loading...

روش های زندگی بهتر و کسب درآمد

کسب درآمد برای ساخت آینده

برج های خنک کننده در اصل دستگاه‌هایی هستند که برای بازیافت آب استفاده می شود. می توان گفت عملکرد کلی برج های خنک کننده بر اساس تبخیر قسمتی از آب اسپری شده در برج ها میباشد.

 در نتیجه حرارت آب باقی مانده را نیز کاهش می دهد. چیلرها در واقع هدف تامین آب سرد و تزریق این آب خنک را به فن کویل ها برعهده دارند.

چیلرها توسط دو سیکل تراکمی و جذبی با اصول ترمودینامیک سبب خنک شدن مبرد می گردند. مبرد گاز خنک شده را در تماس با آب، در اواپراتور، پس از خنک شدن در مدار خروجی چیلر قرار می‌دهد.

راهکارهای ساده‌ای که می‌توانید ساختمان را خنک تر کنید در حقیقت هیچ کمکی به جلوگیری از گرم شدن کره زمین نمی کند اما موجب این می‌ شود که انرژی مورد نیاز خود را از انرژی های تجدیدپذیر تامین کنید. این مسئله به ویژه در هوای گرم تابستان اهمیت بیشتری پیدا می کند.

استفاده از انرژی خورشید که یک انرژی تجدید پذیر است جهت فناوری خنک کردن ساختمان در تابستان، یک انتخاب ایده آل است اما برای این کار هزینه و فضای زیادی لازم است.

واقعیت این است که نمی توان در عصر حاضر، ساختمان‌ها را بدون در نظر گرفتن چگونگی پاسخ آنها نسبت به جذب یا دفع گرما طراحی کرد. 

به طور نمونه، آسمان خراش هایی که از مصالح شیشه ساخته می شوند به تدریج باید کنار گذاشته شوند. در مقابل برای اصلاح این مشکل، سقف ها و دیوارها باید عایق بندی شده باشند که موجب جلوگیری از ورود هوای گرم یا خروج هوای خنک داخل ساختمان شود.

از طرفی دیگر، هر منبع در ساختمان که از برق استفاده می کند باید تا حد امکان از نظر صرفه جویی در مصرف انرژی بهینه سازی شده باشد. برای خنک کردن ساختمان در تابستان لازم است که سیستم های روشنایی، لامپ ها، رایانه، ماشین ظرفشویی و تلویزیون در مدت معینی روشن باشند؛ چرا که هر کدام، یک مقدار گرما را تولید می کنند. مقدار گرمای تولید شده از این سیستم ها، هم مصرف انرژی را بالاتر می برد و هم محیط داخل خانه را گرم تر می کند. اگر از این دستگاه ها استفاده نمی کنید، آنها را خاموش کنید.

در مناطق کویری با آب و هوای گرم و خشک هم کولر های آبی می توانند نیاز به خنک کننده ها را پاسخ دهند. اگر بخواهید راندمان این کولر ها بالاتر رود بهتر است یک سایبان روی آن ها بسازید که نور آفتاب مستقیم به کولر برخورد نکند. یکی از نیازهای استفاده از کولر های آبی کانال کشی است. در خانه ای که ساخت آن به اتمام رسیده و کانال کولر نداشته باشد استفاده از کولر های آبی به آسانی امکان پذیر نیست و نیازمند صرف هزینه ای زیاد است.

پس باید هنگام ساخت و ساز این قضیه به عنوان یکی از اصول مهم در نظر گرفته شود. خصوصا ساخت و ساز در شهر هایی که کولر های آبی برای آب و هوای شان مناسب است. یک مزیت دیگر استفاده از این کولر ها مصرف برق مناسب آن هاست.

از آنجا که آب مورد استفاده دراین  فرایند در برخورد با لوله های پلی اتیلن که از دمای زیادی برخوردار هستند ،به سرعت گرم شده لازم است که از سیستم های خنک کننده آب استفاده گردد تا دمای بالای آب به دمای استاندارد و مورد نیاز برای فرایند خنک کاری لوله های پلی اتیلن برگردد.

بدین منظور از سیستم های خنک کننده شامل چیلرها و تانکهای خنک کننده استفاده می شود.

برای جلوگیری از بروز این اتفاقات، بهترین کار این است که هنگام خرید کمپرسور، نحوه خنک کردن کمپرسور باد را در نظر بگیرید. همچنین پس از شروع به استفاده از کمپرسور باد، در زمان ها معین مثلا هر ماه یکبار، نحوه فعالیت خنک کننده ها را بررسی نمایید.

در ذیل به بررسی جداگانه انواع خنک کاری در چیلر ها و همچنین تانک های خنک کننده کولینگ تاور می پردازیم تا معیاری برای انتخاب بهتر سیستم خنک کننده آب مورد نیاز در زمینه خنک سازی لوله های پلی اتیلن به دست بیاوریم.

 

  1. تراکم توسط کمپرسور

  2. چگالش توسط کندانسور

  3.  اختناق توسط شیر انبساط

  4. تبخیر توسط اواپراتور

فرایند خنک سازی آب در چیلرهای تراکمی به صورت خلاصه به این صورت می باشد که گاز مبرد به شکل بخار داغ وارد کمپرسور شده متراکم می گردد .

در نتیجه فشار دمای مبرد بالا میرود. سپس بخار داغ خروجی وارد کندانسور شده و به کمک آب سرد که از برج خنک کننده وارد شده گرمایش جذب می گردد ،که باعث می گردد بخار تبدیل به مایع با دمای زیاد گردد.

روش خنک سازی متکی بر حفظ اختلاف زیاد دمایی بین گرمای کمپرسور باد و محیط اطراف آن است. به همین دلیل طراحی و قرار دهی محفظه های ضعیف یا غیراستاندارد برای کمپرسور باد، نه تنها سبب خنک شدن آن نمی‌شود، بلکه ممکن است منجر به گرم شدن بیش از انتظار کمپرسور شود.

سپس به واسطه فرایند اختناق افت فشار در مبرد ایجاد می گردد. که همزمان با کاهش دمای مبرد باعث تبخیر مقدار زیادی از مایع آن نیز می شود.

جریان سرد و دوفازی مبرد وارد اواپراتور می‌شود تا دمای آن با جذب گرما کاهش یابد .بدین ترتیب مایع مبرد کاملا تبخیر میگردد .

در ادامه بخار داغ از اواپراتور خارج شده و مجدداً به کمپرسور هدایت می شود تا فرایند سیکل تبرید کامل شده و آب سرد تولید گردد.

چیلرهای جذبی که بر اساس سیکل تبرید جذبی کار می کنند.

در برجهای خنک کننده مدار باز جریان برای خنک شدن و کاهش دما باید در تماس مستقیم با آب قرار گیرد.

 پس از اقدام به طراحی سیستم‌های تهویه‌ خنک‌کننده‌ منفعل ممکن است برخی دیگر از فرم‌های تهویه / خنک کننده نیز مورد نیاز باشد. سیستم‌های تهویه خنک‌کننده در انواع مختلفی ظاهر می‌شوند اما اینکه آیا سیستم آن‌ها منفعل، مکانیکی یا ترکیبی باشد، نیاز به کنترل دارد تا بتوانند نیازهای بهداشتی، آسایش و راحتی و نیاز به تهویه و خنک سازی را برآورده کنند و در صورت لزوم استفاده از سیستم‌های هوشمند کنترل ساختمان - که ترکیبی از سنسورهای نظارتی و کنترل کامپیوتری برای نظارت و کنترل تجهیزات مصرف انرژی، مانند گرمایش، تهویه، خنک‌کننده و روشنایی می‌باشند، ضروری است.

در این فرآیند جریان آب در قسمت بالای برج از طریق نازل های آبپاش بر روی پکینگ ها توزیع می شود.

این عمل باعث می گردد بین آب و جریان هوای عبوری سطح تماس بسیار بزرگی ایجاد گردد. در این فرآیند آب به دو صورت خنک می گردد، بخشی از گرمای آب به واسطه انتقال حرارت دفع می گردد و بخش دیگر به وسیله فرآیند تبخیر خنک میگردد.

در انتها هوای اشباع شده از بالای برج در اتمسفر خارج می گردد .آب سرد انباشته شده در تشتک از پایین برج خارج می‌گردد.

برج خنک کننده مدار بسته. در این فرآیند آب و جریان هوا هیچ تماسی با هم ندارند. در این سیستم آب به  داخل کویل عبور داده میشود.

داکت اسپلیت لوگرانو با تعبیه یک کویل آب گرم قابلت تولید گرمایش را خواهند داشت . برای تولید گرمایش در داکت اسپلیت هیچ نیازی به کندانسور نیست و در طول پرسوه تولید گرمایش در زمستان ، کندانسور کاملا خاموش خواهد بود .  آب گرمی که توسط پکیج یا موتور خانه منزل شما تولید می شود ، به داخل کویل آب گرم جریان پیدا کرده و توسط دمنده یا بلوور اپراتور ، هوای گرم به محیط انتقال داده می شود . تولید گرمایش داکت اسپلیت مصرف انرژی بسیار کمی دارد و برای منزل و محیط های بزرگ بسیار مقرون به صرفه می باشد .

استفاده از برج های خنک کننده در بعضی از صنایع  مقرون به صرفه تر می باشد.

از آنجا که بازدهی تانک های خنک کننده در مناطق مرطوب پایین می آید (به دلیل رطوبت بالا) استفاده از چیلر تراکمی در این مناطق بازدهی بیشتری داشته و مقرون به صرفه تر است.

اولین روش برای خنک کردن ساختمان در تابستان، همان پنجره های ساختمان هستند. باز کردن پنجره ها روش معمول است که مردم استفاده می کنند تا داخل ساختمان خنک تر شود. با این کار، حجم زیادی از هوای گرم وارد ساختمان می شود. این یک مشکل بزرگ است!  برای حل این چالش در حقیقت می توان برای جلوگیری از ورود گرما به داخل ساختمان از عایق بندی استفاده کرد. برای اینکه گرمای هوا از محیط بیرون در فصل تابستان وارد ساختمان نشود، از درب و پنجره های عایق استفاده کنید.

  اگر عادت دارید که پنجره ها را باز کنید تا جریان هوا وارد ساختمان شود، یکی از راهکارهایی که به خنک کردن ساختمان شما بسیار کمک می کند، استفاده از سایبان برای پنجره ها است.   سایبان ها لوازم و وسایلی هستند که بالای پنجره نصب می شوند و یک سایه افقی و حالت برآمدگی ایجاد می کنند که از ورود مستقیم نور به داخل ساختمان جلوگیری می کند.

مینی چیلر چیست ؟

کمپرسور اینورتر چیست؟

فن کویل چیست؟ انواع فن کویل

اگر پنجره ها را باز می گذارید شاید بهتر باشد برای کاهش شدت نور، از پرده ها استفاده کنید.  برخی عقیده دارند پرده های توری یا پرده های نازک را بیرون از پنجره نصب کنید تا از ورود گرما به داخل ساختمان جلوگیری کند، اما تهویه هوا را انجام دهد؛ برخی نیز عقیده دارند که پرده ها بهتر است مقابل پنجره در داخل ساختمان نصب شوند تا گرما را جذب کنند.  برخی از مدل های سایبان ها حالت برقی - اتوماتیک دارند و در اندازه‌های مختلف باز و بسته می شوند.

این سایبان ها هم برای خنک کردن ساختمان در تابستان پیشنهاد شده اند.

مصرف آب در برجهای خنک کننده بیشتر از مصرف آب در چیلر ها می باشد. یکی از مشکلات و معایب کولینگ تاور ایجاد نشتی در بدنه و اتصالات برج خنک کننده می باشد که باعث بالا رفتن هزینه تعمیر و نگهداری این برج ها می گردد.

نظرات (0) تاریخ : شنبه 1400/12/07 زمان : 12:03 بازدید : 99 نویسنده : انیم

 محصولات ساخته شده از چرم از طیف وسیعی از لحاظ کیفیت و نحوه تولید برخوردار هستند و لازم است خریداران از نکات ضروری خرید محصولات چرمی آگاهی کاملی را دارا باشند. چرم از جمله متریال­هایی است که به دلیل زیبایی، دوام و تنوع بالا به عنوان یکی از بهترین مواد برای تولید انواع محصولات در سطح جهان شناخته می­گردد. محصولات چرم بسیار متنوع و شامل انواع کیف و کفش و البسه هستند.

از آنجایی که محصولات چرمی مانند کیف پول چرم، بوت چرمی و یا … از کیفیت بالا و همینطور قیمت بالایی برخوردارند، شناخت این محصولات اهمیت زیادی پیدا می کند چرا که ممکن است برخی افراد سودجو با فروش محصولاتی تقلبی پول زیادی را از شما بگیرند و در ضمن محصول نامرغوبی مانند محصولات چرم مصنوعی را به شما بفروشند به همین جهت به شما پیشنهاد میکنیم که در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.


اولین راهی که می‌توانید تصور کنید این است که از جاهایی خرید خود را انجام دهید که تولید کننده تخصصی محصولات چرمی باشند و در واقع بتوانید اطمینان خاطر نسبت به محصولاتشان داشته باشید و همینطور بتوانید با بهره گیری از مشاوران خبره اشان به انتخابی محصولی درست و مناسب بپردازید.


https://www.hotfrog.de/company/1426012020486144
http://daneshbest.pbworks.com/w/page/142759059/FrontPage
http://fatcow.com/blog/?p=1366#comment-2294593
http://esto.tomsk.gov.ru/articles/energoaudit/1748/?element_id=1748&%3Bsection_code=energoaudit&%3B%3Bsection_code=energoaudit&mid=36666&SECTION_CODE=energoaudit&ELEMENT_ID=1748%3Felement_id%3D1748&PAGEN_2=511&MID=97853&result=reply#message97853
https://granite.phys.s.u-tokyo.ac.jp/trac/Lab/ticket/34#comment:650
http://profs.if.uff.br/tjpp/blog/entradas/firefox-3.5-no-arch-linux#comment_94d6b3cddd895544305ed4f0ad059378
https://xray.fm/broadcasts/22757#postcomment
https://xray.fm/broadcasts/24164#postcomment
https://xray.fm/broadcasts/30769#postcomment
https://xray.fm/broadcasts/30769#postcomment

  1. حقیقت این است که پوست حیوانات در همان مراحل اولیه‌ی تولید که به چرم تبدیل می‌شود
  2. با موادی تلفیق می‌شود که بر دوام و انعطاف آن تاثیر می‌گذارد.
  3. بنابراین کیفیت محصول نهایی به نحوه‌ی صحیح تولید اولیه چرم بستگی دارد.
  4. پس بهتر است به‌جای خرید واکس چرم از یک دستمال نم‌دار استفاده کنید
  5. که هم کیف و کفش‌تان را به راحتی تمیز می‌کند و هم هزینه‌ای برای شما ندارد.

 فروشگاه هایی که تولید کننده محصولات چرمی باشند اغلبا محصولات دسته اول خود را به شما می فروشند پس در نتیجه قیمت های آن ها باید بسیار مناسب تر از سایرین باشد چرا که هزینه ها بدون در نظر گرفتن هزینه های مازادی همچون پورسانت های واسطه ها حساب می‌ شوند.


در هنگام خرید محصولات چرمی فروشنده باید برای شما در فاکتور فروش درج عنوانی به این مضمون داشته باشد و همینطور باید به شما کارت ضمانتی برای محصول چرمی مد نظرتان ارائه کند و در صورتی که این کار از طرف فروشنده انجام نشد از او آنچه که گفته شد را مطالبه کنید چرا که بعدا بتوانید در صورت بروز مشکل با در دست داشتن سند و مدرکی از حق خود دفاع کنید!


https://gumroad.com/leather/posts
http://www.musicrush.com/luckypants/blog/10285/fortnite-top-4-tips-to-build-a-fort-for-final-battle
http://www.musicrush.com/luckypants/blog/9905/provide-you-with-some-strategies-for-the-rocket-launcher-fortnite
https://myanimelist.net/profile/naziyasi
https://jobs.drupal.org/company/16619
 
https://miltonsegretti.net/2014/all-the-synths-whistling-starfish
https://optimize.viglink.com/page/pmv?url=https://www.mashadleather.com
https://github.com/maryamminasian
https://www.bing.com/news/apiclick.aspx?ref=FexRss&aid=&tid=9BB77FDA801248A5AD23FDBDD5922800&url=http%3A%2F%2Fwww.mashadleather.com
 
https://pbase.com/noroziyasamini/profile
https://mashalt.neocities.org/

چرم­ها در دو نوع طبیعی و صنعتی در بازارهای مصرفی وجود دارند و تشخیص برخی چرم­های مصنوعی باکیفیت از چرم طبیعی برای بسیاری از افراد دشوار است.

از آنجا که تولیدات و مصنوعات چرمی توسط مواد اولیه با درجه کیفیت­های مختلف و توسط شرکت­ها و برندهای گوناگونی تولید می­شود، این محصولات دارای کیفیت، مرغوبیت، دوام و ظاهر متفاوتی هستند و لازم است در هنگام خرید کالاهای چرمی به موارد مختلف توجه نماییم تا محصولی با کیفیت را تهیه کنیم.

مهم­ترین موارد و نکات ضروری خرید محصولات چرمی شامل جنس و نوع چرم، بوی چرم، دوام چرم، نوع دوخت و برند تولید کننده محصول می­باشد که در ادامه به طور کامل در خصوص هر کدام توضیح خواهیم داد.

یکی از مهم­ترین نکات ضروری خرید محصولات چرمی توجه به جنس چرم است. چرم طبیعی متریالی است که از فرآوری پوست حیواناتی مانند گاو، گوسفند، شترمرغ، شتر و بز، پرندگان و برخی آبزیان دریایی مانند کوسه و ماهی به دست می­آید. بسته به نوع چرم و نوع دباغی آن، کیفیت این چرم­ها بایکدیگر متفاوت است. همچنین انواع مختلف چرم­های صنعتی نیز در سرتاسر جهان، توسط شرکت­های گوناگونی تولید می­گردد.


https://visual.ly/community/Others/business/design-banner-site
https://www.bitchute.com/channel/RpPQjJqYRHCq/
https://www.metal-archives.com/users/yasinoozi
https://www.darkreading.com/profile.asp?piddl_userid=418515
https://slides.com/naziyas
http://forums.techsoup.org/cs/members/ynorozi/
https://rhizome.org/profile/yasamin-noroozi/
https://www.apsense.com/brand/MashadLeather/videos
https://issuu.com/jesikamashi
https://about.me/jesikamashadi
https://discuss.web.unc.edu/forums/topic/buy-installment-computer/#post-93159
https://www.flickr.com/people/194756536@N08/
https://www.discogs.com/user/jesikamash
https://list.ly/jesika-mashadi/
https://jesika-leather-handy-craft.webflow.io/
https://discuss.codecademy.com/u/jesikamashadi9819889/
https://www.codecademy.com/profiles/jesikamashadi9819889700
https://www.mathworks.com/matlabcentral/profile/authors/25149953
https://forums.iis.net/members/jesika5512.aspx
https://fstoppers.com/user/374759
https://fstoppers.com/profile/jmashdiat
https://www.threadless.com/@jesika6695/activity
https://www.empowher.com/users/jesika865
https://peatix.com/user/10840704/view
https://leathergoft.peatix.com/
https://peatix.com/group/11645789/
http://acva2010.cs.drexel.edu/forum/index.php?u=/topic/28578/speack%20about%20new%20handy%20leather
https://www.buzzsprout.com/1909952
https://www.buzzsprout.com/1909952/episodes/9801574
https://percept.ir/@norozi.yasamini/%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%82%D8%AF%DB%8C%D9%85-%DA%A9%D9%81%D8%B4-%D9%88-%DA%86%D8%B1%D9%85-AEZP6
https://medad.io/@noroziyasamini/%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DA%86%D9%87-%D9%88-%D8%AA%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84-%DA%A9%D9%81%D8%B4-%DA%86%D8%B1%D9%85-%DA%86%D9%82%D8%AF%D8%B1-%D9%85%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF/
 

چرم های اصلی در هنگام قرار گرفتن زیر تابش نور خورشید نمی توانند نور را به طور منظم منعکس کنند و در بعضی نقاط مات و در برخی دیگر صیغلی به نظر خواهند رسید ولی چرم مصنوعی نور را کاملا یکدست منعکس می کند
چرم طبیعی زخامت یکدستی ندارد و در بعضی جاها نازک تر یا زخیم تر است و این بر خلاف چرم مصنوعی است.

  • تصور برخی از افراد این است که وقتی فروشندگان محصولات چرمی از دوام و مقاومت بالای چرم می‌گویند.
  • منظورشان این است که جنس چرم در برابر هر فشار خارجی مقاومت از خود نشان می‌دهد اما این تصوری کاملاً غلط است.
  • شما بدنه‌ی خودرو را در نظر بگیرید که چه مقدار محکم  و مقاوم ساخته شده است.

در حالت کلی برای تبدیل پوست گاو به چرمی که بشه با او یک مدل کیف چرمی و یا محصولات دیگه تولید کرد باید چرم دباغی بشه که در ایران به دو روش دباغی سنتی و صنعتی یا مدرن این کار انجام میشه، اما این دو روش به هیچ وجه ملاکی برای خوب بودن یا بد بودن چرم نیست زیرا تا قبل از بوجود اومدن روش صنعتی و مدرنیته هم در ایران و هم در سایر کشورهای تولید کننده چرم همه از روش سنتی استفاده می کردند.

چه بسا که هنوز هم در بسیاری از کشورها هنوز از دباغی سنتی استفاده می کنند و بر این باور هستند که به روش قدیمی و سنتی چرم خیلی بهتر عمل میاد و دوام بیشتری داره.

البته بعضی ها هم این فرضیه رو باور ندارند و با صادرات سالامبور چرم به کشورهایی مثل ترکیه و ایتالیا دباغی چرم رو خارج از ایران انجام میدهند . اما نکته اصلی و اساسی که باید به اون توجه بشه موادی هستش که برای دباغی از اون استفاده میشه.  در حالت کلی کیف یا سایر محصولات چرمی با کیفیت و درجه یک از ابتدای مراحل دباغی پوست چرم تا زمان رسیدن محصول به دست مشتری کنش های متفاوتی را طی می کند که در ادامه به طور مختصر به شرح آن می پردازیم.

اما همین بدنه‌ی محکم و قوی با فشار سوئیچ یا هر وسیله‌ی تیز دیگری بر روی بدنه‌اش خط و خش می‌افتد.

بنابراین سومین نکته در ارتباط با چرم اصلاح این تصور رایج عمومی است.


http://ideate.xsead.cmu.edu/discussion/introduction-to-media-synthesis-and-analysis/topics/agario-unblocked?page=1
https://jobs.drupal.org/company/16619
de.chaturbate.com/‎external_link/?url=https://www.mashadleather.com
tr.chaturbate.com/external_link/?url=https://www.mashadleather.com
ar.chaturbate.com/‎external_link/?url=https://www.mashadleather.com
nl.chaturbate.com/external_link/?url=https://www.mashadleather.com
ja.chaturbate.com/external_link/?url=https://www.mashadleather.com‎
https://tvtropes.org/pmwiki/no_outbounds.php?o=https://www.mashadleather.com
https://community.acer.com/it/home/leaving/mashadleather.com
https://community.acer.com/es/home/leaving/mashadleather.com
https://community.acer.com/‎en/home/leaving/mashadleather.com
https://community.acer.com/pt/home/leaving/mashadleather.com
https://community.acer.com/tr/home/leaving/mashadleather.com
http://m.odnoklassniki.ru/dk?st.cmd=outLinkWarning&st.rfn=https://mashadleather.com
 
https://jesika-mashadi.jimdosite.com
https://slashdot.org/submission/15508227/how-much-do-you-know-about-the-history-and-evolution-of-leather-shoes
http://ideate.xsead.cmu.edu/profiles/profiles/c678f9dc-d074-4419-acfc-412bb9a94f6e
https://myanimelist.net/profile/jesikam
https://sketchfab.com/jesikamashd
https://trello.com/b/Xti0fbkH/new-design
 
 

میزان درخشندگی را مقایسه کنید

چرم های مصنوعی از رنج بسیار براق تا بسیار مات و چیزی ما بین اینها شکل می گیرند. برای انتخاب چرم مصنوعی که واقعی تر به نظر برسد چیزی را انتخاب کنید که کمتر براق است. چرم واقعی براق نیست اما مات است. از طرف دیگر برای اینکه ظاهری مد روز داشته باشید چرم روشن بسیار براق انتخاب کنید.

بافت خوب را درنظر بگیرید  زمانیکه یک چرم مصنوعی با کیفیت انتخاب می کنید. اولین چیزی که باید مدنظر داشته باشید بافت آن است. چرم اصل بافت خال خالی دارد. هم چنین موارد تقلبی با کیفیت این حالت را حفظ می کنند. اگر با نگاه واقع گرایانه به سراغ آن رفته اید از سطح کاملا صیقلی و صاف پرهیز کنید. این حالت نشانگر کیفیت پایین می باشد.

که چرم مقاوم در برابر هر چیزی است بلکه باید کیف و کفش چرم را در برابر اشیای تیز محافظت کنید.

یکی از اصلی ترین نشانه های تشخیص چرم طبیعی رویه داخلی یا پشتی چرم است، برای مشاهده پشت چرم باید از درز های داخلی محصول و یا کناره های متصل شده به زیپ ها استفاده کنید و چنانچه هر گونه آثاری از نخ یا شبکه های طوری دیدید شک نکنید که مصحولتان کاملا تقلبی است و چرم مصنوعی است چرا که بافت پرزی شکل پشت چرم هرگز قابل شبیه سازی نیست.
چرم طبیعی به راحتی آتش نمیگیرد ولی چرم مصنوعی به دلیل تهیه شدن از پلاستیک پس از در معرض حرارت قرار گرفتن به سرعت جمع می شوند و می سوزند.


راه دیگر تشخیص لمس جنس است. اجناس چرمی  بر خلاف چرم مصنوعی حسی گرم به دست منتقل می کنند. چرم مصنوعی سرد و سخت است.

 

پوست حیوانی مثل گاو که بیشرین مصرف در صنعت چرم سازی مخصوصا تولید کیف و کمربند را دارند همواره در معرض آسیب هستند به طور مثال هنگامی که گاو ها را به چراگاه میبرند هنگام عبور از بین بوته ها و درختان ، شاخه ها و تیغ ها می توانند آسیب های جدی به پوست حیوان برسانند و ضمنا آب و هوا و میزان رطوبت هوا نیز در نوع پوست حیوانات بسیار موثر خواهد بود به همین خاطر هستش که چرم گاوی مربوط به گاوهای شمال معمولا ارزانتر از چرم گاوی های مناطق دیگر است و در کشور ما بهترین پوست چرم گاوی برای استان خراسان شمالی و آذربایجان شرقی می باشد.

توجه به نوع دوخت بیرونی، تودوزی ها، دوخت لبه­ها و مواردی از این دست از مهم­ترین نکات ضروری خرید محصولات چرمی است. امروزه محصولات و کالاهای تولید شده از انواع مختلفِ چرم­های طبیعی و ارگانیک توسط شرکت­ها، برندها و کارگاه­های کوچک و بزرگ صنعتی و خانگی تولید و روانه بازار مصرفی می­شوند. طول عمر محصولات چرمی لزوما به عمر چرم بستگی ندارند و بیشتر از اینکه خود طول عمر چرم اهمیت داشته باشد دوخت این محصولات است که اهمیت دارد، به خصوص کیف های چرمی پس در نتیجه در هنگام خرید محصولات چرمی توجه کنید که دوخت ها کج نباشند، خیلی به لبه های کار نزدیک نباشند و دسته های کیف هم باید با دوختی محکم یا پرچ قوی به بدنه کیف متصل شده باشند.

کیف پول چرم مردانه

یک کیف پول مردانه چرم طبیعی بی شک یکی از اصلی ترین و کاربردی ترین لوازمی هست که تمامی مردان همواره با خود به همراه دارند و به عنوان یک اکسسوری لوکس و کاربردی مورد استفاده قرار میگیرد . حال انتخاب یک کیف پول چرم لوکس مردانه با کیفیت و ساخته شده از جنس چرم درجه یک گاوی با طراحی خاص و منحصر به فرد و فضاسازی زیبا و جادار که محفظه مخصوص و نگهداری اسکناس ، کارت اعتباری ، عابربانک ، کارت شناسایی و … در آن تعبیه شده باشد ، حس خوبی به هدیه گیرنده القا می کند.


https://issuu.com/yasmain.co
https://community.ibm.com/community/user/network/members/profile?UserKey=31c89ccd-51a0-4fd4-b222-33e7992f1790
https://academy.autodesk.com/users/jesikamashadi
https://jesimashadi.gumroad.com
https://forums.tomshardware.com/threads/base-pad-for-laptop-plastic-or-paper.3724271/#post-22455515
https://forums.tomsguide.com/conversations/hello-from-the-toms-guide-community-team.4554337/
https://profile.hatena.ne.jp/jesikam/
https://community.fandom.com/wiki/User:Ikamash
https://plaza.rakuten.co.jp/jesik44521/
https://www.bing.com/news/apiclick.aspx?ref=FexRss&aid=&tid=9BB77FDA801248A5AD23FDBDD5922800&url=https://www.mashadleather.com/
m.ok.ru/dk?st.cmd=outLinkWarning&st.rfn=https://www.mashadleather.com
http://cr.naver.com/redirect-notification?u=http://www.mashadleather.com/
https://josefhavranek.blog.idnes.cz/redir.aspx?url=https://www.mashadleather.com/
http://decisoes.fazenda.gov.br/netacgi/nph-brs?d=DECW&f=S&l=20&n=-DTPE&p=10&r=3&s1=COANA&u=https://www.mashadleather.com/
https://lasocialscience.ucla.edu/2019/05/14/ucla-lppi-study-identifies-barriers-latino-students-face-when-pursuing-a-medical-career-in-california/#comment-111765
http://wasearch.loc.gov/e2k/*/http://www.mashadleather.com
https://optimize.viglink.com/page/pmv?url=https://www.mashadleather.com/
ryuzie.sakura.ne.jp/cgi-bin/mogplusx/writelog.php?dl=https://www.mashadleather.com
http://tyonabi.sakura.ne.jp/link/cgi-bin/out.cgi?id=dorian362&cg=1&siteurl=mashadleather.com
http://sound2sense.archiveweb.mus.cam.ac.uk/?URL=http://www.mashadleather.com
https://trello.com/add-card?source=mode=popup&name=click+here&desc=https://www.mashadleather.com/
http://www.astro.wisc.edu/?URL=https://www.mashadleather.com/

کمربند چرم مردانه

داشتن کمربند رسمی چرم مردانه برای همه آقایان کالایی کاملا ضروری است و ظاهری زیبا به پوشش آقایان می دهد ، پوشیدن کت و شلوار رسمی و مجلسی مردانه به همراه یک کمربند تمام چرم طبیعی جلوه خاصی به استایل آقایان می دهد و اکثرا چه هنگام پوشیدن لباس رسمی و اسپرت سعی دارند کیف اداری چرم ، کیف پول چرم ، کمربند چرمی  و کفش خود را با یک نوع جنس و رنگ ست کنند ، حال خرید آن به عنوان کادو و هدیه ای خاص برای عزیزانتان انتخاب منحصر به فردی خواهد بود ، پس انتخاب و خرید یک کمربند چرم طبیعی مردانه با کیفیت و لوکس می تواند یک هدیه ای ماندگار و پر استفاده باشد .

محصولات مرغوب و با دوام با استفاده از بهترین نوع مواد اولیه و با به کارگیری بهترین و پیشرفته­ترین تجهیزات توسط استادکاران ماهر و متخصص تولید می­گردد و نوع دوخت چرم و طراحی محصول، یکی از برترین نشانه­های درجه کیفی آن است. دوخت­های حرفه­ای و تخصصی موجب بالارفتن دوام و ماندگاری محصولات چرمی می­شوند و از آسیب محصول جلوگیری می­کنند. در صورت تمایل میتوانید از صفحه بوت چرم زنانه دیدن کنید و در صورت علاقه مندی امکان سفارشی دوزی نیز چرم فراهم است!

نظرات (0) تاریخ : شنبه 1400/12/07 زمان : 12:01 بازدید : 89 نویسنده : انیم

در یک دسته بندی کلی این سیستمها به دو نوع چیلر تراکمی هوا خنک ( هوایی ) و چیلر تراکمی آب خنک ( آبی ) تقسیم بندی میشوند. چیلر تراکمی آبی در صنعت تأسیسات، آب سرد مورد نیاز کویل سرمایش فن کویل ها و هواسازها را تأمین می نماید. در یک مقایسه کلی بین چیلرهای آبی و هوایی می توان گفت، راندمان چیلرهای آبی همواره بیشتر از راندمان چیلرهای هوایی می باشد.

انواع چیلر معتبر تراکمی

سیستم‌های گرمایش انواع مختلفی را در بر می‌گیرند. برخی از این سیستم‌ها شامل کوره‌ها می‌شوند که در آن‌ها مواد مختلف برای تولید حرارت و گرما سوخته می‌شوند. در این مدل سیستم‌ها، حرارت تولید شده در کوره از طرق داکت به هوای درون اتاق منتقل می‌شود.

نوع دیگری از سیستم‌های گرمایش بویلر یا دیگ بخار است. این بویلرها، به آب گرما می‌دهند و محصول نهایی را به سمت رادیاتورها یا رادیاتورهای کف هدایت می‌کنند. نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که کوره به صورت عمومی با استفاده از گاز طبیعی یا پروپان فعالیت می‌کند. این در حالی است که یک بویلر از گاز یا نفت برای گرم کردن آب استفاده می‌کند.
سیستم گرمایش رادیاتور

در سیستمهای تهویه مطبوع و سرماساز صنعتی از چیلر تراکمی برای تأمین آب سرد این سیستمها استفاده میشود. در واقع مبردهای تراکمی اصلی ترین بخش تهیه آب سرد در این دستگاه ها هستند. از نام آنها نیز مشخص است که عملکردشان بر اساس سیکل تبرید تراکمی میباشد.

چیلر تراکمی جهت ایجاد برودت انرژی الکتریکی مصرف می کند. این انرژی درون کمپرسور به مصرف می رسد. جهت ایجاد برودت انرژی الکتریکی مصرف می کندکه این انرژی درون کمپرسور به مصرف می رسد. در این دستگاه گاز ابتدا توسط کمپرسور ، متراکم می‌گردد.

این گاز سپس به کندانسور وارد شده توسط آب یا هوای محیط ، خنک شده و به مایع تبدیل می‌گردد. این مایع با عبور از شیر انبساط وارد خنک ‌کننده ( اواپراتور ) می‌شود که در فشار کمتری قرار دارد. این کاهش فشار باعث تبخیر مایع گردیده و در نتیجه مایع سردکننده با گرفتن حرارت نهان تبخیر خود از محیط خنک ‌کننده ، باعث ایجاد برودت در موادی که با قسمت خنک‌ کن در ارتباطند می‌گردد .

در این سیستم همانند تمام سیکل تبریدها دارای ۴ قطعه اصلی کمپرسور، کندانسور، شیر انبساط و اواپراتور می­باشد و مبرد که شریان حرکت سیکل تبرد می­باشد.


شکل ۴: سیستم گرمایش رادیاتور

نوع دیگری از سیستم‌های گرمایش نیز موجود هستند، این سیستم گرمایش در کف اتاق حضور دارد و گرمایش در این نوع از سیستم‌ها را گرمایش از کف می‌نامند. این نوع از سیستم‌های تهویه مطبوع از سیستم‌های پایپینگ و لوله‌کشی در کف اتاق استفاده می‌کنند. جنس این لوله‌ها از نوع لوله‌های انعطاف پذیر است که درون آن‌ها سیالی به نام آب یا محلول گلیکول جریان دارد.
سیستم گرمایش از کف
شکل ۵: سیستم گرمایش از کف

گرمایش از کف را در انواع کف‌ها با جنس‌های مختلف مانند بتن می‌توان انجام داد و در برخی از حالات نیز این روش، روشی پر بازده برای تولید گرما در خانه به حساب می‌آید.  این نوع از گرمایش را در کف پوش‌های چوبی نیز می‌توان اجرا کرد و در این حالت باید دقت زیادی انجام داد تا طراحی و نصب لوله‌ها به خوبی و به صورت صحیح انجام شود.
سیستم گرمایش از کف
شکل 6: سیستم گرمایش از کف
سیستم سرمایش

تعداد زیادی از سیستم‌های تهویه مطبوع طوری طراحی شده‌اند که قابلیت نصب توسط مشتری را دارند و بهترین انتخاب از بین این نوع از سیستم‌های تهویه مطبوع اسپلیت‌های کوچک هستند.
سیستم سرمایش در تهویه مطبوع HVAC
شکل ۷: سیستم سرمایش

نوع دیگری از سیستم‌های سرمایش نیز حضور دارند که برای آب و هوای خشک مناسب هستند. این نوع از سیستم‌ها را «کولرهای آبی» (Evaporative Coolers) می‌نامند. توجه کنید که این نوع از کولرها، هوا را از بیرون می‌مکند و آن را از روی پوشال‌ها و مقاطع خیس عبور می‌دهند و در نهایت هوای مرطوب و خنک شده را به محیط اتاق منتقل می‌کنند.
سرمایش محیط زندگی به کمک کولر آبی
شکل ۸: سرمایش محیط زندگی به کمک کولر آبی
نحوه عملکرد سیستم‌های تهویه مطبوع و HVAC

 

 

اجزای چیلر تراکمی و وظایف آنها

  1. الکترو موتور: میل لنگ کمپرسور را به حرکت درمی‌آورد حرکت دورانی میل لنگ باعث حرکت رفت و برگشت پیستون در داخل سیلندر می‌گردد در نتیجه گاز مبرد در کمپرسور متراکم می‌شود.
  2. کوپلینگ: جفت‌کننده محور الکترو موتور با محور میل لنگ کمپرسور است.
  3. کمپرسور: گاز خروجی از اواپراتور را متراکم کرده وارد کندانسور می‌کند.
  4. لوله رانش: گاز خروجی از کمپرسور را به کندانسور هدایت می‌کند.
  5. کندانسور: کندانسور این چیلر از نوع پوسته و لوله است در داخل پوسته گاز مبرد و در داخل لوله‌ها آب خنک جریان دارد. گاز داغ و متراکم توسط لوله وارد پوسته کندانسور می‌شود. به علت تماس با لوله‌های مسی حاوی آب خنک، خنک شده به مایع تبدیل می‌شود و از پایین از طریق لوله خارج می‌شود. آب جریانی از طریق لوله وارد کندانسور شده و از طریق لوله خارج می‌شود. آب خروجی از کندانسور به برج خنک کن هدایت می‌شود تا پس از خنک شدن دوباره به کندانسور برگردد.
  6. لوله خروج مایع مبرد از کندانسور
  7. شیر سرویس کندانسور: برای بستن لوله خروج مبرد از کندانسور در مواقع سرویس و تعمیرات و توقف طولانی دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  8. شیر تغذیه ماده مبرد: برای شارژ سیستم استفاده می‌شود.
  9. فیلتر درایر یا صافی رطوبت گیر: وجود مواد جامد و رطوبت در دستگاه تبرید موجب بروز اشکالاتی می‌گردد که برای جلوگیری آن از وسیله‌ای به نام فیلتر برای گرفتن مواد جامد و درایر برای گرفتن رطوبت موجود در سیستم استفاده می‌شود.
  10. شیر برقی: که در صورت وصل بودن جریان الکتریکی مسیر عبور مایع مبرد را باز نگه می‌دارد این شیر برقی از ترموستات فرمان می‌گیرد.
  11. شیشه رویت یا سایت گلاس: میزان تغذیه ماده مبرد در سیستم و همچنین وجود رطوبت بیش از حد را در سیستم مشخص می‌نماید.
  12. اواپراتور: ماده مبرد پس از عبور از شیر انبساط وارد اواپراتور چیلر تراکمی می‌شود و در داخل لوله‌های مسی تبخیر شده و به صورت بخار از اواپراتور خارج می‌شود. تبخیر در اواپراتور باعث سرد شدن آب جریانی در پوسته می‌گردد. آب سرد شده از محل بطرف هواساز و فن کویلها جریان می‌یابد و در برگشت از هواساز یا فن کویلها از محل وارد اواپراتور چیلر تراکمی می‌شود.
  13. شیر انبساط ترموستاتیک: که از دمای گاز خروجی از اواپراتور تأثیر گرفته مقدار ماده مبرد ورودی به اواپراتور را تنظیم می‌نماید.
  14. لوله مکش: که گاز خروجی از اواپراتور از طریق لوله وارد قسمت مکش کمپرسور می‌گردد.
  15. تابلو وسایل اندازه‌گیری و کنترل فشار: که مانومترهای فشار زیاد و فشارکم کنترل فشار کم و زیاد و کنترل فشار روغن روی آن نصب شده‌اند.

