

روش های متفاوتی برای ساخت فولاد دمشقی وجود دارد که همه آنها کیفیت فولاد را هم بیشتر می کنند. روشی که در این پست استفاده شده بسیار ساده است اما نتیجه خوبی دارد. گام اول : وسایل و ابزار مورد نیاز وسایل مورد نیاز دو یا چند تکه فولاد (ترجیحاً با درصد کربن بالا) – این فولادها با هم ترکیب خواهند شد و طرح های روی چاقو را میسازند. بهتر است یکی از فولادها کربن بیشتر و دیگری نیکل بیشتر داشته باشد. 

شار جوشکاری میلگرد (برای جوشکاری دسته) چوب (برای ساخت دسته چوبی) اپوکسی پین برنجی روغن بذر کتان (یا هر نوع روغن دیگر برای کار روی دسته) روغن گیاهی (برای سرد کردن) کلرید آهن ابزار مورد نیاز سندان – بهتر است سندان از جنس فولاد باشد و مقاومت کافی داشته باشد. 

می توانید بجای سندان از یک سنگ بزرگ، یک تکه فولاد یا چکش بزرگ استفاده کنید. چکش انبر ماشین جوشکاری – این ابزار اختیاری است و کمک میکند شمش را ثابت نگه دارید. اگر ماشین جوشکاری ندارید، فولاد را با یک تکه سیم نگه دارید. کوره آهنگری – کوره باید قابلیت رسیدن به دمای جوشکاری و فورج را داشته باشد. 

خرید چاقو

بدون چنین کوره ای نمی توانید لایه های مختلف را با هم ترکیب کنید. چرخ تسمه سوهان دریل گیره در ساختنی بخوانید : با فناوری شناوری مغناطیسی، درختچه بونسای شناور بسازید گام دوم : شمش فولاد را مونتاژ کنید ورقه های فولاد را در اندازه دلخواه ببرید. ابعاد پیشنهادی ما 1.2 در 7.6 سانتیمتر است؛ هرچه شمش بزرگتر باشد، شکل دادن آن با چکش سخت تر میشود. حتماً تمام اکسیداسیون ها و برآمدگی های لبه فلز را جدا کنید تا جوشکاری تمیز باشد. 

ورق های فلزی را لایه لایه روی هم بچینید. حالا ورق های فلز را تراز کنید و آنها را بهم جوش بدهید. یک دسته موقت به آن جوش کنید تا راحت تر بتوانید شمش فولاد را داخل کوره بگذارید. البته می توانید بجای جوش دادن دسته از انبر هم برای اینکار استفاده کنید. 

گام سوم : جوش اول را داخل کوره بگذارید حالا باید کوره آهنگری را آماده کنید. هرچه کوره کوچکتر باشد، راحت تر به دمای جوش میرسد. شمش فلز را داخل کوره داغ کنید تا به رنگ قرمز مایل به نارنجی برسد.

 در این مرحله لازم نیست شمش خیلی داغ بشود. شار جوشکاری را روی شمش بریزید و صبر کنید تا آب بشود و بین لایه ها رسوخ کند. این شار تکه های اضافی را ذوب میکند، از اکسیداسیون جلوگیری میکند و نمی گذارد اکسیژن با فلز تماس پیدا کند. 

با استفاده از شار می توانید یک جوشکاری تمیز داشته باشید. دوباره شمش را داخل را کوره آهنگری بگذارید و همین فرایند را چندبار تکرار کنید. هرگاه لازم بود تکه های اضافی بیرون زده از شمش را جدا کنید. حالا کوره را تا دمای جوش داغ کنید. محل کارتان را مرتب کنید و چکش و انبر را آماده کنید چون نباید وقت تلف کنید. شمش را داخل کوره بگذارید و وقتی رنگش کاملاً نارنجی و براق شد، آن را از کوره بیرون بیاورید.

 سریع شمش را روی سندان بگذارید و آرام رویش چکش بزنید تا جوش اولیه ثابت بشود. دوباره شمش را داخل کوره بگذارید تا به دمای جوش برسد، سپس با حرکات متوسط تا محکم روی آن چکش بزنید. در ساختنی بخوانید : آموزش ساخت : یک چراغ دیواری شیک بسازید گام چهارم : شمش را تا کنید حالا باید تعداد لایه ها را بیشتر کنید.

 در حین چکش کاری به همه قسمت های شمش چکش بزنید تا بجای پخش شدن، طول آن بیشتر بشود. نصف شمش را اندازه بگیرید و با هر ابزاری که دارید، شمش را از وسط نصف کنید. یک اسکنه را داغ کنید و با آن سه چهارم ضخامت شمش را آب کنید. 

حالا شمش را با گیره بلند کنید و روی لبه سندان بگذارید. شمش را برگردانید و آرام روی آن ضربه بزنید تا بشکند. حالا همان فرایند کوره و جوشکاری مرحله اول را تکرار کنید. 

شار جوشکاری را به شمش اضافه کنید، شمش را داغ کنید، چکش کاری کنید، گرم کنید، جوش بزنید و داخل کوره بگذارید. این مراحل را آنقدر تکرار کنید که به تعداد لایه های مورد نظرتان برسید. ما شمش را چهار بار تا کردیم که تعداد لایه ها را به 112 تا رساند. هرچه تعداد لایه ها بیشتر باشد، الگوی روی فولاد دمشقی فشرده تر میشود.

نظرات (0) تاریخ : چهارشنبه 1397/05/17 زمان : 12:31 بازدید : 102 نویسنده : انیم

است که به‌عنوان پایتخت تابلوفرش جهان لقب گرفته‌است. اخیراً در طراحی این نوع فرش‌ها تحول بزرگی انجام گرفته‌ و آن طراحی نقشه‌ها با کامپیوتر است. نکات ضرروی در خرید تابلو فرش موارد بشرح ذیل ارائه می گردد: 

 اولین قسمتی که باید به آن دقت کنید پشت تابلو فرش می باشد، پشت فرش به شما نشان میدهد که گره هایی که زده شده چقدر درشت یا ریز هست. اگر کمی به پشت فرش دقت کنید می توانید دقیق بودن شانه هایی که بافنده زده را ببینید. 

وقتی به پشت فرش نگاه کنید می توانید به بعضی کجی های فرش پی ببرید دقت کنید قاب کجیهای فرش را نپوشاند و اگر فرش به صورت بدون قاب به شما عرضه شود با گذاشتن دو طرف فرش روی هم کجی های آن رو ببینید.

 نکات خرید تابلو فرش نکات خرید تابلو فرش ۲٫ با نگاه کردن به چله تابلو فرش می توانید نوع آن رو تشخیص بدهید که ابریشم یا نخ است و وقتی که دقیق به تابلو نگاه کنید خامه آن رو بهتر می توانید بسنجید، چله و پرز هایی که می درخشند ابریشم هستند. 

فرش و تابلو فرش های ابریشمی گرانتر بوده و زیباتر بنظر می رسند. ۳٫ خیلی از اوقات امضاء یا نام فلان استاد بافنده زیر تابلو بافته می شود، حقیقت این هست که در بحث رفو و مرمت فرش و سایر فنون نظیر آن این امکان وجود دارد. 

یک هدیه تجملی

اسم تابلوفرش گویای ماهیتش است؛ تابلویی که از فرش ساخته شده. به عبارت دیگر به فرش‌هایی که در ابعاد کوچک‌تر بافته می‌شوند، جنبه هنری و زیبایی شناسانه‌شان برجسته‌تر از دیگر ابعادشان است و به عنوان یک کالای زینتی از دیوار آویخته می‌شوند، تابلوفرش می‌گویند. تابلوفرش‌های اصیل، دستباف هستند. اما امروزه نمونه‌های ماشینی آن نیز بازار را قبضه کرده است. تابلوفرش‌های دستباف نمونه‌ای از هنر فاخر ایرانی هستند و از دیرباز تاکنون جزو اشیای لوکس و تجملی بوده‌اند. زیرا مانند فرش ارزش افزوده پیدا می‌کنند و به راحتی به پول نقد تبدیل می‌شوند. میانگین قیمت آن‌ها از قالی پایین‌تر است. از این رو می‌توانند گزینه مناسبی برای هدیه دادن به شمار آیند. پس اگر در فکر تهیه هدیه‌ای منحصر به فرد، ارزشمند و ماندگار برای عزیزانتان هستید درنگ نکنید؛ طرح‌های مختلف تابلوفرش چشم انتظار شمایند.

که روی فرشی که هیچ امضاء یا نوشته ای نیست، امضاء یا نوشته قرار داد. شما باید خیلی حرفه ای باشید که متوجه این امر شوید. توصیه می کنیم در این مواقع از فروشگاه هائی خرید کنید که به آنها اعتماد دارید یا از خود آن بافنده، فرش یا تابلو فرش را بخرید. 

 برجسته بودن فرش: خیلی پیش آمده که مشتری ها می پرسند که چطوری وقتی تابلو رو می بافتند برجسته شده؟ باید بگوییم که اصلا و ابداً در هنگام بافت این اتفاق نمی افتد این مسئله بعد از بافت توسط پرداختچی اتفاق می افتد.

همه رقم هم مدل

گرچه نمی‌توان هیچ قاعده و چارچوب خاصی برای رشته‌های هنری قایل شد، اما طرح‌های مینیاتور، مذهبی، میوه، طبیعت، آثار باستانی و حیوانات حیات وحش از مهم‌ترین قالب‌های تابلوفرش‌ بافی هستند و بیشتر تابلوفرش‌های بافته شده در این چارچوب‌ها قرار می‌گیرند. تابلوفرش‌ها همچنین اندازه مشخصی ندارند و می‌توانند مطابق با میل شخصی بافنده بافته شوند. اما اندازه‌های 60×40 سانتی‌متر، 50×70 سانتی‌متر، 60×90 سانتی‌متر، 70×100 سانتی‌متر و 80×100 سانتی‌متر از معمول‌ترین ابعاد بافت این هنر ارزشمند به شمار می‌روند.