 

چیلر تراکمی چطور کار میکند

در چیلر تراکمی گاز ابتدا توسط کمپرسور ، متراکم می‌گردد . این گاز سپس به کندانسور وارد شده توسط آب یا هوای محیط ، خنک شده و به مایع تبدیل می‌گردد. این مایع با عبور از شیر انبساط وارد خنک‌کننده ( اواپراتور ) می‌شود که در فشار کمتری قرار دارد. این کاهش فشار باعث تبخیر مایع گردیده و در نتیجه مایع سردکننده با گرفتن حرارت نهان تبخیر خود از محیط خنک‌کننده ، باعث ایجاد برودت در موادی که با قسمت خنک‌کننده در ارتباطند می‌گردد . سپس گاز ناشی از تبخیر ، به کمپرسور منتقل می‌شود.

https://lograno.com

نقشه چیلر تراکمی در دو حالت یکی شماتیک مکانیزم عملکرد خنک کاری و دیگری چرخه کارکرد چیلر می باشد. به این صورت است که آب خنکی که توسط برج خنک کننده خنک کاری روی آن صورت گرفته توسط پمپ وارد کندانسور چیلر می شود تا گرمای مبرد را دریافت کند و سبب خنک شدن مبرد شود. پس از انتقال گرما توسط مبرد به آب ، آب گرم شده مجددا به برج خنک کننده بر می گردد تا خنک کاری روی آن ادامه یابد.

این سیکل خنک کاری دائما ادامه پیدا کند تا دمای معین به دست آید . سپس مایع مبردی که در چیلر خنک کاری رو ی آن صورت گرفته توسط پمپی به دستگاه فن کویل یا هواساز انتقال پیدا می کند و با دریافت گرما از محیط مجددا به چیلر باز می گردد تا عملیات خنک کاری انجام گیرد. در ادامه نحوه استقرار اجزاء درون چیلر تراکمی به تصویر کشیده خواهد شد.

نظرات (0) تاریخ : سه شنبه 1400/09/02 زمان : 7:52 بازدید : 99 نویسنده : انیم

سیستم‌های پکیج تهویه مطبوع اندکی شبیه به سیستم یونیت پشت بامی هستند با این تفاوت که سیستم‌های پکیج تهویه مطبوع برای مصارف خانگی طراحی شده‌اند. سیستم‌های تهویه مطبوع مانند کولرهای پنجره‌ای و اسپلیت‌های کوچک برای سرمایش اتاق‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند و جرمی در حدود پنج تن دارند.

سیستم‌های داکت اسپلیت

کوچکترین و پرفروش‌ترین نوع از سیستم‌های تهویه مطبوع و HVAC، سیستم‌های بدون داکت هستند. به همین دلیل بخش جداگانه‌ای را به این سیستم‌ها اختصاص دادیم. سیستم‌های بدون داکت یا اسپلیت‌های کوچک، برای مکان‌های با اندازه نسبتا کوچک، مانند یک اتاق بزرگ یا چند اتاق کوچک طراحی شده‌اند.

در مقابل سیستم‌های تهویه مطبوع کوچک، سیستم‌های تهویه مطبوع مرکزی نیز حضور دارند، این سیستم‌ها برای مکان‌های بزرگ و با وزنی حدود 20 تن طراحی شده‌اند.

سیستم‌های پکیج تهویه مطبوع، نیز بین دو سیستم فوق قرار دارند. در واقع این سیستم‌ها برای افرادی مناسب است که مقدار مصرف و حجم خانه آن‌ها بین دو سیستم فوق قرار داشته باشد. توجه کنید که دو مدل مختلف از سیستم‌های پکیج تهویه مطبوع طراحی شده است که در ادامه مطلب به معرفی آن‌ها پرداخته می‌شود.

نوع اول این سیستم‌ها (سیستم‌های پکیج تهویه مطبوع)، سیستم‌های پکیج تهویه مطبوع با «کندانسور خنک شونده توسط آب» (Water Cooled Condenser) هستند. همانطور که از نام این نوع از سیستم‌های تهویه مطبوع پیداست، این مدل از سیستم‌های تهویه مطبوع، سیستم‌هایی هستند که خنک کننده و کندانسور آن‌ها به وسیله آب کار می‌کند.

توجه کنید که برای فعالیت این نوع از سیستم‌های تهویه مطبوع، آب به صورت ثابت و به مقدار کافی باید تامین شود. این مدل از سیستم‌ها معمولا در داخل ساختمان نصب می‌شوند. شکل زیر نمایی از عملکرد این نوع از سیستم‌ها را به تصویر کشیده است.
سیستم‌های پکیج تهویه مطبوع و HVAC
شکل ۱۶: اجزای مختلف سیستم‌های پکیج تهویه مطبوع و HVAC

نمایی از ظاهر این سیستم نیز در شکل زیر نشان داده شده است.
سیستم‌های پکیج تهویه مطبوع و HVAC
شکل ۱۷: نمایی از سیستم‌های پکیج تهویه مطبوع و HVAC

نحوه عملکرد کلی این مجموعه نیز در شکل زیر به خوبی نشان داده شده است.
سیستم‌های پکیج تهویه مطبوع و HVAC
شکل 18: نحوه عملکرد سیستم‌های پکیج تهویه مطبوع و HVAC

نوع دیگری از سیستم‌های پکیج تهویه مطبوع نیز حضور دارند که به نام سیستم‌های پکیج تهویه مطبوع با «کندانسور خنک شونده توسط هوا» (Air Cooled Condenser) معروف هستند. این نوع از سیستم‌ها، توسط هوای موجود در اتمسفر خنک می‌شوند و بنابراین یونیت‌های خارجی هستند و در محیط بیرون از خانه قرار می‌گیرند.

این نوع از سیستم‌های تهویه مطبوع از یک فن تشکیل شده‌اند که هوا را قبل از عبور از روی کویل‌های کندانسور به داخل محفظه می‌مکد. این موضوع مشابه حالتی است که در یونیت‌های پشت بامی مشاهده می‌شود.

این نوع از سیستم‌های تهویه مطبوع، نسبت به نوع قبلی (خنک شونده توسط آب) بسیار محبوب‌تر هستند. در واقع در این نوع از سیستم‌های تهویه مطبوع نیاز به طراحی دقیق و نگهداری منظم برای حضور جریان آب یکنواخت نیست. شکل زیر نمایی از این نوع از سیستم‌ها را به تصویر کشیده است.
اجزای مختلف سیستم تهویه مطبوع مرکزی با پکیج
شکل 19: اجزای مختلف سیستم تهویه مطبوع مرکزی با پکیج

شیوه قرار گرفتن اجزای مختلف این مجموعه در یک ساختمان نیز در شکل زیر نشان داده شده است. همانطور که مشاهده می‌شود این مجموعه در خارج از ساختمان قرار داده می‌شود و از جمله یونیت‌های خارجی محسوب می‌شود. همچنین برای استفاده از این سیستم از کانال‌های خاصی در خانه استفاده شده است. بنابراین این سیستم از جمله سیستم‌های همراه با کانال به حساب می‌آید.
نحوه عملکرد سیستم تهویه مطبوع مرکزی با پکیج
شکل 20: نحوه عملکرد سیستم تهویه مطبوع مرکزی با پکیج
سیستم تهویه مطبوع و HVAC از نوع اسپلیت

سیستم «اسپلیت» (Split) به صورت ساده به حالتی گفته می‌شود که اجزای کلیدی آن از یکدیگر جدا شده‌اند و در مکان‌های مختلفی قرار گرفته‌اند. در واقع نام اسپلیت نیز در زبان انگلیسی به معنای جدا شده است. در واقع بخشی از این سیستم شامل کندانسور و کمپرسور در بیرون از اتاق و بخشی دیگر مانند دمنده و تبخیر کننده در داخل اتاق قرار گرفته‌اند.

این نوع از سیستم‌ها به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند. دسته اول «اسپلیت‌های کوچک« (Mini Split) نام دارد که به «سیستم بدون داکت» (Ductless System) نیز معروف هستند. دسته دوم، «سیستم مرکزی» (central system) نام دارد.

تهویه مطبوع با استفاده از سیستم مرکزی، دو مدل مختلف دارد. در شکل بالا (بخش قبل)، نمونه‌ای از سیستم‌های مرکزی از نوع پکیج را نشان داده است. در سیستم‌های پکیج مرکزی، کمپرسور، کندانسور و اواپراتور در داخل یک پکیج قرار دارند و این پکیج در مکانی نزدیک خانه و یا در سقف خانه نصب می‌شود.

نوع دیگری از سیستم‌های مرکزی وجود دارد که این سیستم‌ها به سیستم‌های مرکزی اسپلیت معروف هستند. در این نوع از سیستم‌های تهویه مطبوع، کندانسور و کمپرسور در بیرون از مجموعه و اواپراتور در داخل خانه قرار می‌گیرد و با استفاده از کانال، جریان هوا در خانه توزیع می‌شود. شکل زیر نمونه از سیستم‌های مرکزی از نوع اسپلیت را به تصویر کشیده است.
نحوه عملکرد سیستم تهویه مطبوع مرکزی با اسپلیت
شکل 21: نحوه عملکرد سیستم تهویه مطبوع مرکزی با اسپلیت

سیستم مرکزی در واقع سیستم‌های به همراه داکت محسوب می‌شوند و این سیستم‌ها قادر به کنترل دما در محیط‌های مختلف هستند. در واقع با قرار دادن بادگیرهای کنترل جریان هوا، می‌توان دمای برخی از اتاق‌ها را بیشتر و برخی دیگر را کمتر تنظیم کرد.

بنابراین زمانی که یک اتاق یا فضا به ندرت استفاده می‌شود، نیازی به سرمایش آن نیست و با استفاده از این سیستم مرکزی می‌توان سرمایش آن اتاق را متوقف کرد و در نتیجه با این کار صرفه جویی بسیار زیادی در انرژی و هزینه می‌شود.

در یک سیستم تهویه مطبوع از نوع اسپلیت، مبدل حرارتی درون یک محفظه مرکزی قرار گرفته است و با استفاده از یک دمنده، هوا از روی تبخیر کننده یا اواپراتور عبور می‌کند و خنک می‌شود و در نهایت هوای خنک شده به درون اتاق منتقل می‌شود.

شکل‌های زیر نمونه‌ای از سیستم اسپلیت بدون داکت یا اسپلیت کوچک را به تصویر کشیده است. با دقت به این شکل‌های اجزای مختلف یک سیستم اسپلیت به خوبی مشاهده می‌شود. در این شکل‌ها قسمتی که در داخل اتاق قرار می‌گیرد و قسمتی از سیستم اسپلیت که در خارج از اتاق قرار می‌گیرد به صورت مجزا به تصویر کشیده شده‌اند.
اجزای داخل اتاق یک اسپلیت
شکل 22: اجزای مختلف بخش داخل اتاق یک اسپلیت
اجزای قسمت‌های خارج اتاق یک اسپلیت
شکل 23: اجزای مختلف بخش خارج اتاق یک اسپلیتنحوه قرار گرفتن این نوع از سیستم‌ها نیز در شکل زیر به خوبی نمایش داده شده است. همانطور که مشاهده می‌شود اجزای مختلف این سیستم به صورت مجزا از یکدیگر قرار گرفته‌اند. بخشی از این سیستم در بیرون قرار دارد و بخشی دیگر که شامل تبخیر کننده یا اواپراتور و دمنده هوا است در داخل اتاق قرار گرفته‌اند. در واقع قسمت خنک این سیستم در داخل اتاق و قسمت داغ آن در بیرون از اتاق قرار گرفته است.
نحوه قرارگیری اجزای مختلف یک اسپلیت
شکل 24: نحوه قرارگیری اجزای مختلف یک اسپلیت
 

دسته بندی سیستم های تهویه مطبوع بر اساس محل نصب و اندازه دستگاه

یکی دیگر از دسته بندی های انواع سیستم تهویه به محل نصب و مقیاس آنها بازمی‌گردد: محلی، ناحیه ای و مرکزی.

 
سیستم تهویه مطبوع محلی

نوع محلی سیستم تهویه مطبوع در محل خود فضای مد نظر قرار می‌گیرد و تمام آنجا را تحت پوشش قرار می‌دهد و خودکفا است. در این نوع، یک سیستم برای یک منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 
سیستم تهویه ناحیه ای

نوع ناحیه ای سیستم تهویه مطبوع چندین منطقه را پوشش می‌دهد و یک سیستم برای چندین منطقه استفاده می‌شود.

 
سیستم تهویه مطبوع مرکزی

نوع مرکزی سیستم تهویه مطبوع هم برای کنترل تهویه چندین فضا توسط یک کنترل کننده اصلی در یک اتاق انجام می‌شود. این اتاق اصلی که حاوی سیستم مادر است ممکن است از فضاهای مدنظر دور باشد، اما همه آنها را در پوشش خود دارد.

 

این نوع از سیستم تهویه مطبوع، کمترین میزان فضا در اتاق را نیازمند است. همچنین کمپرسور و مبدل حرارتی آن می‌تواند در مکان دورتر از ساختمان اصلی قرار بگیرد. بنابراین انعطاف پذیری زیادی در شیوه استفاده از این نوع سیستم‌های تهویه مطبوع وجود دارد.

سیستم‌های بدون داکت، اصلی‌ترین و بیشترین سهم در بازار را به خود اختصاص می‌دهند. در واقع با توجه به طراحی منعطف این سیستم‌ها و قابلیت بهره گرفتن از آن‌ها در خانه‌های مسکونی، استفاده از این نوع سیستم‌های تهویه مطبوع کاربرد بسیار زیادی دارد. این سیستم‌ها به راحتی نصب می‌شوند و زیبایی به خصوصی نیز دارند و در برخی از حالات، بخشی از تزئینات خانه به حساب می‌آیند.

ویژگی منفی سیستم‌های بدون داکت نسبت به سیستم‌های مرکزی این است که این سیستم‌ها هزینه عملکرد بالاتری دارند. اما این سیستم‌ها ویژگی‌های مثبتی نیز دارند. یکی از ویژگی‌های مثبت آن‌ها این است که نیاز به نصب داکت در طول ساختمان ندارند. بنابراین در یک ساختمانی که ساختن آن تکمیل شده، سیستم بدون داکت بهترین گزینه به حساب می‌آید و نیاز به تغییرات اساسی برای نصب داکت و کانال ندارد.

توجه کنید که بعد از تکمیل ساخت یک ساختمان، ایجاد داکت کار بسیار سختی به حساب می‌آید و راحت‌ترین کار استفاده از سیستم‌های بدون داکت است. این نوع از سیستم‌های تهویه مطبوع در شکل زیر هم به تصویر کشیده شده است.

سیستم‌های بدون داکت

بنابراین می‌توان بیان کرد که یک سیستم گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع، یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک ساختمان است که سلامت و راحتی برای زندگی در آن ساختمان را تامین می‌کند و تاثیر به سزایی در میزان مصرف انرژی دارد. بنابراین انتخاب یک سیستم تهویه مطبوع درست، کمک بسیار زیادی به صرفه جویی در مصرف انرژی، کاهش هزینه و افزایش راحتی و سلامت دارد. نکته دیگری که به صورت دقیق به بررسی آن پرداخته شد این است که انواع مختلفی از سیستم‌های تهویه مطبوع و HVAC با توجه به مکان و اندازه ساختمان وجود دارد که شش مورد مختلف آن به صورت دقیق و کامل مورد بررسی قرار گرفت.

 

یکی از نکات اساسی در بحث تهویه مطبوع ساختمان‌ها این است که یک سیستم مناسب تهویه مطبوع با هدف کنترل دما، رطوبت و کیفیت هوای ساختمان ایجاد می‌شود. نکته دیگر این است که مباحث مطرح شده در علم تهویه مطبوع کاربرد بسیار زیادی در طراحی یک اتاق تمیز و همچنین کنترل آلاینده‌ها در اتاق تمیز دارد. توجه کنید که طراحی درست یک سیستم تهویه مطبوع، نیاز به انجام شبیه‌سازی دقیق و انجام محاسبات مختلف در علم دینامیک سیالات محاسباتی دارد.

 

این مطلب ابتدا به صورت دقیق مفاهیم کلی مورد استفاده در تهویه مطبوع و سیستم‌های HVAC را مورد مطالعه قرار داد و در ادامه انواع بخش‌های موجود در یک سیستم تهویه مطبوع و HVAC مانند سیستم گرمایش و سرمایش، مورد بررسی قرار گرفتند. پس از این موارد، نحوه عملکرد سیستم‌های مختلف تهویه مطبوع و HVAC بیان شد و در انتهای مطلب نیز انواع مختلف سیستم‌های تهویه مطبوع به همراه مزایا و کاربردهای آن‌ها مورد مطالعه قرار گرفتند.  برای فهم دقیق مباحث تهویه مطبوع، مفهوم نقطه شبنم و شیوه استفاده از نمودار سایکرومتریک به صورت دقیق مطالعه شده‌اند.

نظرات (0) تاریخ : سه شنبه 1400/09/02 زمان : 7:39 بازدید : 100 نویسنده : انیم

اصول شرایط کار چیلر تراکمی به صورت شرایط زیر است :

    دمای آب رفت برج خنک کن بایستی ۲۸ درجه سانتیگراد باشد.
    دمای آب برگشت برج خنک کن بایستی ۵ درجه سانتیگراد با رفت اختلاف داشته باشد.
    فشار گاز فریون در مکش چیلر تراکمی بایستی ۴۵ تا ۷۵ پی اس آی ورانش ۲۰۰ تا ۲۶۰ پی اس آی باشد با کندانسور آبی.
    هنگامی که می‌خواهیم گاز تزریق کنیم بایستی شیر سرویس آن را ببندیم.
    در حالت کارکرد چیلر تمامی شیرهای آن بایستی باز باشد. مکش – رانش – مایع.
    برای روشن کردن چیلر ابتدا فن برج سپس پمپ فن کوئل و بعد از آن پمپ برج را روشن می‌کنیم.
    برای وکیوم کردن چیلرهای تراکمی بایستی دستگاه خاموش باشد.
    برای روغن زدن هم باید دستگاه خاموش باشد.
    فشار روغن حداقل PSi 20 بیشتر از درجه فشار مکش باشد.
    سطح شیشه نشان دهنده مایع مبرد باید صاف و بدون حالت کف زدگی باشد.
    روغن داخل کمپرسور حدود ۱/۲ سطح شیشه روغن نما باشد و اگر از ۱/۴ سطح شیشه کمتر باشد روغن لازم را تأمین کنید.
    مقدار اسید برای هر ظرفیت چیلر معادل ۱/۵ کیلوگرم پیشنهاد می‌شود.
    از گیج قرمز برای فشار زیاد و تست ازت استفاده می‌شود.
    از گیج آبی (یا سبز) برای فشار کم و وکیوم کردن دستگاه چیلر استفاده می‌شود.
    در کنار دریا فشار وکیوم باید ۱/۲۹ اینچ جیوه باشد و در تهران ۲۷ اینچ جیوه.

قیمت چیلر تراکمی
سیکل تبرید چیلر تراکمی

سیکل تبرید در چیلر تراکمی از چهار بخش اصلی تشکیل می شود که به ترتیب عبارتند از:

    کمپرسور
    کندانسور
    شیر انبساط
    اواپراتور
    مبرد

سیکل تبرید در چیلرهای تراکمی
1. کمپرسور چیلر تراکمی

یک دستگاه مکانیکی است که با کاهش حجم گازها، فشار آن‌ها را افزایش می‌دهد. این بخش اصلی ترین قسمت سیکل محسوب می شود . زیرا وظیفه ی اصلی آن متراکم کردن و افزایش فشار گاز های مبرد مانند R22 و R134 و R410A و R407C و… است.

محرک های اصلی کمپرسور از انواع مختلفی تشکیل شده است مانند موتور احتراق داخلی یا موتور الکتریکی. در اینجا می توانیم به انواع مختلف کمپرسورهای سیکل تبرید اشاره کنیم که عبارتند از اسکرال ، اسکرو ، رفت و برگشتی و سانتریفیوژی.

سیکل تبرید چیلر تراکمی

    کمپرسور اسکرال ( حلزونی) : در این نوع کمپرسور ها مبرد بین دو چرخ دنده حلزونی که یکی متحرک و دیگری ثابت است متراکم میشود.
    کمپرسور چیلر تراکمی

مزایای کمپرسور های اسکرال:

    طول عمر بالا و نگهداری آسان
    کارکرد آرام بدون صدا و لرزش
    داشتن cop (ظریب عملکرد) بالاتر از 3
    تعداد کم قطعات متحرک
    مقاومت در برابر بازگشت مایع
    قابلیت تامین تناژ پایین از 2 الی 100 تن تبرید

از چیلرهای تراکمی که در آنها از کمپرسور اسکرال استفاده می شود به چیلر تراکمی اسکرال نام برده می شود.

    کمپرسور اسکرو (مارپیچ) : در این نوع کمپرسورها مبرد بین دو چرخ دنده مارپیچی متراکم میشود.کمپرسور مارپیچ چیلر تراکمی

مزایای کمپرسور های اسکرو :

    تعداد بسیار کم قطعات متحرک
    استهلاک , لرزش و صدای کمتر
    مقاومت در برابر بازگشت مایع
    قابلیت وسیع برای کنترل ظرفیت
    قابلیت تامین تناژهای بالاتر
    زیر بار رفتن بصورت تدریجی
    از 50 الی 560 تن تبرید

تنها عیب کمپرسور اسکرو قیمت بالاتر نسبت به کمپرسور رفت و برگشتی و سانتیریفیوژی میباشد. به چیلرهایی که درون آنها از کمپرسور اسکرو استفاده شده است چیلر تراکمی اسکرو نیز گفته می شود.

https://barnamenevis.org/member.php?437802-zahrahvac

https://www.urlrate.com/www/lograno.com

https://www.bunity.com/lograno

https://forums.qloapps.com/user/zahrahvacpo

https://rb.gy/vt2t9g

https://rebrand.ly/rtk7wja

https://rebrand.ly/d2a138

https://rebrand.ly/2f805b

https://rebrand.ly/9408d7

https://rebrand.ly/cd64ce

https://cutt.ly/fTg20GY

https://cutt.ly/xTg24mt

https://cutt.ly/iTg278X

https://cutt.ly/3Tg9msJ

https://cutt.ly/7Tg9EdK

https://tutpub.com/user/ZAHRAHVAC/history/

https://xip.li/en/domain/lograno.com

http://hawkee.com/profile/808894/

https://sitegur.com/lograno.com

https://hackaday.io/page/11496-article

https://hackaday.io/zahrahvac

https://youtu.be/_lLH_KLx6XA

 

 

    کمپرسور پیستونی (رفت و برگشتی) : یک کمپرسور پیستونی همزمان با رفت و برگشت، عمل مکش و دهش را نیز انجام می‌دهد که باعث متراکم شدن گاز مبرد می شود حرکت پیستون از طریق حرکت دوار موتور و به کمک یک میل لنگ انجام می‌گیرد.
    اجزای چیلرهای تراکمی

مزایای کمپرسورهای رفت و برگشتی:

    قیمت پایین تر از آن نسبت به سایر کمپرسور ها
    قابل تعمیر بودن آن
    صرفه جویی در مصرف انرژی 20 تا 30 درصد چنانچه از موتورهای دور متغیر و متناسب با چرخش کمپرسور استفاده شود.
    ترکیب چند دستگاه تا ظرفیت های بسیار بالا ایجاد کند.

معایب کمپرسور های رفت و برگشتی:

    نیاز به نگهداری
    صدا و ارتعاش بیشتر
    ابعاد بزرگتر و وزن بیشتر

    کمپرسور سانتریفیوژی : کمپرسور گریز از مرکز که با نام توربو نیز خوانده می‌شود، با استفاده از افزایش انرژی جنبشی گاز خنک مبرد، به کمک پره‌های دوار، فشار و دمای گاز را بالا می‌برد. گاز به داخل محفظه مکیده شده و پره، گاز را مجبور به چرخش با سرعت بالا می‌کند. در نهایت گازی که بیشترین سرعت را دارد از یک دیفیوزر عبور کرده و در آن حجم گاز افزایش و سرعتش کاسته می‌شود.
    در این فرآیند انرژی جنبشی گاز در فشار پایین و سرعت بالا، به سرعت پایین و فشار بالا مبدل می‌شود. با افزایش سرعت دورانی پره، فشار نهایی نیز افزایش می‌یابد. بر خلاف کمپرسور پیستونی، که در هر سیکل سه حالت مکش و تراکم و تخلیه یکی پس از دیگری رخ می‌دهد، در کمپرسور گریز از مرکز، تمام این فرآیندها به طور همزمان و مداوم رخ می‌دهد.

مزایای کمپرسورهای سانتریفیوژی :

    دستیابی به ظرفیت های بین 90 تا 2000 تن تبرید و کاربرد های بالاتر از 300 تن تبرید استفاده می شود.
    بالا بودن راندمان در حالت تمام بار
    قابلیت اطمینان بالاتر و هزینه نگهداری پایینتر به علت تعداد پایین قطعات و تعداد کمتر قطعات درگیر با یکدیگر.
    لرزش کمتر به علت حرکت یکنواخت گاز.

معایب کمپرسورهای سانتریفیوژی :

    هزینه اولیه بالاتر و در عوض آن هزینه کاری پایین.
    راندمان کم بار در کم بار.
    نیاز به سیم پیچی و فیوزهای بزرگ در ظرفیت‌های بالا.

2. کندانسور چیلر تراکمی

کندانسور تقطیر کننده دستگاهی است که از لوله های (کویل) پر پیچ و خم تشکیل شده که سیال گازی با درجه حرارت بالا در آن به سه روش حرارت خود را از دست می دهد تا به مایع تبدیل شود (تقطیر).

چیلر های تراکمی دارای دو عدد مبدل حرارتی هستند که به آنها اواپراتور و کندانسور چیلر می گویند. این بخش ها همراه با کمپسور ، مبرد و شیر انبساط یک چرخه سرمایشی هوا خنک یا آب خنک را ایجاد می کند. اواپراتور و کندانسور علاوه بر مبردهای تراکمی در مدار دیگر دستگاههای گرمایشی و سرمایشی همچون داکت اسپیلیت و … استفاده می شوند.

چیلر تراکمی هوا خنک
معرفی انواع کندانسور در چیلرهای تراکمی

همانطور که قبلا اشاره کردیم کندانسور خود یک مبدل حرارتی است که در آن بین مبرد و آب که به آن چیلر تراکمی آب خنک گفته می شود و یا بین مبرد یا هوا که به آن چیلر تراکمی هوا خنک گفته می شود انتقال گرما صورت می پذیرد. کندانسور دستگاهی است که از لوله های (کویل) پر پیچ وخم تشکیل شده که سیال گازی با درجه حرارت بالا در آن به سه روش حرارت خود را از دست می دهد تا به مایع تبدیل شود (تقطیر). در زیر به معرفی انواع آن میپردازیم.
الف: کندانسور آبی ( چیلر تراکمی آب خنک ) :

معمولا کندانسور چیلر تراکمی آب خنک ( چیلر آبی ) همواره از مبدل حرارتی پوسته و لوله تشکیل می شود. اما در برخی از کاربرد ها از مبدل های حرارتی صفحه ای نیز تشکیل می شوند. اصول کار مبدل ها اینگونه است که مبرد داخل لوله هایی که از جنس مس تشکیل شده اند جریان یافته و آب از اطراف لوله هایی که مبرد در آن در جریان است گذر میکند و گرمای مبرد از دیواره لوله به آب منتقل می شود.

در نهایت این آب گرم شده خود به خنک شدن نیاز دارد تا دوباره به کندانسور برگشته و گرمای مبرد را بگیرد. به همین منظور در کنار این چیلرها دستگاهی نصب می گردد که به آن برج خنک کن می گویند و کار این دستگاه خنک کاری آب گرم خروجی از کندانسور می باشد.
اجزاء تشکیل دهنده کندانسور آبی

1- تیوب شل
2- بافل ها
3- کویل ها
4- پوسته

ساختار چیلر تراکمی آب خنک

مزایای کندانسور آبی

    نیاز به فشار کمتری نسبت به هوا خنک دارند.
    کنترل بهتری روی فشار کندانس دارند.
    آب انتقال حرارت بالای دارد این کندانسورها در ساز کوچک تر ساخته می شود.

معایب کندانسور آبی

    استفاده از آب در لوله ها منجر به خوردگی درون لوله می گردد.
    در دمای کاری پایین، احتمال یخ زدن کندانسه ها وجود دارد.

انواع کندانسور آب خنک
پوسته و لوله

یک نوع مبدل حرارتی می باشد که از تعداد زیادی لوله موازی که داخل یک پوسته قرار دارند تشکیل شده است. در داخل این لوله ها سیال داغ و در اطراف آن سیال خنک کننده آب قرار دارد.

آبی که در داخل برج خنک کننده خنک میشود به داخل پوسته انتقال داده میشود و سیال گازی داخل کویل ها پس از انتقال حرارت صورت گرفته بین آب و گاز از حالت گازی به مایع تغییر فاز می دهد که به آن اصطلاحا کندانس یا تقطیر می گویند. اما در برخی از انواع کندانسور ها سطح لوله های مسی دارای پره هایی جهت افزایش سطح حرارتی قرار می دهند ولی این کار خود باعث ایجاد رسوب گذاری میشود.

مزیت کندانسور پوسته لوله

1- سادگی ساخت.
2- ارزان بودن نسبت به سایر کندانسور ها.
3- استحکام و قابلیت تحمل فشار بالا.
کندانسور صفحه ای

در این نوع مبدل چندین نوع صفحه در کنار یکدیگر قرار گرفته و آب بند میشود که یک در میان صفحات سیال سرد (آب) و سیال گرم (گاز داغ) جاری میشود و با یکدیگر از طریق دیوار صفحات تبادل حرارت دارند.
کندانسور صفحه ای
مزیت و معایب کندانسور صفحه ای

    در این نوع به علت سطح زیاد ظرفیت حرارتی زیاد در ابعاد کوچک ایجاد میشود.
    حداکثر تحمل فشار کاری کمتر نسبت به پوسته لوله.
    قیمت بالاتری نسبت به پوسته لوله دارد.

کندانسور پوسته و کویل مارپیچ

در این نوع از مبدل که شباهت زیادی به پوسته و لوله دارد کویل به صورت مارپیچ داخل پوسته استوانه ای شکل قرار می گیرد. در آن سیال گازی داغ و اطراف آن آب سرد جریان دارد از این نوع در ظرفیت های کم استفاده میشود.

پوسته و کویل مارپیچ
کندانسور دو مبدل

در این نوع مبدل نیز همانند پوسته لوله است. با این تفاوت که از دو لوله تو در تو تشکیل شده است که داخل لوله کوچکتر آب سرد و در جدار بین دو لوله سیال گازی داغ در حرکت میباشد. این نوع از مبدل ها هم در ظرفیت های کم کاربرد دارند.

کندانسور دو مبدل
ب) کندانسور هوایی ( چیلر تراکمی هوا خنک )

در چیلر های تراکمی هوا خنک ( چیلر هوایی ) ، فن در قسمت فوقانی دستگاه قرار دارد و کندانسور مدلهای هوا خنک بزرگتر از آب خنک است است. اصول کار کندانسور هوا خنک به این ترتیب است که مبرد داخل لوله های که از جنس مس است عبور می کند. هوا از اطراف آن توسط فن به لوله ها دمیده می شود و گرما از دیواره های لوله به هوا انتقال پیدا میکند.

چون مبرد مستقیما با هوا در ارتباط است گرمای خود را به هوا انتقال می دهد و دیگر نیازی به برج خنک کننده و آب ندارد. مبرد با از دست دادن گرمای اضافی خود به هوا تغییر فاز داده و از حالت گازی به حالت مایع تبدیل می شود. در این نوع کندانسور بر خلاف کندانسور آب خنک تبخیر و رسوب زدگی در تجهیزات ایجاد نمی شود.

 

کندانسور هوایی
انواع کندانسور هوا خنک

    کندانسور های V شکل
    کندانسور های W شکل
    کندانسور هوایی افقی
    کندانسور های عمودی

اجزاء تشکیل دهنده کندانسور هوایی

    اسکلت وشاسی
    فن دستگاه
    کویل ها

مزایای کندانسور هوایی

    حذف مصرف آب خنک کننده و معضلات آن مانند گند زدایی و تامین آب تازه
    طول عمر بالا به علت عدم وجود پدیده خورندگی توسط آب
    انعطاف پذیری بالا جهت نصب در فضای آزاد
    قابلیت طراحی کندانسور های هوایی کوچک تا بزرگ صنعتی
    عدم یخ زدگی هوا

معایب کندانسور هوایی

    هنگامی که آب کندانس می شود در دمای پایین احتمال یخ زدگی وجود دارد.
    مشکل در فراهم آوردن هوای تازه مورد نیاز.
    احتمال زیر بار رفتن فن.
    تغییر در درجه حرارت هوا ممکن است باعث نوسان در فشار چیلر تراکمی گردد.

تست ازت و نشت یابی چیلر تراکمی با کندانسور هوایی

یکی از ایرادات چیلرهای تراکمی ، نشتی و خروج مبرد از سیکل تبرید می باشد . جهت پیدا نمودن نشتی ابتدا باید به وسیله گاز خشک ازت نشتی فشار را بالا برده وسپس با کف صابون نقاط مستعدد مانند اتصالات و شیر آلات و همچنین نقاط روغن زده را تست نمود.

در تست ازت ابتدا فشار به اندازه 70psi بالا برده و نشت یابی اولیه را انجام میدهیم. در صورت یافت نشدن نشتی با توجه الزامات فشار کاری در اواپراتور و قسمت فشار پایین کمپرسور، فشار را می توان تا 200psi بالا برد.

Your browser does not support the video tag.

 

نحوه محاسبه ظرفیت چیلر تراکمی هواخنک

برای محاسبه ظرفیت سرمایشی چیلر ها چه تراکمی و چه جذبی و فارغ از کاربری آنها فرمول ساده ای وجود دارد. لذا برای بدست آوردن ظرفیت چیلر سه پارامتر مورد اهمیت است:

    دمای آب ورودی به چیلر (T1)
    دمای آب خروجی یا مورد نیاز چیلر (T2)
    شدت جریان آب (m ̇)

فرمول مورد نظر محاسباتی

Q = Cp*p*V*∆T

که در اینجا Q بر حسب (Btu/hr) و Cp گرمای ویزه آب (Btu/lb*f) و p چگالی آب (Btu /lb*f) و V شدت جریان (gallon/hr) ∆T بر حسب فارنهایت است.

نکته: پس از بدست آمدن عدد از فرمول بالا یک Over size به مقدار 20% برای چیلر در نظر می گیریم.

مثال : اگر در یک چیلر تراکمی که دمای میان آب ورودی 90 درجه فارنهایت و خروجی 40 در جه فارنهایت باشد و شدت جریان 60 گالن بر دقیقه بار برودتی را محاسبه کنید؟

Q = Cp*p*V*∆T

Cp=ظرفیت گرمای ویژه آب = 1 Btu /lb*f

P = چگالی آب = 8.33 lb/gallon

V = 60 gallon/min *60 = 3600 gallon/hr

∆T = 10 F

Q = 1*8.33*3600*50 = 1499400 (Btu/hr)   1 TR = 12000 (Btu/hr)

1499400 / 12000 = 125 TR
محاسبه بر حسب متریک

Q = Cp*p*V*∆T

Cp=ظرفیت گرمای ویژه آب = 4/18

P = چگالی آب = 1000 kg/m3

V = 60 gallon/min*0/000063 = 0.00378 m3/sec

∆T= 27/8 C

Q = 4/18*1000*.00378*27/8 = 439/25 (kw)

439/25*4312 = 1499400 (Btu/hr)

1499400 / 12000 =125 TR
محاسبه تقریبی

اگر پارامتر های بالا موجود نبود به طور تقریبی ظرفیت چیلر از فرمول زیر محاسبه می شود.

Q (تن تبرید) = A (متر مربع) /25تا 30

A= مساحت فضایی که نیاز به خنک کاری دارد.

25 تا 30 =عدد ثابت بسته به دمای منطقه.

مثال: اگر یک فضا با مساحت مفید 750 متر مربعی داشته باشیم ظرفیت چیلر تراکمی مورد نظر برای این مکان چگونه به دست می آید ؟

Q =750 / 25 = 30 TR

 

https://www.diigo.com/profile/zahrahvacpor

https://www.producthunt.com/@zahra_gholami

https://hvacpro.bigcartel.com/

https://618b825460790.site123.me/

http://www.authorstream.com/zahrahvacpor/

https://speakerdeck.com/zahrahvac

https://www.bitchute.com/video/LRCsv5vMSgdx/

https://www.bitchute.com/video/f8K9MtYu3McY/

https://hvacpro.neocities.org/

https://devpost.com/zahra-hvacpor

https://devpost.com/software/product-design-aekxio

https://www.intensedebate.com/people/zahrhvac

https://ello.co/zahrahvacpor

https://zahrahvacpor.contently.com/

https://www.walkscore.com/people/149804944429/zahra

https://www.mindmeister.com/users/channel/77163970

https://mootools.net/forge/profile/zahragh13781894

https://pantip.com/profile/6733851

https://www.apsense.com/brand/Lograno

https://www.vingle.net/zahrahvacpor

https://www.woorank.com/en/teaser-review/lograno.com

https://www.edocr.com/user/zahrahvacpor

https://www.awwwards.com/zahra-gholami/favorites

https://developer.jabra.com/forums/user/edit/14037.page

https://fold.it/portal/user/1049226/

https://sharetv.com/user/zahrahvac

https://opencollective.com/zahrahvac

https://www.bakespace.com/members/profile/zahrahvacpor/1400816/

https://forum.gorod.dp.ua/member.php?u=346367

https://pr-cy.io/lograno.com/

https://www.siteprice.org/AnalyzeSite.aspx?url=lograno.com

https://www.siteprice.org/seo-checker/lograno.com

http://community.getvideostream.com/topic/14779/arabic-feature-for-hvac

http://community.getvideostream.com/user/zahrahvac

https://theorg.com/org/elastit

http://www.travelful.net/location/4729208/iran/lograno

https://www.fortunetelleroracle.com/profile/zahrahvac/settings

https://myopportunity.com/en/profile/zahra-gholami-2/nw

https://smart.reviews/business/lograno.com

https://gap.im/hvacsakhteman


دانلود هندبوک چیلر تراکمی

 
ج) کندانسور تبخیری (چیلر تراکمی ترکیبی)

این نوع ترکیبی از دو نوع بالا و قسمتی از برج خنک کننده است. به این صورت که سیال با درجه حرارت بالا درون لوله های کندانسور تبخیری جریان داشته و به کمک آبی که روی لوله ها پاشیده می شود تقطیر می گردد. سپس توسط یک فن در همان مجموعه قسمتی از آب که گرم شده است خنک می گردد. چیلرهای تراکمی آبی و هوایی نسبت به نوع تبخیری کاربرد بیشتری دارد.

 

کندانسور تبخیری
اجزاء تشکیل دهنده کندانسور تبخیری

    پوسته
    فن دستگاه
    کویل دستگاه
    نازل پاشش آب
    تشتک جم آوری آب

مزایای کندانسور تبخیری

    طول عمر بسیار بالا به جهت استفاده از فلز استنلس استیل
    راندمان بالاتر نسبت به نمونه آهنی گالوانیزه به علت استفاده از لوله استنلس استیل
    کاهش فرآیند رسوبگیری روی لوله ها به جهت استفاده از لوله های با سطوح صیقلی

بهترین برند های تولید کننده کندانسور خارجی عبارتند از :

    Bitzer آلمان
    Carrier امریکا
    Dorin ایتالیا
    Frascold ایتالیا
    Luve ایتالیا
    SERRAFF برزیل
    Zanotti ایتالیا
    Cryo چین
    Fxmultitech هندوستان
    Daikin چین
    Dunham مالزی
    Gree استرالیا

3 . شیر انبساط

این شیر بعد از کندانسور و قبل از اواپراتور تعبیه می شود. هدف از آن کاهش فشار موجود در مایع مبرد در سیکل تراکمی می باشد. وقتی مبرد از کندانسور خارج می شود به سمت اواپراتور حرکت می کند قبل از ورود به اواپراتور از شیر انبساط عبور می کند تا از فشارش کاسته شود و بتواند در اواپراتور با جذب گرمای محیط اطراف خود دوباره به حالت گازی تغییر فاز دهد. شیر انبساط هم در چیلر تراکمی هواخنک و هم در چیلر تراکمی آب خنک استفاده می شود.

 

شیر انبساط مبرد تراکمی
4 . اواپراتور

یک مبدل حرارتی است که در آن سیال مایع وارد کویل ها شده و چون دارای فشار پایین است کمترین حرارت را از سیال اطراف لوله جذب کرده و تبخیر می شود. این سیال هم می تواند گاز یا مایع باشد. به این ترتیب از حالت مایع به گاز تبدیل می شود و به همین این خاطر به اواپراتور ها تبخیر کننده نیز می گویند. زیرا هدف ، تبدیل مایع ورودی به کویل به بخار است.

چیلر تراکمی آب خنک

اواپراتور به دو شکل متفاوت کاربرد دارد:

    اواپراتور تبخیر کننده : اینکه به عنوان سیال تبخیر کننده استفاده شود. یعنی اینکه مایع وارد شده به کویل با گرفتن حرارت سیال داغ اطراف خود تغییر فاز دهد و به گاز تبدیل گردد. یعنی به اصطلاح تبخیر شود کاربرد در صنایع شیمیایی و دارویی.اواپراتور چیلرهای تراکمی
    اواپراتور سرمایشی : با جاری شدن سیال مبرد مانند گاز فریون و… در کویل به عنوان جذاب حرارت که هم می تواند آبی که توسط پمپ و یا هوایی که توسط فن جریان دارد باشد. گرمای اطراف کویل را جذب کرده و به در جه حرارت پایین تر کاهش دهد.

 

اواپراتور مبرد تراکمی

 

انواع اواپراتور

یکی دیگر از تجهیزات مورد استفاده در ساخت چیلر تراکمی اواپراتورها هستند. وظیفه اصلی این تجهیز درون چیلر خنک کاری و انتقال حرارت بین مبرد و سیال می باشد. انواع آن در زیر تشریح شده است.

    اواپراتور پوسته و لوله یا اواپراتور آبی ( مرطوب )
    صفحه ای ( پلیتی)
    اواپراتور فن دار یا اواپراتور هوایی (خشک )

1. پوسته و لوله : اواپراتور پوسته لوله همانند کندانسور یک نوع مبدل حرارتی می باشد که از تعداد زیادی لوله موازی که داخل یک پوسته جا سازی شده اند تشکیل شده است. در داخل این لوله ها سیال داغ و در اطراف آن سیال خنک کننده قرار دارد. سیال داخل پوسته حرارت موجود در سیال کویل گرفته و کم کم از حالت مایع به گازی تغییر فاز می دهد.

کاربرد اواپراتور پوسته لوله :

    به عنوان خنک کننده آب چیلر تراکمی توسط مبدل.
    تبخیر کننده سیال مایعی که وارد کویل میشود.
    کاربرد های مختلفی در چیلر ها صنایع شیمیایی و غذایی دارد.

اواپراتور پوسته لوله

2.اواپراتور صفحه ای ( پلیتی ) : از دیگر نوع اواپراتورها می توان به این نوع اشاره کرد که همانند پوسته و لوله میباشد که از چندین صفحه در کنار یکدیگر تشکیل شده است. این صفحات آب بند میشود که به صورت زوج و فرد در صفحات سیال سرد و سیال گرم جاری میشود. این صفحات با یکدیگر از طریق دیوار صفحات تبادل حرارت دارند که به صورت الگوی زیر نشان داده میشود .

اواپراتور صفحه ای

3.اواپراتور های فن دار ( خشک ): سیال مایع مبرد از درون لوله های پر پیچ و خم عبور میکند و از اطراف لوله ها هوای گرمی که از طریق فن به داخل دمیده میشود عبور میکند. سیال مبرد با گرفتن حرارت هوا تغییر فاز داده و به گاز تبدیل میشود می شود. همزمان با تبخیر شدن سیال، هوا هم خنک میشود که به آن سیستم خشک نیز گفته میشود.

 

اواپراتور فن دار

 

کاربرد اواپراتور ها:

    در صنعت تهویه مطیوع مانند چیلر ها ، داکت اسپلیت ، دستگاههای VRF
    جدا کننده موادشیمیای از یکدیگر با عمل تبخیر
    در صنعت دارو سازی برای گرفتن رطوبت از محصولات
    انتقال حرارت در صنعت
    صنایع غذایی

5. مبرد

بخش مهمی که در چرخه تبرید تراکمی وجود دارد مبرد است. یعنی ماده ای که بین قسمت های مختلف چیلر تراکمی در حال گردش است تا بتواند سرمایش برای سیستم تولید کند. مبرد اهمیت بسیار زیادی در سیکل دارد چون هم بر ایمنی سیستم ، پایداری سیستم و حتی بازده سیستم تاثیر محسوسی دارد.

تقسیم بندی مبرد ها :

    کلرو فلورو کربن ها
    هیدرو کلرو فلورو کربن ها
    هیدرو فلورو کربن ها
    هیدرو کربن ها

مبرد صنعتی
انواع مبرد های مرسوم در صنعت

    R-134A : شبیه به گاز R-12 است که در یخچال ها ، فریزرها ،سیستم های تهویه مطبوع خودرو و سیستم های تهویه مطبوع خانگی یا صنعتی استفاده می شود . گاز R-134A یک گاز غیر سمی ، بی بو ، بی رنگ ، غیرخورندگی وغیر قابل اشتعال است.
    R-410A : مبردی شبه آزئوتروپیک که فشار کاری بالا تری نسبت به R-22 دارد . گاز R-410A یک گاز غیر سمی و پایدار است. و نباید برای سیستمی که با R-22 طراحی شده است از R-410A استفاده کرد.

مزایای چیلر تراکمی به چیلر جذبی

    قیمت چیلرهای تراکمی نسبت به چیلرهای جذبی با ظرفیت مشابه کمتر می باشد. مدلهای جذبی غیر مستقیم حدودا 1.5 برابر بیشتر از چیلر تراکمی مشابه قیمت دارند و دستگاههای جذبی شعله مستقیم دارای قیمتی حدودا ۲ برابر می باشند. علاوه بر اینها مدل جذبی شعله مستقیم به دلیل استفاده از احتراق، نیاز به تدابیری برای هوای احتراق و دودکش دارند.مقایسه چیلر تراکمی و جذبی
    مصرف انرژی کمتر.
    مصرف آب کمتر.
    ظرفیت پایین برج خنک کننده. در حقیقت چیلرهای تراکمی نسبت به جذبی به برج خنک کننده با ظرفیت پایین تری نیاز خواهد داشت.
    50 درصد فضای اشغالی کمتر.
    ضریب عملکرد بسیار بالاتر.
    COP چیلر های جذبی بین 6/0 تا 8/0 بوده ولی COP چیلر تراکمی بین 2 تا 1/6 است.
    ارتفاع کمتر.
    دارای حداقل 2 برابر وزن کمتر.

قیمت چیلر تراکمی

قیمت چیلر تراکمی به پارامتر های مختلفی بستگی دارد که می توان به انواع آنها اعم از کمپرسور ، کندانسور ، مایع مبرد و غیره ،… اشاره کرد. یکی از مهمترین این قطعات کمپرسور است که با توجه به وارداتی بودن آن و نوسان قیمت دلار سبب بالا رفتن قیمت کمپرسور و در نتیجه بالا رفتن قیمت چیلر می شود.

همچنین می توان به کندانسور اشاره کرد که با توجه به آب خنک یا هوا خنک بودن در قیمت تاثیر بسزایی دارد. به طوری که اگر از چیلر هوا خنک استفاده شود دیگر نیازی به برج خنک کننده نیست و خنک کاری توسط هوا صورت می گیرد. ولی اگر از چیلر آب خنک استفاده شود برای خنک کاری چیلر نیاز به برج خنک کن دارد،  که خود درقیمت تمام شده تاثیر زیادی دارد. بدین صورت که برای چیلر آب خنک با هرظرفیتی نیاز به یک برج خنک کننده با ظرفیت 30 درصد بیشتر نیاز است.

از دیگر عوامل موثر در افزایش چشمگیر قیمت چیلر می توان به شرایط خاص کشور در مورد عدم واردات قطعات به کمپرسورهای شرکت های معتبر خارجی دلیل تحریم ها اشاره کرد که همه اینها دست به دست هم داده تا به طور مثال قیمت چیلر 50 تن که قبلا در رنج قیمتی 350 میلیون تومان بود در حال حاضر به قیمت در حدود 800 میلیون تومان برسد . همچنین نوع گاز مبرد مورد استفاده در کمپرسور با توجه به موارد استفاده در صنعت در قیمت چیلر تفاوت هایی نیز ایجاد می کند.

 

قیمت چیلر تراکمی

 

نوسانات قیمت ارز به خصوص دلار بر روی قیمت نهایی چیلر تراکمی بسیار موثر است. لذا برای استعلام قیمت بروز چیلر تراکمی با کارشناسان ناب زیست تماس بگیرید تا پس از بررسی پروژه شما بهترین پیشنهاد را برای شما اعلام شود. شرکت مهندسی ناب زیست یکی بزرگترین تولید کنندگان و تامین کنندگان انواع چیلر های تراکمی در ایران محسوب میشود.

قبل از سفارش و خرید چیلر مورد نیاز ، به ابعاد آن و چگونگی حمل و امکان نصب چیلر توجه کافی فرمائید. در نظر گرفتن فاصله های جانبی و طولی کافی جهت سرویس های سالیانه کندانسور ، اواپراتور و کمپرسور چیلر و همچنین تعمیرات احتمالی قطعات دیگر دستگاه در محل نصب ضروری است. رعایت این فواصل خود یکی از پارامترهای مهم در امکان انجام سرویسهای دوره ای و نگهداری چیلر ها در طول سالیان عملکرد آن ها می باشد.
قیمت چیلر تراکمی هوا خنک

عوامل متعددی در تعیین قیمت چیلر تراکمی هواخنک موثر خواهد بود. برای مشاوره رایگان با کارشناس مرتبط و استعلام قیمت در خصوص محاسبه ظرفیت انواع چیلر با همکاران ما در شرکت ناب زیست تماس بگیرید. پارامترهای تاثیر گذار بر قیمت چیلر تراکمی هوایی عبارتند از:

    ظرفیت چیلر: هر مقدار ظرفیت دستگاه بالاتر رود قیمت چیلر هواخنک نیز بالاتر خواهد رفت.
    کمپرسور دستگاه : با توجه به مزایا و معایب هر یک از انواع کمپرسور و کشور تولید کننده اعم از چینی و یا اروپا و آمریکایی بودن کمپرسور قیمت چیلر هوا خنک تغییر می یابد.
    نوع گاز مبرد درون دستگاه از R22 , R407 , R410 در قیمت چیلر هوایی تاثیر خواهند گذاشت.

 
عملکرد انواع کمپرسورهای چیلر تراکمی

در ادامه مطالب به بررسی انواع کمپرسورهای فابل نصب بر روی چیلر تراکمی پرداخته ایم.

چیلرهای تراکمی دارای 4 قطعه اصلی جهت فرآیند تبرید و سرمایش می باشند : کمپرسور ( متراکم کننده مبرد ) ، کندانسور (تقطیر کننده ) ، اواپراتور (تبخیر کننده ) ، شیر انبساط (منبسط کننده ).

کمپرسور قلب تپنده چیلر تراکمی و حکم بنزین برای دستگاه را دارد . در ذیل به بررسی رایج ترین انواع کمپرسور مورد استفاده چیلرها در دنیا و انواع صنایع، یعنی کمپرسور گریز از مرکز ، پیچ ، پیمایش و برگشتی می پردازیم.
چیلر تراکمی با کمپرسور گریز از مرکز

کمپرسور گریز از مرکز یا سانتریفیوژ به راحتی قابل تشخیص است. زیرا کمپرسور در بالای چیلر قرار دارد و دارای لوله ای باحجم زیاد می باشد که داخل کندانسور قرار دارد . مبرد از طریق خط مکش جریان می یابد ، به مرکز پروانه برخورد می کند که توسط تیغه ها هدایت می شود. پره ها می چرخند و باعث افزایش سرعت زاویه ای بر روی ذرات مبرد می شود.

چیلر تراکمی با کمپرسور گریز از مرکز

این سرعت زاویه ای باعث می شود که ذرات مبرد با سرعت بالایی ، از همه جهات خارج شوند و در ولتاژ (حلقه بیرونی) جمع شوند و در اثر فشار ناشی از انرژی جنبشی متراکم گردند ، سپس به داخل کندانسور منتقل شود . این نوع کمپرسور در چیلر تراکمی با ظرفیت متوسط استفاده می شود که در کارخانه های مرکزی و صنعتی دارای ساختمان های بزرگ قابل استفاده هستند . این چیلرها در ظرفیتهای بالای تبرید با فشار کم بسیار مناسب هستند . همچنین این نوع چیلرها دارای قطعات متحرک اندکی هستند.
چیلر تراکمی با کمپرسور Turbocor

نوع تغییر یافته کمپرسورهای سانتریفیوژ ؛ کمپرسور توربوکو می باشد که نسبت به کمپرسور چیلرهای سانتریفیوژ کوچکتر می باشد. این نوع کمپرسور نیز در بالای چیلر تراکمی نصب می شود . تفاوت آن با کمپرسور گریز از مرکز این است که از دو کمپرسور مختلف استفاده می کند. به عبارتی چیلرهای توربوکو دارای کمپرسور دو مرحله ای هستند.

چیلر تراکمی با کمپرسور Turbocor

مبرد از قسمت جلوی آن جریان می یابد ، از طریق دو کمپرسور مختلف عبور می کند و سپس مبرد خارج می شود و به داخل کندانسور می رود. اینها معمولاً دارای یاتاقان مغناطیسی و موتورهای الکترونیکی در داخل هستند که این واحدها را بسیار کارآمد می کند . چیلر تراکمی توربوکو به دلیل فن آوری بالا و مزایای فراوانی که دارد بسیار رایج تر شده و قرار است این روند را ادامه دهد.
چیلر تراکمی با کمپرسور پیچ ( اسکرو )

از کمپرسورهای پیچ برای هر دو چیلر آب خنک و هوا خنک استفاده می شود . در چیلر آب خنک اسکرو ،کمپرسور در بالای چیلر قرار دارد و در چیلر هوا خنک اسکرو کمپرسور در زیر چیلر قرار دارد . چیلر تراکمی آب خنک اسکرو از داخل غالباً عایق بندی می شود . چیلر آب خنک اسکرو مبرد را از اواپراتور خارج کرده و به سوی کمپرسور هدایت می کند.

چیلر تراکمی با کمپرسور پیچ ( اسکرو )

در داخل کمپرسور دو پیچ در محفظه ثابت در کنار هم قرار گرفته اند. مبرد از بین دو پیچ خالی می شود ، اما با پیچیدن پیچ ها ، آنها سوکت مبرد را به داخل کمپرسور فشار داده و آن را در یک فضای کوچک فشار می دهند . مبرد در دمای بالا فشرده می شود و به سمت شیر انبساط می رود.

اصولا در چیلرهای تراکمی هواخنک اسکرو از 1 الی 2 کمپرسور استفاده می شود که به موازات هم کار می کنند و در برخی از کاربری ها امکان تنظیم دستگاه برای ادامه کار با یک کمپرسور وجود دارد.
چیلر تراکمی با کمپرسور پیمایش (اسکرال )

کمپرسور پیمایش بیشتر در چیلر هواخنک استفاده می شود اما می توان آنها را از نوع آب خنک نیز طراحی و تولید کرد . معمولاً یک کمپرسور برای تحمل بار خنک کننده کافی نیست ، بنابراین چندین کمپرسور در یک چیلر تراکمی به هم وصل می شود.

چیلر تراکمی با کمپرسور اسکرال

در این نوع کمپرسورها ، مبرد معمولاً از سمت پایین وارد می شود و به طرف دیسک های کمپرسور حرکت می کند. یک دیسک ثابت خواهد بود در حالی که دیگری برای فشرده سازی مبرد در فضای محکم تر چرخانده شده است . مبرد با حرکت دیسک فشرده می شود و از بالا به سمت شیر انبساط می رود.
چیلر تراکمی با کمپرسور برگشتی

آخرین موردی که می خواهیم به آن بپردازیم کمپرسور نوع برگشتی است. این نوع چیلر کاربرد کمتری دارد زیرا فناوری های جدیدتر و کارآمدتر جایگزین آن شده اند. بنابراین حداقل در یخچال های تجاری کمتر استفاده می شوند. اما این نوع چیلرها در تبرید صنعتی هنوز هم بسیار محبوب است. چرا که این کمپرسورها بسیار قوی و قابل اطمینان هستند و عمر طولانی تر خواهند داشت ولیکن هزینه اولیه آن بالا می باشد.

چیلر تراکمی با کمپرسور برگشتی

در چیلر تراکمی برگشتی مبرد اغلب برای خنک کردن کویلهای برقی از موتور الکتریکی عبور می کند و سپس به داخل محفظه فشرده سازی می رود. محفظه تراکم فقط دارای تعدادی پیستون و محفظه است که مبرد به داخل آن جریان می یابد. پیستون روی میل لنگ به بالا و پایین حرکت می کند . با این حرکت ، مبرد داخل محفظه فشرده شده و در یک بازه زمانی به موقع مبرد با فشار زیاد خارج می شود. کمپرسورهای برگشتی معمولا از ولتاژ دوگانه استفاده می کنند و اصولا مهر و موم شده هستند.

هواساز (Air Handing Unit) یکی از تجهیزهای مهم در سیستم تهویه مطبوع (HVAC) به حساب می آید . وظیفه اصلی این دستگاه تولید هوا با کیفیت مد نظر محیط طراحی می باشد . این سیستم عموما پارامتر های ترمودینامیکی ( همانند دما ، فشار ، رطوبت نسبی ) و میزان آلاینده های هوای محیط طراحی را کنترل می نماید.

هدف تهویه مطبوع در یک نگاه کلی آماده سازی شرایطی مطلوب در هوای یک محیط می باشد و دستگاه هواساز یکی از مهمترین دستگاه های مرتبط با این هدف می باشد . این سیستم گاه می تواند مختصرا فقط جهت جابجایی هوا استفاده گردد و گاه می تواند همزمان با این جابجایی دمای خروجی هوا را نیز متناسب با فصل کارکرد خود کاهش یا افزایش دهد . پارامتر های هوای خروجی از آن می تواند متناسب با هدف هواساز نیز تغییر کند.

هواساز
نحوه عملکرد کلی هواساز

هواساز در اصل وظیفه تنظیم پارامترهای ترمودینامیکی و بیولوژیکی هوا را برعهده دارد . پارامترهایی نظیر دما ، سرعت ، نسبت رطوبت و میزان آلاینده های موجود در هوا ، از جمله پارامترهایی است که دستگاه وابسته به نوع کاربری خود می تواند مورد کنترل قرار بدهد . این سیستم به منظور کنترل میزان آلاینده های موجود در هوا دارای فیلترهایی نظیر فیلتر فلزی ، فیلتر کیسه ای ، هپافیلتر و اولپافیلتر می باشد . وابسته به نوع کاربری آن درصد فیلتراسیون و تعداد مراحل فیلتراسیون متغیر می باشد . پس از جداسازی آلاینده های موجود در هوا ، سیال هوا در گذر از کویل های گرمایشی و سرمایشی تحت تماس با سیال آب گرم و سرد قرار گرفته و دمای هوا نیز متناسب با فصل و نوع کاربری این دستگاه کاهش یا افزایش می یابد.

در مرحله نهایی در برخی از انواع هواسازها توسط دستگاه رطوبت زن و رطوبت گیر پارامتر نسبت رطوبت هوا نیز کنترل می گردد. در برخی موارد دستگاه ملزم به افزایش شدید رطوبت نسبی هوا می باشد که در این صورت به آنها ایرواشر نیز گفته می شود . دستگاه ایرواشر عموما در سالن های پرورش قارچ و …. مورد استفاده قرار می گیرد .

دستگاه هواساز
اصول کار هواساز

ساختار این دستگاه بسیار ساده است. این سیستم دارای تعدادی کویل سرد و گرم ، فن ، تعدادی فیلتر ، رطوبت زن ، کانال میباشد. همچنین شامل محفظه های تامین و توزیع هوای سرد و گرم است. طرز کار دستگاه هواساز به این صورت است که آب سرد و گرم در دستگاههایی مانند چیلر و بویلر و غیره … تولید شده و از طریق لوله کشی به سیستم منتقل می شوند.

در درون سیستم چند فن کوچک یا یک فن بزرگ تعبیه شده است. این فن ها هوا را از روی کویل های سرد و گرم دمیده و پس از سرد یا گرم کردن هوا  به محل های مورد نظر از طریق کانال کشی توزیع می کند. بدین صورت که در فصل گرم آب سرد در کویل ها در جریان است که به آن هواساز سرمایشی و در فصل سرد آب گرم در کویل جریان دارد که به آن هواساز گرمایشی گفته می شود.

هواساز

در برخی از مدل های این دستگاه بجای اینکه برای خنک کاری هوا ، آب سرد از چیلر وارد کویل شود ماده مبرد مستقیما و بدون واسطه از چیلر به داخل کویل انتقال پیدا می کند. در این صورت به کویل اواپراتور نیز گفته می شود. بدین گونه است که این نوع از هوا ساز ها به دستگاههای DX معروف می باشند.
نحوه محاسبه ظرفیت هوای تولیدی

منظور از ظرفیت هواساز همان میزان حجم هوای تولیدی در زمان معین برای یک محیط خاص می باشد . این میزان حجم هوای تولیدی سیستم در واحد زمان را اصطلاحا تحت عنوان دبی حجمی هوای تولیدی (Total Air Flow) می شناسیم . به منظور محاسبه ظرفیت این دستگاه ها بهتر است بدانیم در داخل محیط طراحی نیاز است که چند بار در ساعت هوا تعویض گردد . میزان تعویض هوا در ساعت مهمترین فاکتور تعیین ظرفیت این دستگاه می باشد .

همانطور که مشخص است هر محیطی در گرو فعالیت ساکنین و دستگاه ها دچار کاهش سطح اکسیژن و افزایش گرما می گردد . همچنین در محیط هایی که در معرض نفوذ سرما از بیرون می باشد ممکن است دمای محیط بعد از مدت کوتاهی دچار کاهش شدید گردد . بنابراین دستگاه هواساز در فصول مختلف و در محیط های مختلف به تعداد استانداردی برای هر محیط خاص وظیفه تعویض هوا را برعهده دارد .

فاکتورهای دیگری نیز در محاسبه ظرفیت این سیستم می تواند دخیل باشد از جمله حجم یا فضای محیط طراحی ، دمای محیط بیرون در پیک کاری در فصول تابستان و زمستان ، کاربری محیط طراحی (مسکونی ، صنعتی ، ورزشی ، بیمارستان و غیره) .

عموما ظرفیت هواساز بر اساس حجم واحد تولیدی هوا در زمان با واحد های CFM (Cubic Foot Per Minute) یا فوت مکعب در دقیقه و متر مکعب در ساعت CMH  (Cubic Meter Per Hour) معین می گردد . برای تبدیل واحد CFM  به متر مکعب در ساعت کافی است عدد CFM را در 1.7 ضرب کنیم تا عدد حاصل دبی حجمی هوا را بر اساس واحد متر مکعب بر ساعت نمایش بدهد.

هواساز صنعتی
اجزاء تشکیل دهنده هواساز

    کویل های سرمایشی و گرمایشی
    فن یا بادزن
    فیلتر ها
    رطوبت زن

    کویل سرمایشی و گرمایشی :

    کویل های سرمایشی و گرمایشی برای تامین دما و رطوبت هوا در هواساز تعبیه می گردد. در سیستم هواساز در صورت نیاز به رطوبت گیری و با استفاده از سرمایش هوا جهت رساندن دما به نقطه شبنم این کار صورت میگیرد. پس از آن با استفاده از کویل های گرمایشی که بعد از کویل سرمایشی نصب می شود میزان رطوبت هوای تهویه شده به میزان مورد نظر کاهش می یابد. در مناطق سردسیر احتمال یخ زدگی در فیلترها و لوله های آب بسیار بالا است. به همین دلیل از کویل پیشگرمکن به عنوان ابتدایی ترین جز دستگاه هواساز استفاده می شود. برای این پیشگرمکن یک سیستم کنترلی نصب می شود تا در صورت عمل نکردن درست کویل، برای اینکه به دستگاه آسیبی نرسد هواساز خاموش گردد.
    کویل های سرمایشی با استفاده از آب مبرد و کویل های گرمایشی با استفاده از آب گرم تولیدی توسط مبدل گرمایی یا بویلر یا با بخار آب و یا با برق کار میکند. در بعضی از دستگاههای هواساز با توجه به شرایط از ماده مبرد در داخل کویل استفاده می شود. اگر محدودیت فضا وجود داشته باشد و فضای لازم برای سیستم گرمایش و سرمایش وجود نداشته باشد. از کندانسینگ یونیت که شامل کمپرسور و کندانسور هوایی است استفاده می شود .می توان آن را در پشت بام و یا کنار ساختمان نصب کرد و ماده مبرد را به طور مستقیم به کویل سرمایشی تزریق کرد. به این نوع اصطلاحا هواساز با کویل DX می گویند.
    این دستگاه با توجه به عدم نیاز به سیستم موتور خانه و سیستم چیلر و الکتروپمپ های سیرکولاتور و همچنین سیستم برج خنک کننده و تاسیسات لازم دیگر که به سیستم های مذکور وابسته هستند می تواند موجب پایین آمدن هزینه های نهایی سیستم و صرفه اقتصادی را برای خریدار داشته باشند.
    فیلتر ها :

    در دستگاههای هواساز نوع فیلترهای به کار رفته اهمیت بسیاری دارد. فیلترهای متفاوت در دستگاه تصفیه هوا با توجه به مواد تشکیل دهنده و تکنولوژی ساخت قادر به حذف مواد آلاینده های مختلف در هوا را دارد. اگر امکان استفاده همزمان از چند نوع مختلف از فیلترها باشد، هوا به طورکامل تصفیه می شود و هیچ گونه آلودگی ای وارد محل مورد نظر نمی شود .
    رطوبت زن :

    رطوبت سازها یا رطوبت زن ها باید در جاهایی نصب شوند که هوا بتواند بخار مورد نیاز را جذب کند. درجه حرارت هوایی که رطوبت زده می شود باید بیشتر از درجه حرارت نقطه شبنم فضایی باشد که رطوبت زنی میگردد. وقتی به هوای تازه و یا مخلوط هوای رفت و برگشت رطوبت می زنید شاید لازم باشد هوا پیش گرم شود تا بتواند رطوبت را جذب کند.

    فن یا بادبزن :

    فن یا بادزن ، یکی از اصلی ترین اجزای یک سیستم هواساز جهت ایجاد جریان هوا است. فن یا بادزن مورد استفاده در سیستم بسته به نوع طراحی می تواند یکی از مدل های فن سانتریفیوژ بکوارد باشد. جنس فن ها از ورق گالوانیزه می باشد که در مقابل رطوبت موجود در محفظه داخلی دستگاه مقاومت دارد.
    فن های استفاده شده در هواساز می تواند از انواع زیر باشد :
        فن سانتریفیوژی
        بلاگ فن
        فن آکسیال

نحوه محاسبه ظرفیت حرارتی و برودتی هواساز

در هواساز همانطور که پیشتر توضیح داده شد از کویل های سرمایشی (برودتی) و گرمایشی جهت تنظیم دمای هوا مورد استفاده قرار می گیرد . ظرفیت برودتی کویل سرمایشی یا ظرفیت حرارتی کویل گرمایشی در اصل همان میزان انتقال انرژی گرمایی از هوا به سیال داخل کویل در واحد زمان می باشد . میزان ظرفیت حرارتی و برودتی کویل دستگاه وابسته سه پارامتر اصلی می باشد .

     دمای خروجی محیط در پیک کاری (تابستان و زمستان)
    دمای ایده آل محیط طراحی (وابسته به نوع کاربری)
    میزان دبی حجمی هوای تولیدی با توجه به اصول انتقال حرارت ظرفیت حرارتی و برودتی آن نیز معین می گردد . برای این کار عموما از واحدهای BTU/H و KW یا  TR(تن تبرید) استفاده می گردد .

https://www.etc.cmu.edu/projects/tatrc/?p=124#comment-566211

https://twitter.com/zahragh13781894

https://www.linkedin.com/in/zahra-gholami-a5a212225/

https://social.msdn.microsoft.com/Profile/Zahra%20Gholami

https://www.msn.com/en-in/money/search?q=site:https://lograno.com/

https://spark.adobe.com/page/SRwnyqWZF8uH8/

https://medium.com/@zahra.hvacpor

https://bit.ly/3010OgW

https://bit.ly/3EURnPg

https://bit.ly/3ocJY7f

https://bit.ly/3wtdd9C

https://bit.ly/3o5xLRH

https://tinyurl.com/37yhp9bk

https://tinyurl.com/4vf9h645

https://tinyurl.com/7s3tcvts

https://tinyurl.com/8mrnzrwv

https://tinyurl.com/fmmjtyfp

http://blogs.harvard.edu/stoptorture/petition-to-appoint-special-prosecutor-for-torture-and-abuse-of-det/comment-page-132/#comment-812625

http://blogs.harvard.edu/stoptorture/about/comment-page-509/#comment-812624

https://www.theverge.com/users/zahra%20gholami

https://www.vox.com/users/zahra%20gholami

https://www.surveymonkey.com/r/26N3Z2B

https://forum.detik.com/member.php?u=1804435

https://www.wattpad.com/user/zahrahvacpor

https://www.wattpad.com/1152211472-story-%D8%AF%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%DB%8C%DA%A9-%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%A8-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AD%D9%84-%DA%A9%D8%A7%D8%B1

https://t.co/3cAiubto34

https://www.mixcloud.com/zahrahvacpor/

https://www.spreaker.com/user/15617663

https://www.spreaker.com/show/what-is-hvac-in-other-language

https://www.spreaker.com/user/15617663/lograno-com-podcast

https://www.buzzsprout.com/1885136/9517395

https://www.buzzsprout.com/1885136https://is.gd/ppzQG5

https://seekingalpha.com/user/55279420/comments

https://www.sbnation.com/users/zahra%20gholami

https://telegra.ph/%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%DA%86%DB%8C%D9%84%D8%B1-11-10

https://telegra.ph/%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%AF%D8%A7%DA%A9%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D9%84%D8%AA-%D9%87%D9%88%D8%A7-11-10

https://telegra.ph/%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%81%D9%86-%DA%A9%D9%88%DB%8C%D9%84-11-10

https://telegra.ph/%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%B1-%DA%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF-11-10

 انواع هواساز به لحاظ نوع هوای ورودی

    هواساز فول فرش : در برخی از انواع سیستم هواساز میزان حجم هوای تولیدی به صورت کامل از هوای تازه (Fresh Air) محیط بیرون تامین می شود. در این صورت به این مدل دستگاه ، فول فرش (Full Fresh Air Handing Unit) گفته می شود . تخمین میزای هوای تازه مورد نیاز برای این نوع عموما براساس نوع کاربری ، تعداد ساکنین و عوامل متعدد دیگری تعیین می گردد . استاندارد ASHRAE نیز در این زمینه می تواند منبع معتبری جهت تعیین ظرفیت مدل فول فرش محسوب گردد .
    هواساز با هوای برگشتی :  در برخی دیگر از انواع این محصول منبع ورودی هوا می تواند مخلوطی از هوای محیط برگشتی (Return Air) و هوای تازه (Fresh Air) باشد . که در این صورت منبع تغذیه ورودی هوا در محفظه اختلاط (Mixing Box) مخلوط می گردد. پس از این ، از فیلتراسیون و کویل های سرمایشی و گرمایشی گذر می نماید . نسبت هوای ورودی تازه و هوای برگشتی در این نوع براساس استانداردهای معتبر ASHRAE تعیین می گردد.سیستم هوا ساز

انواع هواساز به لحاظ نوع کاربری

هواساز به لحاظ نوع کاربری و در بیانی دیگر به لحاظ محیط تامین هوا به دسته بندی های متنوعی تقسیم می گردد .

    هواساز خانگی (Home Air Handing Unit) : در دسته اول این محصول جهت کاربری برای تامین هوای مورد نیاز برای یک مجموعه آپارتمانی یا مسکونی مورد کاربرد قرار می گیرد. هدف هواساز خانگی تامین هوای مورد نیاز برای ساکنین یک مجموعه و یک آپارتمان می باشد. بنابراین کیفیت هوای خروجی مدل خانگی باید براساس استانداردهای مورد نیاز جهت راحتی ساکنین طراحی گردد.
    نوع خانگی این دستگاه به منظور کاهش و افزایش دمای آپارتمان (متناسب با فصل) و همچنین کاهش آلاینده های محیط محل سکونت عموما دارای کویل سرمایشی ، کویل گرمایشی و یک سیستم فیلتراسیون نهایتا دو مرحله ای (فیلتر فلزی ، فیلتر کیسه ای )  می باشد . این سیستم خانگی عموما براساس متراژ کلی محیط مسکونی و تعداد بخش های هوادهی (Zone) طراحی می گردد .هواساز خانگی
    هواساز صنعتی : هواساز صنعتی جهت تهویه مطبوع محیط یک سوله یا کارگاه مملو از تجهیزات صنعتی همراه با انسان طراحی می گردد . بنابراین هدف در یک مدل صنعتی فراهم آوردن شرایط ایده آل هوا با کیفیت مورد استاندارد تجهیزات و انسان به صورت همزمان می باشد . وقتی سخن از کیفیت هوای خروجی یک مدل صنعتی برای یک محیط کارگاهی می شود عموما استانداردهای طراحی بیشتر جوانب مورد نیاز تجهیزات را در نظر می گیرند. زیرا با بحث اتوماسیون می توانیم از حضور دائم انسان در محیطی نامناسب و غیر استاندارد جلوگیری نماییم . در نوع صنعتی معمولا یک کویل سرمایشی و گرمایشی و یک سیستم هوادهی شامل فن فوروارد و بکوارد استفاده می گردد .
    هواساز (بیمارستانی ) هایژنیک: هواساز هایژنیک عموما پیشرفته ترین نسل از انواع این سیستمها محسوب می گردد. عموما برای تهویه مطبوع یک اتاق تمیز (Clean Rome) یا به طور کلی محیط یک بیمارستان طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد . سیستم هایژنیک عموما دارای سیستم فیلتراسیون و تجهیزات داخلی پیشرفته ای است که عملا از ورود هرگونه باکتری و آلاینده به داخل محیط جلوگیری می نماید . فیلتراسیون سیستم هایژنیک عموما دارای 4 یا 5 مرحله شامل فیلتراسیون با قدرت هپا و اولپا نیز می باشد.

انواع هواساز از لحاظ کاربرد

به طور کلی هواساز به خودی خود گرمایش یا سرمایش تولید نمی کند. بلکه تعدادی کویل آب گرم و سرد در آنها وجود دارد که گرما و سرمای خود را از دستگاه هایی مانند بویلر ، پکیج ، چیلر و غیره تامین می کند. این دستگاه ها خود به 3 دسته کلی تقسیم می شوند که عبارتند از :

    معمولی
    هایژنیک (بهداشتی)
    هیت ریکاوری (بازیافت کننده گرما )

هواساز معمولی :

هواساز معمولی از نظر اجزاء سازنده به چند دسته تقسیم می شوند.

هواساز معمولی

1-1. از نظر فن : هواساز ها از نظر نوع چیدمان فن به 2 صورت تقسیم می شوند.
هواساز با فن دمنده : فن هوا را به میان محفظه مخلوط کن ، فیلتر ها و کویل ها می وزد در این نوع قسمت بعد فن دارای فشار مثبت است.
هواساز با فن مکنده : فن هوا را از میان محفظه مخلوط کن ، فیلتر ها و کویل ها مکیده و به کانال توزیع می فرستد در این نوع قسمت قبل فن دارای فشار منفی است.

2-1. از نظر نوع کویل : هواساز معمولی از نظر کویل به چند دسته تقسیم می شوند.

    کویل DX : در برخی از سیستم ها تهویه بجای لوله های سرد و گرم هواساز را مستقیم به پمپ های حرارتی چهار فصلی مانند سیستم تهویه GHP و VRF متصل می کنند و در واقع اواپراتور دستگاه GHP و VRF را در هواساز جا گذاری می کنند به این سیستم کویل DX می گویند.
    پکیج یونیت : اگر مستقیما چیلر به هواساز متصل شود یعنی بدون وجود مدار آب سرد به این سیستم پکیج یونیت می گویند.

شیر دروازه ای چیست؟

شیر دروازه ای با استفاده از صفحه گوه ای که بر روی نشیمنگاه شیر قرار گرفته جریان را کنترل می کند. مسیر مستقیم ورودی از شیر به بزرگی سوراخ لوله می باشد و حرکت دروازه عمود بر مسیر جریان است.

شیر دروازه ای به طور کامل باز یا کاملا بسته است. شیرهای دروازه ای برای عبوردادن یا توقف جریان طراحی شده اند و نباید برای تنظیم یا کنترل جریان استفاده شوند. برای شیرهای دروازه ای به منظور کاربردهای خاص گوه های مختلفی در دسترس هستند. شیرها در مکان های غیر قابل دسترس ممکن است دارای یک چرخ زنجیره ای یا با عملکرد ضربه چکشی باشند.

 

شیر سماوری چیست؟

شیر سماوری یک دستگاه کنترل جریان سیال دستی است. این شیرها با یک مرتبه چرخش ۹۰ درجه اقدام به تماماً باز تا به طور کامل مسدود کردن جریان می نمایند.

ظرفیت شیر بستگی به نسبت مساحت روزنه به مساحت لوله ای که شیر در آن نصب شده است، دارد.

نمای برش خورده شیر سماوری، یک شیر با روزنه ای را نشان می دهد که از اندازه کامل لوله به طور قابل توجهی کوچکتر است. شیرهای سماوری روغن کاری شده معمولاً در مصارف گازی استفاده می شوند. در صورت بارگیری کامل روزنه شیر، اثربخشی این شیر به عنوان وسیله کنترل جریان کاهش می یابد (به عنوان مثال، به همان سطحی که سایز لوله باشد).

 

3-1. از نظر فیلتر : هواساز معمولی از نظر فیلتر به چند دسته تقسیم می شوند.

    فلزی
    کیسه ای
    فایبرگلاس
    هپا

4-1. از نظر موتور : هواساز معمولی از نظر موتور به چند دسته تقسیم می شوند.

    معمولی ( دورثابت )
    اینورتر ( دور متغیر )

5-1. از نظر جنس بدنه : هواساز معمولی از نظر جنس بدنه به چند دسته تقسیم می شوند.

    گالوانیزه
    استیل ( S )

6-1. از نظر تنظیم کننده رطوبت : هواساز معمولی از نظر تنظیم کننده رطوبت به چند دسته تقسیم می شوند.

    رطوبت زن بخار ساز
    رطوبت زن تبخیری
    رطوبت زن اولتراسونیک
    رطوبت زن اسپری آب
    رطوبت زن نازل رسانشی

هواساز هایژنیک ( بهداشتی ) :

در این نوع از هواساز نوع فیلترهای به کار رفته در آنها ، آب بند بودن دریچه ها و درزها برای جلوگیری از ورود ذرات آلاینده به محیط های مورد نظر استفاده می شود. از مدل هایژنیک در اماکن بسیار حساس مانند بیمارستانها ، اتاق های تمیز و غیره استفاده می شوند.

https://www.youtube.com/watch?v=KI0zU1-UknE

https://www.podcastics.com/profile/12045-zahra-hvac/

https://www.gamespot.com/profile/zahrahvacpor/about-me/

https://hubpages.com/@zahragholami

https://www.behance.net/zahragholami

https://www.behance.net/gallery/130903783/product-lograno-hvac

http://hvacair.wikidot.com/

https://www.lonelyplanet.com/profile/zahrahvacpor371294

https://pastebin.com/u/zahrahvacpor

https://is.gd/6Qgl8P

https://moz.com/community/q/user/zahrahvacpor

https://is.gd/QYg8Es

https://is.gd/J6aSBh

https://is.gd/r8y6no

هواساز هایژنیک
هواساز هیت ریکاوری ( بازیافت کننده گرما ) :

این نوع از هواساز به صورت دو طبقه طراحی و ساخت می شود. به این صورت که هوای سرد شده از طبقه پایین سیستم وارد ساختمان میشود. سپس هوای ساختمان که دمای آن از بیرون کمتر است برای بازیافت انرژی به دستگاه هواساز باز میگردد و هوای بازگشتی وارد مبدل حرارتی می شود. چون دمای آن از دمای ورودی بیرون کمتر است اندکی دمای هوا را کاهش می دهد که این خود باعث کاهش مصرف انرژی میگردد.