چند نکته برای خرید تابلو فرش

 

  • اگر جایی رفتید و به شما گفتند که این فرش شناسنامه دارد کمی شک کنید،  شناسنامه فرش یعنی دقیقا قسمتی که شما آن رو نمی بینید و آن  پشت فرش هست.
  • پشت فرش به شما نشان می دهد که گره هایی که زده شده چقدر درشت (بزرگ ) هست یا ریز هست.
  • با دقت کردن به پشت فرش می توا نید دقیق بودن شانه های که بافنده زده را  بفهمید.
  • وقتی به پشت فرش نگاه کنید می توا نید به بعضی کجی های فرش پی ببرید ( البته وقتی فرش یا تابلو فرش داخل  قاب هست باید اینطوری متوجه شو ید. چون ممکن است  قاب کجی های فرش رو پوشانده باشد در غیر اینصورت اگر فرش به صورت بدون قاب به شما عرضه شود می توا نید با چشم یا گذاشتن دو طرف فرش روی هم کجی های آن رو ببینید(
  • شما با نگاه کردن به چله می توا نید نوع آن را تشخیص بدید که ابریشم هست یا نخ هست.
  • وقتی که دقیق به تابلو نگاه کنید خامه آن  را بهتر می توا نید بسنجید. رایج هست که می گو یند که اون نقاطی که می درخشد ابریشم هست. این حرف تا حدی درست است .اما تاحدی هم خیر چون ممکن است ابریشم هایی باشد که درخشندگی نداشته باشد اما به کار ظرافت داده باشد.
  • خیلی از اوقات میگو یند که امضاء یا نام فلان استاد بافنده زیر تابلو بافته شده، حقیقت این هست که در بحث رفو و مرمت فرش و سایر فنون نظیر آن  این امکان هست که  روی فرشی که هیچ امضاء یا نوشته ای نیست،  بشود چیزی رو قرار داد. شما باید خیلی حرفه ای باشید که متوجه شو ید. بنابراین  توصیه ما  این است که در این مواقع از کسانی خرید کنید که به آنها اعتماد دارید یا از خود آن بافنده، فرش یا تابلو فرش را بخرید
نظرات (0) تاریخ : چهارشنبه 1397/05/17 زمان : 12:19 بازدید : 147 نویسنده : انیم

جهت انتخاب دوچرخه باید ابتدا رشته مورد علاقه خود را پیدا کنید . در اینجا ما دوچرخه های مرتبط با دوچرخه سواری کوهستان می پردازیم . عده زیادی از مردم دوچرخه های کوهستان را به سبب استحکام بیشتر نسبت به سایر دوچرخه ها انتخاب می کنند و در مسیرهای غیر کوهستانی استفاده می کنند.

 این کار سبب صرف انژی زیاد و بیهوده می گردد و کارائی و لذت استفاده از دوچرخه را در فرد کم می کند . به طور مثال اگر فردی قصد استفاده از دوچرخه در مسیرهای فقط آسفالت دارد باید دوچرخه جاده یا کورسی بگیرد شاید استحکام پائین آن چرخها در مواجه با چالها و شکاف آسفالت او را از این چرخها گریزان کند.

 مدلهای از دوچرخها مشهور به هایبیرید جهت استفاده چند منظوره طراحی گشته که لاستیک آنها ما بین کورسی و کوهستان و می توان در جاده های خاکی البته جادهای خاکی صاف و آسفالت از آنها استفاده کرد و یا مدلهای توریستی که دارای کیف در جلو وعقب چرخ می باشد .

  زیاد بودن کمک فنر در قسمتهای مختلف یک دوچرخه نشان از راحتی آن ندارد و بسته به رشته خاصش باید انتخاب شود.

 سازند گان و عرضه کنندگان دوچرخه های متفرقه به منظور جلب توجه مشتریان نا آگاه از انواع کمک فنر در قسمتهای مختلف دوچرخه اعم از زیر زین یا زیر کرپی یا کمک فنر در جلو و عقب چرخ استفاده می کنند ، زیاد بودن کمک فنر در رشته دانهیل خوب است که قصد حرکت در سراشیبی را دارد البته دوچرخه با استاندار بالا نه دوچرخه های متفرقه و اینکه این دوچرخه ها با این کمک فنرهای مختلف در سربالایها و حتی استفاده شهری سبب اتلاف انرژی فرد شده و موجبات نارضایتی و دلسردیش را فراهم می کند .


راهنمای خرید دوچرخه

در ابتدا باید دوچرخه ای را انتخاب کرده باشید تا به اندازه شما باشد. تمامی دوچرخه‌ها مرغوب در هر مدل حداقل 3 تا 5 سایز دارند و هر یک به روش خاصی سایز بندی را مشخص می‌کنند به طوری که یک کارخانه سایز را با S, M, L, XL, XXL تفکیک می‌کند، که S نشانه SMALL و M نشانه MEDIUM و L نشانه LARGE و XL نشانه XLARGE بوده و هر فرد بسته به اندازه قدش باید سایز دوچرخه خود را گزینش کند. سایز بندی ممکن است براساس اینچ به 15 و 17 و 19 و 21 و یا بر اساس سانتیمتر به 41 و 43 و 46 و 51 تقسیم بندی شود. 

حال این سایزها از کجا بدست می‌آید و چگونه می‌شود در صورت عدم وجود سایز بر روی تنه دوچرخه آن را پیدا کنیم؟ برای این کار می‌توانید با یک متر فاصله توپی تنه تا بست لوله زین را حساب کنید که اگر به اینچ متر کرده باشید به یکی از اعداد 15 یا 17 یا 19 یا بیشتر می‌رسید و یا اگر به سانتیمتر حساب کنید، به اعداد 43 یا 46 یا 51 یا بیشتر می‌رسید. برای نمونه فردی با قد 170 سانتیمتر باید سایز 46 سانتیمتر یا 19 اینچ یا M, L را انتخاب کند.
 
البته توجه به سایز گاه از مدلی به مدل دیگر فرق می‌کند چه بسا در یک مدل سایز L برای شما مناسب بوده و در یک مدل بالا تر سایز M برای شما مناسب باشد و شما بهتر بتوانید آن را کنترل کنید. یکی از معیارهای انتخاب این است که فرد ایستاده و دوچرخه بین دو پایش قرار می‌گیرد و باید حداقل 2 تا 4 انگشت تنه با فاق شما فاصله داشته باشد. اگر به تنه چسبیده باشید و به ناچار بر روی انگشتان پای خود بایستید، آن تنه بلند است و اگر فاصله تنه با فاق زیاد باشد آن تنه کوتاه است. تنه های کوتاه معمولاً کنترلشان راحت‌تر است ولی این خاصیت در سراشیبی خوب بوده و در سر بالایی باعث خستگی شما می‌شود. 

باید خود را عادت دهید تنه با سایز بدنتان سوار شوید. این نکته را توجه کنید که گاه فروشندگان به دلیل اینکه سایز مناسب شما را ندارند سعی می‌کنند تا دوچرخه موجود در مغازه خود را به شما بفروشند ولی به هیچ عنوان اگر تنها مدل مرغوب باقی مانده در بازار هم باشد آن را نخرید، تصور کنید شما کفش غیر سایز پا خود را تهیه می‌کنید و این انتخاب هم به مانند آن است که شاید در ابتدا چندان متوجه تاثیر انتخاب بدتان نشوید ولی در استفاده طولانی باعث آسیب به بدنتان می‌شود. آسیب به کمر، زانو و... از آن جمله خواهد بود. 

برجسته‌ترین قسمت یک دوچرخه تنه آن می‌باشد که باید محکم بوده و طراحی فنی آن به صورتی باشد که انرژی دوچرخه سوار را هدر ندهد. بنابراین توصیه می‌شود از برخی مدل‌های سازندگان معتبر داخلی یا شرکت‌های وارد کننده معتبر با خدمات پس از فروش خرید کنید. دوچرخه های متفرقه که بیشتر آن‌ها چینی می‌باشند ظاهری فریبنده دارد ولی در عمل قابل قیاس با دیگر دوچرخه‌ها نیستند. 

شما اگر یک تنه خوب داشته باشید، بعدها می‌توانید سایر لوازم دوچرخه را ارتقا دهید، ولی هیچ گاه به فکر ارتقا لوازم در یک تنه ضعیف و نامرغوب و کم ارزش نباشید، وسیله ای که پایه اصلی‌اش ایراد دارد ارزش هزینه ندارد، پس به خرید یک تنه خوب فکر کنید، البته تنه تمامی سازندگان معتبر دوچرخه خوب بوده ولی هر تنه با توجه به لوازم عرضه شده بر روی همان چرخ ارزنده است و سازندگان برای لوازم مرغوب، تنه ای با قابلیت ویژه آن لوازم ساخته‌اند تا در تلفیقی هماهنگ بهترین بازدهی را داشته باشد. هرگز برای یک تنه رده پایین یک کارخانه، لوازم رده بالا (حتی یک قطعه) استفاده نکنید. 

سازندگان معتبر کالای ساخته شده خود را که به آن اطمینان دارند برای چند سال گارانتی می‌کنند و شما در هنگام خرید در صورت اعلام گارانتی توسط فروشنده از او به صورت کتبی با مهر سازنده طلب کنید، چون بسیاری از تنه‌ها دارای گارانتی معتبری نبوده و با توجه به استفاده محدود خریداران از کالای خریداری شده، و از آنجا که در مدت کوتاه به مشکلی بر نمی‌خورند، چندان به اهمیت وجود گارانتی توجهی نمی‌کنند.
 
با توجه به اینکه در این رشته شاهد ورود نو آوری‌های جدید می‌باشیم چه بسا یک سازنده معتبر نیز طرحی را وارد بازار مصرف می‌کند که در استفاده و تجربه دارای ایراد فنی می‌گردد و حتی برای سال بعد آن مدل دیگر عرضه نمی‌گردد، پس از نوآوری‌ها و مدل‌های خاص تنه که تجربه نشده در سال نخست ارایه، خریداری نکنید تا بی نقص بودن آن ثابت شود و ایراد های احتمالی‌اش بر طرف گردد. 