هواساز هیت ریکاوری
اهداف اصلی استفاده از هوا ساز

    کنترل دما
    تنظیم رطوبت
    کنترل سرعت وجهت حرکت هوا
    تصفیه هوا با فیلتر کردن آن

تولید دستگاه هواساز

هواساز صنعتی تولیدی این شرکت در ظرفیت های 800 الی 60.000 سی اف ام (فوت مکعب در دقیقه) به صورت یکپارچه با قابلیت مونتاژ درب کارخانه تولید و عرضه می گردد . هواساز صنعتی با ظرفیت بالاتر از 30 هزار فوت مکعب در دقیقه به صورت مونتاژ در محل پروژه تولید و عرضه می گردد . هواساز خانگی تولیدی این شرکت عموما در ظرفیت های 400 الی 30.000 سی اف ام (فوت مکعب در دقیقه) به صورت پکیج یکپارچه تولید و عرضه می گردد . مدل خانگی تولیدی این شرکت عموما توانایی تامین هوای یک محیط مسکونی تا مساحت 1000 متر مربع را دارا می باشد . این سیستم می تواند به منظور تامین هوای یک مجموعه به صورت یکپارچه نیز طراحی و تولید گردد .
اصول کار تامین و تصفیه هوا در هواساز

به طور کلی اصول کار دستگاه هواساز به تامین هوایی آن بستگی دارد. معمولا سیستم را در فضای باز قرار می دهند تا عمل تامین هوا ایجاد تشکیل شود که این عمل به 3 صورت زیر است :

    تامین صد در صدی هوا از بیرون و ارسال آن به ساختمان (full fresh)
    گردش صد در صدی هوا ی داخل و عدم تامین هوای تازه از بیرون ( circling )
    تامین بخشی از هوای برگشت داخل و بخشی از بیرون و ترکیب هر دو در محفظه اختلاط ( mixing box)

طرز کار تصفیه این سیستم به فیلتراسیون آن بستگی دارد که بسته به نوع کاربری آن متفاوت است. از انواع فیلتراسیون ها مانند فیلتر فلزی ، فیلتراسیون کیسه ای ، فیلتراسیون هپا و فیلتراسیون اوپا استفاده می شود. به طور استاندارد از فیلترهای قابل شستشو آلومینیومی استفاده می شود.
انواع رطوبت زن در هواساز

    رطوبت ساز صنعتی دارای تشتک گرم : ظرفیت این رطوبت ساز ها بسیار وسیع است . تشتک این نوع رطوبت ساز را می توان توسط یک مبدل حرارتی که با بخار یا آب گرم کننده تغذیه می شود گرم کرد. می تواند مستقیما در زیر کانال و یا در محلی مجزا نصب شود و توسط یک شلنگ، بخار تولید شده را منتقل نماید. در هر حالتی که باشد باید یک منیفولد برای توزیع بخار در نظر گرفته شود.
    تمامی رطوبت زن های از نوع تشتک باید دارای وسیله مقدار آب و سیستم تخلیه یا شستشو باشند. اگر از آب خام استفاده میکنید، باید رطوبت زن به صورت دوره ایی تمیز و رسوب زدایی شود.در صورتی که دستگاه کار نمیکند باید تمامی آب داخل آن را تخلیه کرد تا مانع رشد باکتری در محل آب ساکن شود.
    رطوبت ساز با تزریق مستقیم بخار : با افزودن مستقیم بخار به هوا می توان فرآیند رطوبت زنی را ساده کرد. بخار مورد استفاده در این مدل توسط یک دیگ بخار کم فشار تولید خواهد شد. توجه شود که رطوبت زن ها باید در محلی نصب شوند که هوا قبل از تماس با وسایلی چون کویل،دمپر و تیغه منحرف کننده بتواند بخار تغذیه را جذب کند. در غیر این صورت احتمال دارد در داخل کانال تقطیر رخ بدهد. چون در این نوع رطوبت زن، بخار تولید شده در دیگ بخار مستقیما به درون فضا یا کانال توزیع تزریق می شود.
    رطوبت ساز الکتریکی خودکفا از نظر تولید بخار : در این نوع رطوبت ساز صنعتی، آب معمولی شهر توسط انرژی الکتریکی تولید شده به وسیله الکترودها یا گرمکن های مقاومتی تبدیل به بخار میگردد. تولید بخار در فشار اتمسفریک انجام می شود. این بخار از راه یک منفولید به درون سیستم کانال، تغذیه می شود. در برخی از انواع این رطوبت زن های صنعتی، بخار توسط یک فن مستقیما به درون فضای مورد نظر تخیله میگردد.
    رطوبت ساز پودر کننده : در این نوع رطوبت ساز صنعتی، باید تصفیه آب مد نظر باشد و برای حذف کردن غبار از هوای رطوبت زده شده از فیلترهای مناست استفاده کرد. با توجه به نوع کاربری و کیفیت آب، برای حذف مواد معدنی می توان از سیستم اسمز معکوس یا RO  یا تصفیه آب به روش یون گیری DI استفاده کرد. در عین حال، باید توجه داشت که قسمت های خیس دستگاه بتواند در مقابل اثرات خورندگی آب DI یا RO مقاومت داشته باشد.
    رطوبت ساز های دارای بستر مرطوب : در رطوبت سازهای با بستر صلب از یک هسته متخلخل استفاده می شود. هوا بر روی این بستر گردش میکند. همزمان با آن، هوا به درون مجرا می وزد. این رطوبت زن ها آدیاتیک هستند و همزمان با رطوبت زنی، هوا سرد نیز می شود. غالبا این رطوبت زن برای دو منظور (رطوبت زنی در زمستان و سرمایش در تابستان) استفاده می شود. نرخ تبخیر متناسب با درجه حرارت، رطوبت و سرعت هوا تغییر میکند.

اصول رطوبت زنی

در فصول گرم سال که هواساز به صورت سرمایشی کار می کند بخار آب موجود در هوا که با گذر از سطح کویل و برخورد با سطح سرد کویل به مایع تبدیل میشود. آب قطره قطره به محفظه زیرین هواساز می چکد و در آنجا جمع می شود و از آنجا تخلیه می گردد. بدین صورت رطوبت هوا گرفته می شود. ولی اگر در مکان هایی نیاز به رطوبت باشد در مسیر عبور هوا در هواساز از تجهیزات رطوبت زنی مانند افشانک های تزریق آب استفاده می کنیم تا رطوبت را افزایش دهیم .

رطوبت زنی در هواساز
انواع فیلتر های دستگاه هواساز

    فیلتر فلزی :

برای جداسازی ذرات معلق در هوا به‌کار می‌رود و معمولاً از جنس گالوانیزه یا آلومینیوم است. عموماً بعنوان پیش‌ فیلتر یا اولین مرحله فیلتراسیون در هواساز به کار برده می شود .در سامانه‌های تصفیه هوای دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فیلتر از چندین ورقه مشبک فلزی که بصورت چین‌خورده هستند و روی یکدیگر در داخل یک قاب فلزی مستقر شده‌اند، تشکیل شده‌ است. نحوه قرارگیری این ورقه‌های مشبک در داخل قاب از ورقه‌های با چشمه‌های بزرگتر به ریزتر بوده و قابلیت جداسازی ذرات با قطر بیشتر از یک میلی متر را دارد.

فیلتر دستگاه هواساز

    فیلتراسیون کیسه ای :

    درفیلتر کیسه‌ای، مطابق نامش، پارچه فیلتر برای افزایش سطح فیلتر، به شکل کیسه‌هایی در کنار هم قرار گرفته است. پارچه فیلتر مورد استفاده از الیاف مصنوعی نبافته و قاب فیلتر فلزی یا پلاستیکی می باشد. این نوع فیلتر در کلاس بازدهی F5 تا F9 تولید می گردد و در تهویه مطبوع و صنعتی ، از جمله دستگاه هواساز ، کاربرد وسیعی دارد. هر کی از کلاس های بازدهی دارای راندمان مشخصی در فیلتراسیون گرد و غبار با بزرگی 1 میکرون مورد استفاده قرار می گیرند . این فیلترها جز دسته فیلترهای راندمان بالا می باشند و عموما راندمان این کیسه ها از 45 درصد تا 85 درصد متغیر است.

    فیلتر کیسه ای هواساز
    فیلتر روغنی :

    فیلترهای روغنی از یک سطح، الیاف پلیمری یا الیاف پارچه ای که به نوعی روغن مخصوص بدون بو آغشاه شده، تشکیل شده است. ذرات معلق در هوا با قطر بالاتر از ۱۰ میکرومتر در عبور از این سطح روغنی به آن می چسبند و ذران ریزتر همراه هوا از آن عبور میکند.این فیلترها معمولا به صورت پنلی در ابعاد ۶۰۰ * ۶۰۰ و ۶۰۰ *۳۰۰ میلی متر و ضخامت ۱۰۰ میلی متر می باشند . نوعی از این فیلترها به صورت یک رول می باشد که مدام بین دو قرقره در حرکت است و هنگام جمع شدن روی هم قرقره دوباره به روغن آغشته می گردد و هم ذرات جمع شده روی سطح توسط یک تیغه از روی سطح فیلتر جدا میگردد راندمان این فیلترها بین ۳۰ تا ۵۰ درصد می باشد و در گروه G4 – F6 قرار میگیرد.
    فیلتر خشک :

    این نوع فیلترها که به عنوان پیش فیلتر استفاده می گردد به راحتی قابل شستشو و تعویض می باشد ذرات با قطر بالاتر از ۱۰۰۰ میکرون را می توانند با راندمان ۶۰ درصد و با قطر بالاتر از ۱۰۰ میکرون با راندمان ۲۰ درصد جذب میکند. این فیلترها می توانند از چند سطح مش آلومینیومی یا گالوانیزه و یا پد الیاف پلیمری باشند.راندمان و قدرت جذب فیلترهای پد دار از فیلتر های فلزی بالاتر می باشد.پد الیاف نیز در یک قاب آلومینیومی با گالوانیزه چوبی قرار می گیرند که حالت خود را حفظ نمایند.سرعت حرکت هوا روی این فیلتر مانند فیلترهای روغنی توصیه می شود.
    فیلتر های کربن اکتیو ( الکترو استاتیک):

    عملکرد فلیترهای کربن اکتیو، الکترو استاتیک به این صورت است که با استفاده از جذب ذرات گاز و بخار در حد میلیون و یا حتی در حد بیلیون است. این فیلترها می توانند در جذب و حذف دود سیگار و آلاینده هایی از این دست بسیار موثر باشند. نوع دیگر این فیلترها که الکترواستاتیک می باشد با استفاده از صفحات باردار این سیستم ها هوای یونیزه جذب و فیلتراسیون می شود. فیلترهای فرا بنفش که نوعی فیلتر الکتریکی محسوب می شوند می توانند میکروارگانیسم هایی نظیر ویروس ها، باکتری ها و قارچ ها را نیز جذب نمایند.
    فیلتراسیون هپا :

    HEPA FILTER که مختصر شده کلمه Filter High Efficiency Particulate Air ( فیلترینگ ذرات هوا با عملکرد بالا) بوده ، یکی از مهم ترین نوع فیلترها در سیستم ها تهویه مطبوع یا تصفیه هوا می باشد . این نوع فیلتر عموما براساس نوع طراحی و آنالیز هوا مورد استفاده قرار می گیرد . این نوع فیلترها قادرند ذرات را تا بزرگی 0.3 میکرون را فیلتر کنند . این فیلترها بر اساس نوعی رده بندی در تیپ های مختلف قرار می گیرند و اگر کنار اسم فیلتر از حرف W استفاده شود به معنای قابل شستشو بودن می باشد.از طرفی هر کدام از انواع فیلترها  قادرند تا درصد معینی از ذرات بزرگتر از 0.3 میکرون را فیلتر کنند که با توجه به همین درصد در رده ها مختلف قرار می گیرند . در جدول زیر انواع رده بندی فیلتر نوع هپا مشخص شده است .

    دستگاه هواساز
    فیلتراسیون اولپا :

    ULPA FILTER که مختصر شده کلمه Ultra – Low Particulate Air Filter  ( فیلترینگ ذرات بسیار ریز هوا ) بوده یکی دیگر از بخش ها مختلف فیلتراسیون هوا محسوب می شود. تقریبا به لحاظ عملکرد مشابه فیلتر نوع هپا می باشد. با این تفاوت که این نوع فیلتراسیون قادر است آلاینده ها ذرات هوا را تا بزرگی 0.12 میکرون فیلتراسیون کند.

 
قیمت هواساز صنعتی | قیمت هواساز خانگی

قیمت هواساز وابسته به نوع کاربری ، متریال مورد استفاده در تولید هواساز ، میزان ظرفیت هوادهی دستگاه و همچنین ظرفیت برودتی و گرمایشی آن متغیر باشد . قیمت نهایی محصول وابسته به تعداد تجهیزات به کار رفته در این تجهیز برآورد می گردد. هرچه میزان پارامترهای کنترلی هوا افزایش یابد ، تجهیزات به کار رفته در دستگاه نیز افزایش می یابد و در نتیجه قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. به منظور تعیین دقیق قیمت هواساز صنعتی و خانگی لطفا با کارشناسان شرکت تماس حاصل نمایید.
مزایای هواساز

هواسازها دارای تنوع بالایی برای خریداران و کاربران هستند. چه از لحاظ ابعادی و ظرفیتی، چه از نظر اجزای سازنده و نوع و کیفیت آن ها و چه حتی از نظر کارایی و نحوه عملکرد می توان رنج وسیعی از هواسازها را برشمرد. علاوه بر آن، برخی از تولید کنندگان امکان طراحی و تولید سیستم های سفارشی مطابق نیاز و میل کاربران را نیز ارائه می دهند که می تواند موید پیشرفت و کارآمدی این سیستم ها باشد.

مزایای هواساز

 

    راندمان بالای هواسازها.
    قابلیت کاربرد برای سرمایش و گرمایش.
    امکان تنظیم دمای هوا و تعیین برنامه هفتگی.
    دارای ریموت کنترل از راه دور.
    مستقل بودن تهویه مطبوع هر واحد آپارتمان.
    امکان تنظیم میزان اختلاط هوای برگشتی با هوای تازه و صرفه جویی در انرژی.
    استفاده از چندین لایه فیلتر برای تولید هوای پاک.

 

 


ترموستات اصل هانیول با ترموستات تقلبی چه تفاوت هایی دارد؟
ترموستات چیست؟

ترموستات وسیله ای برای کنترل دما است که دمای هوای محیط را حس می کند و با توجه به نقطه تنظیم مورد نظر، فرامینی را در جهت رساندن دمای فضا به دمای مطلوب و حفظ آن صادر می کند.
چرا ترموستات تقلبی؟

ترموستات تقلبی ( Counterfeit Thermostat ) پدیده ای است که در آن افراد سودجو با استفاده از مبادی غیر رسمی اقدام به واردات ( قاچاق ) آن می کنند و بدون پرداخت حداقل ۴۰ درصد حقوق و عوارض گمرکی و با قیمت خرید بسیار ناچیز از کشورهای آسیای شرقی کالای غیر اصل و تقلبی را با قیمت نزدیک یا کمی زیر قیمت ترموستات های اصلی می فروشند و سود بالای کسب می کنند.

در بسیاری از مواقع فروشنده نیز ادعا می کند که هر دو نوع کالا را دارد و اینکه تقلبی و اصل با هم فرقی ندارند و شما فقط پول بیشتری برای برند می دهید! پس از اتمام مطالعه ی این مقاله متوجه خواهید شد که تفاوتهای بسیاری چه از نظر ظاهری و چه از نظر عملکردی بین ترموستات اصل و تقلبی وجود دارد و فروشنده ای که ادعا می کند هر دو نوع را دارد به هیچ عنوان قابل اعتماد جهت مشاوره ی قبل از خرید نیست و فقط به دنبال منفعت شخصی است.

تنها ابزار مورد استفاده ی کلاهبرداران نا آگاهی خریداران است. به دلیل اهمیت موضوع و با توجه به درخواست های مکرر مهندسین و پیمانکاران تصمیم گرفته ایم در سلسله مقالاتی به بررسی و مقایسه ترموستات های اصل و تقلبی و خطرات آن ها بپردازیم.
هزینه های پنهان استفاده از ترموستات تقلبی

با استفاده از این نوع ترموستات های تقلبی رسیدن به دمای آسایش تقریبا امری محال است زیرا آن ها دقت و حساسیت پایینی در اندازه گیری و تنظیم دما دارند و این مسئله شرایط آسایش حرارتی را بیش از پیش به مخاطره می اندازد. هزینه ی زیادی برای خرید اقلامی از جمله چیلر و فن کویل شده است و با یک خرید نادرست از افراد سودجو، کارایی سیستم ازی بین می رود. در برخی از موارد تجربه داشته ایم که استفاده از ترموستات های تقلبی باعث آسیب جدی به موتور فن کویل ها نیز شده است. عدم دقت این ترموستات ها باعث می شود تا دمای مورد نیاز تامین نگردد که در نتیجه ی آن هزینه های مربوط به قبوض برق، گاز و آب بسیار بیشتر خواهد بود.


تجهیزات و مواد اولیه مورد استفاده در ترموستات های تقلبی

بنا به عدم رعایت استاندارد های مورد نیاز و با هدف افزایش سود، کلاهبرداران کالایی سفارش می دهند که با پایین ترین کیفیت ساخت باشد. به طور مثال کنتاکت ها و کلید های نامرغوب پس از مدت کوتاهی از بین می روند یا در اثر گرم شدن بیش از حد دچار خطای بالایی می شوند و احتمال آب شدن و آتش سوزی ِ آنها بسیار بالاست. در جنس بدنه ترموستات های تقلبی از مواد بازدارنده و مقاوم در برابر آتش استفاده نشده است و بنا به استفاده از مواد اولیه بی کیفیت در ساختار بدنه ی آن ها، در هنگام آتش سوزی مشتعل می شود و دود بسیار زیادی تولید می کنند.
نحوه ی تشخیص ترموستات تقلبی آنالوگ

در این بخش به بررسی تفاوت های ترموستات هانیول اصل و تقلبی آنالوگ می پردازیم. توجه داشته باشید که استفاده از تامین کننده ی معتبر تا حد بسیار زیادی باعث آرامش خیال خریدار می گردد ولی بررسی ترموستات قبل از خرید همیشه توصیه می گردد.

–          به کد های (Code)  محصول هانیول توجه کنید. اگر محصولی را دیدید که کد روی محصول با کد روی جعبه حتی فقط یک حرف اختلاف داشته باشد مطمئن باشید که جنس تقلبی است.

ترموستات آنالوگ تقلبی هانیول

–          دیافراگم ترموستات غیر اصلی بسیار کوچک تر از جنس اصلی است. این ترفند به کلاهبرداران اجاره می دهد تا قیمت را کاهش دهند. توجه داشته باشید پس از مدتی استفاده، ترموستات تقلبی عملا هرزگرد می شود و قابلیت تنظیم ترموستات از بین می رود. قطر دیافراگم اصلی ۵۲ میلیمتر و قطر دیافراگم تقلبی ۳۷ میلیمتر است. نقطه ی قوت و مزیت رقابتی اصلی ترموستات های هانیول دیافراگم های با کیفیت آن است.

دیافراگم ترموستات اصل و تقلبی هانیول

 

ترموستات اصل هانیول و تقلبی

–          توجه داشتید باشید که سازمان تولید انبوه کارخانه ی هانیول، با برنامه ریزی بسیار پیچیده و اجزا و قطعات مهندسی شده اقدام به تولید می نماید. هر قطعه و پارت تولید شده قالب و کد قالب مشخص خود را داراست و امکان ندارد قطعه ای را ببینید که شماره ی پارت  حک شده نداشته باشد.

ترموستات اصل و تقلبی هانیول

–          در هولوگرام های اصلی هانیول همگی نام برند را Honeywell و بدون کم و کاست و تغییر درج می شود.

هولوگرام تقلبی ترموستات هانیول

–          کیفیت ساخت برد الکترونیکی و قطعات آن در ترموستات اصل هانیول بسیار بالاتر از مدل های تقلبی است. این امر به افزایش طول عمر مفید دستگاهها و عدم آسیب به دیگر تجهیزات و عملکرد مناسب و بهینه ترموستات می انجامد.

برد الکترونیکی ترموستات اصل هانیول

–          به روی در جعبه مقوایی ترموستات های الکترومکانیکی هانیول اصل، کد مخصوصی حک شده است.

شماره سریال جعبه ترموستات اصل هانیول
نحوه ی تشخیص ترموستات تقلبی دیجیتال

– به برد الکترونیکی دقت کنید، در شکل های زیر تفاوت های ترموستات اصل با تقلبی از نظر برد الکترونیکی به نمایش گذاشته شده است.

 

–  یکی از شکایات همیشگی خریداران ترموستات دیجیتال تقلبی، از کار افتادن و سوختن پاور باکس پس از مدتی استفاده است.

– در ترموستات های تقلبی دیجیتال موجود در بازار ایران، اسامی شرکت هایی بجز هانیول به روی برد چاپ شده است که در شکل زیر قابل مشاهده است:

در پایان  اگر هدف استفاده از سیستم چیلر و فن کویل تامین آسایش کاربر است چرا نباید برای خرید ترموستات اصل که بین  ۰.۵ درصد تا  ۱ درصد هزینه ی کل سیستم تهویه مطبوع را در بر می گیرد هزینه کنیم؟

همانطور که در نمودارهای  شکل ۳ و ۴ قابل مشاهده است مصرف آب گرم هتل ها در ساعات مختلف شبانه روز به شدت دارای نوسان است. این مسئله پتانسیل استفاده از سیستم پمپاژ دور متغیر را به خوبی نمایش میدهد. در سیستم پمپاژ دور ثابت انتخاب پمپ ها باید بر اساس شرایط تمام بار (بیشترین میزان مصرف) صورت گیرد، علیرغم این که شرایط تمام بار تنها در بازه های زمانی کوتاهی رخ می دهد، پمپ های دور ثابت همیشه دبی ثابتی را عبور می دهند (جریان حداکثر) که بر اساس بار لحظه ای بخشی از جریان بای پس می شود. اما در سیستم های دور متغیر، متناسب با میزان بار، دور پمپ و بالطبع دبی عبوری تغییر می کند.

بر اساس قانون تشابه در پمپ ها قدرت مورد نیاز پمپ با توان سوم دور پمپ متناسب است. در نتیجه تغییر دور پمپ بر اساس بار تاثیر به سزایی در کاهش مصرف انرژی دارد.

استفاده از سیستم‌های پمپاژ با سرعت جریان ثابت طی سال های گذشته رایج بوده است و امروزه در تاسیسات کوچک هنوز هم از آن استفاده می‌شود، زیرا از نظر هزینه اولیه مقرون به صرفه  هستند. با این حال امروزه با افزایش هزینه‌های انرژی و لزوم صرفه‌جویی در مصرف آن، توجه روزافزونی به پمپ های دور متغیر به خصوص در تاسیسات متوسط و بزرگ می‌شود. یکی از اهداف مهم در استفاده از این فن‌آوری، تأمین همه محدوده‌های دبی‌های مورد نیاز با حداقل تعداد پمپ‌ها و کاهش پیچیدگی‌های سامانه می‌باشد.

بر اساس نمودارهای شکل ۳ و ۴ با استفاده از سیستم پمپاژ دور متغیر نسبت به سیستم های متداول دور ثابت در هتل نمونه شماره ۱ در حدود ۶۷ درصد و در هتل نمونه شماره ۲ در حدود ۶۴ درصد مصرف انرژی را کاهش می دهد. که با توجه به میزان مصرف انرژی پمپ ها این رقم در طول زمان منجر به صرفه جویی بزرگی در هزینه انرژی مصرفی خواهد شد.

به طور مثال در یک نمونه پروژه هتل جهت تولید آب گرم مصرفی از ۱۸ مبدل حرارتی در ۶ گروه ۳ تایی (در هر گروه ۱ عدد رزرو) استفاده شده است. پمپ های گردش آب گرم شامل ۴ عدد پمپ دور ثابت (۱ عدد رزرو) می باشند. برای کنترل دمای آب گرم مصرفی، هر گروه از مبدل های حرارتی مجهز به یک شیر کنترل سه راهه شده اند (شکل

فرآیند تبادل گرما بین دو سیال با دماهای مختلف که به وسیله ی یک جدا کننده صلب از هم جدا شده اند در بسیاری از کاربردهای مهندسی یافت می شود. دستگاهی که این فرآیند تبادل را انجام می دهد به مبدل حرارتی (Heat Exchanger) معروف است.

به عبارت دیگر مبدل حرارتی وسیله‌ای است که برای انتقال حرارت موثر بین دو یا چند سیال ساخته شده است که در آن دوسیال توسط یک دیواره از هم جدا شده‌اند، بنابراین دوسیال هیچ‌وقت در یکدیگر مخلوط نمی‌شوند.

بیشترین استفاده مبدل‌های حرارتی در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، پالایشگاه‌ها، تصفیه گازهای طبیعی، نیروگاه ها، یخچال‌ها، سیستم های گرمایش ساختمان ها و تهویه مطبوع و همچنین بازیابی گرمای تلف شده در فرآیندهای شیمیایی است.

 


    عدم اشغال فضای خانه به دلیل نصب بر روی پشت بام.
    نصب و راه اندازی آسان.
    تعمیرات و نکهداری آسان.

معایب هواساز

    نیاز به موتورخانه و تجهیزات چیلر و بویلر.
    نیاز به کانال کشی و افزایش هزینه مربوط به آن.
    در برخی از این دستگاه ها، دما و رطوبت هوا به طور دقیق تنظیم نمی شود.
    برای مناطق با رطوبت بالا مناسب نمی باشد.

نظرات (0) تاریخ : سه شنبه 1400/09/02 زمان : 7:21 بازدید : 89 نویسنده : انیم

در سطح اولیه تفاوت های اساسی فیزیکی وجود دارد که بین سیستم های تهویه مطبوع تجاری و مسکونی وجود دارد. وقتی صحبت از تهویه مطبوع مسکونی می شود ، این واحد به طور کلی دارای ماهیت مرکزی است که از طریق مجاری مختلف به سراسر ساختمان متصل می شود. به همراه کانال ها ، کندانسور و اپراتور به طور کلی در مکان های مختلف ملک قرار دارند ، تا اطمینان حاصل شود که جریان هوا مطلوب در سراسر ساختمان رخ می دهد. اکنون که به تهویه مطبوع تجاری می رسیم ، برای این نوع تهویه مطبوع به طور کلی ترکیبی از هر دو واحد خنک کننده و گرمایشی در پشت بام قرار داده شده است تا صداهای غیرضروری در محیط کار ایجاد مزاحمت نکند. با توجه به این واقعیت که واحدی که به طور کلی در پشت بام قرار می گیرد ، در نهایت فضای زیادی را که بیشتر با نیازهای مشاغل سازگار است ، صرفه جویی می کند ، جایی که ممکن است محدودیت فضا باشد. بنابراین ، فقط با توجه به اختلافات ساختاری که بین این دو وجود دارد ، تعیین مرز واحدهای تهویه مطبوع مسکونی و تجاری بسیار آسان است.

تکنولوژی‌های نو ظهور سیستم های تهویه مطبوع

بیایید به مناطق مهم و محصولات سیستم های تهویه مطبوع هوشمند که باید بدانید بپردازیم. شخصی‌سازی و اقتصاد انرژی روند فناوری سال آینده را مشخص می‌کنند. محصولات هوشمند سیستم‌های تهویه هوای مطبوع، کنترل محیطی اتاق به اتاق را تنظیم و روش‌های گرمایش و سرمایش را بهینه می‌کنند و به مشتریان امکان مدیریت مصرف انرژی خود را به راحتی و کارآمد می‌دهند.
سیستم‌های پهنه بندی (Zoning Systems)

مقابله با ترموستات یک سنت دیرینه است. امروزه با استفاده از یک سری دمپرها در کارخانجات می‌توان مناطق مختلف دما در یک خانه یا ساختمان تجاری را توسط ترموستات‌های فردی ایجاد و کنترل کرد.

 

این همچنین می‌تواند صرفه جویی در مصرف انرژی را که معمولاً مربوط به مینی اسپلیت‌های بدون داکت است را بدون هزینه نصب یک سیستم جدید فراهم کند.

 
https://lograno.com/

https://lograno.com/%d8%af%d8%a7%da%a9%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d9%be%d9%84%db%8c%d8%aa/

https://lograno.com/%da%86%db%8c%d9%84%d8%b1/

https://lograno.com/%da%a9%d9%88%d9%84%d8%b1-%da%af%d8%a7%d8%b2%db%8c/

https://lograno.com/%d9%81%d9%86-%da%a9%d9%88%db%8c%d9%84/


2. تفاوت در نیازهای برق برای سیستم تهویه مطبوع

پس از صحبت در مورد تفاوت های فیزیکی موجود بین دو نوع سیستم واحد تهویه مطبوع ، اجازه دهید ادامه دهیم و در مورد تفاوت کمی که در نیازهای برق رخ می دهد صحبت کنیم ، جایی که اختلاف در مقدار توان واحد تهویه مطبوع برای یک ساختمان رخ می دهد بکشید تا بتوانید فضا را خنک کنید. وقتی به اندازه های معمولی ساختمان نگاه می کنید ، و یک خانه متوسط چیزی در حدود 2800 فوت است ، در حالی که مساحت متوسط ​​هر مجتمع تجاری تقریباً به 18000 فوت می رسد بنابراین این تهویه مطبوع تجاری باید به شکلی ایجاد شود که بسیار قدرتمندتر باشد تا بتواند فضاهای ایجاد شده در آن را خنک کند.

سنسورها و ترموستات هوشمند

محصولات هوشمند سیستم‌ های تهویه مطبوع مانند ترموستات‌هایی که می‌توانند از راه دور توسط برنامه‌های تلفن همراه کنترل شوند، به‌طور فزاینده ای متداول هستند. فراتر از این، مزایایی است که تهویه هوای فعال شونده توسط سنسورها و دستگاه تهویه هوا مجهز به سیستم تشخیص حرکت که در تنظیمات تجاری وجود دارند، ارائه می‌دهند. این سنسورها به شما این امکان را می‌دهند که فقط بخش‌هایی از ساختمان را که در حال استفاده است، گرم و خنک کنید. به این ترتیب، استفاده سنگین متناوب از یک منطقه – یا اصلاً استفاده از آن – هنوز هم هزینه و کارکرد انرژی و تجهیزات کمتری را تولید می‌کند.

Image result for سنسورها و ترموستات هوشمند
پمپ‌های حرارتی

پمپ‌های حرارتی دوگانه هم از گاز طبیعی و هم از برق استفاده می‌کنند. هنگامی که درجه حرارت کم است، از گاز برای افزایش راندمان استفاده می‌شود. در حالی که برق این مزیت را در دماهای بالاتر فراهم می‌کند. با استفاده از لوله‌های زیرزمینی، پمپ‌های گرمایی زمین در طول زمستان گرما را از زمین جذب می‌کنند. سپس در تابستان از زمین به عنوان سینک گرما استفاده می‌شود. با وجود هزینه‌های نصب بالاتر، این سیستم‌ها می‌توانند پس‌انداز قابل توجهی در طول زمان را برای مصرف‌کنندگان تأمین کنند.

Image result for پمپ‌های حرارتی


سیستم تهویه هوا

تهویه مطبوع گرمایی از انرژی خورشیدی و گاز طبیعی استفاده می‌کند. استفاده از این روش نه تنها هزینه‌های انرژی را پایین‌تر می‌آورد، بلکه طراحی چیلر از قطعات متحرک کمتری نسبت به سیستم‌های سنتی تهویه مطبوع بهره می‌برد و به نگهداری کمتری نیاز دارد.

سیستم های تهویه مطبوع با یخ هر شب صدها پوند یخ تولید می‌کند. روز بعد، این یخ برای خنک‌کننده مبرد به جای یک کمپرسور AC سنتی استفاده می‌شود. نتیجه؟ مصرف انرژی تا ۳۰ درصد کاهش می‌یابد. VRF یا جریان مبرد متغیر از یک واحد در فضای باز و لوله‌کشی مبرد تشکیل شده‌است که امکان کنترل هر لوله را به صورت جداگانه فراهم می‌کند. به این ترتیب، هر فضا یا اتاق همیشه از گرمایش و سرمایش مناسبی برخوردار است و می‌توانند به‌طور مستقل کنترل شود. مزایای اضافی این روش شامل این است که این واحد می‌تواند به‌طور خودکار برای پاسخگویی به مطالبات جاری تنظیم شود؛ و همچنین ضمن افزایش کارایی و منجر به کاهش هزینه‌های عمر مالکیت شود.

 
چرخش آب گرم در صورت تقاضا

استفاده‌کننده‌ها می‌خواهند بدون اینکه اول آب سرد از لوله‌ها خارج شود، آب گرم بیرون بیاید. در عین حال، آنها نمی‌خواهند هزینه بازپرداخت مداوم آن آب گرم را بپردازند. سیستم‌های چرخش آب گرم در صورت تقاضا، آب سرد را به داخل بخاری آب هدایت می‌کنند و در هنگام روشن شدن یک شیر آب، مستقیماً آب گرم را به داخل خط تزریق می‌کنند. نتیجه این سیستم این است که، تا ۱۲٬۰۰۰ گالن آب است که به‌طور متوسط سالانه در یک خانه مسکونی صرفه جویی می‌شود.

 

دلیل دیگر وجود چنین اختلاف مصرف برق در این دو فضا این است که وقتی به فضاهای تجاری فکر می کنید ، تهویه مطبوع در آنجا باید به گونه ای ایجاد شود تا راحتی افرادی را که مشغول تجارت هستند فراهم سازد ، خواه کارمندان شما باشند یا مشتریانی که از آن بازدید می کنند ، البته ، اکنون ، تعدادی از افراد در فضای تجاری همیشه بیشتر از تعداد افراد در فضای مسکونی خواهند بود. در حالی که تهویه مطبوع مسکونی همیشه با در نظر گرفتن متوسط ​​تعداد ساکنان یک خانه ایجاد می شود ، وقتی در مورد یک مجتمع تجاری صحبت می کنید ، هرگز ضمانت یا تعداد معینی از افرادی که از نظر سکونت به آنجا رفت و آمد می کنند وجود ندارد ، از این رو شما همیشه باید سیستم تهویه مطبوع را ایجاد کنید و حد بالایی را در نظر داشته باشید تا حداکثر راحتی در ماه های تابستان و در واقع در تمام طول سال وجود داشته باشد. از این رو ما نمی توانیم تأکید کافی بر میزان اهمیت درخواست متخصصان حرفه ای تهویه مطبوع برای رسیدگی به نیازهای مسکونی و تجاری تجاری داشته باشیم.

نظرات (0) تاریخ : سه شنبه 1400/09/02 زمان : 7:18 بازدید : 88 نویسنده : انیم

اگر در ایام نوروز قصد مسافرت با هواپیما را دارید، باید قبل از آن به فکر تست کرونا برای پرواز باشید. انجام این تست برای پرواز، قوانین و مقررات خاص خود را دارد. اگر می‎خواهید از برنامه‎ریزی‌های خود عقب نمایید، بهتر است در این زمینه اطلاعات لازم را کسب نمایید. در غیر این صورت احتمالا اجازه پرواز نخواهید نداشت. با شیوع کووید-۱۹ سازمان‌های زیادی با مشکل مواجه شدند که صنعت حمل و نقل هوایی نیز از آن بی‎بهره نماند. دو موضوع مهم وجود دارد:  اول اینکه نمی‎توان جلوی پروازها را برای مدت زمان طولانی گرفت و دوم اینکه برای جلوگیری از انتقال بیماری، تست کرونا و ملاحظات مربوط به آن باید جزئی از روند پرواز در نظر گرفته شود.

برای این منظور، کشورها قوانین خاصی را تعیین کرده‌اند که از آن جمله آنها می‎توان به آزمایش کرونا قبل و بعد از پرواز و قرنطینه اشاره کرد.

اهمیت تست کرونا در سفرهای هوایی

شاید بپرسید سفرهای هوایی چگونه به شیوع کرونا کمک خواهد کرد؟ پاسخ چندان پیچیده نیست. کافی است به رفتار ویروس و ماهیت سفر با هواپیما توجه کنید. هر چقدر ارتباط و تماس انسان‌ها با یکدیگر بیشتر شود، به همان میزان شیوع بیماری شدت خواهد یافت. در هر پرواز، تعداد زیادی مسافر جابجا خواهد شد. آنها باید در سالن‎های انتظار، منتظر بمانند، از گیت‌های بازرسی عبور کنند و ... . در طی یک پرواز به طور قابل ملاحظه‌ایی تماس انسان‌ها با یکدیگر افزایش می‎یابد و همین موضوع برای شیوع گسترده کرونا کافی است.

فکر می‌کنید چند درصد از مسافران، به حفظ فاصله اجتماعی مقید هستند؟ آیا در همه شرایط می‎توان فاصله اجتماعی را حفظ کرد؟ آیا می‎توان تضمین کرد که با رعایت فاصله اجتماعی و ماسک زدن، از انتقال بیماری به طور قطعی جلوگیری خواهد شد؟ از سویی دیگر آیا می‎توان پروازها را به طور کامل تعطیل کرد؟

در حال حاضر برای سفر به ترکیه، هم در پرواز رفت و هم در پرواز برگشت نیاز به ارائه تست منفی کرونا است. اما ترکیه اعلام کرده به زودی برای اکثر  مسافران ورودی این گزینه حذف خواهد شد . در حال حاضر منطقی ترین و مقرون به صرفه‌ترین گزینه پیش روی مسافران ایرانی، کشور ترکیه و شهرهای پرطرفدار آن مانند استانبول، آنتالیا، کوش آداسی و  . . .  هستند.  فصل خرداد هم از لحاظ آب و هوایی بسیار مناسب سفر است و هم از لحاظ قیمتی. با شروع فصل تابستان قیمت تورهای شهرهای مختلف ترکیه افزایش قابل توجهی پیدا می کند، پس اگر قصد سفر به ترکیه را دارید بهترین فرصت همین خرداد ماه و اوایل تیرماه است.

تست کرونا در استانبول

استانبول و تورهای استانبول سالیان زیادی است که به عنوان اصلی ترین مقصد توریستی خارجی مورد توجه ایرانیان است. مسافت تقریبا نزدیک، تعداد بالای پروازهای مستقیم چارتری و سیستمی، تنوع هتل ها، امکان خرید البسه با بهترین نرخ ها مخصوصا در ایام آفرها، نزدیکی فرهنگی دو کشور و …  باعث می شود که تورهای استانبول به عنوان اصلی ترین گزینه پیش روی ایرانیان باشند. از تور استانبول میتوان به عنوان یکی از ارزانترین تورهای پیش روی مسافران سفرهای خارجی نیز یاد کرد. معمولا تورهای استانبول در قالب تورهای ۴ ،۵ و یا ۶ شب و روزه بیشترین طرفدار را دارند و اکثر مسافران نیز ترجیح می دهند هتل خود را در مناطق تکسیم یا شیشلی انتخاب نمایند. همچنین اگر تاکنون به استانبول سفر نداشته‌اید باید بدانید که استانبول دیدنی های بسیار زیادی دارد و فقط در خرید خلاصه نمیشود.

تست کرونا قبل و بعد از سفر هوایی تا حدود زیادی می‎تواند ریسک انتقال بیماری را کاهش دهد. به همین دلیل کشورها برای پروازها قوانین و مقررات خاصی در نظر گرفته‌اند. هرگز ادعا نمی‎شود که قوانین شیوع بیماری را متوقف خواهد کرد اما در کاهش آن تاثیر بسزایی خواهد داشت.
چرا تست کرونا قبل از پرواز لازم است؟

در روز و ماه‌های ابتدایی شیوع کرونا، بسیاری از کشورها پروازهای خود را لغو کردند. اما با طولانی شدن بیماری، این راه‌حل خسارت‌های زیادی را به شرکت‌های هواپیمایی وارد کرد. بنابراین کشورها به این فکر افتادند که از ورود افراد ناقل جلوگیری کنند.

از آنجا که هر کشور قوانین خاص خود را دارد، لازم است قبل از هر چیزی از طریق منابع معتبر اطلاعات کافی در این مورد را کسب نمایید. در غیر این صورت ممکن است با مشکلات جدی مواجه شوید. افراد زیادی به دلیل عدم اطلاع از این قوانین پرواز خود را از دست داده‌اند یا از ورود به کشور مورد نظر منع شده‌اند.

قبل از سفر، تست کرونا در استانبول برای پرواز را فراموش نکنید

انواع تست کرونا

برای تشخیص و بررسی کرونا، از آزمایش آنتی بادی و PCR استفاده می‎کنند.

برای تست آنتی بادی لازم است تا نمونه خون گرفته می‎شود. در طی آن پزشک به بررسی آنتی بادی‌های بدن خواهد پرداخت که از جمله آنها می‎توان به  IgM و IgG اشاره کرد. با ورود ویروس به بدن و بروز عفونت، بدن شروع به تولید آنتی‎بادی IgM خواهد کرد. بنابراین اگر سطح آن در بدن زیاد باشد، به این معنا است که شما در شروع بیماری قرار گرفته‌اید و به مراقبت نیاز دارید. اگر سطح IgG بالا باشد، یعنی بدن توانسته بر بیماری غلبه کند و وضعیت شما رو به بهبودی است.

در تست PCR از بزاق و ترشحات حلق و بینی نمونه گرفته می‎شود. برای این منظور از ابزاری به نام سواپ استفاده خواهد شد. تکنسین سواپ ۱۵ سانتیمتری را به انتهای بینی و حلق وارد خواهد کرد. به این ترتیب نمونه‌ایی از ترشحات در محلول بافر قرار گرفته و جهت بررسی به آزمایشگاه فرستاده خواهد شد. از این تست به عنوان آزمایش اصلی کرونا یاد می‎شود. در واقع اگر می‌خواهید بدانید به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اید یا خیر؟ باید به سراغ این تست بروید. این آزمایش از اعتبار کافی برخوردار است. بنابراین اگر پاسخ آن مثبت باشد، یعنی شما به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اید و باید قرنطینه شوید. از تست آنتی بادی به عنوان آزمایش مکمل و بررسی مرحله بیماری استفاده خواهد شد.  

قبل از سفر، تست کرونا برای پرواز را فراموش نکنید

کدام تست کرونا برای سفرهای هوایی لازم است؟

برای اینکه اجازه پرواز داشته باشید، لازم است در کنار مدارک هویتی خود، نتیجه تست PCR را نیز ارائه دهید. در غیر این صورت اجازه پرواز به شما داده نخواهد شد. از آنجا که آماده شدن نتیجه تست به زمان نیاز دارد، باید برای انجام آزمایش برنامه‎ریزی داشته باشید. همچنین باید بدانید برای این منظور بازه زمانی خاصی در نظر گرفته شده است. به طور مثال، انجام تست باید مربوط به سه روز قبل از پرواز باشد. در صورتیکه فاصله زمانی بین تست کرونا و پرواز بیشتر از حد استاندارد باشد، از ورود شما به هواپیما جلوگیری خواهد شد.  

اگر به تست فوری کرونا نیاز دارید، مجموعه می‎تواند در این زمینه به شما کمک کند.

برای انجام تست کرونا پرواز به چه مراکزی باید مراجعه کنیم؟

از آنجا که ممکن است برخی افراد با نتایج جعلی اقدام به پرواز نمایند؛ ارائه نتیجه تست کرونا از هر آزمایشگاهی پذیرفته نخواهد شد. به همین دلیل باید به سراغ آزمایشگاه‌هایی بروید که نتایج آن در کشورهای مقصد و مبدا مورد تایید قرار گرفته است.
هزینه تست کرونا برای سفرهای هوایی

هزینه تست کرونا در منزل و برای سفرهای هوایی در مجموعه ، کاملا شفاف است. برای این منظور انتخاب‌های متعددی خواهید داشت. برای مثال می‌توانید از تست پی سی آر ۱۲ ساعته بهره ببرید. در طی آن تکنسین به محل مورد نظر شما اعزام خواهد شد. برای اینکه نتیجه آزمایش دقت بالایی داشته باشد، نمونه‌گیری به طور همزمان از طریق بینی و حلق انجام می‌شود.

نظرات (0) تاریخ : دوشنبه 1400/06/15 زمان : 18:21 بازدید : 88 نویسنده : انیم

تهویه مطبوع به طور دقیق عبارت است از  فن آوری رساندن شرایط طرح داخل به شرایط استاندارد یا آسایش مطلوب. شرایط می تواند شامل کیفیت هوا، دما، رطوبت و فشار باشد. طراحی سیستم تهویه مطبوع را مهندس مکانیک با استفاده از اصول ترمودینامیک، مکانیک سیالات و اصول انتقال حرارت انجام می دهد. در برخی از مواقع لغت تبرید نیز به دنبال تهویه مطبوع می آید.

استاندارد مرجع تهویه مطبوع در کشور آمریکا استاندارد اشری ASHRAE است و به عنوان مرجع طراحی در کنار مباحث چهاردهم و شانزدهم  نظام مهندسی مورد استفاده قرار می گیرد. نرم افزار محبوب محاسبه ی بارهای حرارتی و برودتی در بین مهندسین ایران، نرم افزار آنالیز ساعتی کریر Carrier HAP است.
انواع سیستم های تهویه مطبوع

با رویکرد های مختلفی می توان سیستم های تهویه مطبوع را طبقه بندی نمود. از نظر کاربر این سیستم ها می توانند مرکزی، مجزا یا ترکیبی باشند.

    از سیستم های تهویه مطبوع مرکزی می توان به چیلر و فن کویل اشاره کرد.
    در سیستم مجزا می توان از کولر آبی یا اسپلیت دیواری به همراه پکیج دیواری مستقل و رادیاتور استفاده کرد.
    سیستم ترکیبی نیز شامل موتورخانه ی گرمایشی مرکزی به همراه رادیاتورها / کویل های آب گرم برای گرمایش، و سیستم اسپلیت دیواری یا داکت اسپلیت یا کولر آبی جهت سرمایش است.

از دیدگاه انرژی مصرفی می توان سیستم های تهویه مطبوع را در زمینه ی سرمایش به دو دسته ی زیر تقسیم بندی کرد:

    تمام برقی مانند چیلر های تراکمی، اسپلیت کانالی، وی آر اف VRF
    ترکیبی گاز و برق همانند چیلرهای جذبی و جی اچ پی GHP یا پمپ حرارتی گازی

از دیدگاه طرز خنک سازی کندانسور می توان سیستم های تهویه مطبوع را به دو سیستم تقسیم کرد:

    آب خنک همانند چیلرهای جذبی یا تراکمی آب خنک که نیاز به برج خنک کننده دارند
    سیستم هواخنک مانند چیلر تراکمی هوا خنک، اسپلیت، اسپلیت کانالی، وی آر اف VRF و جی اچ پی GHP یا پمپ حرارتی گازی

از نظر سیال انتقال حرارت می توان دو دسته ی زیر را در نظر گرفت:

    سیستم های آبی که در آن سیال انتقال حرارت آب است و توسط چیلر یا بویلر و دیگ تولید می شود و با استفاده از پمپ ها به واحد های توزیع هدایت می شود
    سیستم های با مایع مبرد که در قسمت اواپراتور هوا را  سرد می کنند و با استفاده از سیال هوا دما، رطوبت، کیفیت و فشار طرح داخل را تنظیم می کنند. مثال بارز این نمونه سیستم های وی آر اف، اسپلیت کانالی و اسپلیت دیواری هستند. توجه داشته باشید که در اغلب مواقع از سیستم های ترکیبی استفاده می شود.

از نظر نوع انتقال سیال انتقال حرارت می توان

    با استفاده از لوله های گالوانیزه یا چند لایه آب را و یا با استفاده از لوله های مسی مبرد را انتقال داد.
    به وسیله ی کانال های هوا و با استفاده از ایرواشر، هوارسان یا کولر آبی هوا را انتقال داد.

 

تجهیزات تهویه مطبوع

مولد سرما است و می تواند دارای کمپرسوری یا ژنراتور باشد.
چیلر جذبی

چیلر جذبی با استفاده از جاذب لیتیوم بروماید و مبرد آب اقدام به سرد کردن آب می کند که در قسمت ژنراتور می توان با کمک مشعل و به صورت شعله مستقیم یا به کمک لوله های بخار یا آب به رطوبت گیری لیتیوم بروماید اقدام کرد. این چیلر ها آب خنک بوده و با استفاده از برج خنک کننده کندانسوری آنها خنک می شود.

چیلر جذبی
چیلر تراکمی

چیلر کمپرسوری می تواند با کمپرسور اسکرو یا اسکرال سیکل تبرید را تکمیل کند. چیلر تراکمی سانتریفیوژ نیز در این دسته بندی قرار می گیرند و شامل انواع سانتریفیوژ با پروانه ی تک مرحله ای، سانتریفیوژ با پروانه ی دو مرحله ای و توربوکر هستند.  کندانسور این این چیلر ها می تواند آب خنک یا هوا خنک باشد.
بویلر یا دیگ فولادی

مولد گرما است و با استفاده از گاز طبیعی و مشعل آب گرم مورد نیاز را تولید می کند. پکیج های گرمایشی از انواع مستقل و کوچک سازی شده ی بویلر هستند و دیگ های چدنی برای ساختمانهای اداری مسکونی با متراژ متوسط کارایی دارند.

بویلر
فن کویل

فن کویل واحد توزیع برودت و حرارت است که با استفاده از لوله های آب متصل به کویل و فن های چند سرعته کار می کند.
هوارسان

هواساز یک جعبه ی بزرگ دارای قسمت های مختلفی است که وظیفه ی انجام عملیات متنوع از جمله حفظ کیفیت هوا با فیلتراسیون، سرمایش، گرمایش، رطوبت زنی و رطوبت گیری، بازیافت انرژی و تغییرات فشار را بر عهده دارد. هوارسان می تواند به چیلر، بویلر یا کندانسینگ یونیت متصل گردد.
اسپلیت دیواری

کولر گازی از دو بخش یونیت خارجی شامل کمپرسور، کندانسور به همراه فن و لوله مویین یا شیر انبساط و یونیت داخلی شامل اواپراتور و فن اواپراتور و بدنه تشکیل شده است که با استفاده از لوله های مسی رفت و برگشت اتصال بین دو یونیت برقرار می شود. می توان از اسپلیت دیواری که به سیستم دی ایکس DX نیز معروف است و با استفاده از انرژی برق به تولید برودت و حرارت پرداخت.

اسپلیت دیواری
اسپلیت کانالی

همان اسپلیت دیواری است با این تفاوت که یونیت داخلی به شکل فن کویل سقفی توکار تعبیه شده است و هوا پس از سرد شدن از طریق کانال و دریچه به فضاهای مختلف می رسد. می توان در جلوی اسپلیت کانالی کویل گرمایی نصب و آنرا به سیستم گرمایش گازسوز مرکزی/ مستقل متصل کرد تا بتوان در زمستان با انرژی گاز طبیعی گرمایش واحد را تامین کرد.
وی آر اف (VRF)

VRF ترکیبی از یونیت های داخلی دیواری، کاستی یا کانالی به همراه یونیت های خارجی مرکزی است که برای پروژه متراژ متوسط کاربرد دارد. بدین سان که هر یونیت داخلی به یک یونیت خارجی متصل نمی شود و چند یونیت داخلی به یک یونیت خارجی متصل می گردند.

در مورد تهویه مطبوع

تهویه مطبوع یکی از مهمترین اختراعات بشر مدرن است. انجام عملیات مختلف به روی هوا جهت تامین آسایش یا ایجاد شرایط طرح و مورد نظر از عوامل کلیدی زندگی مدرن به شمار می آید. بدون استفاده از سیستم تهویه مطبوع، بسیاری از ساختمانهای امروزی بی استفاده می گردید.  تهیه مطبوع مطبوع کمک شایانی به زندگی در مناطق غیر قابل سکونت نموده است و به طور محسوس در پراکندگی جعرافیایی جمعیت کشورها تاثیر داشته است.

جالب است بدانیم که تهویه مطبوع در بیمارستانها باعث نجات جان بسیاری از بیماران گردیده است و میزان مصرف آنتی بیوتیک بعد از عمل و در دوره ی بهبودی را به طرز چشمگیری کاهش داده است. تهویه مطبوع و اتاقهای تمیز  در صنعت داروسازی با تاثیر مستقیم در تولید انواع دارو در راستای بهبود سلامت بشر گام نهاده است.

 

به جرات می توان گفت که بدون استفاده از تهویه مطبوع دیتا سنتر ها و متعاقب آن اینترنت قابلیت عملکردی نداشت. در ادامه تاریخچه ای مختصر در خصوص اتفاقات تاریخی و اختراع تهیه مطبوع می نویسم:

مهمترین دانشمندی که شروع به نظریه پردازی در این خصوص نمود آقای سعدی کارنو بود که سیکل کارنو را در سال ۱۸۹۰ تئوریزه کرد اگرچه دانشمندان زیادی قبل از ایشان کمک شایانی به پیشرفت علم نمودند ولی نقش کارنوی فرانسوی غیر قابل انکار است.

نظرات (0) تاریخ : یکشنبه 1400/05/31 زمان : 11:18 بازدید : 87 نویسنده : انیم

دستگاه هواساز یکی از پرمصرف ترین دستگاه های صنعت HVAC بشمار می رود که می تواند نیازهای متعددی را در این زمینه برآورده سازد؛ لذا، گستره وسیعی از کاربردها را پوشش می دهد و به همین علت است که تنوع بسیاری در طراحی آن وجود دارد.

اما بطور کلی می توان گفت، استفاده از دستگاه هواساز برای فضاهایی رایج است که مساحت زیاد و یکپارچه ای داشته و یا به حجم قابل توجهی هوای تازه نیاز دارند. با توجه به اینکه هواسازها غالباً بعنوان یک دستگاه مرکزی بکار گرفته می شوند، نمی توانند برای فضاهای تفکیک شده ای مثل واحدهای مسکونی و اداری یا مغازه های یک مرکز تجاری که نیاز به کنترل مستقلی دارند، انتخاب مناسبی باشند.

    فقط دستگاه هواساز است که می تواند علاوه بر تهویه و تأمین هوایی با دمای مناسب، هوای تمیز و با رطوبت مورد نیاز را برای هر فضایی ایجاد کند.

از جمله کاربردهای هواساز ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

    بیمارستان ها و مراکز درمانی
    اتاق های تمیز
    تالارهای پذیرایی و رستوران ها
    دانشگاه ها و مراکز آموزشی
    کارخانه و کارگاه های صنعتی
    فضای مشاع پاساژها (راهروها)
    فضای مشاع هتل ها و مراکز تفریحی
    سالن ها و باشگاه های ورزشی
    فروشگاه ها و مراکز خرید زنجیره ای
    سالن های سمینار و اجتماعات
    نمایشگاه ها

 

نحوه انتخاب دستگاه هواساز

 

انتخاب هواساز بر مبنای ظرفیت هوادهی آن انجام می شود. اما می بایست توجه داشت که محاسبه ظرفیت هوادهی لازم، بستگی به کاربرد هواساز دارد. اینکه هواساز برای تأمین نیاز سرمایشی و گرمایشیِ پروژه بکار می رود یا هدف از بکارگیری هواساز صرفاً تغذیه هوای تازه می باشد. بنابراین محاسبه ظرفیت هوادهی هواساز را در دو حالت می توان بررسی کرد:


1- محاسبه ظرفیت هوادهی هواساز جهت تأمین نیاز سرمایشی و گرمایشیِ پروژه:

ابتدا کافی است بار برودتی و گرمایی پروژه براورد شود. سپس با توجه به روابط زیر می توان حجم هوادهی مورد نیاز را محاسبه نمود:
فرمول محاسبه بار برودتی دستگاه هواساز

اختلاف آنتالپی را می توان به کمک نمودارهای سایکرومتریک به دست آورد.


فرمول محاسبه بار گرمایشی دستگاه هواساز

بنابراین، با توجه به این دو رابطه، دو عدد برای ظرفیت هوادهی هواساز حاصل می شود که قاعدتاً عددِ بزرگتر، مبنای انتخاب هواساز قرار خواهد گرفت.

در شرایطی که ارتفاع محل پروژه نسبت به سطح دریا زیاد باشد، بایستی عددی را به عنوان ضریب تصحیح در طرف دوم روابط فوق ضرب نمود. به این علت که هرچه از سطح دریا فاصله بگیریم، چگالی هوا کاهش می یابد. چنانکه تقریباً به ازای هر 2500ft ارتفاع 3% چگالی هوا کم شده و بایستی ضریب تصحیحی معادل 0.97 را در نظر بگیریم
2- محاسبه ظرفیت هوادهی هواساز، صرفاً جهت تأمین نیاز پروژه به هوای تازه:

استانداردهایی وجود دارند (از جمله مقررات ملی ساختمان – مبحث چهاردهم) که مشخص می کند هر فضا با توجه به نوع کاربریِ خود به چه میزان هوای تازه نیاز دارد. معیاری که بر مبنای تعداد نفرات، متراژ پروژه و یا تعداد دفعات تعویض هوا مطرح می گردد. بعنوان مثال در یک کلاس درس به ازای هر نفر 15cfm و در راهروی دانشگاه به ازای هر فوت مربع مساحت کف 0.06cfm هوای تازه لازم خواهد بود. به این ترتیب کل حجم هوای تازۀ مورد نیاز که ظرفیت هوادهی هواساز خواهد بود، محاسبه می شود.

    در بسیاری از موارد، دستگاه هواساز برای هر دو منظور، یعنی هم سرمایش و گرمایشِ پروژه و هم تأمین هوای تازۀ مورد نیاز بکار می رود. در این صورت جهت محاسبه ظرفیت هوادهی هواساز، کافی است مطابق دو روش فوق عمل کرده و حجم هوادهیِ لازم را به دست آوریم. سپس با مقایسه نتایج، عددِ بیشتر را به عنوان ظرفیت هواساز در نظر می گیریم

محاسبه ظرفیت کویل های سرمایشی و گرمایشیِ هواساز نیز به کمک همان دو رابطه اول محاسبه می شود، با این تفاوت که “دلتا اچ”  اختلاف آنتالپی کل بین هوای ورودی و خروجیِ کویل سرمایشی و “دلتا تی” اختلاف دمای بین هوای ورودی و خروجیِ کویل گرمایشی می باشد.                 
محاسبه ظرفیت کویل های سرمایشی و گرمایشی دستگاه هواسازمحاسبه ظرفیت کویل های سرمایشی و گرمایشی دستگاه هواساز

    در این محاسبات نیز می بایست ضریب تصحیحِ ناشی از ارتفاعِ محل پروژه لحاظ گردد.

اجزای دستگاه هواساز یا هوارسان

دستگاه هواساز یا هوارسان بسته به کاربری و الزامات فضای پروژه، از بخش­ های متنوع و متفاوتی تشکیل شده است. مؤلفه­ های اصلی و ثابت آن عبارتند از:

    فیلتر هواساز (Filter)
    کویل­ های سرمایش/ گرمایش (Cooling \ Heating Coil) در هواساز
    فن دمنده هواساز (Supply Fan)

انواع فیلتر هواساز

فیلتراسیون هوا به لحاظ حفظ سلامتی افراد و نیز تأمین شرایط لازم برای فعالیت­ های حساس و دقیقی مثل کالیبراسیون ابزاری خاص و پروسه­ های آزمایشگاهی ویژه، از اهمیت بالایی برخوردار است. لذا آگاهی از انواع فیلترها و انتخاب درست آن­ها، از مهم ترین مراحل طراحی و ساخت هواساز یا هوارسان به حساب می­ آید.

­فیلترها با توجه به مواد تشکیل­ دهنده، تکنولوژی ساخت و توانایی حذف آلاینده­ های مختلفی که در جریان هوا وجود دارند، در انواع و اقسام متفاوتی تولید و عرضه می­ شوند. هریک از انواع فیلترها تحت استانداردهای مشخصی، آزمایش شده و طبقه­ بندی می­ گردند.

دو مورد از معروف ترین استاندارد ها عبارت اند از:

    استاندارد آمریکایی ASHRAE

(مخفف عبارت American Society of Heating, Refrigeration and Air-Conditioning Engineers)

    EUROVENT دیگر استانداردی است که به وسیـله آن در سرتاسر قاره اروپا، کلیه فیلتـرهای هـوا، با کد گذاری EU کلاس ­بندی شده و به بـازار عرضه می ­گردند.

چرا فیلترها در دستگاه هواساز طبقه بندی شده اند؟

دلیل طبقه ­بندی فیلترها در این استاندارد و کلاس­ های بخصوص، تعیین مقدار عددی مشخصه ­های یک فیلتر هوا در میزان جمع­ آوری ذرات معلق، افت فشار ایجاد شده و امثال آن می ­باشد.

لازم به ذکر است که تفـاوت در نوع نام­ گذاری و کلاس­ بندی های مختلف فیلترهای هوا، تفاوتی در شکل ظاهری و همچنین عملکرد دو فیلتر مشابه از دو کشـور یا دو قاره متفاوت نخواهد داشت. به طور مثال ممکن است فیلتر کیسه­ ای در آمریکا با نامی خاص و همان فیلتر با همان ویـژگی و همان راندمـان در اروپـا با نامی دیگر، کد گذاری و طبقه­ بندی شده باشد. با توجه به میزان آلودگی هوای محل پروژه و حساسیت و الزامات موجود در استفاده از هوای تمیز، نوع و تعداد بسترهای فیلتر هواساز تعریف می ­شوند.

در دستگاه های هواساز (هوارسان) فیلترهای مختلف با کاربرد های متفاوتی وجود دارند :

    پیش فیلتر فلزی
    پیش فیلتر الیاف شیشه ای (فایبرگلاس)
    پیش فیلتر پلیتد (پانل)
    فیلتر کیسه ای
    فیلتر هپا
    فیلتر اولپا

پیش فیلترها در دستگاه هواسازپیش فیلترها در دستگاه هواساز
فیلترها در دستگاه هواسازفیلترها در دستگاه هواساز

    منظور از میزان حساسیت فیلتراسیون، حداقل اندازه ذراتی است که فیلتر می تواند از عبور آن جلوگیری کند.

    پیشنهاد مطالعه: بررسی فنی و عملکرد دستگاه زنت

2. کویل­ های سرمایش/ گرمایش (Cooling \ Heating Coil) در هواساز

دستگاه های هواساز جهت تأمین نیاز سرمایش و گرمایش فضای پروژه، دمای هوای عبوری را تغییر می ­دهند. این فرایند به کمک مبدل­ هایی به نام کویل که در مسیر جریان هوا قرار می­ گیرند، صورت می ­پذیرد. لازم به ذکر است که از کویل­ های سرمایش به عنوان رطوبت­ گیر (از طریق کاهش دمای هوا تا کمتر از دمای نقطه شبنم آن) نیز می ­توان استفاده نمود.

بسته به شرایط پروژه، کویل ­های هواساز یا هوارسان به دو صورت طراحی و ساخته می شوند:

    کویل هواساز مستقیم (Direct)
    کویل هواساز غیر مستقیم (Indirect)

کویل سرمایش/ گرمایش مستقیم:

کویل­ هایی هستند که مستقیماً از جریان سرد مبرد (DX Coil) برای سرمایش و از گازهای حاصل از احتراق سوخت (Fired Heater Coil) برای گرمایش بهره می­ گیرند. پمپ­ های حرارتی (Heat Pumps) نیز به این شکل می­ توانند جهت سرمایش و گرمایش مستقیم در هواسازها به کار روند. نوع دیگر کویل­ های گرمایش، هیترهای برقی (Electrical Heater) هستند که با عبور جریان برق از المنت­ های تعبیه ­شده در آن، انرژی الکتریکی را به انرژی گرمایی تبدیل می­ کنند.
انواع کویل های سرمایش و گرمایش در دستگاه هواسازانواع کویل های سرمایش / گرمایش مستقیم و کاربرد آن در هواسازها
کویل سرمایش/ گرمایش غیر مستقیم:

کویل­ هایی هستند که از جریان آب سرد تولیدی چیلر با دمای 7 درجه سانتی گراد برای سرمایش و از جریان آب گرم تولیدی دیگ با دمای 82 درجه سانتی گراد برای گرمایش استفاده می­ کنند. از بخار آب گرم نیز می­ توان در کویل­ های گرمایش غیرمستقیم بهره گرفت.
کویل سرمایش | گرمایش غیر مستقیمکویل آبی و کاربرد آن در دستگاه هواساز

    پیشنهاد مطالعه : بررسی فنی و کاربرد روفتاپ پکیج

3. فن دمنده (Supply Fan) در دستگاه هواساز

بر مبنای حجم هوادهی مورد نیاز (Flow Rate) و مجموع افت فشار استاتیکی ناشی از خود هواساز و پرمقاوم ­ترین مسیر کانال (Total Static Pressure) فن دمنده مناسب برای سیستم انتخاب می ­شود. در واقع فن دمنده با ایجاد اختلاف فشار مناسب (مانند پمپ) هوای تأمین­ شده در هواساز را به گردش درآورده و به کانال­ های توزیع هوا انتقال می­ دهد.

    با توجه به اینکه فن، اصلی­ ترین مصرف­ کننده برق در دستگاه هواساز بوده و تأثیر مستقیمی روی کارایی آن دارد، علاوه بر هوادهی با دبی و فشار کافی، بایستی اتلاف انرژی کمی نیز داشته باشد. لذا، معمولاً انتخاب فن به کمک نرم­ افزارهای تخصصی و ارائه ­شده توسط برند تولید کننده انجام می­ گیرد.

انواع فن­ هایی که در دستگاه هواساز به کار گرفته می ­شوند:

    فن سانتریفیوژ: فن­ هایی که با چرخش پره­ های آن، هوا به موازات محور پروانه (Impeller) وارد فن شده و با حرکت شعاعی (بواسطه نیروی گریز از مرکز) در جهت عمود بر محور تخلیه می ­شود. فن­ های سانتریفیوژ بر اساس معیارهای مختلفی تقسیم ­بندی می ­شوند:

دسته بندی فن سانتریفیوژ در دستگاه هواسازدسته بندی فن سانتریفیوژ در دستگاه هواساز

شکل پره­ های پروانه برای هوادهی با فشار زیاد (غالباً بالاتر از 2in.wg) از نوع بکوارد بوده و معمولاً به علت حجم بالای هوادهی مورد نیاز در هواساز، نوع دوطرف مکش فن­ های سانتریفیوژ استفاده بیشتری دارد. بعلاوه، بسته به شرایط کاری هواساز، یکی از انواع اتصال تسمه ­ای و مستقیم برای راه­ اندازی پروانه در نظر گرفته می ­شود.
اتصال فن سانتریفیوژ در دستگاه هواسازانواع فن سانتریفیوژ و کاربرد آن در دستگاه هواساز

    فن پلاگ: فن­ هایی که به مانند نوع سانتریفیوژ با کمک نیروی گریز از مرکز، باعث گردش هوا در مسیر انتقال می شوند. با این تفاوت که هوا از یکطرف وارد شده و پس از حرکت شعاعی، به اطراف پرتاپ می­ گردد. اساساً نیاز به راندمان بیشتر و پیشرفت تکنولوژی، منجر به معرفی فن­ های پلاگ به عنوان جایگزینی برای فن­ های سانتریفیوژ شده است. پروانه این فن ­ها که با اتصال مستقیم به الکتروموتور کار می کنند، عمدتاً دارای پره­ هایی به شکل بکوارد می ­باشند.

فن پلاگ در دستگاه هواساز فن پلاگ و کاربرد آن در دستگاه هواساز
سایر اجزای دستگاه هواساز

اجزای دیگری که بنا به شرایط، امکان اضافه شدن آن­ها به دستگاه هواساز وجود دارد، عبارتند از:

    جعبه اختلاط (Mixing Box): فضایی جهت اختلاط هوای تازه و هوای برگشت (به منظور استفاده از انرژی هوای برگشتی)
    رطوبت ­زن (Humidifier): سیستمی جهت افزایش رطوبت جریان هوا شامل انواع تبخیری (Evaporative) بخارساز (Vaporizer) مه ­پاش (Spray Mist) و اولتراسونیک (Ultrasonic)
    رطوبت­ گیر (Dehumidifier): سیستمی جهت کاهش رطوبت جریان هوا شامل انواع چگالش حرارتی (Thermal Condensation) خشک­ کن (Desiccant) و پاشش آب سرد (Spray cold water)
    فن برگشت (Return Fan): فنی جهت به گردش درآوردن هوای برگشت (در پروژه­ هایی با مسیر برگشت طولانی)
    بازیاب حرارت (Heat Recovery): سیستمی جهت بکارگیری انرژی هوای خروجی (Exhaust) از فضای پروژه، بدون اختلاط با هوای تازه شامل انواع مبدل حرارتی صفحه­ ای (Plate Heat Exchanger) ، چرخ حرارتی (Thermal Wheel)، سیکل ترکیبی (Combined Cycle) و لوله گرمایی (Heat Pipe)

انواع دستگاه هواساز

انواع هواسازها را می توان بر اساس معیارهای مختلفی دسته بندی نمود که مهمترین آنها عبارتند از:
دسته بندی انواع دستگاه هواسازدسته بندی انواع هواساز
1- انواع دستگاه هواساز بر اساس کاربرد

دستگاه های هواساز بر اساس کاربرد و نوع پروژه به سه دسته معمولی یا نرمال، هواسازهای هایژنیک یا بیمارستانی و سیستم هواساز سقفی تقسیم بندی می شوند که در ادمه کارشناسان تهویه نگار هر کدام و کاربردهای ان را توضیح داده اند.
هواسازهای معمولی (Normal)

هواسازهایی که استراکچری معمولی و بدنه ای از جنس گالوانیزه دارند و عمدتاً از اجزای اصلی، شامل یک یا نهایتاً دو بسترِ فیلتراسیون، کویل سرمایش / گرمایش و فن دمنده تشکیل شده اند و غالباً در آنها برای تأمین هوای رفت (هوای خروجی از هواساز)، علاوه بر هوای تازه (هوای محیط بیرون) از هوای برگشت (هوای داخل ساختمان) نیز بمنظور کاهش مصرف انرژی استفاده می شود. در واقع، این نوع هواسازها برای هر فضایی که نیاز به هوای خیلی تمیزی ندارند، بکار گرفته می شوند. تالارهای پذیرایی، دانشگاه ها، سالن های ورزشی و مراکز خرید زنجیره ای، از نمونه کاربری هایی هستند که در آنها می توان از هواسازهای معمولی استفاده نمود.
دستگاه هواساز معمولیهواساز معمولی

    امکان بکارگیریِ سیستم های بازیافت حرارت، رطوبت زنی و یا رطوبت گیری در این نوع هواسازها نیز وجود دارد.

دستگاه هواساز هایژنیک (Hygienic):

هواسازهایی با الزامات ویژه در طراحی و ساخت که می توانند هوای کاملاً استریل و تمیزی (عاری از گرد و غبار، ذرات معلق و مواد آلاینده) را برای فضاهایی مانند بیمارستان ها، آزمایشگاه های ابزار دقیق و اتاق های تمیز (Clean rooms) تأمین کنند. از جمله این الزمات، استفاده از پروفیل های ترمال بریک در تولید فریم دستگاه، ساخت جداره داخلی بدنه از ورق استیل و با گوشه های منحنی، استفاده از فن های بدون پولی و تسمه و استفاده از فیلترهای بیشتر و حساس تر می باشد.

    پیشنهاد مطالعه:

    بررسی فنی جامع و شناخت انواع هواساز هایژنیک (هواساز بیمارستانی و اتاق تمیز)

دستگاه هواساز هایژنیک یا بیمارستانیهواساز هایژنیک

    در هواسازهای هایژنیک، می بایست تنها از هوای تازه برای هوادهی دستگاه استفاده نمود؛ بنابراین در این نوع هواسازها، جهت بهره بردن از انرژی هوای خروجی از ساختمان، فقط می توان از سیستم بازیافت حرارت استفاده نمود.

دستگاه هواساز سقفی توکار (Concealed ceiling):

در واقع نوعی دستگاه هواساز معمولی با ظرفیت هوادهی نسبتاً پایین است که در سقف کاذب و داخل ساختمان قرار می گیرد. قاعدتاً با توجه به محدودیت فضای موجود در سقف کاذب، می بایست حتی المقدور ابعاد هواساز، کوچک در نظر گرفته شود؛ بنابراین معمولاً امکان بکارگیری آیتم های مختلف در چنین هواسازهایی وجود ندارد و دستگاه از یک لایه پیش فیلتر فلزی، کویل مشترک سرمایش و گرمایش و فن دمنده تشکیل شده است. به بیان ساده تر هواسازهای سقفی توکار همان ساختار فن کویل های کانالی را دارند، با این تفاوت که قادرند هوای بیشتر و با فشار بالاتری را تأمین کنند. از چنین هواسازهایی می توان در رستوران ها، فروشگاه ها و فضاهای مشابه دیگری که در آنها فضای سقف کاذب مناسب بوده و حجم هوادهی مورد نیاز چندان زیاد نیست (کمتر از 10000cfm)، استفاده نمود.
دستگاه هواساز سقفی تو کارهواساز سقفی تو کار

    از جمله دلایل استفاده از هواسازهای سقفی توکار، نبود فضای نصب دستگاه در پشت بام، عدم امکان کانال کشی در خارج از ساختمان و قیمت مناسب تر آنها در مقایسه با هواسازهای معمولی می باشد. البته بایستی این نکته را در نظر داشت که صدای کارکرد این نوع هواسازها در داخل ساختمان بیشتر احساس می شود. هواسازهای سقفی توکار را هواسازهای آپارتمانی نیز می نامند.

2- انواع دستگاه هواساز بر اساس نوع کنترل جریان هوا

دستگاه های هواساز بر مینای نوع کنترل جریان هوا به دو دسته حجم ثابت و حجم متغیر دسته بندی می شوند که هر کدام را در ادامه توضیح داده ایم
هواسازهای با حجم هوادهی ثابت (Constant Air Volume):

در این نوع هواسازها (CAV)، همواره نرخ جریان هوای خروجی از دستگاه، ثابت می باشد و تغییر دمای فضای داخل ساختمان، با تغییر دمای هوای خروجی از هواساز میسر می گردد. چنانکه با کم و زیاد کردن دِبی آب عبوری از کویل سرمایش / گرمایش (بوسیله شیر سه راهه برقی) دمای هوای خروجی از کویل تغییر می کند.

چنانچه در فصل سرما، نیاز به ایجاد دماهای متفاوتی در زون های مختلف ساختمان باشد، می توان با استفاده از کویل های بازگرمایش در مسیر کانال اصلی هر زون و عبور آب گرم از درون لوله های آن، به دمای مورد نظر در آن زون دست یافت. امکان استفاده از هیتر الکتریکی نیز بجای کویل آبگرم وجود دارد.
دیاگرام شماتیک دستگاه هواساز حجم ثابتدیاگرام شماتیک هواسازهای CAV

    شیر سه راهه برقی از یک بدنه و یک موتور برقی تشکیل شده است. کنترلر هواساز با توجه به مقایسه دمای هوای اتاق با دمای مورد نظر (Set point)، به موتور شیر سه راهه فرمان داده و مسیر آب عبوری از کویل سرمایش یا گرمایش را (معمولاً به صورت تدریجی) کم و زیاد می کند.

استفاده از شیر سه راهه برقی در دستگاه هواساز با حجم ثابتاستفاده از شیر سه راهه برقی در هواسازهای CAV
هواسازهای با حجم هوادهی متغیر (Variable Air Volume):

در چنین هواسازهایی (VAV)، این دمای هوای خروجی از هواساز است که ثابت می ماند و با تغییر حجم هوادهی دستگاه، دمای داخل ساختمان تنظیم می شود. به این ترتیب که با تغییر سرعت چرخش فن (بوسیله اینورتر) دِبی هوای ارسالی توسط فن، کم و زیاد می شود.

  در صورت نیاز به ایجاد دماهای متفاوت در زون های مختلف ساختمان، می توان با استفاده از باکس های VAV در مسیر کانال اصلی هر زون، حجم هوادهی آن زون را متناسب با دمای مورد نظر تغییر داد. باکس های VAV مجهز به دمپرهایی هستند که به صورت اتوماتیک و با توجه به دمای تنظیم شده در زون مربوطه، حجم هوای عبوری را تغییر می دهند.
دیاگرام شماتیک دستگاه هواساز حجم متغیردیاگرام شماتیک هواسازهای VAV

    اینورتر می تواند با تغییر فرکانس کاری الکتروموتور، دور آن و در نتیجه سرعت چرخش فن را تغییر دهد. به این ترتیب کنترلر هواساز با توجه به مقایسه دمای هوای اتاق با دمای مورد نظر (Set point)، به اینورتر فرمان داده و با کم و زیاد شدن دور فن، حجم هوای فرستاده شده به اتاق تغییر می کند.

اینورتر فن در دستگاه هواساز حجم متغیر فن اینورتر در هواسازهای VAV


3- انواع دستگاه هواساز بر اساس زون بندی

یکی دیگر از روش های دسته بندی دستگاه های هواساز در بازار تهویه مطبوع نوع زون بندی است که هواسازها را به دودسته تک منطقه ای و چند منطقه ای تقسین می کند و ما در ادامه هر کدام را به طور جداگانه بررسی کرده ایم.

    دستگاه هواساز تک منطقه ای (Single zone): هواسازی که فقط یک خروجی هوا دارد، به این معنا که قادر است تنها یک جریان هوای مشخص را که دِبی، دما، رطوبت و تمیزی تعریف شده ای دارد، تولید کند. بنابراین استفاده از چنین هواسازی به تنهایی برای زون های مختلف که شرایط کنترلی متفاوتی دارند، امکان پذیر نیست.
    دستگاه هواساز چند منطقه ای (Multi zone): هواسازی که بیش از یک خروجی هوا دارد، چنانکه می تواند بیش از یک جریان هوا، با مشخصه های متفاوت، مثلاً با دماهای مختلفی را تولید کند، در نتیجه می توان از این نوع هواساز برای زون های مختلف که نیازمند دماهای متفاوت یا در کل شاخصه های کنترلی متفاوتی هستند، استفاده نمود.

    همانطور که در دیاگرام های شماتیک هواسازهای CAV و VAV مشاهده می شود، این امکان وجود دارد که بتوان با بکارگیری تمهیداتی از هواسازهای تک منطقه ای نیز برای زون های مختلف، با شرایط کاری متفاوت استفاده نمود. چنانکه می توان دمای هوای عبوری از هر انشعاب را به کمک کویل­ های بازگرمایش و یا باکس های VAV متناسب با نیاز هر زون تغییر داد.

4- انواع دستگاه هواساز براساس محل قرارگیری فن دمنده

    Draw-Through: هواسازی که در آن فن دمنده بعد از کویل سرمایش قرار می گیرد.
    Blow-Through: هواسازی که در آن فن دمنده قبل از کویل سرمایش قرار می گیرد.

5- انواع دستگاه هواساز بر اساس جهت خروج جریان هوا

    روبرو زن (Front flow): هواسازی که در آن هوا به سمت جلو فوت می شود.
    بالا زن (Up flow): هواسازی که در آن هوا به سمت بالا فوت می شود.
    پایین زن (Down flow): هواسازی که در آن هوا به سمت پایین فوت می شود.

    در صورت بکارگیری فنِ نوعِ سانتریفیوژ در هواساز، طبیعتاً جهت خروج جریان هوا، در چگونگی نصب فن در داخل یونیت مؤثر خواهد بود.