البته تنه های تمامی سازندگان مشهور بی عیب و نقص بوده و آزمایشات متعدد بر روی آن تنه‌ها انجام شده تا در دنیای پر رقابت موجبات بد نامی‌شان فراهم نشود. 

  دوچرخه کوهستان تنها وسیله نقلیه است که با آن می توان بدون هیچ آلودگی زیست محیطی به عمق مناطق بکر طبیعی نفوذ کرد و از مناظر آن لذت ببرید. پس در انتخاب خود دقت کنید و این را بدانید که هرچه پول بیشتری برای خرید دوچرخه مناسب کنار بگذارید در درجه اول لذت و کارائی آن برای شما بیشتر می گردد البته تا حد معقولی که بیش از آن نیاز نیست .

نظرات (0) تاریخ : چهارشنبه 1397/05/17 زمان : 12:12 بازدید : 118 نویسنده : انیم
هر آقایی باید حد اقل یک دست کت و شلوار د اشته باشد . بالاخره برای هر کسی مجالس عروسی و مهمانی های رسمی پیش می آید و در این مواقع کت و شلوار بهترین انتخاب است. انتخابی که کاملا هم ریشه های ایرانی د ارد . اگر به کتاب های معتبری که د رباره تاریخچه پوشاک نوشته شد ه سری بزنید ، می بینید که ۲ نوآوری در دنیای تحولات پوشاک مربوط به ایرانی ها بوده است.
اول اینکه ایرانیان باستان زیر بالاپوش خود پیراهن و شلوار می پوشید ه اند و دوم اینکه به مرور زمان بالاپوش های ایرانی جای خود را به کت هایی دادند که روی شلوار پوشیده می شد . خلاصه اینکه کت و شلوارهایی که حالا جهانی شده و رنگ به رنگ و مدل به مدل د ر همه جای د نیا پیدا می شود ، خاستگاه اولیه اش ایران بوده است. از تاریخچه این لباس رسمی که بگذریم نکاتی درباره انواع کت و شلوار وجود د ارد که همه ما برای یک انتخاب د رست به آن نیاز پیدا می کنیم.

1 - اهمیت د کمه
هنگام خرید کت و شلوار حواستان به تعداد دکمه های کت باشد . کت هایی که دکمه کمتری دارندرسمی تر هستند و باید برای مجالس رسمی انتخاب شوند . علتش هم این است که کت های یک یا ۲ دکمه، یقه بازتری د ارند و پیراهن زیر کت بیشتر د یده می شود ، در نتیجه حالت رسمی تری پیدا می کند . 
در اروپا کت های ۲ دکمه برای مهمانی ها رایج تر است ولی ایرانی ها انواع ۳ د کمه را ترجیح می د هند . هر چه تعداد دکمه بیشتر می شود کت ها نیمه رسمی می شوند ؛کت های فانتزی و مدرن و با طراحی نو هم اغلب د کمه بیشتری د ارند .

2 - رابطه میان قد و دکمه
بد نیست در انتخاب تعداد دکمه کت به قد تان هم توجه کنید . کت های ۲ د کمه برای مرد ان کوتاه تر وکت های ۳ دکمه برای مردان بلند تر مناسب هستند . این را هم فراموش نکنید که بعضی از کت ها یک ردیف دکمه د ارند و بعضی د یگر ۲ طرف دکمه د ارند . دسته دوم برای افراد چهارشانه مناسب نیستند و عرض شانه ها را بیشتر نشان می دهند . کت های تک دکمه هم خیلی رسمی هستند و اگر قرار است فقط یک د ست کت و شلوار در کمد لباستان داشته باشید ، بی خیال این کت ها شوید چون خیلی خاص اند .

3 - پشمی های اسم و رسم دار
جنس کت و شلوار هم رسمی و غیر رسمی بودن آن را تعیین می کند . هرچه میزان پشم پارچه بیشتر باشد رسمی تر از کار در می آید . معمولا کت های خیلی رسمی صد در صد پشم هستند. مرغوبیت شان هم به کیفیت و نوع پشم به کار رفته بستگی دارد . البته بهتر است نقطه ضعف شان را هم بد انید . پارچه های پشمی خیلی بیشتر و سریع تر چروک می شوند و باید فکر پوشید ن آنها در محیط های اداری و کاری را از سرتان بیرون کنید . چون نظم و آراستگی آنها در حد یک مجلس رسمی است و برای محیط کار مناسب نیستند .

4 - اهمیت استاند ارد بودن
نباید سایز کت و شلوارتان خیلی بزرگ باشد . دقت کنید سرشانه های کت جذب شانه ها باشد نه بزرگ تر از شانه هایتان. قد کت و شلوار غیر از موارد استثنا استاندارد های ثابتی دارد که باید رعایت شود . همین نکات ظریف باعث می شود خوش تیپ و برازنده به نظر برسید . برای کت های معمولی که مدل شان خیلی بلند یا کوتاه نیست وقتی کت را می پوشید ، در حالت ایستاده دست ها را کنار بدن قرار د هید ، قد کت باید تا نوک انگشت شست باشد . قد آستین هم بهتر است به اند ازه ای باشد که یکی، دو سانتی متر از لبه آستین پیراهن از زیر آن بیرون بزند . 
بلندی یقه کت هم باید طوری باشد که یقه پیراهن از کت بیرون باشد .
به قد شلوار هم توجه کنید . لبه پشت شلوار باید تا لبه پایین پاشنه کفشتان برسد و وقتی راه می رویدجورابتان دیده نشود . البته حواستان به رنگ جوراب هم باشد که همرنگ شلوارتان انتخاب کنید . 
در ضمن این روزها دیگر پوشیدن شلوار خیلی گشاد و خیلی تنگ در کت و شلوار، رواج ندارد . 
یک نکته مهم در شلوارهای کت و شلوار این است که کمر آنها به اندازه نیم تا یک سایز امکان تنگ یا گشاد شدن دارد و برای آنکه شلوار مناسب اندامتان د اشته باشید نگرانی زیادی نخواهید داشت.

5 - با رنگ تیره بد رخشید
اگر می خواهید د ر یک مجلس رسمی مثل جشن عروسی شرکت کنید بهتر است سراغ رنگ های تیره بروید . طیف خاکستری تا مشکی که ساده و بدون طرح یا راه راه باشد ، کاملا مناسب است. برای این نوع مجالس پارچه های چهارخانه را فراموش کنید چون اصلا رسمی نیستند . این طرح ها بیشتر به درد مهمانی های غیر رسمی می خورند .

6 - متناسب با قد و بالای شما
اگر قد بالاتنه شما نسبت به پایین تنه کوتاه تر است باید کت هایی با یقه باز و برگردان یقه بلند و باریک بپوشید ولی اگر پاهای کوتاهی د ارید کت های کوتاه تر برای شما برازنده تر است؛ چون کت های بلند باعث می شوند پاهای شما کوتاه تر از حدی که هست به نظر برسد . یادتان باشد حتی اگر دوباره شلوارهای دمپا پاکتی مد شد ، اگر پاهای کوتاهی د ارید از انتخاب آنها پرهیز کنید چون اصلا به شما نمی آید .

سبک های (استایل های) مختلف کت
1- دو طرف دکمه دار(Double-breasted): کت های دو طرف دکمه دار همواره شیک و به روز هستند و ظاهری متمایز دارند. انتخاب این مدل به مردان جوان تا حد امکان توصیه نمی شود همچنین به مردانی که چهارشانه هستند نیز توصیه نمی شود زیرا آن ها را عریض تر نشان می دهد. کت های دو طرف دکمه دار ۶ دکمه برای افراد به غیر از دو دسته ذکر شده بسیار شیک و مناسب است. بستن تمامی دکمه ها همواره جلوه بهتری در این نوع کت به همراه دارد.


2- یک طرف دکمه دار(Single-breasted): این مدل قابل استفاده تمامی مردان است. در حالتی که شما این مدل کت را انتخاب نمودید می بایست در مرحله بعد راجه به تعداد دکمه های آن تصمیم بگیرید.

 

خرید کت و شلوار مردانه

1- تک دکمه: کت های تک دکمه خیلی متداول نیستند. اگر خواستید چهره ای متفاوت از خود به نمایش یگذارید این مدل کت تا حد زیادی برای این منظور کارآمد است. اگر قصد داشتن تنها یک دست کت و شلوار در کمد لباس هایتان را دارید به شما پیشنهاد این مدل داده نمی شود.
2- دو دکمه: مدل کت های دو دکمه ظا هری کلاسیک دارند و برای طیف وسیعی از مردان مناسب است. ذکر بستن تنها دکمه بالایی این مدل کت هنگام ایستاده صحیح است و بهتر است دو دکمه همزمان بسته نباشند.


3- سه دکمه: کت های سه دکمه از سال های نه چندان دور گذشته معروف و شناخته شدند و امروزه نیز بطور وسیعی مورد استفاده آقایان می باشند. هنگام پوشیدن این مدل کت تنها می بایست دو دکمه از سه دکمه آن در حالت ایستاده بسته باشند به این ترتیب که یا دو دکمه بالایی یا دو دکمه پایینی بسته شده باشند.
4- چهار دکمه و یا بیشتر: کت های یک طرف دکمه دار با چهار دکمه و یا بیشتر در حال حاضر مورد توجه برخی آقایان قرار دارند.

 

 

جنس پارچه
پنبه ای: کت و شلوار های از جنس پنبه برای مردانی که در مناطق آب و هوایی گرم زندگی می کنند بسیار مناسب است.اگر به دنبال یک کت و شلوار رسمی برای فصل گرم سال می گردید این جنس در رنگ های تیره به شما پیشنهاد می شود. کت و شلوار های از جنس پنبه در رنگ های متنوع غیر رسمی می باشند.

پشمی: کت و شلوار های از جنس پشم زیبا و مقاوم هستند و به عنوان کت و شلوار های همه کاره به حساب می آیند. پارچه های پشمی به جهت تراکم بافت و کیفیت تنوع بالایی دارند. کت و شلوار های از جنس پشمی که از الیاف ظریف تهیه شده اند بر خلاف تصور بسیاری از مصرف کنندگان قابل استفاده در تمامی فصل های سال می باشد.

مخلوط : پارچه های از جنس پلی استر، ریون و یا ترکیب این دو با الیاف دیگر نیز برای تولید کت و شلوار استفاده می گردد. این دسته از کت و شلوار ها به واسطه نو جنسشان از نظر اقتصادی ارزان تر می باشند اما از جهت کیفیت و دوام نسبت به کت و شلوار های پشمی ضعیف تر خواهند بود. کت شلوار های از جنس ترکیب پلی استر- پشم و یا پلی استر – پنبه بیشترین فروش را در بین انواع دیگر دارا می باشند.

نظرات (0) تاریخ : چهارشنبه 1397/05/17 زمان : 12:06 بازدید : 209 نویسنده : انیم

آیا همیشه می‌توانید یک مدل ساعت را داشته باشید و در هر موقعیت و با هر استایلی از آن استفاده کنید؟ ساعت‌ها چقدر در استایل شما موثرند؟

 

 

جواب همه‌ی این‌ها را در یک مثال ساده می‌توانید پیدا کنید! یک مرد خوش تیپ را با کت وشلوار مشکی، کراوات و کفش‌های براق تصور کنید، حالا دستش را بالا می‌آورد تا زمان را چک کند و نگاه شما به ساعت مچی کاسیو با بند لاستیکی و صفحه‌ی دیجیتال او می‌افتد و همه‌ی تصوراتتان در مورد او محو می‌شود!

 

 

 

 

 

پس ازین به بعد  قدرت ساعت مچی مردانه را در استایل خود دست کم نگیرید. مردان در استفاده از اکسسوری‌ها محدودیت‌های بیشتری دارند و ساعت یکی از آن اکسسوری‌هایی است که می‌توانند رویش مانور دهند.

 

 

کدام مدل ساعت مردانه را بخریم؟

 

 

جواب این سوال، در ابتدا به سلیقه‌ی شما برمی‌گردد، اما اگر دلتان می‌خواهد صرفه‌جویانه‌تر عمل کنید و یک ساعت مچی مردانه را برای استایل‌های مختلف به کار ببرید، باید به این نکات توجه داشته باشید:

 

 

 

 

 

مدل‌های کمی از ساعت مچی وجود دارند که بتوان آن‌ها را برای استایل‌های مختلف به کار برد، شما حداقل بر اساس کمد لباس‌هایتان به دو ساعت مچی نیاز دارید.

 

 

ساعت بند فلزی نسبت به ساعت‌های بند چرمی راحت‌تر با لباس‌های دیگر ست می‌شوند، اما بندهای چرمی شیک‌تر و رسمی‌تر هستند.

 

 

رنگ تمام فلزات به کار رفته در اکسسوری‌های شما، مثل عینک آفتابی، قلاب کمربند یا گردنبند و ساعت و غیره باید با یکدیگر هماهنگ باشند، رنگ حلقه ازدواج شما از این قاعده مستثنی است.

 

 

اگر ساعت بند چرمی انتخاب می‌کنید، رنگ آن باید با رنگ تمام چرم‌های به کار رفته در استایلتان هماهنگ باشد.

 

 

هر قدر رنگ دور صفحه، عقربه‌ها و اعداد روی ساعت روشن‌تر، با کنتراست بیشتر و شلوغ‌تر باشند، ساعت مردانه‌ی شما غیررسمی‌تر است

 

 

چند ساعت مچی برای شما کافی است؟

 

 

خب دوست دارید پولتان را تنها صرف خرید یک ساعت مچی کنید؟ پس به یک ساعت نیاز دارید که بیشترین کاربرد را برای تیپ و استایل شما داشته باشد. سراغ ساعت‌ها خیلی پر زرق و برق نروید و یک مدل ساده‌تر را انتخاب کنید.

 

 

کدام مدل ساعت زنانه را بخریم؟

 

 

نکته: اگر قرار است تنها یک ساعت مچی داشته باشید و ساعت ست شما هم صفحه و هم بند فلزی داشته باشد، چرم انتخاب خوبی برای شما نیست!

 

 

 

 

 

اما اگر به ساعت‌های مچی مردانه بیش از این حرف‌ها علاقه‌مندید، دستتان در انتخاب هم بازتر است. حداقل یک ساعت کاملا رسمی و شیک را برای استایل کاری و فرمال خود انتخاب کنید و یک ساعت اسپرت مردانه را با جزییات جذاب و خاص برای استایل روزمره بخرید.

 

 

 

 

 

دقت داشته باشید که یک ساعت بند چرم مردانه که رنگ آن قهوه‌ای است را نمی‌توانید با کفش مردانه و کمربند چرم مشکی ست کنید و بر عکس. اگرچه که امروزه بسیاری از ساعت‌های مچی مردانه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بند قابل تعویض داشته باشند و بنابراین شما بتوانید بر اساس استایل خودتان رنگ بندها را تغییر دهید­.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

‌‌‌

 

 

 

 

 

بند چرمی یا بند فلزی ؟ مسئله این است!

 

 

ساعت‌های بند فلزی این مزیت را دارند که در تیپ شما به خوبی ست شوند. اگرچه که فلزهای به کار رفته در زیورآلات مردانه و اکسسوری‌های شما باید همیشه با هم ست باشند، اما اصولا مردان از اکسسوری‌های فلزی کمتری استفاده می‌کنند.

 

 

 

 

 

ضمن اینکه معمولا مثلا قلاب کمربند شما نقره‌ای رنگ است و کمتر پیش می‌آید که از یک قلاب طلایی استفاده کنید. از سوی دیگر هم قلاب کمربند قابل تعویض است و هم مثلا دکمه سر آستین‌های فلزی شما. پس همیشه ست کردن یک ساعت بند فلزی با سایر اکسسوری‌ها کار آسان‌تری است.

 

 

 

 

 

در مورد چرم‌ها هم همان قاعده‌ی ست بودن تمام چرم‌های به کار رفته در استایل شما-معمولا کمربند و کفش- چرم وجود دارد. فراموش نکنید که چرم‌ها همیشه نسبت به اکسسوری‌های فلزی ساده‌تر و شیک‌تر به نظر می‌رسند.

 

 

ساعت‌های بند چرمی شیک را می‌توانید در برند برند سواچ Swatch پیدا کنید.

 

 

به این نکات توجه کنید:

 

 

برای استایل کاملا رسمی مردانه ساعت بند چرمی و اکسسوری‌های چرم با رنگ مشکی نسبت به شیک‌ترین ساعت‌های فلزی برتری دارند.

 

 

برای استایل نیمه رسمی، استفاده از ساعت بند چرمی هم آسان‌تر است و هم باز هم نسبت به ساعت بند فلزی انتخاب هوشمندانه‌تری به نظر می‌رسد.

 

 

بند فلزی در ساعت مچی مردانه حالتی روزمره‌تر و در عین حال قدرتمندتر دارد.

 

 

بند چرم به کار رفته در ساعت مچی، آن را شیک‌تر و استایل شما را پیچیده‌تر نشان میدهد.

نظرات (0) تاریخ : چهارشنبه 1397/05/17 زمان : 12:00 بازدید : 95 نویسنده : انیم

مدل مانتو مجلسی از انواع مدل مانتوهای ضروری برای خانم های ایرانی است که در مجالس و مهمانی های رسمی و غیر رسمی مورد استفاده قرار می گیرد. 

مدل مانتو مجلسی 97 دارای طرح های متنوع و شیکی می باشد و شما می توانید از این مدل مانتوها در مجالس مختلف استفاده کنید.مدل و طرح مانتو مجلسی اگر بدرستی انتخاب شود ظاهر و فرم اندام شما متناسب و بدون نقص تر به نظر می رسد بنابراین بهتر است خانم ها در هنگام انتخاب مدل مانتوی مجلسی خود حساسیت لازم را به خرج دهند.

مدل مانتو زنانه طرح دارمدل مانتو مجلسی 97 زنانه و دخترانهمدل مانتو مجلسی 97 و مدل مانتو عید 97 در انواع طرح های مختلف موجود هستند و شما می توانید با توجه به فرم اندام و سایر ویژگی های ظاهری خود از بین این مدل های متنوع مانتویی شیک و با تن پوش مناسب را برای پوشیدن انتخاب نمایید.

مدل مانتو مجلسی 

97مدل مانتو کوتاه مجلسی از انواع مدل مانتوهای محبوب و پرطرفدار در بین خانم ها است و این مدل مانتو در انواع طرح های ساده و کار شده طراحی می شود که انتخاب هر یک از این مدل ها کاملا سلیقه ای است. اگر شما تمایل دارید در مهمانی ها و مجالس مختلف شیک پوش و جذاب تر به نظر برسید بهتر است این مدل مانتوها را با شلواری مناسب و کفش پاشنه دار بپوشید تا فرم اندام تان جذاب و بدون نقص به نظر برسد.

نظرات (0) تاریخ : سه شنبه 1397/05/16 زمان : 16:00 بازدید : 128 نویسنده : انیم

پرده در زیبایی خانه نقش بسیار مهمی دارد که اگر بدانید چه نوع پرده ای مناسب فضای منزل شما است خیلی بهتر است.پرده

تعریف ساده ای دارد. 