6- انواع دستگاه هواساز بر اساس شکل یونیت


هواساز افقی (Horizontal):

هواسازی که یونیت آن بصورت افقی است و معمولاً در پشت بام یا اتاق هواساز نصب می گردد.
دستگاه هواساز افقیهواساز افقی
هواساز عمودی (Vertical):

هواسازی که یونیت آن بصورت عمودی است و معمولاً در داخل فضای مورد نظر نصب می گردد.
دستگاه هواساز عمودیهواساز عمودی
سیستم کنترلی دستگاه هواساز

از آنجا که تنوع زیادی در طراحی و تولید دستگاه هواساز وجود دارد، می توان طرح های متفاوتی را نیز برای سیستم کنترلی یک دستگاهِ هواساز تعریف نمود. سیستمی که در واقع موظف است کیفیت عملکرد هواساز را کنترل کرده و شرایط طراحیِ داخلِ اتاق را محقق سازد. اما، میزان کنترلی که می توان برای یک دستگاه هواساز تعیین کرد، بستگی به الزامات و کاربری پروژه خواهد داشت. کما اینکه هواسازهایی وجود دارند که بدون هیچ گونه سیستم کنترلی، تولید شده و تنها قابلیت روشن و خاموش شدن فن برای آن ها لحاظ شده است.

مهم ترین آیتم های کنترلی در هواسازها عبارتند از:

    سنسور دما و شیر سه راهه: در هواسازهای حجمِ هوا ثابت (CAV) به کمک سنسور دمایی که دمای هوای رفت یا برگشت را اندازه گیری می کند و شیر سه راهۀ برقی که مقدار دبی آب عبوری از کویل ها را تغییر می دهد، می توان دمای هوای ورودی به اتاق را با توجه به دمای طراحی، کنترل نمود.

سنسور دما و شیر برقی سه راهه در دستگاه هواسازسنسور دما و شیر سه راهه برقی در دستگاه هواساز

اینورتر: در هواسازهای حجمِ هوا متغیر (VAV) همانطور که پیش از این نیز گفته شد، به کمک اینورتر، دورِ الکتروموتور و در نتیجه سرعت چرخش فن تغییر کرده و به این ترتیب می توان با کم و زیاد کردن حجم هوای رفت که دمای ثابتی دارد، به دمای طراحیِ مورد نظر برای اتاق دست یافت.
اینورتر فن در دستگاه هواساز حجم متغیراینورتر فن هواساز

دمپر موتور: یک عملگر برقی است که برای باز و بسته کردن اتوماتیک دمپرها بکار می رود تا این چنین نسبت اختلاط هوای تازه و هوای برگشت، به صورت کنترل شده تغییر کند. در هواسازهای Full fresh نیز از دمپر موتور برای بسته شدن اتوماتیک دمپر هوای تازه به هنگام وقوع آتش سوزی استفاده می شود.
دمپر موتور در دستگاه هواسازدمپر موتور در دستگاه هواساز

    ترموستات آنتی فریز: جهت جلوگیری از یخ زدگیِ آب کویل گرمایشی در فصل زمستان استفاده می شود.

ترموستات آنتی فریز در هواسازهاترموستات آنتی فریز در هواساز

    سوییچ اختلاف فشار (DPS): به منظور اعلام کثیفی فیلترها در هواساز پیش بینی می شود.

سوییچ اختلاف فشار در دستگاه هواسازسوییچ اختلاف فشار در هواساز

    ترانسمیتر اختلاف فشار (DPT): فیلترهای هواساز پس از مدتی دچار کثیفی و گرفتگی می شوند. این موضوع باعث کاهش حجم هوادهی هواساز خواهد شد. لذا بوسیله ترانسمیتر اختلاف فشار، افت فشار هوای عبوری از فیلترها به طور مستمر اندازه گیری شده و متناسب با آن، سرعت چرخش فن توسط اینورتر افزایش می یابد تا این گونه کاهش حجم هوادهیِ هواساز جبران گردد.

ترانسمیتر اختلاف فشار در هواسازهاترانسمیتر اختلاف فشار در هواساز

سنسور CO2: در هواسازهایی که هوای برگشت دارند، میزان دی اکسید کربن هوای برگشت (هوای اتاق) را می توان توسط این سنسور اندازه گیری کرده تا بدین وسیله نسبت اختلاط هوای تازه و هوای برگشت برای دستیابی به سطح اکسیژن کافی در اتاق، به کمک دمپر موتورها تنظیم شود.

سنسور دی اکسید کربن در دستگاه هواسازسنسور دی اکسید کربن در هواساز

سنسور رطوبت: استفاده از این سنسور در دو حالت لحاظ می شود. یا مشابه سنسور CO2 در مسیر هوای برگشت نصب شده تا دمپرها بر اساس رطوبت مورد نظرِ اتاق، باز و بسته شوند یا در هواسازهایی که مجهز به رطوبت زن یا رطوبت گیر می باشند، جهت تنظیم رطوبت هوای رفت بکار می روند.

نظرات (0) تاریخ : دوشنبه 1400/05/18 زمان : 11:20 بازدید : 178 نویسنده : انیم

محدودیت‌های کرونایی تقریبا ۴۸ ساعت دیگر لغو می‌شود - اگر استمرار نداشته باشد- به عبارتی از بامداد شنبه دوباره همه چیز به حالت گذشته بازمی‌گردد، کسبه دوباره کرکره‌های مغازه‌هایشان را بالا می‌دهند و سرعت زندگی بیشتر می‌شود. در این میان احتمالا طرح ممنوعیت تردد شبانه خودرو‌ها نیز برداشته می‌شود، اما حالا که تنها دو روز تا پایان حذف محدودیت‌ها مانده است، مسئولان پلیس راهور خراسان‌رضوی جریمه نشدن خودرو‌های اینترنتی از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد را یک شایعه بی‌اساس می‌دانند و از جریمه شدن خودرو‌های اینترنتی در مشهد خبر می‌دهند.


رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور خراسان‌رضوی در این باره به خبرنگار ما گفت: تا زمانی که ستاد ملی کرونا، محدودیت‌های تردد شبانه در شهر‌های وضعیت قرمز را اعلام نکند، تنها خودرو‌های امدادی، پلیس و تاکسی‌های پلاک زرد و تعدادی از تاکسی‌تلفنی‌های معتبر می‌توانند تردد شبانه داشته باشند.
سرهنگ علیرضا رحیمی، در پاسخ به اینکه وضعیت تردد شبانه تاکسی‌های اینترنتی چه می‌شود، بیان کرد: این خودرو‌ها نیز مجوزی برای تردد شبانه ندارند و در صورت تردد جریمه می‌شوند. وی با اشاره به اینکه موضوع تردد خودرو‌ها در مشهد تنها یک شایعه است، تصریح کرد: تاکنون هیچ فهرستی از فرمانداری مشهد یا ستاد ملی کرونا به پلیس راهور خراسان‌رضوی نرسیده است و تا مادامی که این فهرست به ما نرسد، تردد شبانه این خودرو‌ها نیز مانند دیگر خودرو‌ها ممنوع است.

شرکت‌های تاکسی‌اینترنتی باید اقدام کنند

به گفته رحیمی تنها در صورتی ممنوعیت تردد خودرو‌های اینترنتی برداشته می‌شود که فهرست تأیید شده از فرمانداری مشهد یا مورد تأیید ستاد ملی کرونا به پلیس راهور استان برسد. وی مسئول مستقیم پیگیری این فهرست را، مسئولان شرکت‌های تاکسی اینترنتی دانست و گفت:، چون شرکت‌های مادر در تهران است، آن‌ها باید از همانجا اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور خراسان‌رضوی در این باره که اگر این فهرست بعد از پایان محدودیت‌ها به دستشان برسد، جریمه‌ها بخشیده می‌شود یا نه، اعلام کرد: اگر چنین فهرست به ما برسد در شورای عالی ترافیک استان موضوع را مطرح و درباره آن تصمیم‌گیری می‌کنیم.
به جرات می توان گفت که اینترنت بزرگ ترین و شگرف ترین تحولات را در زندگی انسان ها ایجاد کرد و شاید هیچ کس فکرش را هم نمی کرد که بتوان از طریق آن، کسب و کارهای بیشماری را ایجاد نمود. این روزها نام تاکسی اینترنتی را زیاد می شنوید که هر روز نیز در حال گسترش هستند و هرکدام با ارائه خدمات مختلف، فعالیت خود را آغاز نموده اند.

یکی از موفق ترین شرکت های دنیا در زمینه حمل و نقل و تاکسی های اینترنتی، Uber بوده که یک شرکت آمریکایی است. این کمپانی سبب شد تا سایر کشورهای جهان نیز فعالیتی مشابه این شرکت را آغاز کنند. اکنون در کشورمان نیز شاهد خدمات رسانی شرکت های مختلفی در این زمینه هستیم. جهت آشنایی شما عزیزان با این سرویس حمل و نقل، مطالبی را جمع آوری کرده ایم و در قالب این مقاله آن را شرح می دهیم.

رفت و آمد ۷ هزارخودرو با وجود ممنوعیت‌ها

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به آماری در زمینه طرح ممنوعیت تردد شبانه خودرو‌ها در استان گفت: ۸۵ درصد شهروندان این طرح را رعایت می‌کنند.
به گفته رحیمی میانگین تردد‌های شبانه در استان ۲۷ تا ۳۰ هزار مورد است که ۶ تا ۷ هزار تردد آن غیرمجاز است و متخلفان جریمه می‌شوند.

نظرات (0) تاریخ : چهارشنبه 1399/09/26 زمان : 17:06 بازدید : 79 نویسنده : انیم

آزمایش آنتی بادی کرونا یکی از روشهای تشخیص عفونت کرونا ویروسی SARS-CoV-2 یا کووید-19 (COVID-19) می‌باشد که بصورت سرولوژی و بر اساس روش الایزا انجام می‌گیرد. این روش از نظر سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک ابزار کمکی به منظور بررسی سابقه آلودگی  فرد با ویروس کووید-19،  مورد تایید می‌باشد.

در حال حاضر این تست به دلیل قیمت ارزان، دسترسی راحت، مدت زمان کوتاه انجامآزمایش، نمونه‌گیری راحت، و عدم نیاز به تجهیزات آزمایشگاهی بسیار تخصصی به‌عنوان یک روش‌ رایج برای بررسی سابقه آلودگی افراد به ویروس SARS-CoV-2 به‌کار برده می‌شود.

در روش سرولوژیکی الایزا، در نمونه خون افراد وجود فاکتورهای ایمنی زای ضد ویروس کووید-19 به نام آنتی بادی ارزیابی می‌شوند آنتی بادی های اختصاصی یا ایمونوگلوبولین ام (IgM) و جی (IgG)  آنتی‌بادی‌ها که ایمونوگلوبولین یا پادتن نیز نامیده می شوند، فاکتورهای ایمنی‌زای اختصاصی و از جنس پروتئین می باشند. وجود آنتی‌بادی در خون نشان دهنده پاسخ سیستم ایمنی فرد نسبت به عوامل عفونی مختلف می‌باشد. در افراد سالم پس از ورود ویروس-کووید-19، IgM به عنوان اولین آنتی‌بادی ضد ویروس تولید می‌شود.

با گذشت زمان آنتی بادی اختصاصی‌تری به نام IgG تولید می شود. مقدار این آنتی‌بادی ها به تدریج افزایش می‌یابد و برای مدتی در خون باقی می‌ماند. بر این اساس در روش سرولوژیکی الایزا، از طریق ارزیابی وجود آنتی‌بادی‌های اختصاصی ضد ویروس کووید- 19 (تیتراسیون آنتی‌بادی‌های اختصاصی) سابقه مواجه افراد با ویروس قابل بررسی است.

سرویس تخصصی تست کرونا اسنپ دکتر با هدف دسترسی راحت‌تر افراد راه‌اندازی شده ‌است. شما می‌توانید در همان اپلیکیشن اسنپ به سرویس «پزشک و مشاور» بروید و درخواست تست کرونا در منزل را ثبت کنید و یا از طریق اپلیکیشن و سایت اسنپ دکتر نسبت به رزرو آزمایش کرونا اقدام کنید. پاسخ تست در کمتر از ۴۸ ساعت از طریق اسنپ دکتر در اختیار شما قرار می‌گیرد.

تفسیر نتایج حاصل از این تست باید توسط پزشک و با توجه به سوابق بالینی و اجتماعی فرد انجام گیرد. با استفاده از این تست افراد بدون علامت اما آلوده به ویروس کووید-19 که به عنوان ناقلین سالم در نظر گرفته می‌شوند،  نیز قابل شناسایی می‌باشند.

انجام آزمایش سرولوژی الایزا در افرادی که سیستم ایمنی آنها دچار اختلال می باشد (افراد مبتلا به بیماری های خودایمنی یا سرطان) و یا مصرف‌کنندگان داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی مانند کورتون، پیشنهاد نمی شود. بر اساس دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی بهترین زمان انجام تست آنتی بادی کرونا به روش  الایزا SARS-CoV-2 IgG,IgM از اواخر هفته دوم تا اواسط هفته سوم پس از مواجهه فرد با عوامل پر خطر یا بروز علائم بالینی بیماری کووید-19 می‌باشد.

در افراد سالم از دومین روز ورود ویروس SARS-CoV-2 به بدن، سیستم ایمنی فرد‌ برای مقابله با ویروس  فعالیت خود را از طریق تولید آنتی‌بادی‌های اختصاصی (IgM) آغاز می‌کند.

از طرف دیگر در صورت ابتلا به ویروس کرونا واطلاع نداشتن از آن، ممکن است بیماری را به دیگران منتقل کنیم، بنابراین آگاهی از ابتلا به بیماری اهمیت قابل توجهی دارد. در این موارد انجام آزمایش کرونا می‌تواند به پیشگیری از گسترده‌تر شدن بیماری در اجتماع و همین‌طور پیگیری و درمان بهتر بیماری کمک کند.

 

آزمایش کرونا برای شرکت‌ها و سازمان‌ها

علاوه بر اقداماتی که برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در محل کار انجام می‌شود برخی از شرکت‌ها و کارخانه‌ها و سازمان‌ها از کارکنان خود آزمایش کرونا هم می‌گیرند.

به همین منظور برای سهولت، اسنپ دکتر این امکان را فراهم کرده است که سازمان‌ها به تعداد لازم درخواست خود را در اسنپ دکتر بفرستند و پس از هماهنگی، تست‌های مربوطه در محل سازمان انجام شود.

در صورتی که تعداد درخواستی شما برای تست کرونا بیش از ۱۰ عدد است و یا برای سازمان خود درخواست آزمایش کرونا دارید برای گرفتن تخفیف و هماهنگی با شماره ۰۲۱۴۹۱۸۷۶۵۴ تماس بگیرید.

تست کرونا در منزل

آزمایش کرونا اسنپ دکتر زیرنظر مراکز خدمات پزشکی و آزمایشگاه‌های معتبر با رعایت موارد ایمنی و بهداشتی در منزل و محل کار شما انجام می‌شود. همچنین انجام این آزمایش برای مسافرین بین‌المللی که نیاز به ارائه گواهی سلامت دارند، امکان‌پذیر است.

با گذشت زمان و اوایل هفته دوم، علاوه بر آنکه مقدار تولید و تجمع آنتی بادی IgM ضد کووید-19 در خون افزایش می یابد، آنتی‌بادی تخصصی تری به نام IgG  نیز قابل شناسایی می‌باشند.

میزان تولید IgG از هفته دوم آغاز می‌شود و در اواسط هفته سوم به حداکثر مقدار خود می‌رسد و پس از آن با کمی تنزل، در سطوح  قابل تشخیص به روش الایزا  برای مدتی در خون باقی می‌ماند (زمان دقیق آن هنوز به درستی مشخص نشده است).

انجام تست  SARS-CoV-2 IgG,IgM نه تنها برای بررسی سابقه آلودگی افراد به ویروس کووید-19 قابل انجام است، بلکه به عنوان یک تست غربالگری برای شناسایی اهداکنندگان پلاسما به منظور درمان بیماران مبتلا به بیماری کووید-19 و روش های پلاسما درمانی نیز مفید می باشد.

نظرات (0) تاریخ : چهارشنبه 1399/09/26 زمان : 17:05 بازدید : 64 نویسنده : انیم

هوش مالی(Financial IQ) تعریف مشخص و واحدی ندارد اما به‌طورکلی شیوه‌های کسب درآمد در زمان کم را می‌توان هوش مالی است. درواقع دانش، اطلاعات و توانایی‌های هر فرد در ثروت آفرینی، حل مسائل اقتصادی و مدیریت بحران‌های مالی را هوش مالی، یا در اصطلاح عامیانه “شَم اقتصادی” او می‌گویند.

رابرت کیوساکی، از برجسته‌ترین ثروتمندان خودساخته که کتاب‌های او در حوزه هوش مالی، پرطرفدار هستند، هوش مالی را رفتار فرد با پول دانسته که بر پایه سه مفهوم سرمایه، بدهی و جریان مالی استوار است. نوع کسب‌‌وکار، میزان درآمد و سرمایه ثابت، مقدار پولی که ماهانه از حساب خارج می‌شود و از همه مهم‌تر مسیر و جریانی که این دو در آن‌ حرکت می‌کنند نشان‌دهنده هوش مالیِ فرد است‌.
هوش مالی
انواع هوش مالی :

هوش مالی، دارای ۵ جنبه و عامل برای موفقیت است که هیچ‌کدام بر دیگری برتری ندارد و با تقویت همه آن‌ها هوش مالیِ فرد بالا می‌رود.

۱. هوش مالی، در کسب درآمد بیشتر

۲. هوش مالی، در حفظ و نگهداری از پول

۳. هوش مالی، در برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی پول

۴. هوش مالی، در استفاده از پول

۵. هوش مالی، در  پیشرفت در دانش مالی
۷ ویژگی شاخص افراد با هوش مالی بالا :

با توجه به عملکرد فرد در هرکدام از انواع هوش مالی که در بالا ذکر شد، فردی را دارای هوش مالیِ بالا می‌گویند که دارای خصوصیات زیر باشد:

۱. دارای ایده عملیاتی مشخص

۲. سرمایه‌گذاری و پس‌اندازِ حداقل ۱۰ درصد از درآمد

۳. مدیریت مخارج

۴. دارای برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت

۵. کاهش بدهی‌ها تا حد امکان

۶. مشاوره با متخصصین و کارشناسان

۷. همواره در حال یادگیری مهارت‌ها و راهکارهای نوین در کسب درآمد بیشتر
تقویت هوش مالی :

نکته مهمی که وجود دارد این است که هوش مالی با ضریب هوش مالی متفاوت است. ضریب هوش مالی، توانایی بالقوه‌ای بوده که با تقویت آن تبدیل به بالفعل که همان هوش مالی است، می‌شود. بنابراین تنها ضریب بالا نشان باهوشی نیست. مثلاً در دو فرد با درآمد ماهانه یکسان، کسی در هوش مالیِ بالاتر است که پس از کم کردن بدهی‌ها و مخارج، پول بیشتری برایش باقی بماند‌.

بنابراین با آموزش و به‌کارگیری روش‌های تقویت هوش مالی، می‌توان به موفقیت بیشتری در مسائل اقتصادی دست پیدا کرد.
هوش مالی
 ۵ راهکار ساده برای تقویت و افزایش هوش مالی :
۱. تغییر طرز تفکر  :

تا زمانی که افکار و تفکرات قبلی خود در مورد پول و راه‌های رسیدن به آن عوض نشود، هیچ‌چیز دیگری نیز تغییر نخواهد کرد. بنابراین در اولین قدم به دنبال کسب درامد بیشتر باشید نه خرید بیشتر. هوش مالی، یعنی هنر تفکر عاقلانه مالی پس با نگرشی جدید به مسائل مالی نگاه کنید.
 ۲. برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری :

اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدتی تعیین کرده و برای رسیدن به هر کدام برنامه‌ریزی منسجم و معینی داشته باشید. بهتر است هدف‌ها را از کوچک به بزرگ تقسیم‌بندی کرده و جزئیات هر کدام را لحاظ کنید. موفقیت در اهداف کوتاه‌مدت و کوچک، مشوقی خوب برای پیمودن راه دراز اهداف بلندمدت خواهد بود.

مشکلات مالی رایج در دنیای امروز، عدم تناسب درآمدها و هزینه‌های زندگی، نداشتن خانه شخصی، بدهکاری، هزینه‌های ماشین، هزینه‌های بهداشتی و درمانی و … است که با استفاده از هوش مالی می‌توان آنها را برطرف کرد.

اگر هوش مالی را در خود تقویت نکنیم روز به روز مشکلات وخیم‌تر می‌شوند و شرایط روز به روز سخت‌تر.

واقعیت این است که پول تاثیر به سزائی بر سبک زندگی و کیفیت زندگی دارد. پول آسایش می‌آورد، آزادی زمانی و آزادی انتخاب می آورد.

ولی بدست آوردن پول به تنهائی اگر با استفاده از هوش مالی نباشد منجر به ثروتمندشدن نمی‌شود.

مطلب مرتبط را بخوانید: چگونه به آزادی مالی برسیم؟

این نکته را باید در نظر داشت که اگر بتوانید مشکلات مالی را حل کنید هوش مالی شما رشد می‌کند و وقتی هوش مالی رشد کند ثروتمندتر می‌شوید و اگر مشکلات مالی را حل نکنید روز به روز فقیرتر می‌شوید.
هوش مالی در مقایسه با ضریب هوش مالی

اغلب ما می‌دانیم فردی با ضریب هوشی ۱۳۰ باید باهوش‌تر از فردی با ضریب هوشی ۹۵ باشد.

همین نسبت را می‌توان در ضریب هوش مالی در نظر گرفت. شما می‌توانید در حوزه‌ی هوش آکادمیک یک نابغه باشید، اما هوش مالی‌تان در حد یک ابله باشد.

اغلب پرسیده می‌شود: فرق بین هوش مالی و ضریب هوش مالی چیست؟ پاسخ این است:

    هوش مالی بخشی از هوش ذهنی ماست که در حل مشکلات مالی از آن استفاده می‌کنیم.

ضریب هوش مالی، مقیاس سنجش این هوش یا نحوه‌ی تعیین کیفیت هوش مالی ماست. به عنوان مثال، اگر درآمد من ۱۰۰ هزار دلار است و ۲۰ درصد آن را مالیات می‌دهم، نسبت به کسی که ۱۰۰ هزار دلار درآمد دارد و ۵۰ درصد آن را مالیات می‌دهد، هوش مالی بیشتری دارم.

در این مثال، کسی که درآمد خالصش پس از کسر مالیات ۸۰ هزار دلار است، نسبت به کسی که درآمد خالص او پس از کسر مالیات ۵۰ هزار دلار است ضریب هوش مالی بیشتری دارد.

هر دوی آن‌ها دارای هوش مالی هستند؛ اما کسی که پول بیشتری را برای خودش نگه می‌دارد، ضریب هوش مالی بیشتری دارد.
اهمیت هوش مالی از دیدگاه رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی، در کتاب جدیدش با عنوانِ «شانس دوم: پول شما، زندگی شما، دنیای ما» یکبار دیگر به اهمیت هوش مالی اشاره می‌کند و می‌نویسد:

    زمانی که می‌خواهید ثروتمند شوید، نیاز دارید بدانید چه رفتاری با پول نشان دهید.
    پول مانند سگ دست آموزتان است، اگر بتوانید رفتار صحیحی با او نشان دهید، هر زمانی که برایش تکه چوبی پرت کنید خیلی سریع می‌رود و آنرا برای‌تان می آورد… پول هم دقیقا همینطور کار می‌کند.

منبع:https://arshiyan.com/blog/

 ۳. وقت طلاست :

برای تک‌تک لحظات زندگیان ارزش قائل بوده و از آن‌ها استفاده بهینه کنید. هوش مالی بالا نیاز به ممارست و تمرین و صرف زمان زیادی است تا به نتیجه دلخواه برسد و تنبلی و سستی شما را از اهدافتان دور می‌کند.
 ۴. کنترل هزینه‌ها و مخارج :

از همین امروز شروع کرده و هزینه‌های اضافی را تا حد امکان پایین بیاورید. لیست خرید تهیه کنید و طبق آن وسایل ضروری را تهیه کنید. بدهی‌های کوچک را پرداخته کرده و تا جایی که ممکن است از وام و قرض جدیدی استفاده نکنید. پس‌انداز را فراموش کنید هرچند مقدار آن بسیار کم باشد.
 ۵. افزایش مطالعه و یادگیری :

استفاده از تجربیات و آموزش‌های افراد موفق نقش چشمگیری در تقویت هوش مالی دارد. متأسفانه سیستم آموزشی مدارس و حتی دانشگاهی ایران بیشتر حقوق‌بگیری و کارمندی را آموزش می‌دهند تا کارآفرینی و کسب درآمد. اما پس از گسترش فضاهای مجازی، دوره‌های تقویت هوش مالی رشد خوبی پیدا کرده است که شیوه‌ها و روش‌های تقویت هوش مالی را به شکل اصولی و عملی یاد می‌دهد. همچنین مطالعه کتاب مدیران موفق و میلیاردهای دنیا و آشنایی با راه‌های کسب درآمد آن‌ها، نیز کمک خوبی در تقویت هوش مالی به شما می‌کند.

نظرات (0) تاریخ : جمعه 1399/09/07 زمان : 11:18 بازدید : 55 نویسنده : انیم

 

روانپزشک ( Psychiatrist ) ، پزشکی است که متخصص تشخیص و درمان بیماری های روانی یا روان درمانی می باشد. کار روانپزشک، تشخیص، ارزیابی، درمان و پیشگیری از اختلالات رفتاری، عاطفی و ذهنی است.

همه روانپزشکان برای سنجش و درمان بیماری های روانی آموزش می بینند. روانپزشکان و متخصصان بهداشت روانی تنها کسانی هستند که مرجعیت تجویز دارو برای درمان بیماری های روانی را دارند. برخی از روانپزشکان متخصص در کمک به گروه سنی ویژه ای می باشند، مانند روانپزشک کودکان، که درمان گروه سنی کودکان یا نوجوانان را بر عهده دارند.

 تفاوت روانشناس ، مشاور و روانپزشک

برخی از مردم گاهى روانپزشک را با روانکاو و روان شناس و یا مشاور اشتباه می گیرند. از نظر تحصیلی و فرایند آموزشی، روانپزشک پیش از روانپزشک شدن باید از دانشکده پزشکى فارغ‌التحصیل شده و مدرک دکتری عمومی اخذ نموده و سپس آموزش بیماری های روانی را دیده و متخصص روانپزشکی شود اما روانشناس و مشاور در رشته روانشناسی، ابتدا نسبت به دریافت مدرک کارشناسی و سپس در مراحل بعدی کارشناسی ارشد و یا دکتری اقدام می کنند.

اما از نظر کار و وظیفه ای که هر یک از این متخصص ها انجام می دهند نظر دکتر غلامرضا میرسپاسی، نایب‌رئیس انجمن روانپزشکان ایران و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران را مرور می کنیم :
 

” وقتی یک فرد با مشکلی برخورد می‌کند (مثلا یک مشکل تربیتی با فرزندش) ابتدا از یک دوست یا بزرگ‌تر نظرخواهی می‌کند و آن دوست بر اساس تجربه‌های محدودش نقطه نظراتی را مطرح می‌کند که می‌تواند مفید باشد یا نباشد. پس از آن، اگر فرد از آگاهی و بینش بهتری برخوردار باشد، به جای رفتن سراغ اعمال مضحک (مثل کف‌بینی و طالع‌بینی) سراغ اهل‌ فن می‌رود و مثلا سعی می‌کند با خواندن کتاب یا مقاله، مشکلاتش را حل کند. به طور مثال، در زمینه تربیت کودکان کتابی مطالعه می‌کند؛ و البته معمولا آن کتاب، کامل نیست و به طور اختصاصی برای ما تدوین نشده. در گام بعدی، فرد با یک مشاور تماس می‌گیرد؛ البته مشاوره تلفنی می‌تواند راهکار مفیدی باشد ولی چون تماس چهره به چهره وجود ندارد، احساس خوبی نیز تجربه نمی‌شود و معمولا کلی‌گویی‌هایی صورت می‌گیرد. از این‌رو فرد، قدم بعدی را برای رفتن نزد یک مشاور برخواهد داشت. مشاور هم سعی می‌کند راهکارهایی ارایه دهد و در صورتی که مشکل همچنان باقی بود فرد باید از یک روان‌شناس بهره بگیرید تا با بررسی مسایل و مشکلات و توانایی‌های منحصر به فرد او کاری ‌کند که بتواند راه‌ ساده‌‌ای را در زندگی‌ انتخاب کند.

 حال پس از بررسی‌های همه ‌جانبه روان‌شناسی و ارایه راهکار‌های مناسب فرد متوجه شود که جایی از مغزش دچار مشکل شده‌ است. حالا باید نزد روان‌پزشک رفته تا با دریافت داروهای خاصی تنظیم هورمونی وضعیت عادی خود را به دست آورد و یا از یک متخصص مغز و اعصاب بخواهد او را معاینه کرده و در صورت لزوم، عمل جراحی انجام دهد تا فرد بتواند دوباره به روان‌شناس خود مراجعه کند. “

منبع:

آمار و ارقام و برخی مشکلات موجود

  آمارها حاکی از آن است که ۱۰ تا ۱۴ میلیون نفر از مردم ایران حداقل یک بار در عمر خود مسائل روانی را به نوعی تجربه کرده‌اند. علی معین، رئیس کرسی یونسکو می‌گوید: براساس آمار سازمان WHO از هر ۴ نفر در خانواده حداقل یک نفر دچار اختلالات روانپزشکی هستند و اعضای خانواده‌ها نیز معمولاً درگیر مشکلات بیماران می‌شوند.

اما علاوه بر مشکلات فرهنگی که در این زمینه در کشور وجود دارد و بیمار را از مراجعه به روانپزشک باز می دارد یکی دیگر از مشکلاتی که حوزه درمان‌های روانپزشکی با آن مواجه است، طولانی شدن مدت درمان‌هاست که در خیلی موارد باعث می‌شود بیماران درمان را رها کنند.

کارشناسان اذعان دارند اغلب داروهای روانپزشکی تحت پوشش بیمه هستند ولی درمان‌های غیردارویی تحت پوشش بیمه نیستند و گاهی تصور می‌شود که جلسات غیردارویی که درمان بیمارهای روانی در آن اتفاق می‌افتد تنها گفت‌وگوی بین پزشک و بیمار است. در حالی که در این جلسات درمان صورت می‌گیرد.

متاسفانه این جلسات غیردارویی که برای درمان بیماران صورت می‌گیرد هزینه‌های بالایی دارد که تحت پوشش بیمه‌ها نیستند.
 

  • ارزیابی وضعیت ذهنی و فیزیکی بیماران برای تعیین ماهیت و حد اختلالات رفتاری، عاطفی و ذهنی

  • ارزیابی تاریخچه و سوابق پزشکی و روانپزشکی بیماران به منظور تشخیص بهتر بیماری و امکان تجویز بهترین درمان

  • انجام تست های مختلف برای تشخیص بیماری و یافتن بهترین راه درمان

  • تجویز دارو و برگزاری جلسات درمانی لازم تا بهبودی بیمار

  • همکاری با سایر متخصصان از جمله پزشکان، روانشناسان و… برای درمان همه جانبه بیمار تا رسیدن به بهبودی کامل او

  • اما روان‌پزشک، پزشک متخصصی است که دوره عمومی پزشکی را طی کرده و پس از آن در رشته اعصاب و روان تخصص گرفته است.
    متخصص مغز و اعصاب یا نورولوژیست هم پزشک متخصصی است که پس از طی کردن دوره پزشکی عمومی، تخصصش را در رشته مغز و اعصاب (نورولوژی) گرفته تا بتواند بیماری‌هایی مانند تشنج، ام‌اس، میگرن و سردرد‌های مختلف، فلج، سکته مغزی و کمردرد‌های مزمن و بیماری‌هایی از این قبیل را تشخیص دهد و درمان کند. روان‌پزشک نیز می‌تواند در درمان اضطراب‌ها، افسردگی‌ها و سایر مشکلات اعصاب و روان به مراجعانش کمک کند و به آنها دارو بدهد اما روان‌شناس نمی‌تواند دارو تجویز کند و معمولا روان‌درمانی می‌کند. ضمنا این نکته را هم باید یادآور شوم که جراح مغز و اعصاب هم می‌تواند جراحی‌هایی مانند برداشتن انواع تومور‌ها یا دیسک کمر را انجام دهد بنابراین هیچ شباهتی بین رشته‌های روان‌شناسی، روان‌پزشکی و تخصص مغز و اعصاب وجود ندارد.
نظرات (0) تاریخ : چهارشنبه 1398/06/06 زمان : 16:48 بازدید : 71 نویسنده : انیم

پاسخ کارشناسی و دقیق به سوالات بالا شاید خیلی مورد علاقه تولیدکنندگان محصولات کارواش بدون آب و اجرا کنندگان کارواش نانو  نباشد اما واقعیت این است که هیچ شست وشویی بدون ماده اصلی کارواش یعنی " آب " نمیتواند نتیجه ای به  مطلوبی کارواش با آب و مواد شوینده داشته باشد .

آب نه تنها خود دارای قدرت تمیزکنندگی بسیار بالایی است بلکه میتواند به عنوان یک عامل حمل مواد شوینده روی سطح بدنه اتومبیل حرکت نماید بدون اینکه موجب ایجاد خط و خش روی بدنه اتومبیل شود .

کارواش بدون آب مهم‌ترین اقدام برای مبارزه با بحران کمبود آب محسوب می‌شود.

به گزار ش روابط عمومی شهرداری ارومیه، احتمالا در مورد شستشوی خودرو بدون آب، یا اسپری شستشوی ماشین و یا کارواش خشک شنیده‌اید، اما شاید ندانید دقیقاٌ چیست! کارواش بدون آب نوعی کارواش سازگار با محیط زیست و کارآمد است که به آب کم یا اصلا به آب نیازی ندارد و نتایج مشابهی با شستشوی آب به دست می‌دهد.

  نحوه کار بسیار ساده است: بدین صورت که ابتدا اسپری حاوی مواد پلیمری خاص با درجه اعلا روی سطح خودرو افشانه می‌شود. ذرات گرد وخاک پس از تماس بااین محلول در مایع محصور شده و به حالت تعلیق در می‌آیند و یک لایه محافظتی روی رنگ را می‌پوشاند. سپس با یک دستمال میکروفایبر به آرامی می‌توان گرد و خاک را از سطوح خودرو پاک  نمود.این فرایند سطحی تمیز و براق را برجای می گذارد و تا یک هفته مانع از جذب گرد و خاک و آلودگی می‌شود.

  مهم‌ترین ویژگی این نوع کارواش، صرفه‌ جویی در مصرف آب شرب و جلوگیری از هدر رفت دهها لیتر آب، ایجاد اشتغال و کمک به چرخه اقتصادی،کاهش تردد وسایل نقلیه وترافیک سطح شهر بدلیل شستشوی وسایل نقلیه در محل،صرفه‌ جویی در وقت، براقیت بهتر، ماندگاری شستشوی طولانی‌تر خودرو و عدم جذب گرد و غبار به دلیل ایجاد لایه‌ای از مواد بر روی بدنه، عدم برجای گذاری آلودگی در محل، ایجاد خاصیت آب گریزی و آنتی‌استاتیک که از جذب آلودگی و گرد و غبار جلوگیری می‌کند، عدم نیاز به فضای اختصاصی برای کارواش، قیمت مناسب و تضمین کیفیت انجام کار و مواد اولیه مورد استفاده و افزایش طول عمر رنگ خودرو و جلوگیری از مات شدن آن بر اثر تابش نور خورشیداست. مدت زمان صرف شده برای نظافت هر خودرو بطور متوسط 20 دقیقه است و در هر بار نظافت 150 لیتر در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود. لازم به ذکر است هزینه اشتراک این کارواش با دوبار شستشو در ماه 16 هزار تومان می باشد.

 

کارواش بدون آب مهم‌ترین اقدام برای مبارزه با بحران کمبود آب محسوب می‌شود. البته لازمه اینکار، برنامه‌ریزی برای فرهنگ سازی در استفاده از این نوع کارواش‌ها می‌باشد. مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد در همین راستا از کلیه دستگاه‌های مختلف برای استقرار این کارواش در نهادهای متبوعه خود دعوت می‌نماید در جهت فرهنگ سازی برای استفاده از این روش مناسب برای شستشوی خودروهای شهروندان اهتمام لازم را بکار گیرند.

   عدم تمیزکاری و نظافت دقیق اتومبیل مخصوصا در توشویی در روش‌های سنتی و اتوماتیک، استفاده از مواد شوینده قوی و مخرب که به مرور به رنگ اتومبیل آسیب می‌زند، زمان شستشوی زیاد به دلیل استفاده از مواد شوینده، دوباره شویی و سپس خشک کردن، پوسیدگی سطوح پارچه ای بر اثر استفاده از همین شوینده‌ها، رسوب املاح آب روی رنگ خودرو، نفوذ آب در سیم کشی‌ها و قطعات الکترونیکی، کنده شدن رنگ از روی سپرها و سطوح زخمی، خوردگی فلزات و چندین و چند مورد این‌چنینی، همه از مواردیست که جزو معایب کارواش‌های سنتی به حساب می‌آید.

در اکثر تبلیغات کارواش های نانو یا بدون آب مشاهده میشود " کارواش سبز " یا " صرفه جویی در زمان و آب " اما واقعیت این است که اکثر این کارواش ها برای حصول بهترین نتیجه در زمان کم از محصولات شیمیایی با قدرت تمیزکنندگی بالا استفاده میکند که در اثر استفاده مستمر میتواند نتایج نا مطلوبی برای رنگ بدنه به همراه داشته باشد . همچنین این محصولات حاوی مقدار زیادی واکس هستند تا بعضی کثیفی ها و آثار بجا مانده از آسیب های رنگ را پوشش دهند تا به ظاهر ماشین پاکیزه تر دیده شود در حالی که به واقع چنین نیست . .

نکته بسیار مهم این است که در بازار ایران اکثر افرادی که در زمینه فروش و اجرای محصولات نانو فعالیت دارند متاسفانه کوچکترین اطلاعاتی در زمینه این علم جذاب ندارند. در واقع کلمه نانو دست آویزی برای فریب مشتری شده است زیرا استفاده از شوینده های نانو برای خودرو در این کارواش ها مقرون به صرفه نیست ولی در بازار خودرو پوشش های نانو وجود دارند. پوشش های نانو از صنعت کشتی سازی وارد صنعت خودرو سازی شده است. در صنعت کشتی سازی از این پوشش ها به دلیل مقاومت بالا به نفوذ، برای مقاوم کردن سطوح در تماس با آب دریا استفاده می کنند. 

  اعتبار کارواش سیار یا کارواش سبز چیست؟

بطور کلی در مورد پوشش های نانو می توان گفت که این پوشش ها به علت بافت فشرده ای که دارند هنگامی که بر روی سطح اجرا می شوند مانع از نفوذ ذرات و جرم های محیطی شامل کثیفی، گرد و غبار، ... و حتی آب به سطح شده و خاصیت آب گریزی ایجاد می کند. فناوری تولید این نوع پوشش ها برای سطوح مختلف، متفاوت و بسیار پیچیده  و هزینه بر می باشد.

 به طور خاص در صنعت خودروسازی تکنولوژی تولید این نانو پوشش ها در اختیار تعداد محدودی شرکت می باشد. در این صنعت برای هر کدام از سطوح بدنه، شیشه، پلاستیک، پارچه و چرم مواد خاصی برای پوشش دهی وجود دارد. اجرای این پوشش ها نیاز به مهارت و دانش کافی داشته و این کار حتما باید توسط افراد آموزش دیده و شرکت های معتبر صورت پذیرد.

برخی از افراد سودجو و غیر حرفه ای با استفاده از مواد حاوی واکس بر روی بدنه و شیشه حالت آب گریزی موقتی ایجاد می کنند که در طولانی مدت باعث جذب آلودگی و درنتیجه آسیب دیدن رنگ می شود و با شستن خودرو واکس از بین می رود ولی آثار مخرب مواد روی خودرو باقی می ماند.

راه اندازی یک کارواش سنتی نیازمند فضای مناسب در موقعیت‌هایی است که از نظر شهری با محدودیت‌هایی مواجه هستند و صد البته سرمایه‌ی مورد نیاز قابل توجهی برای طراحی, ساخت و راه اندازی بنا و تاسیسات نیز می‌بایست بدان اختصاص یابد.

از طرفی کارواش‌های اتوماتیک هم نیاز به فضای زیاد، زیرساخت و دستگاه‌های گران‌تری دارند. پس اگر ماهیانه مبلغ ظاهرا قابل توجهی هم عاید واحد صنفی مورد نظر گردد با توجه به شرایط فعلی اقتصادی، بازهم نسبت به سرمایه گذاری انجام شده در مقایسه با روش‌های نوین شستشوی خودرو، از راندمان مالی پایین‌تری برخوردار است.