اگر می خواهید سقف خانه تان بلند تر به نظر برسد، چوب پرده را هر قدر که می توانید بالا ببرید. پرده ها هر قدر که بالاتر باشند خانه بزرگ تر نشان داده می شود. یکی کردن پنجره ها هم می تواند خانه را بزرگ و عریض کند. اگر فضای بین دو پنجره زیاد نیست می توانید به جای جدا کردن پرده ها آنها را یک سره درست کنید. این توهم که فضای بین دو پنجره هم باز است، خانه را عریض تر می کند.

 برای پنجره های بلند از قاب های چوبی بالای پرده استفاده کنید و در زمانی که پنجره ها کوتاه هستند، اصلا سراغ این ابزار خاص نروید. معمولا در پنجره های کوتاه و معمولی از پرده هایی استفاده می کنند که حاشیه پایین شان تزیینات بیشتری دارد و نگاه بیننده به آن قسمت جلب می شود. سعی کنید پرده هایی انتخاب کنید که از بالا تا یک سوم پایانی ساده هستند و در یک سوم پایانی در قسمت پنجره های پایین، طرحدار می شوند و نقش و نگار دارند. در پنجره های بلند هم می توانید به جای تزیینات قسمت پایین پرده، قسمت بالای آن را با رنگ یا طرح خاصی تزیین کنید؛ این طوری بلندی پرده ها کمتر به نظر می رسد.

یک تکه پارچه که برای جلوگیری از ورود نور یا کم نور کردن محیط داخلی ساختمان و همچنین برای رعایت حریم داخل منزل استفاده می شود. از هر کسی که درباره پرده بپرسید همین تعریف را کم و بیش تحویل تان می دهد.

 

اما پرده فقط این نیست. طراحان داخلی به پرده به چشم یکی از مهم ترین عناصر چیدمان خانه نگاه می کنند؛ عنصری که برای زیبایی خانه به عوامل زیادی مانند انتخاب درست طرح و نقشه و حتی جنس و بافت نیاز دارد. برای اینکه خانه ای امن و گرم داشته باشید از معجزه پرده ها غافل نشوید.

می‌توانید پرده اتاق نشیمن را نیم متر بالاتر از قاب پنجره و درست در زیر سقف نصب کنید تا توجه‌ها را به سقف بلند و باشکوه خانه‌تان جلب کنید. از این مورد شاید بتوان برای بزرگتر نشان دادن اتاق نشیمن نیز استفاده کرد.

 

پرده اتاق پذیرایی و نشیمن 

اتاق پذیرایی، اتاق نشیمن و اتاق غذاخوری. در خانه های بزرگ هر کدام از این فضاها مشخصه خاص خودشان را دارند و فضایی مجزا. این وسط اهمیت پرده اتاق پذیرایی از همه جا بیشتر است؛ مهم ترین قسمت خانه که در دید قرار دارد و مورد قضاوت دیگران قرار می گیرد. در خانه های کوچک هم که دیگر فرقی ندارد؛ پرده نشیمن، پذیرایی و. . . همه یکی است و با اهمیت. 

برای اینکه نمای خانه را با پرده ها زیباتر کنید، سوای جنس خاصی که برای پرده های پذیرایی در نظر گرفته می شود باید به طرح مناسب شان هم فکر کنید. در اتاق پذیرایی اغلب تلفیقی از سه یا چهار پرده را در قالب والان، دکور، پرده اصلی زمینه و پرده آستری آویزان می کنند که به لحاظ جنس و حتی ضخامت با هم متفاوت هستند. پارچه پرده این محیط، معمولا از میان رنگ های کرم، شیری، سفید، طلایی با بافت هایی ساده یا طرحدار انتخاب می شود.

 این بسته به نوع دکوراسیون کلاسیک، مدرن، معاصر و. . . دارد که شما را به سمت چه طرح و حتی جنسی می کشد اما نکته اینجاست که با چند ترفند ساده می توانید به پرده های خانه جلوه بیشتری بدهید.

در میان انواع مدل پرده جدید اتاق نشیمن پرده های تیره رنگ از محبوبیت زیادی برخوردار هستند و از جمله جدیدترین مدل پرده‌ها مخصوص اتاق نشیمن هستند. زیرا نور آفتاب به مرور زمان بافت پارچه را نازک می‌کند و پرده‌های تیره، از این حیث، از مقاومت بیشتری برخوردارند.

نظرات (0) تاریخ : سه شنبه 1397/05/16 زمان : 15:59 بازدید : 153 نویسنده : انیم

 

به گزارش دستگاهی کاملا ساده و زیبا در عین حال مقاوم و هوشمند. این دستگاه برخلاف نسل‌های گذشته خود اسکیت و… کاربردی راحت دارد و احتیاجی به صرف زمانی طولانی و استفاده از کلاس‌های مخصوص با حضور مربیانی مجرب را ندارد.

 کاربر استفاده‌کننده از اسکوتر برقی به راحتی می‌تواند ظرف مدتی کم‌تر از ۱۰ دقیقه کار با این وسیله ورزشی تفریحی ساده را یاد بگیرد و هیجانی وصف‌نشدنی را تجربه کند. اسکوتر هوشمند امروزه با نام های زیادی در بازار عرضه شده است که اسکوتر برقی و هوشمند و اسمارت‌بالانس و اسمارت‌برد یا سلف‌برد از دیگر نام‌های این وسیله است.

اسکوتر تعادلی را می‌توان در اکثر مکان‌ها از جمله پارک‌ها و فروشگاه‌ها برای به کارگیری در امر جابه‌جایی اجناس خریداری‌شده و سهولت کار خریدار در معابر برای تردد روزانه خود به جای استفاده از ماشین‌های شخصی و یا حتی وسایل نقلیه عمومی شلوغ استفاده کرد.
این وسیله ورزشی تفریحی اکنون مورد توجه خاص علاقه‌مندان محیط زیست قرار گرفته است؛ آن هم به این دلیل که اسکوتر برقی نیازی به سوخت‌های فسیلی که خبر تمام‌شدن و رو به کاهش‌بودن آنها به گوش می‌رسد، ندارد.
اسکوتر برقی هوشمند بسیار حساس و ظریف در عین حال مقاوم برای اکثر سنین ساخته شده است طوری که افراد از ۲۰ساله تا ۴۰ساله می‌توانند در مدت زمان کوتاهی از این دستگاه استفاده کنند بدون این‌که نیازی به یادگیری و آموزش خاصی داشته باشند.

این اسمارت‌بردها بدون فرمان و موتور محور هستند و توسط سنسورها و موتور حساسی که داخل آن تعبیه شده است کنترل و هدایت می‌شوند که برای استفاده از آن برای بار اول کافی است از شخص دیگری آن هم فقط برای ایجاد تعادل خود کمک بگیرید یا حتی در نبود شخص دیگری می‌توانید از تکیه‌گاهی مطمئن مانند دیوار یا هر وسیله محکم و قابل اطمینان دیگری استفاده کنید.

برای شروع کار با اسکوتر به آرامی پای راست خود را روی دستگاه قرار دهید. وجود چراغ‌های روی دستگاه این امکان را به شما می‌دهد که متوجه شوید که آیا به درستی پای‌تان را روی دستگاه قرار داده‌اید یا خیر. وقتی چراغ رنگ سبز به خود بگیرد نشان از آن دارد که شما کار را درست انجام داده‌اید در غیر این صورت با قرمز شدن چراغ می‌توانید سریع پای خود را از دستگاه پایین بیاورید و مجدد برای سوارشدن روی دستگاه اقدام کنید.

اسکوتر هوشمند در طرح‌ها و مدل‌های مختلف برای کاربردهایی متفاوت طراحی شده است که شما هنگام خرید باید به آن‌ها توجه کنید. با این دستگاه‌ها معمولا اغلب سرعتی معادل ۲۰ کیلومتر را می‌توان تجربه کرد که هیجان خاص و وصف‌ناشدنی را به کاربر دستگاه میدهد.

اسکوترها بنا به مدلی که دارند می‌توانند از ۳۰ تا ۱۲۰ کیلوگرم وزن را نیز تحمل کنند بدون این‌که شخص استفاده‌کننده تعادلش به هم بخورد و به آن آسیبی وارد شود؛ در حمل وسایل سنگین در فروشگاه‌ها و اماکن دیگر می‌تواند کاربرد خوبی داشته باشد.

بهترین اسکوتر برقی

این دستگاه می‌تواند یکی از وسایل حمل‌ونقل فردی شما باشد. هر روز به تعداد کسانی که به این وسیله جذاب و دوست‌داشتنی علاقه پیدا می‌کند، بیشتر می‌شود. مخاطبان اسکوتر قشرهای مختلفی را شامل می‌شود. از کودکان تا نوجوانان و حتی افراد بزرگ‌سالان از علاقه‌مندان اسکوتر هستند. در فرهنگ عامه ایران اسکوتر یک وسیله حمل‌ونقل انفرادی است که بیشتر مکانیکی است ولی در واقع این گونه نیست. ما قصد داریم در این نوشته توضیحات کاملی درباره اسکوتر برقی هوشمند و انواع آن بدهیم.

حرکت با اسکوتر همان‌طور که گفته شد بدون دخالت فرمانی برای هدایت است و توسط قدرت عضلانی پاهای شما روی سنسورهای هوشمند دستگاه انجام می‌شود. به طور مثال اگر می‌خواهید به سمت چپ یا راست حرکت کنید باید پای خود را کمی محکم‌تر روی پدال‌های تعبیه‌شده روی دستگاه قرار دهید، خواهید دید که با کوچک‌ترین اشاره‌ای از جانب شما دستگاه عکس‌العمل نشان می‌دهد و حرکت می‌کند.

در زمان‌های نه چندان دور این مدل از اسکوترهای رایج در سطح شهر بود. مدل قدیمی این نوع از اسکوترها بیشتر به صورت مکانیکی بود و خانواده‌ها می‌توانستند با هزینه مناسب، این وسیله جذاب را برای کودکان خود تهیه کنند. در حال حاضر اسکوترهای دسته‌دار ظاهر قدیمی خود را حفظ کرده‌اند و امکانات آن‌ها افزایش پیدا کرده است. برای نمونه وجود یک موتور الکتریکی بر روی اسکوتر سبب شده است که این مدل نیز به عنوان اسکوتر برقی شناخته شود. یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین برندهای این نوع اسکوتر Razor می‌باشد که اسکوترهای زیبا و هوشمندی را به بازار ارائه می‌کند.

در حال حاضر این نوع از اسکوتر برقی در وب‌سایت تهران اسکوتر موجود نمی‌باشد ولی قصد داریم تا برای رفاه حال مشتریان و بنا به درخواست آن‌ها، این مدل از اسکوتر برقی را نیز وارد کنیم.

نظرات (0) تاریخ : سه شنبه 1397/05/16 زمان : 15:16 بازدید : 178 نویسنده : انیم

مدل مانتو جدید 

مانتو نیز از جمله مواردی است که باید متناسب با قد و اندامتان انتخاب و بر تن کنید. مانتوهای رنگ روشن، طرحدار و چند تکه: اندام را درشت تر نشان داده و برای افراد ریز اندام مناسب می باشد. مانتوهای تیره رنگ: اندام را لاغر تر نشان داده در نتیجه اگر اندام درشتی دارید انتخاب رنگ مشکی برای مانتو بهترین گزینه می باشد. مانتوهای یک تکه و یک رنگ:برای افراد لاغر و قد بلند نمی تواند گزینه ی مناسبی باشد.
سری جدید مدل مانتو زنانه جدید 2018 و اسپرت دخترانه 97 مدل مانتو زنانه جدید 2018 مدل مانتو زنانه جدید و شیک مدل مانتو زنانه جدید 97 انواع مدل مانتو زنانه و دخترانه مدل مانتو مجلسی و اسپرت زنانه جدید دخترانه. امروزه تنوع مدل مانتو در بازار بسیار زیاد می باشد و با توجه به فصل مد و ترند مانتو هم تغیر پیدا می کند و مدل های جدیدی به بازار می آید. به همین دلیل مجموعه ای از مدل های مانتو زنانه جدید را همراه با مقالات زیبایی در زمینه سلامت ، سبک زندگی ، روانشناسی و… قرار میدهیم.

خرید مانتو برای اندام های متفاوت

 • سعی کنید خطوط افقی در مانتو‌یتان نباشد، راه راه پارچه ها، نوارها و خطوط افقی شما را چاق تر و عریض تر نشان می دهد. مانتوهایی را بپوشید که خطوط و راه های عمودی دارند یا اصلا راه و خطی ندارند. از پوشیدن مانتوهایی که جیب های بغل از رو دارد، خودداری کنید.
• سایز را فراموش کنید و به دوخت مانتو توجه کنید. 
خود را در لباسی خیلی تنگ و لباسی که کاملا متناسب اندام شما نیست در فشار قرار ندهید. درعوض مانتوهایی را انتخاب کنید که اندازه شما دوخته شده باشد و دوختش مناسب اندام شما باشد. مانتوهای کشی و استرچ و کمرهای کشی معمولا برای زنان درشت اندام مناسب نیست.

• مانتوهای خیلی کوتاه انتخاب نکنید و به دنبال مدل هایی باشید که شکاف های پهلو و جانبی دارند، زیرا این مدل ها علاوه بر افزایش شیکی و مد بودن، به راحتی شما در هنگام حرکت کمک می کنند. مانتوهایی با دامن های کلوش یا A شکل بپوشید.

مانتوهای طرح دار بپوشید. زنانی که سینه‌های کوچکی دارند معمولا اندام گلابی شکلی دارند در این صورت نیمه پایین بدن آنها از نیم تنه بالایی آنها بزرگتر و سنگینتر است. برای ایجاد تعادل، مانتوهای طرح دار و رنگ روشن با شلوارهای تکرنگ و ساده بپوشید. اما طرح‌های خیلی بزرگ را برای مانتوی خود انتخاب نکنید. 

در عوض حتی بهتر است بهترین مانتو که طرح های متوسطی دارد و نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ است، انتخاب کنید. مانتوهایی بپوشید که در قسمت سینه خود تزئینات دارد. هرچیزی در ناحیه سینه موجب می‌شود که سینه‌های شما بزرگتر به نظر برسد. مدل‌هایی که درست زیر سینه جمع می‌شود، خود به خود سینه را بزرگتر نشان می‌دهد.

• پارچه های بافت دار یا براق در قسمت سینه نیز همین تاثیر را دارد. دکمه، تزئینات، قلابدوزی و گلدوزی روش بسیار خوبی برای افزایش اندازه سینه شما است. پس از مانتوهایی که تزئینات زیادی در بالاتنه آن به کار گرفته شده است انتخاب کنید.

مانتوهایی با بالاتنه گشاد بپوشید تا سینه‌هایتان را کوچکتر نشان بدهید. مانتو‌های تنگ، در اطراف سینه کشیده می‌شود و موجب می‌شود تا افراد به این ناحیه نگاه کنند. مانتوهایی که در دو طرف دکمه دارند، سینه های شما را بزرگتر نشان خواهد داد.
 • از لوازم جانبی استفاده کنید که توجه را از سینه‌های شما دور می‌کند. با استفاده از روسری‌های رنگی زیبا و فریبنده و جذاب یا کفش‌های زیبا، افراد بیشتر به آنها نگاه می کنند تا سینه های بزرگ شما.
• مانتوهایی با بالاتنه ساده و گشاد استفاده کنید. جیب باعث جلب توجه به سینه‌های شما می‌شود. مانتوهایی با دامن چین دار یا پلیسه دار، توجه را از سینه‌های شما دور می‌کند و شما متناسب دیده خواهید شد.

خانم های قد بلند چه مانتویی بپوشند؟ 

• انتخاب رنگی متفاوت برای مانتو و شلوارتان، باعث می‌شود که قد شما به چند قسمت مختلف تقسیم و تفکیک بشود و در نتیجه کوتاهتر و متناسب تر دیده شوید. پس به خاطر داشته باشید هرگز مانتو و شلوار یک رنگ نپوشید و سعی کنید مانتو و شلوار و حتی کفشتان در چند رنگ متفاوت اما در یک هارمونی انتخاب شود.
• مانتوهای خیلی کوتاه نیز پاها را بلندتر از آنچه هست نشان می‌دهد پس از پوشیدن چنین مدل هایی خودداری کنید.
• مانتوهای زنانه کمردار تنگ شما را خوش اندام و زیبا نشان می‌دهد. مانتویی که به انحناها و برجستگی‌های بدن تاکید بیشتری بکند، توجه را از قد بلند دور می کند و اندام شما را متناسب تر نشان می دهد.
نظرات (0) تاریخ : سه شنبه 1397/05/16 زمان : 15:07 بازدید : 172 نویسنده : انیم

کیف پول همیشه و در همه جا از رستوران گرفته تا سینما و مغازه و پمپ بنزین و غیره با ما است. در نتیجه بیشترین تماس را با باکتری ها دارد و می تواند صاحب خود را مریض کند. ویترین راسته چرم‌فروشی‌ها را که سیر کنی، همه چیز به چشمت می‌آید؛ از کت و شلوار چرم اعلا تا کیف پاسپورتی و اداری و البته جاسوئیچی و جاموبایلی.

کیفیت پارچه و دوخت آن باید طوری باشد که لباس، مدت زمان معقولی عمر کند. پیش از خرید، به بافت و مرغوبیت پارچه لباس‌ توجه کنید. یکی از نشانه‌های پارچه خوب این است که هر دو روی آن از یک کیفیت واحد برخوردار است. توی بازار چرم، می‌شود کیف بادوام و باکلاس پیدا کرد؛ قیمتش از ۳۵هزار تومان شروع می‌شود تا حدود ۱۱۰ هزار تومان . سبکی کیف، داشتن جیب‌های مختلف، قفل مناسب و ترکیب ظاهری خوب، ویژگی‌هایی است که هنگام خرید باید به آنها دقت کرد. کیف‌های «نیم‌چرم» سبک، ارزان و مناسب‌اند. اما اگر هدفتان تهیه بهترین‌هاست، دنبال کیف‌های قرص و محکم با چرم گاو و قفل رمزدار بگردید.هر چه بافت پارچه نرم‌ و در عین حال مقاوم باشد، ارزش آن هم بالاتر است. کیف پول زنانه رودوشی زنانه ترکیب چرم‌گاوی از نوع اشبالت با گل‌میخ‌های فلزی است و همان‌طور که در تصویر می‌بینید، در طراحی آن خبری از ابعاد هندسی نیست. تمایز این مدل با کیف‌های معمول حجم و ابعاد متفاوت آن است که معمولا مورد پسند دختر خانم‌های جوان است.

کیف پول یکی از وسایلی است که همیشه همراه ما به خصوص مردان میباشد. شاید در نظر کمی عجیب بیاید اما کیفیت کیف پول شما و همچنین مرتب بودن آن میتواند نکات شخصیتی زیادی از شما بازگو کند. معمولا به دو دلیل کیف پول خود را عوض میکنیم:

دلیل اول: کیف پولتان خراب و پاره شده است. اتفاقی به یک فروشگاه لوکس می روید. کیف پول می بینید و یا همسرتان تاکید می کند که کیف بخرید. حتی ممکن است که فروشنده شما را فریب داده و یک کیف پول بدون کیفیت را به شما بفروشد.

دلیل دوم: واقعا نیاز به یک کیف پول دارید و شروع به تحقیق درباره آن می کنید. بر اساس آن چه که نیاز دارید شروع به تحقیق می کنید و با برند ها و مد های جدید آشنا می شوید و یک کیف با کیفیت می خرید که از آن کاملا راضی هستید.

کیفیت کیف پول مردانه

مهمترین اصل برای خیرید یک کیف پول برای آقایان، دقت به کیفیت است. قرار است در اکثر معاملات خود از آن استفاده کنید. همچنین قرار است آن را همه جا با خود حمل کنید. از طرفی می توانید بر اساس بودجه به لاکچری بودن آن نیز توجه کنید. همه کیف پول ها از چرم ساخته نشده اند. پس باید اول مشخص کنید چه کیفی و با چه جنسی نیاز دارید.