 

دستگاه‌های اتوماتیک به دلایل متعددی مقرون به صرفه نیستند، مواردی از قبیل: مصرف زیاد برق و خرابی دستگاه‌های اتوماتیک بعد از مدتی، هزینه‌ی زیاد تعمیرات و نگهداری سیستم‌ها، فضای مورد نیاز بسیار زیاد و گرانی دستگاه‌های اتوماتیک که قیمت آن‌ها به طور متوسط بین صد الی هفت‌صد میلیون است، همه باعث می‌شوند دستگاه های کارواش اتوماتیک انتخاب مناسبی از لحاظ اقتصادی نباشند.

 

در پایان می‌توان گفت درست است که تکنولوژی هوشمند و پرثمر نانو در بسیاری از موارد به کمک نظافت و نگهداری خودرو می آید اما در سپردن اتومبیل خود به یک مرکز خدمات مراقبتی خودرو با کارواش نانو باید توجه داشته باشید که آن مرکز دارای تجربه و علم کافی بوده و از طرف دیگر واقعا از مواد نانو معتبر استفاده میکنند ( که در ایران درصد این مراکز حرفه ای انگشت شمار می‌باشد )، که در غیر این صورت اصلا تجربه خوشایندی از کارواش بدون آب و با پوشش نانو بدنه نخواهید داشت 

نظرات (0) تاریخ : شنبه 1398/02/28 زمان : 20:50 بازدید : 103 نویسنده : انیم

در بعضی خانواده ها، بلافاصله بعد از آشنایی زوج، به منظور آشنا شدن خانواده ها با تشریفات مجالس در مراسم نامزدی جشنی ترتیب می دهند ولی در برخی از خانواده ها، ترجیح می دهند که بعد از آشنایی کامل زوج و قبول کردن شرایط یکدیگر، جشن نامزدی را برگزار کنند. در جشن نامزدی معمولا خانواده عروس، میزبان هستند و خانواده داماد به عنوان مهمان، به خانه پدر عروس می آیند. مخارج جشن نامزدی بنابر رسومات هر شهر و هر خانواده، متفاوت است. رسم بعضی خانواده ها به این صورت است که تمامی مخارج بر عهده خانواده عروس است و در بعضی خانواده ها، هر دو طرف عروس و داماد، برای این کار شریک هستند.جشن نامزدی از اولین مراسم های است که زوج های جوان قبل از پیوند با یکدیگر، برگزار می کنند. ایرانیان از قدیم برای جشن های هفت شبانه روز شان، شهرت زیادی داشتند. اگر از تشریفات و چشم و هم چشمی های امروزه کم کنیم، هنوز می توانیم از جشن ها نهایت لذت را ببریم. بازه زمانی بین آشنایی یک زوج و عقدکنان آنها، دوران نامزدی نامیده می شود. این مراسم در هر شهر و کشوری، به گونه ای متفاوت برگزار می شود که در ادامه می خواهیم رسومات رایج در این جشن را بررسی کنیم.

 

تشریفات عروسی در جشن نامزدی

برگزاری مراسم نامزدی یکی از سخت ترین مراسم زوجین می باشد که عروس و داماد روزها و هفته ها درگیر چگونگی برگزاری این جشن می باشند. موسسات تشریفات عروسی سعی دارند بهترین و با کیفیت ترین خدمات و امکانات را در جشن نامزدی زوجین تدارک ببیند. با توجه به این امر در سال های اخیر موسسات ارائه دهنده ی تشریفات عروسی بسیار محبوب و مورد پسند افراد واقع شده است. از خدماتی که تشریفات عروسی برای مجالس نامزدی ارائه می دهد می توان به لباس نامزدی، تالار و باغ جشن نامزدی، عکسبرداری و تزئین دکوراسیون داخلی مکان برگزاری جشن نامزدی اشاره کرد که در ادامه ی مطلب به توضیح مختصر هر کدام یک از موارد ذکر شده پرداخته ایم. توجه داشته باشید هر چقدر که خدمات ارائه شده در تشریفات مجالس عروسی مدرن و شیک تر باشد، هزینه ی بسیار زیادی را نیز در بر خواهد گرفت که این امر به خواست و انتخاب شما بستگی دارد که چه خدماتی را از تشریفات عروسی خواستار باشید.

لباس و دسته گل نامزدی

بی شک یکی از مهم ترین مواردی که ذهن عروس خانم ها را مشغول می کند، می توان به لباس نامزدی اشاره کرد که عروس ها می خواهند زیباترین و رویایی ترین لباس نامزدی را در جشن خود بر تن داشته باشند. موسسات تشریفات عروسی با توجه به سایز و سلیقه ی شما یکی از بی نظیرترین لباس های جشن نامزدی را برایتان در نظر خواهند گرفت. شما می توانید از میان انواع مختلف لباس عروسی که در موسسات تشریفات مجالس عروسی ارائه می شود، یک مورد را پسند و در جشن تان بر تن کنید. بی شک آن شب یکی از رویایی ترین عروس های مراسم نامزدی خواهید بود. دسته گل نامزدی نیز از مواردی می باشد که زوجین در انتخاب آن حساسیت بسیار زیادی نشان می دهند. شما می توانید با سپردن این مورد به موسسات تشریفات عروسی زیباترین دست گل نامزدی را در اختیار داشته باشید.

 

تالار و باغ برای جشن نامزدی

از دیگر خدمات موسسات تشریفات عروسی می توان به تالار و باغ برای جشن نامزدی اشاره کرد. در این موضوع بایستی با توجه به تعداد مهمانانی که در این جشن حاضر خواهند بود مکانی مناسبی را انتخاب نمایید همچنین طراحی داخلی و تزئین مکان برگزاری جشن نامزدی را می توانید به عهده موسسات تشریفات عروسی بسپارید. توجه داشته باشید که طراحی و دکوراسیون داخلی تالار و باغ عروسی هر چقدر شیک تر و لوکس تر باشد، باعث تحسین مهمانان حاضر خواهد شد. برای مثال اجاره ی باغ و سالن های لوکس با فضایی شامل برکه، آبنما و نورپردازی های حرفه ای مکانی دلربا و منحصر به فردی را به وجود خواهد آورد.
برای داشتن هزینه ای پایین در عین داشتن تشریفات عروسی بسیار لوکس، می توانید این امر را به عهده موسسات تشریفات مجالس عروسی واگذار کنید چرا که برگزار کننده ی مجالس عروسی با توجه به تجربه و تخصص خود می داند با ارائه ی کدام خدمات چه هزینه هایی به وجود خواهد آمد و تمام سعی خود را در کاهش هزینه های مربوطه به کار خواهد گرفت.

نکات مهم تشریفات مجالس عروسی 

برای برگزاری یک مراسم عروسی ایده آل و خاطره انگیز باید به نکات تشریفات عروسی توجه نمود. برای انجام هر بخش از مراسم عروسی کارهای خاصی انجام می شود که در هر کدام باید نکات خاصی رعایت شود. شما باید در انتخاب زمان و تالار عروسی دقت کافی را داشته باشید و سعی کنید بهترین انتخاب خود را انجام دهید. علاوه بر این موضوع آماده سازی و تهیه غذا و شام عروسی، انتخاب ماشین عروس، لباس عروس، آرایشگاه، سفره عقد، فیلمبرداری، گل عروس، تشریفات و پذیرایی از مهمان ها و ... از جمله مسائلی هستند که باید به دقت به آن ها توجه داشت و نکات تشریفات عروسی را در این موارد در نظر گرفت. اما در ادامه این مقاله می خواهیم دقیق تر درباره هر یک از موضوعاتی که عنوان شد صحبت کنیم. پس همچنان با ما همراه باشید.

انتخاب یک تالار عروسی یا باغ تالار مناسب

همان طور که در بخش قبل اشاره کردیم یکی از موضوعاتی که می بایست در نظر گرفته شود و از جمله نکات تشریفات عروسی است، انتخاب یک باغ عروسی یا تالار مناسب می باشد. تالار عروسی شما باید ویژگی های خاصی داشته باشد و نیازهای مراسم عروسی شما را برآورده کند. برای مثال ظرفیت تالار عروسی مورد نظر شما باید با تعداد مهمان هایتان همخوانی داشته باشد. علاوه بر این باید زیبایی و دکوراسیون مناسبی داشته و امکانات لازم برای یک پذیرایی دلخواه را نیز در اختیار داشته باشد. شما باید زمان عروسی تان را چند ماه زودتر از انتخاب تالار تعیین کنید، تا زمان کافی برای جستجوی یک تالار مناسب را داشته باشید و بتوانید در زمان تعیین شده تالار مورد نظرتان را رزرو نمایید. به طور کلی می توانیم بگوییم که انتخاب تالار پذیرایی از جمله مهمترین نکات تشریفات عروسی است که باید به آن توجه شود.

کیفیت بالای کترینگ و تهیه شام عروسی

نکات تشریفات عروسی شامل موارد گوناگونی می شود. یکی از این موارد نحوه پذیرایی و شام عروسی است. هماهنگی این کار باید چند روز پیش از مراسم عروسی انجام شود. غذای عروسی معمولا توسط برگزار کنندگان و تالار عروسی تهیه می شود، اما اگر بخواهید می توانید با انتخاب خودتان غذای مورد نظرتان را در رستوران های داخل شهر سفارش دهید. پذیرایی بین مراسم هم از اهمیت بالایی برخوردار است و از جمله نکات تشریفات عروسی است که همگان به آن توجه می کنند. اما نحوه پذیرایی مهمان ها نکته ای است که تا حد زیادی به انتخاب تالار عروسی باز می گردد. شما در موقع انتخاب تالار مناسب باید حتما این نکته را در نظر بگیرید که کارکنان و مسئولان پذیرایی باید کار خود را به درستی انجام دهند و همه چیز باید طبق برنامه برگزار شود.

توجه به نکات تشریفات پیش از عروسی

تا این جا تنها در مورد نکات تشریفات عروسی صحبت کردیم که مربوط به زمان برگزاری مراسم می شود. اما این نباید باعث شود که به تشریفات پیش از برگزاری مراسم عروسی توجه نکنیم. برای مثال انتخاب تیم فیلمبرداری و عکاسی، طراحی دکوراسیون تالار، لباس عروس، آرایشگاه و نحوه آرایش عروس، لباس داماد، تزیین سفره عقد، دسته گل عروس، ماشین عروس و .... هم بخش هایی از یک مراسم عروسی هستند که باید به دقت به آن ها توجه کرد تا شاهد یک مراسم عروسی بی دغدغه باشیم. شما باید زمان آرایشگاه را تنظیم کنید، لباس مناسب خود را انتخاب کنید، عکس های پیش از مراسم و آتلیه ای را بگیرید و ماشین عروس را تزیین کنید. همه این ها از جمله نکات تشریفات عروسی هستند که باید پیش از مراسم عروسی هماهنگ و انجام شوند. لذا توجه به آن ها بسیار مهم و ضروری است.

عکسبرداری و فیلمبرداری مجالس

در تمام لحظات جشن نامزدی عکاسی و فیلمبرداری به عنوان یکی از بهترین شب های زندگی زوجین، از مهم ترین خدمات تشریفات عروسی می باشد. شما می توانید با در اختیار داشتن حرفه ای ترین و باتجربه ترین عکاس و فیلمبردار در جشن نامزدی خود تمام لحظات آن شب را جاودانه کنید.
پذیرایی از مهمانان نیز بایستی به بهترین شکل ممکن انجام شود چرا که از مواردی می باشد که نظر و توجه مهمانان را به سوی خود جلب می کند. شما می توانید با داشتن تنوع غذایی و سرو سلف سرویس از مهمانان خود به بهترین شکل پذیرایی نمایید. 

از آن جایی که خانواده عروس میزبان هستند، خانواده داماد، هدیه هایی برای عروس و خانواده اش می آورند. از واجبات جشن نامزدی، پیش حلقه، گل و شیرینی است. بعد از توافقات لازم، خانواده داماد، پیش حلقه را در انگشت حلقه عروس می گذارند و دسته گلی به عنوان پیشکش برای عروس می آورند. هدیه هایی که در جشن نامزدی توسط داماد به عروس و خانواده اش داده می شود، باید شیک و با رنگ های شاد و با وسواس زیاد انتخاب شده باشند چون به عنوان اولین هدایا و به نشانه پذیرش عروس در خانواده داماد، به عروس اهدا می شوند .

نظرات (0) تاریخ : شنبه 1398/02/28 زمان : 20:48 بازدید : 124 نویسنده : انیم

شما هم ممکن است برای برگزاری جشن تولد خود و یا عزیزانتان دچار سردرگمی شوید، پیشنهاد ما مراجعه به مراکز خدمات تشریفات جشن تولد است. برگزاری جشن تولد برای کودکان هر سال باید تکرار شود، و شما ممکن است قادر نباشید با وجود مشغله های زیاد برنامه ریزی مناسبی برای آن انجام دهید یا بخواهید این جشن باشکوه زیاد برگزار شود و یا تعداد مهمانانتان به حدی باشد که به تنهایی قادر به پذیرایی از آن ها نیستید و...به همین دلیل بسیاری افراد برگزاری جشن تولد را به مرکز تشریفات جشن تولد می سپارند. برگزاری جشن تولد به خصوص برای کودکان باید بر اساس رده ی سنی و سلیقه ی آنها باشد.

 

تشریفات برگزاری جشن تولد برای کودکان

برگزاری جشن تولد در فضایی غیر از فضای خانه می تواند هیجان انگیز تر و با شکوه تر باشد، فضاهایی که منحصرا برای برگزاری جشن تولد کودکان طراحی شده است و گنجایش بیش از صد نفر مهمان با کلیه لوازم پذیرایی را دارد. میزبانی و ارائه خدمات در این فضا برای تعداد بالا فراهم است این مراکز خدمات رسانی به بهترین شکل تلاش می کنند تا لحظات مفرح و هیجان انگیز و شادی را برای افراد رقم بزنند بسته به سلیقه ی خود می توانید خدمات مختلفی را از آنها مطالبه نمایید به عنوان مثال شما از انتخاب تزیینات تولد، تم تولد، لباس و شیرینی و کیک تا انواع خوراکی های مختلف را می توانید سفارش دهید سایر خدمات مثل خواندن سرود های زیبای کودکانه ی تولد و موسیقی شاد و آتش بازی و هر آنچه برای یک جشن باشکوه؛ زیبا و بیاد ماندنی به آن نیاز دارید، می توانید انتخاب کنید تا در جشن اجرا شود.

 

تشریفات جشن تولد کودکان

حساسیت در برگزاری جشن تولد کودکانه بیشتر است کودکان بیشتر به جزئیات توجه می کنند و یک تزیین با طرح مطابق میل شان می تواند شادی و هیجان شان را در جشن مهمانی بیشتر کند. برای برنامه ریزی جهت برگزاری جشن تولد کودکانه چک لیستی از کارهایی که باید انجام شود؛ تهیه نمایید در این لیست می توانید حتی روبان دعوتنامه ها را نیز به شکلی دلخواه سفارش دهید. تنوع در لوازمی که به کار می برید با رعایت هماهنگی بین اجزا می تواند زیبایی بیشتری به جشن تولد تان ببخشد. هر تم تولدی که انتخاب می کنید می تواند چند طرح مختلف داشته باشد به عنوان مثال شیرینی ها و بیسکویت هایش طرح باب اسفنجی باشد و سایر خوراکی ها طرح پاتریک و یا خرچنگ داشته باشد(کارتون باب اسفنجی و پاتریک و خرچنگ  که تم تولد کودکانه است)اغلب مراکزی که تشریفات جشن تولد کودکان را انجام می دهند انواع تنقلات و آبشار شکلات و خوراکی ها و غذاهای اصلی با طرح های کارتونی و تم های تولد دارند که از لحاظ کیفیت در سطح بالایی قرار دارد و می توانید این کترینگ ها را مناسب و هماهنگ با تم تولد کودک خود سفارش دهید.

 

لوازم مختلف تشریفات جشن تولد کودک

این ملزومات بسیار متنوع است. تشریفات تولد شامل هر آن چیزی که در مهمانی جشن تولد به کار می رود این وسایل شامل بادکنک ها تا خوراکی ها نیز می شود. بادکنک یکی از وسایل جدایی ناپذیر هر جشن تولد به خصوص برای کودکان است که جذابیت بالایی دارد و می توان با دادن فرم خاصی بدان در جهت تزیین جشن تولد کمک بیشتری نمایید بادکنک ها را می توان به اشکال مختلف در آورد. بیشترین بادکنکی که در جشن تولد کودک به کار می رود بادکنک فومی و فرم دار و هلیومی است. بهتر است بادکنک ها را همرنگ تم تولد انتخاب نمایید که در انتخاب تم مورد نظرتان می توانید با موسسات خدمات مجالس مشورت نمایید. تم های تولد؛ برای کودکان طرح هایی برگرفته از شخصیت های محبوب کارتونی و قهرمانان مورد علاقه شان است. واقعا برای کودکان نشاط آور است در محیطی قرار گیرند که با دنیای کودکانه شان تطبیق داشته باشد بالاخص که این تزیینات و تشریفات طرح یکسانی داشته باشد جذابیت جشن تولد را برای هر کودکی دو چندان خواهد کرد؛ لباس و گریم کودک: دو آپشنی که در تشریفات جشن تولد بهتر است نادیده گرفته نشود لباس های مختلفی مطابق تم های تولد عرضه شده است که می توانید آنها را سفارش دهید. گریم صورت کودک را نیز می توانید هماهنگ با تم تولد و لباس او انتخاب نمایید. موسیقی و فیلمبرداری می تواند به ثبت لحظات شاد کودکانه کمک کند؛ آن را هم از قلم نیندازید.

 

ویژگی های چیدمان تشریفات مجالس حرفه ای و زیبا

 

از مهم ترین مجالس زندگی هر فرد، مجلس عروسی او می باشد که مایل است تا به بهترین شکل ممکن برپا شود. قصد داریم تا شما را با ویژگی های چیدمان مجالس به صورت صحیح و حرفه ای بیشتر آشنا کنیم تا فضای باغ و یا تالار عروسی خود را به بهترین و زیبا ترین شکل ممکن دیزاین نمایید.

تاثیر گل آرایی در چیدمان مجلس

به منظور جلوه بخشیدن به فضای تالار و یا باغ از گل آرایی استفاده می شود. در واقع گل آرایی یکی از مهم ترین بخش های مربوط به چیدمان مجالس می باشد. ایده های بسیاری برای دیزاین مجلس توسط گل ها وجود دارد که برای مثال می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

1_ پوشیده شدن سقف جایگاه عروس و داماد با گل های مناسب

2_ قرار دادن گلدان هایی با گل های زیبا بر روی هر یک از میز های مهمانان 

3_ در باغ تالار ها مسیر ورود عروس و داماد را نیز به منظور شکوه و جلوه ی بیشتر گل آرایی می کنند.

4_ گل آرایی لوستر ها و ستون های موجود در سالن و یا باغ

چنان چه قصد دارید تا از گل آرایی برای چیدمان مجالس استفاده کنید، گل هایی متناسب با فصل را انتخاب نمایید، توجه داشته باشید که سلیقه ی عروس خانم و آقا داماد و هزینه ی مدنظر آن ها نیز باید در نظر گرفته شود. برای دیزاین وگل آرایی در تالار یا باغ عروسی سعی نمایید از گل هایی با ماندگاری بالا استفاده کنید که تا انتهای مجلس شاداب باقی بمانند و زیبایی خود را حفظ نمایند.

 

تم مجلس باید چگونه باشد؟

زمانی که وارد مجلس عروسی می شوید اگر هارمونی رنگ سالن هماهنگ نباشد قطعا به محض ورود ذوق شما کور خواهد شد. در نتیجه یکی از ویژگی های چیدمان مجالس به صورت حرفه ای توجه به انتخاب رنگ میز و صندلی، رومیزی ها، گل ها و ... می باشد. معمولا برای انتخاب رنگ وسایل موجود در سالن سعی کنید تا از رنگ های روشن مانند سفید بیشتر استفاده نمایید. همه افراد از سالن عروسی، فضای رویایی را مد نظر دارند به همین منظور استفاده از رنگ های تند مانند قرمز، نارنجی و ... جالب نخواهد بود پس در کنار سفید از رنگ های ملایم مثل صورتی سرکه ای، آبی کمرنگ و ... استفاده نمایید تا در کنار نور پردازی های سالن، فضا رویایی و زیبا شود. در بالا به گل آرایی اشاره کردیم، انتخاب رنگ گل ها متناسب با رنگ وسایل موجود در سالن جلوه ی بیشتری را به فضا خواهد بخشید. دقت کنید که تمامی این موارد نیازمند انتخاب کترینگ مناسب می باشد که آشنایی کامل با روانشناسی رنگ ها، دیزاین سالن و گل آرایی و ... را داشته باشدکه در این موارد می توانید با موسسه خدمات مجالس برگزار کننده مراسم عروسیتان مشورت کنید. 

چیدمان مجالس به چه صورت باید باشد؟

چیدمان مجالس به صورت حرفه ای می تواند شبی فوق العاده را برای شما رقم بزند. تمامی فاکتور هایی که در بالا به آن ها اشاره شد هر یک به تنهایی از اهمیت ویژه ای برخور دارند و حالا نوبت به نحوه چیدمان مجالس می رسد. در یک سالن باید چیدمان میز ها و صندلی ها با توجه به محل قرارگیری جایگاه عروس و داماد و محل قرار گرفتن گروه موسیقی صورت گیرد. دقت کنید که مهمانان حاضر در مجلس تمایل دارند تا به هر دو بخش سالن که به آن ها اشاره شد مشرف باشند در نتیجه میز و صندلی ها باید به نحوه صحیحی چیده شوند از طرفی نوع قرار گیری میز ها باید به گونه ای باشد که فضای کافی برای رقص مهمانان وجود داشته باشد و راه عبور و مرور افراد مسدود نشود. میزها نباید به صورتی قرار گیرند که دید مهمانان میز دیگر را مختل کنند. نکات مرتبط با چیدمان مجالس به صورت حرفه ای بسیار گسترده می باشد که سعی نمودیم تا هر چند به اختصار اما جامع برای شما توضیحاتی را در این زمینه ارائه دهیم امیدواریم که مفید بوده باشد.

نظرات (0) تاریخ : شنبه 1398/02/28 زمان : 20:47 بازدید : 100 نویسنده : انیم

 با استفاده از انواع سرویس های مختلف کارواش ، نه تنها در سطح شهر متفاوت رانندگی خواهید کرد، بلکه به محیط زیست نیز احترام خواهید گذاشت. نیروهای کارواش ما با استفاده از به روز ترین تکنولوژی های نانو، خودروی شما را بدون استفاده از قطره ای آب، درخشان تر و زیباتر از همیشه خواهند نمود. با استفاده از دیگر در صف کارواش معطل نشده و انعام پرداخت نمی کنید و مهم تر از همه، بدنه خودروی شما از آسیب های ناشی از کارواش های سنتی و اتوماتیک در امان خواهد بود.

لازم به ذکر است که تمامی سرویس های کارواش خود را گارانتی باران می نماید. به گونه ای که چنانچه تا 48 ساعت پس از دریافت یک سرویس کارواش از ، بارش باران موجب کثیف شدن خودروی شما گردید، یک سرویس روشویی رایگان به شما هدیه خواهد داد 

 

 

 

کارواش سبز یکی از جدیدترین روش‌های شستشوی خودرو است و به دلیل توانایی‌اش در کاهش چشم‌گیر مصرف آب، حسابی مورد توجه قرار گرفته‌است. از آن‌جا که همه‌ی ما با بحران کم‌آبی دست و پنجه نرم می‌کنیم، استفاده از کارواش‌هایی با مصرف آب پایین می‌تواند تلاش کوچکی از طرف شهروندان برای جلوگیری از اتلاف بیهوده‌ی آب باشد. در این مطلب مزایای استفاده از کارواش سبز را معرفی می‌کنیم تا شاید سهمی در شناخت این نوع از کارواش به شما داشته باشیم.

 

کارواش سیار و مزایای آن

در سال‌های اخیر نگرانی‌ها در رابطه با مصرف آب بیشتر شده و تلاش افراد فعال در تمامی حوزه‌ها این است تا هرچه بیشتر در مصرف این ماده‌ی حیاتی صرفه‌جویی کنند. کارواش سبز یا کارواش سازگار با محیط‌زیست (eco-friendly) یکی از راهکارها برای شستشوی ماشین‌ها است که در سال‌های اخیر سر زبان‌ها افتاده است. این شیوه به کشور ما هم وارد شده و هم‌اکنون فعالان زیادی در صنف کارواش، این روش موثر در شستشوی خودرو را ارائه می‌دهند. در کارواش سبز، آلودگی‌ به کمک شوینده‌های باکیفیت از روی ماشین پاک شده و به کمک کم‌ترین مقدار ممکن از آب، شسته می‌شوند. در ادامه برخی از مزایای مهم کارواش سبز را معرفی می‌کنیم.

سوالات مربوط به سرویس کارواش

آیا هنگام انجام کارواش سبز ، از آب استفاده می شود؟

خیر، تمامی فرایندهای کارواش سبز بدون استفاده از حتی یک قطره آب انجام می شوند.


هنگام نظافت خودرو از چه موادی استفاده می گردد؟

متخصصین به منظور نظافت خودروها از مواد مخصوص کارواش بدون آب و دستمال میکروفایبر استفاده می نمایند.


برای انجام سرویس کارواش سبز به چه میزان فضا احتیاج می باشد؟

فضای مورد نیاز نیروهای جهت انجام خدمات مورد نظر مشتری زیاد نبوده و فضا تنها می بایست به قدری باشد که نیروهای بتوانند آزادانه پیرامون خودرو حرکت نمایند.


هزینه ی انجام سرویس کارواش سبز چه مقدار می باشد؟

با توجه به این که هزینه ی خدمات وابسته به نوع خودرو می باشد، نمی توان به طور کلی یک قیمت را اعلام نمود. پس از ثبت خودروی مورد نظر، قیمت خدمات کارواش سبز برای آن خودرو قابل مشاهده می باشد.


آیا نیروهای جهت انجام سرویس کارواش سبز به برق احتیاج دارند؟

متخصصین کارواش سبز دارای جاروبرقی های شارژی و همچنین برقی می باشند. در صورت عدم وجود برق آنها می توانند از مدل شارژی آن استفاده نمایند. همچنین، ذکر این نکته قابل توجه است که نیروهای آموزش های لازم به منظور نظافت بدون نیاز به جارو برقی را نیز طی نموده و دارای این مهارت می باشند که خودروی شما را بدون نیاز به جارو برقی و با استفاده از تجهیزات دستی تمیز نمایند.


در چه مکان هایی امکان انجام سرویس کارواش سبز وجود دارد؟

سرویس کارواش سبز امکان اجرا در کلیه ی مکان های مسقف و همچنین بدون سقف را داشته و تفاوتی مابین داخل پارکینگ و یا داخل کوچه و خیابان وجود ندارد.


مدت زمان انجام سرویس کارواش سبز چقدر می باشد؟

مدت زمان این سرویس با توجه به نوع کارواش انتخابی، نوع خودرو و همچنین میزان کثیف بودن خودرو متفاوت بوده و ممکن است از 40 دقیقه تا 150 دقیقه به طول بینجامد. 

حفاظت از محیط زیست: بحران آب مساله‌ی کوچکی نیست و در سراسر جهان، این مساله را در کنار مسائلی هم‌چون گرمایش زمین، تغییر اقلیم و مشکلات ناشی از آن به شدت جدی می‌گیرند. استفاده از کارواش سبز نه تنها تلاشی برای صرفه‌جویی در مصرف آب است؛ بلکه در این شیوه‌ تلاش می‌شود از شوینده‌هایی استفاده شود که کم‌ترین آسیب را به محیط زیست می‌رسانند.

صرفه‌جویه در وقت و هزینه: استفاده از کارواش سبز می‌تواند چندین مرحله در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند. اولا این نوع از کارواش نسبت به سایر روش‌ها قیمت مناسب‌تری دارد. به علاوه اگر از کارواش‌های سبز آنلاین استفاده کنید، نیازی نیست که ماشین‌تان را حرکت دهید. در صورت سفارش کارواش به شکل اینترنتی، متخصص کارواش پیش شما خواهد آمد و به این ترتیب، در مصرف سوخت هم صرفه‌جویی خواهید کرد. به علاوه از آنجایی که زمان ارزشمندتان را برای رفتن به به کارواش هدر نمی‌دهید، در استفاده از زمان هم صرفه‌جویی خواهید کرد.

 

صرفه‌جویی در مصرف انرژی: کارواش‌های سطح شهر، پُر از دستگاه‌های برقی هستند و در آنها، انرژی زیادی صرف به گردش درآوردن چرخه‌ی شستشوی ماشین می‌شود. اما از آنجایی که کارواش سبز معمولا به شکل سیار و توسط یک خودروی وانت ارائه می‌شود، استفاده از آن منجر به صرفه‌جویی در مصرف انرژی هم خواهد شد. در شرایط کنونی کشور و جهان که باید بیش از هر زمان دیگری در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنیم، این مساله بیشتر هم به چشم خواهد آمد.

نظرات (0) تاریخ : شنبه 1398/02/28 زمان : 20:45 بازدید : 79 نویسنده : انیم

استفاده از شوینده‌های نانو واقعی برای کارواش

ماده اصلی تشکیل دهنده این شوینده‌ها پودر نانو است. شوینده‌های با کیفیت نانو، حاوی آنزیم‌های مختلفی برای از بین بردن انواع جرم از روی اتومبیل هستند. آنزیم مخصوص شستشو، آنزیم چربی‌زدا، آنزیم محافظت از رنگ در برابر اشعه ماورا بنفش و آنزیم مخصوص جرم‌گیری در این شوینده‌ها باعث پاک شدن آلودگی‌ها می‌شوند. همچنین پودر نانو باید درجه PH خنثی داشته و با محیط زیست هم سازگار باشد. کارکردهای دیگر شوینده نانو، صرفه‌جویی در هزینه کارواش و مصرف آب و انواع دیگر شوینده است. متخصص کارواش قبل از شروع کار آلودگی‌های برجسته را از سطح خودرو پاک کرده و بقیه‌ی کار توسط شوینده‌های نانو انجام خواهد شد.

آخرین مرحله در شستشوی خودرو، تمیز کردن شیشه است. در واقع تمیزی قاب شیشه به خصوص شیشه به خصوص شیشه عقب و جلو ماشین به دلیل اینکه تنها راه مشاهده بیرون توسط راننده است، بسیار مهم است. وقتی تمیز کاری داشبورد در خودرو تمام شد، با اسپری‌های شیشه شور، سعی کنید هر گونه لکه و کثیفی روی شیشه چه سطح بیرونی و چه سطح درونی را پاک کنید. برای تمیز کردن شیشه ماشین می‌توانید از دستمال مرطوب بچه نیز استفاده کنید.

 

یک نکته اساسی را همیشه در ذهن داشته باشید. شستن اتومبیل زمانی که بدنه آن دغ است، مثلاً بعد از رانندگی یا زمانی که زیر آفتاب بوده است، باعث ایجاد لکه و رسوب بر روی بدنه خودرو می‌شود. پس هیچ گاه خودرو را در این زمان‌ها تمیز نکنید.

هزینه کارواش سیار تخصصی

هزینه کارواش قبل از شروع کار باید مشخص شود. این ویژگی بیشتر در اپلیکیشن‌های آنلاین خدماتی دیده می‌شود. قبل از شروع سفارش مشخصات ماشین (اتاق بزرگ، اتاق کوچک و… ) و خدمات درخواستی (موتورشویی، واکس داشبورد، جلای رینگ و لاستیک و…) را وارد می‌کنید و هزینه به صورت هوشمند محاسبه و به شما اعلام می‌شود. برخی سرویس‌ها همچون کارواش سیار یک قدم فراتر رفته و با ارائه سرویس‌های اقتصادی (اکو) و ویژه (VIP) خدمات متنوعی را برای بودجه‌های مختلف ارائه می‌دهند.

اولین موضوعی که قبل از بیان روش‌های اصولی شستن ماشین باید به آن پرداخت، پاسخ به این سؤال است که خودرو باید هر چند وقت یک‌بار تمیز و شسته شود. شاید اولین پاسخی که به ذهن هر فردی خطور می‌کند این است که هر زمان که خودرو کثیف شد، باید تمیز و شسته شود. اما نکته‌ای که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که کلمه “کثیف” برای هر فرد معنای منحصر به فرد خود را دارد. مثلاً عده‌ای وقتی خودرو را “کثیف: می‌دانند که نمی‌توانند منظره بیرون را از داخل ماشین و قاب شیشه جو مشاهده کنند. برای عده دیگر کثیفی خودرو زمانی معنی پیدا می‌کند که کوچک‌ترین اثری از خاک و گرد غبار بر روی آن مشاهده کنند.

 

هر چند وقت یکبار ماشین را بشوییم؟

 اما اجازه دهید یک واقعیت مهم را با شما در میان بگذاریم. آلودگی‌هایی که بر روی بدنه خودرو و یا داخل خودرو ایجاد می‌شوند، همیشه قابل مشاهده نیستند. مثلاً رد پای یک پرنده شاید با یک دستمال پاک شود اما قدرت اسیدی آن همچنان باقی می‌ماند و به رنگ خودرو آسیب می‌رساند. از طرفی برخی از آلودگی‌ها با گذر زمان ماندگارتر می‌شوند و به این ترتیب پاک کردن آن‌ها سخت‌تر و گاهی غیر ممکن می‌شود.

پس زمان شستن خودرو بسته به نوعی آلودگی آن متفاوت است. از طرفی بسیاری از کارشناسان بر این باورند که بازه زمانی شستشوی خودرو بسته به محیطی است که با خودرو ساعات بیشتری را در آن سپری می‌کنید. مثلاً بازه زمانی خودروهای که در محل‌های آلوده و پر دود و دم تردد می‌کنند بسیار کوتاه‌تر از بازه شستشو برای ماشین‌هایی است که در محل‌های تمیز و به دور از آلودگی تردد می‌کنند. اما به طور معمول می‌توان گفت بازه زمانی یک ماهه برای شستشوی خودرو تقریباً بازه مناسب و معمولی است.

 

بهترین زمان برای شستن ماشین

 

برای شستن خودرو، بایدها و نبایدهایی وجود دارند که توجه به آن‌ها ضروری است. همان‌طور که نشستن به موقع خودرو می‌تواند آسیب‌های جدی به خودرو وارد کند، عدم انتخاب روش مناسب برای شستشو نیز ضررهای جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت. بهترین زمان برای شستن خودرو در طول روز، صبح زود و یا قبل از غروب آفتاب است. یعنی زمانی که تابش خورشید به صورت مستقیم نیست.
همیشه در داخل خودرو یک پارچه تمیز داشته باشید تا به محض مشاهده فضولات و ردپای پرندگان بر روی بدنه خودرو، آن را پاک کنید. البته پارچه را همیشه تمیز و عاری از چربی نگهدارید.

ارائه خدمات جانبی کارواش

اگر از خدمات کارواش نانو استفاده می‌کنید، بهتر است شستشوی ماشین توسط مجموعه‌ای انجام شود که علاوه تمیز شدن بیرون ماشین، سرویس‌های دیگری داشته باشد. مانند لکه‌بری از ماشین و داخل اتاق، موتورشویی، نظافت داخل اتاقک، واکس فرمان و مواردی از این دست. در این حالت دیگر واقعا نیازی به کارواش اتوماتیک و یا کارواش دستی نخواهید داشت.

عدم نیاز به آب و احتمالا برق در کارواش

 

سرویس حرفه‌ای کارواش در محل به این معناست که شما به عنوان مشتری موظف به تامین آب و برق برای شستشو نیستید. سرویس‌های لوکس کارواش، برای شستشوی اتومبیل تجهیزات مخصوص خودشان را دارند. تجهیزاتی که برای حمل و نقل و استفاده از آن به جای موتور به ماشین نیاز است که در این حالت برق نیز توسط ژنراتوری که متخصص کارواش همراه خود می‌آورد، تامین می‌شود. در برخی موارد که متخصص کارواش با موتور به جای اتومبیل به محل مشتری مراجعه می‌کند ممکن است برای شارژ جاروبرقی یا… به شبکه برق نیاز داشته باشید.

 

۱- قبل از شستن خودرو، حتماً آن را با آب خیس کنید. البته با وجود کمبود آب که این سال‌ها با آن دست به گریبان هستیم، بهتر است به جای استفاده از شیلنگ آب، از یک سطل آب برای شستن خودرو استفاده کنید.

۲- شستشوی خودرو، چه بدنه و چه داخل خودرو را از بالا به پایین انجام دهید. چون اگر در شستشوی خودرو از پایین به بالا حرکت کنید، وقتی قسمت‌های بالایی را پاک می‌کنید، چرکی‌ها به سمت قسمت‌های تمیز شده پایین سرازیر می‌شوند.

۳- برای شستشوی بدنه خودرو از مایع مخصوص شستشوی بدنه خودرو استفاده کنید. بسیاری از افرادی که در خانه اقدام به شستشوی خودرو می‌کنند، از مایع ظرف‌شویی و یا پودر لباسشویی برای شستن بدنه استفاده می‌کنند، اما این کار درست نیست. مواد شوینده موجود در مایع ظرف‌شویی و یا پودر لباس‌شویی بسیار سخت هستند. این سختی باعث می‌شود تا روغن‌های ضروری روی بدنه خودرو پاک شوند و عمر رنگ خودرو تا حد قابل توجهی کاهش یابد.

۴- در شستشوی خودرو از دستکش‌های میکروفایبر به جای اسفنج استفاده کنید. موضوع این است که اسفنج‌ها به دلیل وجود خلل و فرجی که در آن‌ها وجود دارد، باعث جذب غبار و شن‌ها می‌شوند و این ترتیب بعد از مدتی سطح اسفنج زبر می‌شود و مانند سمباده رنگ ماشین را از بین می‌برند و اما حتی با وجود اینکه دستکش مایکروفایبر شن و گرد و خاک را به خود جذب می‌کند، با یک بار شستن به راحتی عاری از هرگونه گرد و خاک و شن می‌شود.

۵- برای شستشو از دو تا سطل آب استفاده کنید یکی برای درست کردن آب و کف و دیگری شستشو، به این ترتیب در مصرف آب نیز صرفه جویی می‌کنید.

 

۶- وقتی بدنه خودرو را می‌خواهید خشک کنید، به جای استفاده از پارچه معمولی، از پارچه‌های میکروفایبر استفاده کنید. نه تنها جذب آب در این نوع پارچه‌ها بیشتر است بلکه سطح آن بسیار نرم است و ذرات در آن‌ها جمع نمی‌شوند و به این ترتیب آسیبی به بدنه خودرو وارد نمی‌شود.

نظرات (0) تاریخ : شنبه 1398/02/28 زمان : 20:44 بازدید : 95 نویسنده : انیم

است که به‌عنوان پایتخت تابلوفرش جهان لقب گرفته‌است. اخیراً در طراحی این نوع فرش‌ها تحول بزرگی انجام گرفته‌ و آن طراحی نقشه‌ها با کامپیوتر است. نکات ضرروی در خرید تابلو فرش موارد بشرح ذیل ارائه می گردد: 

 اولین قسمتی که باید به آن دقت کنید پشت تابلو فرش می باشد، پشت فرش به شما نشان میدهد که گره هایی که زده شده چقدر درشت یا ریز هست. اگر کمی به پشت فرش دقت کنید می توانید دقیق بودن شانه هایی که بافنده زده را ببینید. 

وقتی به پشت فرش نگاه کنید می توانید به بعضی کجی های فرش پی ببرید دقت کنید قاب کجیهای فرش را نپوشاند و اگر فرش به صورت بدون قاب به شما عرضه شود با گذاشتن دو طرف فرش روی هم کجی های آن رو ببینید.

 نکات خرید تابلو فرش نکات خرید تابلو فرش ۲٫ با نگاه کردن به چله تابلو فرش می توانید نوع آن رو تشخیص بدهید که ابریشم یا نخ است و وقتی که دقیق به تابلو نگاه کنید خامه آن رو بهتر می توانید بسنجید، چله و پرز هایی که می درخشند ابریشم هستند. 

فرش و تابلو فرش های ابریشمی گرانتر بوده و زیباتر بنظر می رسند. ۳٫ خیلی از اوقات امضاء یا نام فلان استاد بافنده زیر تابلو بافته می شود، حقیقت این هست که در بحث رفو و مرمت فرش و سایر فنون نظیر آن این امکان وجود دارد. 