بیشترین کیف های پول از چرم تولید می شوند. کیف پول چرمی می تواند یک انتخاب خوب برای شما باشد.

کیف پول های چرم

استفاده از چرم در کیف پول مردانه به خصوص کیف پول های مردانه بسیار رایج است. چرم هایی که برای کیف پول به کار می روند متفاوت هستند ، چرم های مصنوعی که قیمت کمتری دارند ، چرم گاو که برای کیف پول شاید مناسب ترین و با کیفیت ترین چرم باشد و چرم تمساح که در ظاهر نیز کاملا متفاوت بوده و مشخص است این کیف از چرم تسماح است .

پارچه‏ هایی که دارای درصدی مواد پلاستیکی هستند اگر چه عمر طولانی تری دارند اما با پوست سازگاری خوبی نداشته و به خصوص در آب و هوای گرم باعث تعریق زیاد و عرقسوز شدن پوست می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند. برخی پارچه ‏ها نیز بعد از یک بار شستن ممکن است کمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کوتاه تر شوند که باید در این مورد از فروشنده سوال کنید. این کیف و مدل هایی مثل آن به خانم های دانشجو توصیه می شود. ابعاد این کیف به شما اجازه می دهد که کتاب هایتان را در آن بگذارید. اگر این روزها خیال خرید کیف دارید، بهتر است مثل مدل پیشنهادی ما مدل های چرمی را انتخاب کنید تا نگران خیس شدن کیف و البته کتاب هایتان در روزهای بارانی نباشید.

برای پیاده روی در بعدازظهرهای دلنشین بهاری باید سراغ کیف هایی مثل کیف پیشنهادی ما بروید. بند بلند این کیف به شما اجازه می دهد آن را روی دوشتان بیندازید و بدون دغدغه پیاده روی کنید.اصلا حتی اگر خودتان هم نخواهید نمی‌توانید شرایط کاری‌تان را با کیف همراه‌تان هماهنگ نکنید. شما نمی‌توانید آموزگار باشید و باوجود کلی وسایل ریز و درشت همراه‌تان یک کیف کوچک و فانتزی دست بگیرید در انتخاب این سبک کیف ها باید این نکته را در نظر بگیرید که فضای کافی برای وسایل ضروری همراه شما مثل کیف پول، دسته کلید و احتمالا عینک را داشته باشند.

نظرات (0) تاریخ : سه شنبه 1397/05/16 زمان : 14:56 بازدید : 167 نویسنده : انیم

 هر دو فلش مموری محصول یک کمپانی بوده اند و با ظرفیت یکسان اما قابلیت های یکسانی ندارند و جی ۱۰ علاوه بر زیبایی قابلیت های زیادی نسبت التیما ۲ دارد. قابلیت هایی همچون ضد آب و رابط یو اس بی ۳ که برتری خود رو ثابت می کند چون توان انتقال رابط یو اس بی ۲ ، ۴۸۰ مگابیت بر ثانیه یا ۶۰ مگابایت بر ثانیه می باشد اما در رابط یو اس بی ۳ این اوضاع فرق می کند و قادر است اطلاعات را با سرعت ۴۰۰ مگابایت بر ثانیه انتقال دهد اما باید به این نکته هم توجه داشته باشید که آیا دستگاه شما از پورت یو اس بی ۳ پشتیبانی می کند یا نه چون شاید بدرد شما نخورد و باعث شود که شما فقط هزینه ی بیشتری رو پرداخت نمایید

خوب مقایسه اول برای کسانی بود که این کمپانی و این ظرفیت حجم رو برای خرید انتخاب کردند و فقط باید نیاز های خود رو بشناسند و بر اساس قابلیت ها یکی رو به انتخاب خود خرید کنند . (مسئله ، انتخاب بین« زیبایی ، سرعت و قابلیت های بیشتر » یا «قیمت کمتر»)

در مقایسه دوم اما یکم اوضاع تفاوت دارد و مسئله ، فقط انتخاب بین« زیبایی و ضد آب بودن» با « قیمت » است!

می بینید که هر دو محصول از یک کمپانی ساخته شده اند با ظرفیت یکسان اما با یکم تفاوت قیمت عجیب!

یو سی ۵۰۰ به گفته ی تعداد زیادی از کاربران یکی از زیبا ترین فلش مموری های ساخته شده تا به این حال است و همچنین فقط با قابلیت ضد آب بودن و استفاده از رابط یو اس بی ۲ دیگر از قابلیت های چندانی بهره نمی برد و ارزش خرید زیادی ندارد زیرا شما با همین هزینه می توانید بهترین فلش مموری با ظرفیت ۱۶ گیگابایتی رو خریداری نمایید.

ویروس شورتکات ویروس کم حجم و مزاحمی است که علاقه فراوانی به نفوذ در فلش مموری و کارت های حافظه دارد و باعث می شود فایل های موجود در آن درایو به صورت شورتکات نشان داده شوند.

برای حذف ویروس شورتکات ،ابتدا فلش خود را با آنتی ویروس اسکن نمایید و ویروس آن را پاک نمایید.

سپس به قسمت run بروید(برای وارد شدن به بخش Run می توانید از کلیدهای میانبر Win+R استفاده کنید) cmd را تایپ کنید و ok را بزنید.

در cmd عبارت زیر را وارد نمایید و به جای حرف “g” نام درایو فلش خود را وارد کرده و کلید  Enter را بزنید.

*.*\: attrib   -h   -r   -s   /s   /d  g

با باز کردن فلش خود می بینید که تمام فایل ها بازیابی شده که معمولا تمام فایل های در فولدر بدون نام قرار قرار دارند.

حذف Write Protection از فلش مموری و درایو USB

۱- اولیم گام زمانی که با پیغام Write protection در فلش مموری و… مواجه شدید ، یافتن سوییچ فلش مموری می باشد .معمولا فلش مموری ها دارای یک سوییچ  هستند که در سطح خارجی قرار گرفته است و با حرکت زبانه به سمت جلو  عقب ، می توانید آن را unlock کنید.در صورتی که سوییچ موجود در فلش مموریhp مخدوش شده است و در حال حاضر قابل استفاده نیست ، با مقداری چسب نواری یک زبانه ی مربعی شکل بسازید و بخش مربوطه با بپوشانید تا بتوانید به جای بخش شکسته شده ، از آن استفاده کنید.

در صورتی که فلش مموری hp شما فاقد این سوییچ می باشد ، باید گام بعدی را دنبال کنید:

در صورتی که از کارت آداپتور USB استفاده می کنید ، روی آداپتور ممکن است این سوییچ وجود داشته باشید.

در صورتی که از کارت ریدر های مک بوک استفاده می کنید ، زمانی که آن ها را وارد می کنید ، یک سوییچ مشخص است . تلاش کنید که سوییچ مموری کارت را در دو جهت حرکت دهید.

۲-برخی از وسیله ها ، امکان تغییر sharing permissions یا مجوز های به اشتراک گذاری را با وجود رایت پروتکشن به شما می دهند. در صورتی که از ویندوز استفاده می کنید ، روی دستگاه مد نظر خود راست کلیک کنید و سپس مسیر زیر را طی کنید.:

Share → Advanced Settings → Permissions

از بخش permission ، باکس full control را تیک بزنید و سپس روی OK کلیک کنید.

در صورتی که با پیغام file is write-protected مواجه شدید ، و این خطا مربوط به فایل فلش مموری و یا اس دی کارت نبود ، در این حالت نیازی به  غیرفعال سازی خطای رایت پروتکشن نیست.

۳-گاهی این مشکل به خاطر آداپتوری می باشد که از آن برای اتصال مموری کارد خود استفاده می کنید. به عنوان مثال در آداپتور های SDHC ، SD card یا microSD  ، ممکن است بتوانید محتوای فایل را ببینید ، اما متاسفانه امکان تغییر در فایل ها وجو ندارد. در این حالت آداپتور خود را نگاه کنید و متن روی آن را نوع مموری کارد خود مقایسه کنید.

در صورتی که برای مشاهده ی محتوای مموری کارد روی کامپیوتر ، از کارد ریدر های موجود استفاده می کنید ، بهتر است که اتصالات را چک کنید و یا کارد ریدر را تغییر دهید.

۴- در صورتی که روش های معرفی شده کارآمد نبود و یا این که نتوانستید آدایتور دیگری را تهیه کنید ، به نکات زیر دقت کنید:

با ابزار Diskpart در ویندوز ، رجیستری را تنظیم کنید.

در صورتی که از مک بوک استفاده می کنید ، Disk Permissions را تغییر دهید.

در صورتی که به فایل ها و یا بخش های مدیریتی موجود نیازی ندارید ، تا حد امکان آن ها را فرمت کنید.

نظرات (0) تاریخ : سه شنبه 1397/05/16 زمان : 14:54 بازدید : 141 نویسنده : انیم

 

شخصیت و رشد جسمانی کودکان با بازی به ویژه بازی های اجتماعی، هوش عقلی، تخیل، فرصت ها و انضباط اجتماعی بهتر شکل می گیرد . محمد رضا بحرانی روانشناس می گوید: دوران کودکی انسان به نسبت سایر موجودات، طولانی ترین دوره زیست بوده و خیلی از صاحب نظران اعتقاد دارند، سیر عظمت انسان، در طولانی بودن دوران کودکی او شکل گرفته است.
 
 
وی اضافه می کند: در روزگار معاصر، به صورت یک عقیده و تلاش بد شاهد تلاش همه گیر خانواده ها بـــــرای شـتــاب بخشـیدن بـه دوران کودکــی فرزنـدان هستیم . هوش هِیجانی انسان بیشترین نقش را در پیشرفت انسان نسبت به هوش عقلی داشته و فعالیت بازی و سرگرمی نیز نقش مهمی در تقویت هوش هیجانی ایفا می کند .

این روان شناس می گوید: از طریق بازی رشد جسمانی کودک بهتر شکل می گیرد، طوری که بنیاد های اساسی شخصیت کودک بین سنین هفت تا هشت سالگی استوار شده و ساختار خود را به دست می آورد، پس از این تغییر در ساختار شخصیتی کودک به سختی امکان پذیر است .

بحرانی می افزود: بازی، رفتاری غریزی و فطری همه انسان هاست و با این مولفه ها، اهمیت کار مربی یا مادر در برخورد با بچه ها و اهمیت بازی روشن می شود . وی تاکید می کند: هر چه دوران کودکی کوتاهتر شود، دست یابی انسان به شخصیت ساختاردار دیرتر روشن می شود .

زبان بازی بچه، زبان سمبلیک است و کودک از طریق آن به صورت غیر مستقیم خواسته های خود را مطرح می کند . بحرانی، توجه والدین به بازی فرزندان را بسیار مهم می داند و می گوید: رفتارهای فرزندانمان به هنگام بازی، مثل خراب کردن اسباب بازی رفتارهایی است که نباید بی تفاوت از کنار آنها بگذریم و یا این که به صورت تخریب گر با آن برخورد کنیم، بلکه هر رفتار کودک نیازمند نگاه دقیق و کارشناسانه مربیان و والدین است .

احتمالاً شما هم مانند بسیاری از والدین می خواهید با خرید اسباب بازی به بهانه جشن تولد و یا مناسبت های دیگر فرزندتان را ذوق زده کنید. اما در میان انبوه اسباب بازی هایی که در بازار وجود دارد انتخاب اسباب بازی مناسب کار چندان آسانی به نظر نمی رسد. اسباب بازی برای سرگرم کردن کودکان ساخته می شود، اما گاهی همین اسباب بازی می تواند دردسر باشد و به کودک شما آسیب بزند. 
اسباب بازی مهم ترین عنصر دنیای کودکان است و خرید اسباب بازی مناسب از مهم ترین وظایف والدین است. کودکان با اسباب بازی زندگی می کنند، از آنها می آموزند و حتی با آنها دوست می شوند. بچه ها می توانند ساعت ها با اسباب بازی سرگرم شوند. آنها با این وسایل می توانند موضوعاتی را تجربه کنند که در واقعیت شاید سال ها طول بکشد تا به آن تجربه ها برسند. 
همین ها کافی است تا اهمیت اسباب بازی برای کودکان را درک کنید. بسیاری از والدین اسباب بازی را وسیله ای لوکس و تجملی به حساب می آورند، اما ارزش پولی یک اسباب بازی لزوما با ارزش حقیقی آن برای تربیت و آموزش کودک، یکی نیست. 
اسباب بازی به همان اندازه که می تواند مفید و موثر باشد ممکن است مضر و مخرب هم باشد.این شما هستید که یکی از این دو تاثیر را برای فرزندتان انتخاب می کنید. 
شاید شما هم ازجمله والدینی باشید که می خواهید بدانید چه معیارهایی برای خرید یک اسباب بازی مناسب برای کودکتان وجود دارد یا به عبارت دیگر، وسیله ای که کودک تان بیشتر اوقاتش را با آن پر می کند تا چه حد برای او مفید خواهد بود.
 در این مطلب به شما می گوییم برای خرید یک اسباب بازی ایمن به چه نکاتی باید بیشتر توجه کنید. ما نیز در انتخاب اسباب بازی جهت فروش آنها در سایت فرفرک، حتما این نکات را لحاظ خواهیم کرد.
۱. هشدارها ها را بخوانید 
برچسب های اخطار اطلاعات مهمی در مورد چگونگی استفاده از اسباب بازی و اینکه این اسباب بازی برای چه سنی مناسب است، دراختیار شما قرار میدهند. برای مثال اگر روی بسته بندی نوشته شده «به دلیل وجود قطعات کوچک برای کودکان زیر ۳۶ ماه مناسب نیست» باید به هشدار عمل کنید. یادتان باشد اسباب بازی های پشمی و پارچه ای باید قابل شست وشو باشندبه کودک خود بیاموزید چگونه از اسباب بازی به شکل صحیح استفاده کند.
۲. از خفگی پیشگیری کنید
 اطمینان حاصل کنید تمام لوازم و قسمتهای اسباب بازی کودک بزرگتر از او است که فرزند شما نتواند آن را به دهان ببرد و ببلعد. خفگی هنگام بازی با اسباب بازی از رایج ترین خطرات برای کودکان در جهان محسوب می شود، بنابراین باید از خریداری اسباب بازی های کوچک یا چند تکه خودداری کرد، زیرا ممکن است کودک هنگام بازی با آنها، ناخواسته تکه ای را در دهان فرو کند و این کار باعث خفگی او شود.
3. اسباب بازی های خوش ساخت بخرید 
اطمینان حاصل کنید که تمام قطعات، درزها و شکاف ها نرم هستند و قسمت تیز و برنده ندارند. هر روبان یا رشته ای که ممکن است باعث خفگی شود از اسباب بازی جدا کنید. حواستان به اسباب بازی هایی که گلوله های کوچک دارد، باشد چون ممکن است باعث خفگی شود.
4. به مواد موجود در اسباب بازی توجه کنید 
اسباب بازی های پلاستیکی محکم بخرید. اسباب بازیهایی که با پلاستیک نازک تهیه میشوند به راحتی می شکنند. بسیاری از نگرانی های والدین و مسئولان درمورد اسباب بازیها و بطریهای نوزاد، بیسفنول A است که ترکیب شیمیایی مورد استفاده در تولید بسیاری از اقلام پلاستیکی است. بحث بر سر این است که ایا این ماده اثراتی بر رشد کودکان دارد یا خیر؟
5. اسباب بازی های پرتاب شونده
 از خرید اسباب بازی هایی که اشیا به هوا پرتاب می کنند، اجتناب کنید، این قبیل اسباب بازی ها به راحتی می توانند جراحت های چشم را ایجاد کنند.
6.مجموعه های حاوی مواد شیمیایی 
از مجموعه های حاوی مواد شیمیایی برای کودکان زیر ۱۲ سال استفاده نکنید. این مواد شیمیایی ممکن است ایجاد احتراق کنند و حاوی مواد شیمیایی خطرناک باشند. مطمئن شوید کودکتان میداند چطور به صورت ایمن از این وسایل استفاده کند.
7. ایمنی کودک در اولویت است
 امروزه استاندارد اسباب بازی های کودکان توجه تمام کشورها را به خود مشغول کرده است. این استانداردها دائما به روز می شوند و آزمایشها و تستهای زیادی روی انها انجام میشود، بنابراین بسیار مهم است که به خاطر داشته باشید ایمنی در اولویت قرار دارشه چون هر سال هزاران کودک با همین اسباب بازی هایی که وسیله سرگرمی هستند، مجروح می شوند.
در دهه ۹۰، ۵۷ کودک بر اثر بلعیدن اسباب بازی از دنیا رفتند، به همین دلیل کمیسیون ایمنی محصول مصرف کننده (CPSC) مقررات سنگینی برای ایمنی اندازه اسباب بازی ها به منظور بازی بچه ها به خصوص بچه های زیر ۳ سال در نظر گرفته است. با این حال بسیاری از اسباب بازیها را می توان در بازار پیدا کرد که برچسب احتیاط در مورد بلعیده شدن اسباب بازی را ندارند. در این میان توپ های کوچک ۶۹ مورد مرگ بر اثر خفگی را در دهه ۹۰ رقم زده است، بنابراین قطر این توپ ها برای کودکان زیر ۳ سال نباید کوچکتر از ۴/۵ سانتی متر باشد.
بچه ها هیچگاه از خراب کاری دست برنمی دارند. تیله ها را می بلعند، بعضی قطعات را در دماغ شان فرو می کند. به دنبال اسباب بازی باشید که برای سلامتی فرزندتان خطری نداشته باشد. به این منظور و برای انتخاب یک اسباب بازی مناسب به نکاتی که در این مقاله ذکر می شود توجه فرمایید. به گروه سنی درج شده روی بسته بندی توجه کنید:

دقت کنید وقتی یک اسباب بازی برای کودکان بالای 36 ماه مناسب تشخیص داده می شود، بی دلیل نیست، ممکن است این اسباب بازی از تکه های کوچک یا تیزی ساخته شده باشد که برای کودکان زیر سه سال خطرناک است. کودکان کم سن و سال ممکن است تکه های اسباب بازی را ببلعند یا با فرو کردن آنها در بینی شان باعث خفگی خود شوند. 
از این گذشته، طبقه بندی اسباب بازی ها براساس سن، متناسب با رشد عاطفی و فیزیولوژیکی کودکان در نظر گرفته می شود.
 
بر این اساس یک کودک 3 ساله الزاماً به اسباب بازی یک کودک 5 ساله علاقه ای نشان نمی دهد و بالعکس در خصوص محصولات فرهنگی و رسانه ای نیز باید به سن کودک توجه داشت. برخی از بازی های ویدوئویی حاوی صحنه های خشنی هستند که کودکان کم سن و سال را شوکه می کنند، این مسئله درخصوص فیلم ها و کارتون ها نیز صادق است. برای سنین پایین، بهتر است اولویت را به شخصیت های عروسکی بدهید که بـرای کودک آشنا باشـنـد، مثـل حیـوانـات جنـگـل قهرمانان کتاب ها و انیمیشن ها نیز می توانند بـرای کودکان بسـیار جالـب باشـنـد، چـون کودکان با آنها داستان پردازی می کنند.
نظرات (0) تاریخ : یکشنبه 1397/05/07 زمان : 11:20 بازدید : 158 نویسنده : انیم

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 234
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 72
  • باردید دیروز : 71
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 279
  • بازدید ماه : 725
  • بازدید سال : 7,339
  • بازدید کلی : 83,492