یک هدیه تجملی

اسم تابلوفرش گویای ماهیتش است؛ تابلویی که از فرش ساخته شده. به عبارت دیگر به فرش‌هایی که در ابعاد کوچک‌تر بافته می‌شوند، جنبه هنری و زیبایی شناسانه‌شان برجسته‌تر از دیگر ابعادشان است و به عنوان یک کالای زینتی از دیوار آویخته می‌شوند، تابلوفرش می‌گویند. تابلوفرش‌های اصیل، دستباف هستند. اما امروزه نمونه‌های ماشینی آن نیز بازار را قبضه کرده است. تابلوفرش‌های دستباف نمونه‌ای از هنر فاخر ایرانی هستند و از دیرباز تاکنون جزو اشیای لوکس و تجملی بوده‌اند. زیرا مانند فرش ارزش افزوده پیدا می‌کنند و به راحتی به پول نقد تبدیل می‌شوند. میانگین قیمت آن‌ها از قالی پایین‌تر است. از این رو می‌توانند گزینه مناسبی برای هدیه دادن به شمار آیند. پس اگر در فکر تهیه هدیه‌ای منحصر به فرد، ارزشمند و ماندگار برای عزیزانتان هستید درنگ نکنید؛ طرح‌های مختلف تابلوفرش چشم انتظار شمایند.

که روی فرشی که هیچ امضاء یا نوشته ای نیست، امضاء یا نوشته قرار داد. شما باید خیلی حرفه ای باشید که متوجه این امر شوید. توصیه می کنیم در این مواقع از فروشگاه هائی خرید کنید که به آنها اعتماد دارید یا از خود آن بافنده، فرش یا تابلو فرش را بخرید. 

 برجسته بودن فرش: خیلی پیش آمده که مشتری ها می پرسند که چطوری وقتی تابلو رو می بافتند برجسته شده؟ باید بگوییم که اصلا و ابداً در هنگام بافت این اتفاق نمی افتد این مسئله بعد از بافت توسط پرداختچی اتفاق می افتد.

همه رقم هم مدل

گرچه نمی‌توان هیچ قاعده و چارچوب خاصی برای رشته‌های هنری قایل شد، اما طرح‌های مینیاتور، مذهبی، میوه، طبیعت، آثار باستانی و حیوانات حیات وحش از مهم‌ترین قالب‌های تابلوفرش‌ بافی هستند و بیشتر تابلوفرش‌های بافته شده در این چارچوب‌ها قرار می‌گیرند. تابلوفرش‌ها همچنین اندازه مشخصی ندارند و می‌توانند مطابق با میل شخصی بافنده بافته شوند. اما اندازه‌های 60×40 سانتی‌متر، 50×70 سانتی‌متر، 60×90 سانتی‌متر، 70×100 سانتی‌متر و 80×100 سانتی‌متر از معمول‌ترین ابعاد بافت این هنر ارزشمند به شمار می‌روند.

چند نکته برای خرید تابلو فرش

 

  • اگر جایی رفتید و به شما گفتند که این فرش شناسنامه دارد کمی شک کنید،  شناسنامه فرش یعنی دقیقا قسمتی که شما آن رو نمی بینید و آن  پشت فرش هست.
  • پشت فرش به شما نشان می دهد که گره هایی که زده شده چقدر درشت (بزرگ ) هست یا ریز هست.
  • با دقت کردن به پشت فرش می توا نید دقیق بودن شانه های که بافنده زده را  بفهمید.
  • وقتی به پشت فرش نگاه کنید می توا نید به بعضی کجی های فرش پی ببرید ( البته وقتی فرش یا تابلو فرش داخل  قاب هست باید اینطوری متوجه شو ید. چون ممکن است  قاب کجی های فرش رو پوشانده باشد در غیر اینصورت اگر فرش به صورت بدون قاب به شما عرضه شود می توا نید با چشم یا گذاشتن دو طرف فرش روی هم کجی های آن رو ببینید(
  • شما با نگاه کردن به چله می توا نید نوع آن را تشخیص بدید که ابریشم هست یا نخ هست.
  • وقتی که دقیق به تابلو نگاه کنید خامه آن  را بهتر می توا نید بسنجید. رایج هست که می گو یند که اون نقاطی که می درخشد ابریشم هست. این حرف تا حدی درست است .اما تاحدی هم خیر چون ممکن است ابریشم هایی باشد که درخشندگی نداشته باشد اما به کار ظرافت داده باشد.
  • خیلی از اوقات میگو یند که امضاء یا نام فلان استاد بافنده زیر تابلو بافته شده، حقیقت این هست که در بحث رفو و مرمت فرش و سایر فنون نظیر آن  این امکان هست که  روی فرشی که هیچ امضاء یا نوشته ای نیست،  بشود چیزی رو قرار داد. شما باید خیلی حرفه ای باشید که متوجه شو ید. بنابراین  توصیه ما  این است که در این مواقع از کسانی خرید کنید که به آنها اعتماد دارید یا از خود آن بافنده، فرش یا تابلو فرش را بخرید
نظرات (0) تاریخ : چهارشنبه 1397/05/17 زمان : 12:19 بازدید : 147 نویسنده : انیم

http://teeteel.ir/wp-content/uploads/2012/10/%D9%81%D9%84%D8%B4-%D9%85%D9%85%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%B4%DA%A9%D9%84-%D9%BE%D9%86%DA%AF%D9%88%D8%A6%D9%86.jpg

 هر دو فلش مموری محصول یک کمپانی بوده اند و با ظرفیت یکسان اما قابلیت های یکسانی ندارند و جی ۱۰ علاوه بر زیبایی قابلیت های زیادی نسبت التیما ۲ دارد. قابلیت هایی همچون ضد آب و رابط یو اس بی ۳ که برتری خود رو ثابت می کند چون توان انتقال رابط یو اس بی ۲ ، ۴۸۰ مگابیت بر ثانیه یا ۶۰ مگابایت بر ثانیه می باشد اما در رابط یو اس بی ۳ این اوضاع فرق می کند و قادر است اطلاعات را با سرعت ۴۰۰ مگابایت بر ثانیه انتقال دهد اما باید به این نکته هم توجه داشته باشید که آیا دستگاه شما از پورت یو اس بی ۳ پشتیبانی می کند یا نه چون شاید بدرد شما نخورد و باعث شود که شما فقط هزینه ی بیشتری رو پرداخت نمایید

خوب مقایسه اول برای کسانی بود که این کمپانی و این ظرفیت حجم رو برای خرید انتخاب کردند و فقط باید نیاز های خود رو بشناسند و بر اساس قابلیت ها یکی رو به انتخاب خود خرید کنند . (مسئله ، انتخاب بین« زیبایی ، سرعت و قابلیت های بیشتر » یا «قیمت کمتر»)

در مقایسه دوم اما یکم اوضاع تفاوت دارد و مسئله ، فقط انتخاب بین« زیبایی و ضد آب بودن» با « قیمت » است!

می بینید که هر دو محصول از یک کمپانی ساخته شده اند با ظرفیت یکسان اما با یکم تفاوت قیمت عجیب!

یو سی ۵۰۰ به گفته ی تعداد زیادی از کاربران یکی از زیبا ترین فلش مموری های ساخته شده تا به این حال است و همچنین فقط با قابلیت ضد آب بودن و استفاده از رابط یو اس بی ۲ دیگر از قابلیت های چندانی بهره نمی برد و ارزش خرید زیادی ندارد زیرا شما با همین هزینه می توانید بهترین فلش مموری با ظرفیت ۱۶ گیگابایتی رو خریداری نمایید.

ویروس شورتکات ویروس کم حجم و مزاحمی است که علاقه فراوانی به نفوذ در فلش مموری و کارت های حافظه دارد و باعث می شود فایل های موجود در آن درایو به صورت شورتکات نشان داده شوند.

برای حذف ویروس شورتکات ،ابتدا فلش خود را با آنتی ویروس اسکن نمایید و ویروس آن را پاک نمایید.

سپس به قسمت run بروید(برای وارد شدن به بخش Run می توانید از کلیدهای میانبر Win+R استفاده کنید) cmd را تایپ کنید و ok را بزنید.

در cmd عبارت زیر را وارد نمایید و به جای حرف “g” نام درایو فلش خود را وارد کرده و کلید  Enter را بزنید.

*.*\: attrib   -h   -r   -s   /s   /d  g

با باز کردن فلش خود می بینید که تمام فایل ها بازیابی شده که معمولا تمام فایل های در فولدر بدون نام قرار قرار دارند.

حذف Write Protection از فلش مموری و درایو USB

۱- اولیم گام زمانی که با پیغام Write protection در فلش مموری و… مواجه شدید ، یافتن سوییچ فلش مموری می باشد .معمولا فلش مموری ها دارای یک سوییچ  هستند که در سطح خارجی قرار گرفته است و با حرکت زبانه به سمت جلو  عقب ، می توانید آن را unlock کنید.در صورتی که سوییچ موجود در فلش مموریhp مخدوش شده است و در حال حاضر قابل استفاده نیست ، با مقداری چسب نواری یک زبانه ی مربعی شکل بسازید و بخش مربوطه با بپوشانید تا بتوانید به جای بخش شکسته شده ، از آن استفاده کنید.

در صورتی که فلش مموری hp شما فاقد این سوییچ می باشد ، باید گام بعدی را دنبال کنید:

در صورتی که از کارت آداپتور USB استفاده می کنید ، روی آداپتور ممکن است این سوییچ وجود داشته باشید.

در صورتی که از کارت ریدر های مک بوک استفاده می کنید ، زمانی که آن ها را وارد می کنید ، یک سوییچ مشخص است . تلاش کنید که سوییچ مموری کارت را در دو جهت حرکت دهید.

۲-برخی از وسیله ها ، امکان تغییر sharing permissions یا مجوز های به اشتراک گذاری را با وجود رایت پروتکشن به شما می دهند. در صورتی که از ویندوز استفاده می کنید ، روی دستگاه مد نظر خود راست کلیک کنید و سپس مسیر زیر را طی کنید.:

Share → Advanced Settings → Permissions

از بخش permission ، باکس full control را تیک بزنید و سپس روی OK کلیک کنید.

در صورتی که با پیغام file is write-protected مواجه شدید ، و این خطا مربوط به فایل فلش مموری و یا اس دی کارت نبود ، در این حالت نیازی به  غیرفعال سازی خطای رایت پروتکشن نیست.

۳-گاهی این مشکل به خاطر آداپتوری می باشد که از آن برای اتصال مموری کارد خود استفاده می کنید. به عنوان مثال در آداپتور های SDHC ، SD card یا microSD  ، ممکن است بتوانید محتوای فایل را ببینید ، اما متاسفانه امکان تغییر در فایل ها وجو ندارد. در این حالت آداپتور خود را نگاه کنید و متن روی آن را نوع مموری کارد خود مقایسه کنید.

در صورتی که برای مشاهده ی محتوای مموری کارد روی کامپیوتر ، از کارد ریدر های موجود استفاده می کنید ، بهتر است که اتصالات را چک کنید و یا کارد ریدر را تغییر دهید.

۴- در صورتی که روش های معرفی شده کارآمد نبود و یا این که نتوانستید آدایتور دیگری را تهیه کنید ، به نکات زیر دقت کنید:

با ابزار Diskpart در ویندوز ، رجیستری را تنظیم کنید.

در صورتی که از مک بوک استفاده می کنید ، Disk Permissions را تغییر دهید.

در صورتی که به فایل ها و یا بخش های مدیریتی موجود نیازی ندارید ، تا حد امکان آن ها را فرمت کنید.

نظرات (0) تاریخ : شنبه 1397/05/06 زمان : 10:22 بازدید : 107 نویسنده : انیم

 راهنمای خرید:تلویزیون از لوازم کاربردی در دکوراسیون محسوب می شود که مخاطبین خاص و همیشگی خود را دارد، پس با وجود این جعبه جادویی به فکر جایگاهی مشابه اتاق تلویزیون، جداسازی فضا با استفاده از پارتیشن و یا آسان ترین راه؛ یعنی همان میز تلویزیون در دکوراسیون داخلی باشید، اما همین آسان ترین روش را باید با در نظر گرفتن نکاتی از قبیل طرح و دکوراسیون اتاق، سلیقه شخصی، نوع دیوار پشت تلویزیون و... انتخاب کرد، ولی راه تمام نشده است! بلکه شما باید نکات خرید را جدی بگیرید تا از نتیجه کارتان پشیمان نشوید، پس با این راهنمای خرید علاوه بر دیدن جدیدترین مدل های میزتلویزیون چکیده ای از نکات را بخوانید.

میز تلویزیون 

 جلوه ی خاصی به اتاق نشیمن می دهد و می توان آن را برجسته ترین و مهم ترین فاکتور در طراحی و دکوراسیون اتاق پذیرایی به حساب آورد . طراحی های زیبا و متنوع میزهای تلویزیون ، در طول چند سال اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. تنوع زیادی که در طرح و رنگ و قیمت این میزها وجود دارد ، محبوبیتشان را دو چندان کرده و طیف وسیعی از سلیقه ها را در بر گرفته است. 

خرید میز تلویزیون کاری راحت و آسان است مخصوصاً اگر بدانید چه مدل و چه طرحی مدنظرتان است ، در این صفحه نکاتی ساده را یادآور می شویم تا شاید در خرید میز تلویزیون کمکتان کنند.بانه دات کام باشه… وقت انتخاب و خرید. راهنمای خرید مایکروویو قیمت میز ال سی دی و ال ای دی در قیمت های متنوع و مختلف در بازار وجود دارد ، بسته به جنس و تعداد کشو اندازه ی عرضی میز و سایر عومل موثر در قیمت ، قیمت میز از صد هزار تومن شروع می شود و به پانصد هزار و شاید هم بیشتر برسد. 

به هر حال این تنوع در قیمت حسن و مزیت بزرگی برای خریداران دارد ، چرا که هر کس می تواند با توجه به بودجه ای که در دست دارد ، در محدوده ی قیمت مورد نظر خود ، میزی را انتخاب کند.

 

سایز میز 

سایز میز نکته ی بسیار مهمی است و فراموش نکنید که باید جزو اولین ملاکهایتان در خرید باشد ، برا ینمونه اگر تلویزیون شما 49 اینچ است ، به این معناست که اندازه ی عرضی تلویزیون ، 112 سانتیمتر است ، بنابراین شما نمی توانید میزی بخرید که عرض آن کمتر از 112 سانتیمتر باشد . ولی می توانید با توجه به مساحت در دسترس و بزرگی و مساحت مکان مورد نظر ، میز را بزرگتر از اندازه ی عرضی تلویزیون انتخاب کنید ؛ چرا که هر چه سایز تلویزیون بزرگتر باشد ، قطعاً دکوراسیونتان را هم زیباتر جلوه می دهد. در حالت کلی پیشنهاد می شود که سایز میز از هر طرف 10 سانتیمتر از اندازه ی عرضی تلویزیون بزرگتر باشد ، یعنی برای همان تلویزیون 49 اینچ ، میزی به عرض 134 سانتیمتر مناسب است و در صورت امکان و در اختیار داشتن فضا ، می توانید میزی بزرگتر انتخاب کنید تا زیباتر و چشم نوازتر جلوه کند.

رنگ بهترین میز تلویزیون

 رنگ میز ال سی دی نیز می تواند دکوراسیون منزل را تحت تاثیر قرار دهد ؛ بسیاری از افراد ترجیح می دهند که رنگ میز تلویزیونشان به رنگ منزل و یا رنگ مبلمان و کلا دکوراسیون منزل بخورد ، بنابراین شما هم هنگام خرید میز تلویزیون این مهم را فراموش نکنید ، چرا که همخوانی رنگهای مورد استفاده در طراحی و دکوراسیون داخلی منزل مهم است.

 البته نباید فضایی یکنواخت و کسل کننده درست کنید و با یکرنگ کردن منزل ، فضای منزل را بی روح و خسته کننده کنید . تکنیکهایی هستند که با استفاده از آنها می توان ترکیب رنگ قشنگی بوجود آورد؛ برای نمونه اگر رنگ کلی منزل شما سفید است و بیشتر وسایل مورد استفاده ی شما مانند ، مبلمان و پرده و کف اتاق و همه و همه سفید باشد با استفاده از زیبایی کنتراست می توانید فضای منزلتان را از یکنواختی و خسته کنندگی دربیاورید. 

اگر طراحی و دکوراسیون منزل شما به صورتی است که میز تلویزیون در کنار پرده قرار می گیرد ، پیشنهاد می شود که رنگ کیز تلویزیون را با رنگ پرده هماهنگ کنید . حتی اگر میز و کابینت آشپرخانه تان در یک خط دید قرار دارند ، توجه کنید که رنگ میز تلویزیون و رنگ کابینت، با هم هماهنگ باشند.

نظرات (0) تاریخ : شنبه 1397/05/06 زمان : 10:13 بازدید : 113 نویسنده : انیم

۱. ارسال پیام‌های ناخواسته بدون لینک‌های اشتراک

یکی از قانون‌های طلایی بازاریابی ایمیلی این است که پیام خود را به‌هیچ عنوان برای کسی که به شما اجازه این کار را نداده، نفرستید؛ چراکه قطعا شما تمایلی ندارید که ایمیل شما در فولدر اسپم آن فرد قرار گیرد.

اما چگونه می‌توانید تا حد امکان از قرارگیری ایمیل خود در فولدر اسپم افراد جلوگیری کرده و شانس دستیابی ایمیل‌تان به صندوق ایمیل شخص را افزایش دهید؟

بدین منظور بهتر است که تا حد ممکن، از عبارات تاکیدی و تبلیغاتی استفاده نکنید؛ عباراتی نظیر “رایگان”، “با کمترین ریسک”، “اینجا کلیک کنید”، “هم اکنون سفارش دهید” و …، کمتر استفاده کنید، علی‌الخصوص اگر قصد دارید ایمیل خود را به زبان انگلیسی ارسال نمایید.

بهترین راه برای جمع‌آوری یک لیست ایمیل مناسب، قراردادن یک لینک اشتراک در وب‌سایت و یا اپلیکیشن موبایل شرکت‌تان است. با این کار شما برای کاربران‌تان این امکان را فراهم می‌کنید که تنها در صورت تمایل، ایمیل‌شان را وارد کرده و ایمیل‌های شما را دریافت کنند.

از دیگر راهکارهای جمع‌آوری ایمیل‌ها که تحت عنوان جمع‌آوری سرنخ (Lead Generation) مطرح می‌گردد، می‌توانیم به تبلیغات کلیکی اشاره کنیم که با هزینه مناسب نیز شما را در مسیر جمع‌آوری ایمیل مخاطبان هدفتان یاری می‌کند.

همچنین یکی از نکات ارزشمند بازاریابی ایمیلی این است که حق عدم اشتراک نیز برای کاربران‌تان فراهم کنید. شما به‌خوبی می‌توانید این کار را از طریق یک لینک عدم اشتراک در ایمیل‌های خود، به انجام برسانید.

۲. انتخاب عناوین نامناسب برای ایمیل

یکی از حیاتی‌ترین بخش‌های ایمیل شما، بخش عنوان آن است. عنوان مناسب برای ایمیل‌های شما بهتر است دارای  ویژگی‌های زیر باشد:

عنوان را ساده بنویسید. لحن آن خبری باشد و اطلاعاتی را به کاربر برساند و در نهایت نیز عنوان خود را به‌گونه‌ای انتخاب کنید تا ارزش بازشدن را داشته باشد. همچنین توجه داشته باشید که به عنوان خود زرق و برق اضافه نداده و یا آن را گمراه  کننده ننویسید.

۳. ارسال ایمیل بدون تقسیم‌بندی‌های هدفمند

یکی از اصلی‌ترین راه‌های از دست دادن مشتری، ارسال ایمیل‌های انبوه برای طیف وسیعی از کاربران، بدون در نظر گرفتن تقسیم‌بندی‌های مناسب براساس علاقه‌مندی‌های کاربران است. شما می‌توانید اعتماد کاربران‌تان را از طریق تقسیم‌بندی مناسب آن‌ها به دست آورده و از لغو اشتراک آن‌ها جلوگیری نمایید.

درحالی‌که اکثر مدیران ارشد بازاریابی شرکت‌ها این تقسیم‌بندی کاربران را در هنگام ارسال ایمیل لحاظ می‌کنند، اما نکته مهم ایجاد یک بازاریابی برد-برد در بازاریابی دیجیتالی است؛ شما می‌توانید برای هر شخص به صورت مجزا و  منحصربه‌فرد، پیامی را آماده کرده و برای او ارسال کنید.

بخش‌بندی کاربران از جنبه‌های جغرافیایی، هزینه‌های پرداختی، آمارهای جمعیتی و یا حتی روانشناختی، می‌تواند کمپین‌های بازاریابی ایمیلی شما را کاملا منحصربه‌فرد نماید.

۴. ارسال ایمیل‌های غیر تعاملی و یا کسل‌کننده

شما تا به اینجا لیست مناسبی از ایمیل کاربران‌تان را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را به چند دسته، طبقه‌بندی کرده‌اید. اکنون در این حالت، قدم بعدی چیست؟

اگر تا بدین‌جا همه چیز را به خوبی پیش برده‌اید، اجازه ندهید تا استراتژی بازاریابی شما از فعالیت‌های فرعی لطمه بخورد. ارسال ایمیل به کاربران‌تان بهتر است هر ۱ یا ۲ ماه یک بار اتفاق بیافتد. البته در برخی مواقع ممکن است به دلیل ارائه تخفیف‌های مختلف و یا تبلیغ ویژگی‌های جدیدی که به خدمات/محصولات خود اضافه کرده‌اید، در بازه‌های زمانی  کوتاه‌تری نیز، اقدام به ارسال ایمیل کنید.

بهتر است این نکته را نیز به خاطر بسپارید: ارسال تعداد زیادی ایمیل، دقیقا به اندازه عدم ارسال ایمیل به صورت منظم و در بازه‌های زمانی مشخص، بد است.شما می‌توانید با قراردادن لینک شبکه‌ های اجتماعی در ایمیل‌های خود، قابلیت به  اشتراک‌گذاری ایمیل‌هایتان را نیز افزایش دهید.

۵. ارسال ایمیل بدون انجام تست

اگر قصد دارید ایمیل خود را بدون انجام تست ارسال نمایید، شاید بهتر است اصلا هیچ ایمیلی برای کاربران‌تان ارسال نکنید! انجام تست A/B و یا ارسال دو نسخه از یک ایمیل، می‌تواند راه مناسبی برای دستیابی به یک قالب مناسب برای کمپین‌های آینده شما باشد.

اگر تا به حال حین پروسه بازاریابی ایمیلی دچار اشتباهی شدید، آن را با ما در نظرات به اشتراک بگذارید؟

منبع بلاگ اد

نظرات (0) تاریخ : دوشنبه 1396/02/18 زمان : 14:15 بازدید : 149 نویسنده : انیم

 

تبلیغات ایمیلی بوسیله انواع و اقسام نرم افزار انجام می شود. برنامه های بسیاری نوشته می شوند که شما بدان وسیله می توانید اقدام به ارسال ایمیل انبوه به صورت تبلیغاتی یا حتی اطلاع رسانی کنید. برخی از آنها بروی رایانه شما قابل نصب هستند و برخی دیگر بروی یک سرور نصب می شوند.یک نسخه از ایمیل خودتان را به ایمیلهای خودتان در سرویس دهنده های مختلف ارسال کنید و ببینید که در کدامیک از آنها ایمیل به شاخه اینباکس رفته و در کدامیک به شاخه اسپم.قبل از ارسال نامه خودتان را ویراستاری کنید و غلطهای املایی آن را برطرف کنید. وجود این غلطهای املایی میتواند شرکت و سایت شما را بی اعتبار کند.اما برخی از برنامه ها و هک ها وجود دارد که با استفاده از خود سرویس دهنده ایمیلهای معروف، مثل یاهو و جی میل اقدام به ارسال نامه تبلیغاتی می کنند. در اصل این یک ترفند است که خیلی از افراد از آن برای استفاده در امر تبلیغات ایمیلی، بهره می برند. البته باید دقت کنید که این موضوع در هیچ کجای اینترنت به صورت رایگان وجود ندارد و شما اولین باری است که می‌توانید بسته ای را دریافت کنید که به صورت تصویری و همراه با فیلم به شما نحوه ارسال بازاریابی ایمیلی با استفاده از سرور یاهو به صورت رایگان را آموزش می دهد.

در این دوره، برای اینکه بازاریابی ایمیلی موثر باشد، باید کیفیت را جزء اولویت‌های بالا در نظر گرفت. برای شروع، به معنی ملاحظه با دقت و برنامه ریزی است. اگر شما ایمیل‌هایی را که با چرت و پرت پر شده است را برای مشتری‌های خود ارسال کنید، احتمالاً خواهید دید که هر هفته تعداد نامه باز کردن آنها، افت خواهد کرد. هرگز از کدهای جاوا در بازاریابی ایمیلی ارسالی خودتان استفاده نکنید. با انجام این کار ممکن است ایمیل شما به عنوان اسپم شناخته شود.بروی نوشتن نامه‌هایی تمرکز کنید که با  مشتری‌های خود مرتبط است. نشانی آن چیزی که آنها می‌خواهند، نیاز دارند و حس می‌کنند را به آنها بدهید، نه فقط محصولات و کالاهایی که برای شما سود دارند. یک برنامه زمان بندی شده را برای کار خود تنظیم کنید، عوض این که به صورت منتاوب یادداشت‌هایی را ارسال نمایید. با این کار، مشتری‌های شما اعتمادشان بیشتر خواهد شد. به طور ایده آل، خبرنامه‌ی شما باید همراه با مهارت باشد و برای مشتریانی که می‌خواهند از شما نامه‌ای دریافت کنند یا نکنند، هدفمند شده باشد.

اصول کار همان است، ولی نوع و روش‌های بازاریابی فرق کرده است. اگر قبلاً با استفاده از نامه‌های کاغذی، بروشور، کارت ویزیت و … اقدام به بازاریابی می‌کردیم، امروزه لازم است که شیوه‌ی نوین آن استفاده کنیم. دیگر شاید روش‌های قدیمی کاربردی نداشته باشند. مطمئن شوید که سرور شما در لیست سیاه نیست. در صورتی که سرور شما در لیست سیاه باشد. هر چقدر هم نامه شما اصولی باشد تمامی ایمیلهای شما یا به دست مخاطب نمیرسد و یا این که به شاخه اسپم آنها میرود.مزایا و فرصتهایی که در بازاریابی برخط برای بسیاری از کسب و کارها به ارمغان آورده است، باعث شده است کسانی که به فکر پیشرفت در آینده هستند رو به این سمت آورده و از فرصت‌های بالقوه‌ای که هنوز جای آنها خالی است، استفاده کنند.

وقتی خرید به جای حضوری به صورت مجازی انجام می‌شود، پول از حالت کاغذی خارج شده و پلاستیکی شده است، ارسال کالا جدید شده است، باید نوع بازاریابی ما هم تغییر کند و از شیوه‌ی جدید آن استفاده کنیم. اینجاست که همگام با دیگر تغییرات کار خود را به بهترین نحو پیش خواهیم برد.ما در حال گذر از زمانی هستیم که کم کم تمامی تراکنش های مالی به صورت برخط و آنی انجام می‌شود. پس چرا باید روش بازاریابی ما هنوز کاغذی باشد؟ آیا این مسخره نیست؟ تمامی ابزارهای قدیمی بازاریابی مانند هدیه‌ی تبلیغاتی، بروشورها، تبلیغات کاغذی و … به نوع الکترونیکی خود تبدیل شده‌اند که یکی از بارزترین نوع آن، همان ایمیل است که روز به روز به کارکرد آن افزوده می‌شود. پس جای کار در این عرصه بسیار گسترده است.با استفاده از نرم افزار گوگل آنالیز رفتار کاربران پس از ورود به سایت را تحلیل کنید و نرخ تبدیل فروش خودتان را در هر بازاریابی ایمیلی محاسبه کنید. با این روش میتوانید بهترین بازدهی را بدست آورید.

نظرات (0) تاریخ : دوشنبه 1396/01/21 زمان : 15:52 بازدید : 158 نویسنده : انیم

 

 


برای گذر از تفکر سنتی در دنیای تبلیغات و قدم گذاشتن در دنیای دیجیتال، برای اثرگذاری بیشتر و جذب مخاطب و کاربران این دنیا باید دیجیتالی فکر کنیم. در درس گذشته بزرگترین قفل ذهنی‌مان را در رابطه با اصول تبلیغات شکستیم و ادر این‌جا می‌خواهیم با مروری بر گذر تبلیغات در طول زمان به یک نگاه تفکیک شده نسبت به گذشته و حال پیدا کنیم.
گذشته تبلیغات:
۱. اصول بازاریابی که در دهه ۱۹۶۰ پایه‌گذاری شد:
• در آن دهه شیوه موثر بازاریابی را تنها تبلییغات تلویزیونی می‌دانستند.
• در آن دوره ارزان‌ترین و در دسترس‌ترین رسانه گروهی تلویزیون بود.
• انتخاب تلویزیون به عنوان ابزار بازاریابی یک انتخاب برای بازاریابان نبود، بلکه این بازاریابی بود که اثرات مثبت تبلیغات ارزان بوسیله تلویزیون را به افراد نشان می‌داد.
۲. قرن بیستم و تبلیغات کاغذی و پیامد‌های آن:
• قطع چند هزار میلیارد درخت برای تولید کاغذ
• سوزانده شدن دو میلیارد لیتر مکعب از سوخت نفتی
• بیهوده بودن مصرف این میزان سوخت و درخت به دلیل عدم رسیدن این تبلیغات به اهداف اصلی خود و جذب تعداد مشخصی از افراد جامعه.
جهان سنتی، رو به نابودی است:
• برندها و مارک‌ها، برای ارتباط‌‌ گرفتن محسوس و پویاتر با مشتریان، توسط رسانه‌های عمومی (mass media) مانند تلویزیون، رادیو و… دچار مشکل شده‌اند.
• مشتریان از مشاهده روزانه تبلیغات در رسانه‌های گوناگون به ستوه آمده‌اند.
مرحله گذار از تبلیغات سنتی:بسیاری از مردم از دیجیتالی شدن وحشت دارند.مدیران شبکه‌های تلویزیونی در مورد جایگاه آینده شبکه‌های خود تردید دارند.برخی از سردبیران روزنامه بر این باورند که دوران روزنامه و مجله به سر رسیده است و روزنامه‌ها در مسیر سقوط آزاد قرار دارند.نسلی از مدیران شرکت‌های تبلیغاتی احساس می‌کنند فعالیت آن‌ها دیگر فایده ای ندارد.عمر مفید روش‌های بازاریابی سنتی رو به پایان است. شیوه‌های سنتی تنها وقتی تاثیر‌گذار بودند که رسانه‌های گروهی که تابع آن‌ها بودند، طرفدار داشتند، ولی امروزه آن رسانه‌ها طرفداران خود را از دست داده‌اند.
بعد از مرور زوایای مختلف تبلیغات در گذشته و مرحله گذار، برای رسیدن به اصول نوین بازاریابی به مقایسه روش‌های سنتی و نوین در کنار هم می‌پردازیم:
برای آن که دیدی دیجیتالی داشته باشیم و از روش‌های نوین دیجیتال برای بازاریابی استفاده کنیم، باید تمام تفکرات و اصول روش‌های گذشته را از ذهن خود پاک کنیم و به جای آن‌ها اصول نوین زیر را در ذهن خود پرورش دهیم:
موضوع اول، تطابق مخاطب هدف با خدمات یا محصولات کسب‌و‌کار‌ها:
در روش‌های سنتی بازاریابی:مخاطبانی را به عنوان هدف تعریف می‌کردند، که هیچ تطابقی با تولیدات یا خدمات کسب‌و‌کارها نداشتند.برخی از این روش‌ها نیز مخاطبان را در زمان نادرستی هدف قرار می‌دادند.در اصول معتبر دیجیتال مارکتینگ مطالعه کنید: روش‌های نوین که بر دیجیتال بودن تکیه دارند بسیار کارآمد و تاثیر‌گذار هستند.این روش‌ها به گونه‌ای تعریف شده‌اند که مخاطبانی که با محصولات تطابق دارند را هدف‌گذاری می‌کنند. در زمانی مناسب نسبت به جذب آنان اقدام می‌کنند.موضوع دوم، افزایش سطح تبلیغات:
در روش‌های سنتی بازاریابی:افزایش سطح تبلیغات در شیوه‌های سنتی هزینه‌های هنگفتی را ایجاد می‌کند.
دراصول نوین بازاریابی:تعداد رسانه‌های دیجیتال بسیار زیاد است. اما قدرتمندترین روش رشد تبلیغات دیجیتال، روش افزایش سطح تبلیغات دیجیتال به صورت دهان به دهان است که به نسبت هزینه بسیارکمی را به همراه دارد. با این حال استفاده از این روش نیاز به دقت، ظرافت و تخصص دارد. همچنین یادآوری این نکته ضروری است که این روش، راه موفقیت شما را به صورت کامل هموار نمی‌سازد.
موضوع سوم، عمل انجام شده:
در روش‌های سنتی بازاریابی:روش‌های سنتی بیشتر بر این اصل پایه‌گذاری شده ‌بودند که افراد را برای تصمیم‌گیری نسبت به انجام کاری تشویق می‌کردند، تشویق به اندیشیدن برای خرید.
در اصول نوین بازاریابی:روش‌های نوین دیجیتال، بر خلاف روش‌های قبلی، افراد را به طور مستقیم افراد را در موقعیت انجام کار یا همان عمل انجام شده، قرار می‌دهند.
موضوع چهارم،کم کردن درد انتظار:
روش‌های نوین دیجیتالی از طریق سایت‌ها در کمتر از ۱۰ ثانیه اطلاعات بیشماری از محصولات را در اختیار افراد می‌گذارند. همانطور که می‌دانید در حوزه بازاریابی نگه‌داشتن افراد در انتظار امری اشتباه است.
موضوع پنجم، طبقه‌بندی و تحلیل اطلاعات:
در روش‌های سنتی بازاریابی:طبقه‌بندی اطلاعات در نظر بازاریابان سنتی مفید است، ولی رمزنگاری این اطلاعات ممکن است باعث فلج شدن بخش‌های بازاریابی شرکت‌ها شود.
در اصول نوین بازاریابی:در روش‌های نوین دیجیتال، داده‌ها به خوبی تحلیل می‌شود. پس برای تحلیل و طبقه بندی داده‌ها طبق روش نوین بسیار هوشمندانه عمل کنید.
موضوع ششم، طراحی یک روش ثابت:استفاده رسانه‌های دیجیتال در ۲۰ سال آینده به سرعت به تکامل خود ادامه می‌دهند. پس زمان زیادی را برای تجزیه و تحلیل روش خود صرف نکنید. بازاریابان در برنامه‌ریزی بازاریابی خود نیاز به یک روش ثابت ذهنی دارند.
موضوع هفتم، نقطه پایان بازاریابی سنتی نقطه آغاز بازاریابی نوین است.
درروش‌های سنتی بازاریابی:در محیط سنتی بازاریابی، تمام سعی و تلاش بازاریابی در نهایت منجر به ارایه یک مدل نمونه از محصول به مشتری می‌شد.
در اصول نوین بازاریابی:در روش نوین دیجیتال مارکتینگ ما می‌توانیم به صورت مستقیم تبلیغات کنیم . ارایه تست و نمونه محصول در این روش می‌تواند نقطه آغاز ما باشد و بر خلاف روش‌های سنتی این نمونه دهی‌ها نقطه پایانی تبلیغات نیستند. ذکر این نکته خالی از لطف نیست بلکه پشتیبانی مشتری تازه راه ارتباط با مشتری و تبدیل آن به یک مشتری وفادار را باز می‌کند.
target-audience
نظرات (0) تاریخ : دوشنبه 1395/12/16 زمان : 11:35 بازدید : 198 نویسنده : انیم

از اصولی که بر این مبنا باید در بازاریابی خود استفاده کنید، گذاشتن یک پیوند در نامه‌های خود برای حذف اشتراک آنهاست. کسانی که نامه‌ی اول شما را دریافت می‌کنند، شاید دیگر نخواهند از شما نامه‌ی دیگری داشته باشند. پس بهتر است با کلیک بروی لغو عضویت، درخواست کنند از شما نامه‌ای دریافت نکنند. در غیر این صورت، اگر نامه ها به صورت توده ای و اجباری ارسال شوند، مطمئن باشید که فروشی نخواهید داشت و برای بلند مدت کسب و کار خود را بد نام می‌کنید.

شما در نامه هایی که ارسال می‌کنید، باید به عوامل زیادی توجه کنید تا توجه کاربران را به خود معطوف کنید. مراحل کار از علاقه مند شدن برای کلیک بروی ایمیل شما شروع می‌شود. آنها اول باید با دیدن عنوان و فرستنده‌ی نامه، علاقه مند به موضوع نامه‌ی شما شوند. پس از آن، باید با استفاده از فنون مختلف اقدام به جلب نظر آنها در متن یا گرافیک نامه کنید. این کار باعث می‌شود که در نهایت آنها کاری را که شما می‌خواهید را انجام دهند.

۱- تیتر شما مفهوم نبوده و یا روی هدفی نادرست پافشاری می‌کند:برای همه ما روشن است که تیتر اولین موردی است که سبب باز شدن ایمیل شما، توسط مخاطب می‌گردد. توجه داشته باشید که باید در حین نوشتن تیتر دقیقا هدف نهایی خود را در ذهنتان تجسم کنید.

حتما لازم نیست که ایمیل ارسال شده، کسب‌وکار شما را به یک معامله نزدیک کند و یا سبب ایجاد یک قرارداد بزرگ شود؛ بلکه گاهی لازم است فقط از مخاطبان یک پاسخ مختصر دریافت کنید. همین پاسخ ساده می‌تواند شما را به هدف نهایی‌تان نزدیک کند.

 

برای نمونه به چند تیتر زیر توجه کنید که ثابت شده موثر واقع می‌شوند:

 – (نام)، یک سوال کوچک ازت دارم

– ایده‌هایی برای (موضوعی که برای مخاطب شما از اهمیت بسیاری برخوردار است)

– سوالی در مورد (هدفی که مخاطبانتان دارند)

۲- ایمیل خود را در زمانی نامناسب ارسال می‌کنید: اکثر ایمیل‌های کسب‌وکارها در ساعات کاری و در روزهای غیر تعطیل ارسال می‌گردند؛ ولی نمودار زیر که بر اساس تحقیقات Side Kick منتشر شده، نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۴ بیشترین تعداد ایمیل در آخر هفته‌ها باز شده و در روزهای اول هفته کمتر ایمیل‌ها، نسبت به آخر هفته کلیک خورده‌اند. شاید این آمار برای کشور ما صحیح نباشد؛ اما کسب‌وکارها می‌توانند یک تعادلی در این میان ایجاد کنند. در نهایت برای شروع ما به شما آموزش‌هایی را پیشنهاد می‌کنیم که سبب افزایش اطلاعات شما در زمینه بازاریابی می‌شود. بهتر است اول کار، با تمام فنون آشنا شوید و یادگیری را از همین جا شروع کنید. این سایت به شما محصولات خوبی را برای بازاریابی ایمیلی به شما توصیه می‌کند که سعی شده است کالاها از اعتبار و کیفیت خوبی برای شما برخوردار باشد. برخی از کالاها آموزشی هستند که شدیداً توصیه می‌شود قبل از شروع کار ایمیل مارکتینگ از آنها استفاده کنید. برخی دیگر ابزارهای ارسال ایمیل گروهی اند، که روی هم رفته باعث افزایش فروش و موفقیت شما در امر بازاریابی می‌شوند.همواره درنظر داشته باشید که راه‌های بسیاری برای نگه داشتن مخاطب در بازاریابی ایمیلی وجود دارد که کاملا در مسیر احترام به آنها قرار دارد. اگر شما هم راهکار مناسبی دارید، خوشحال می‌شویم تا در بخش نظرات همین پست آن را به اشتراک بگذارید.

۳-استفاده از نام فرستنده‌ای که عمومی به نظر می‌آید:

در تحقیقاتی که توسط چندین آژانس تبلیغاتی صورت گرفته، مشخص شده است که استفاده از نام فرستند خاص می‌تواند حدود ۳ درصد نرخ کلیک خوردی (Click – Through Rate) را افزایش دهد.

برای نمونه:

نام فرستنده عمومی: شرکت X

نام فرستنده خاص: نام و نام خانوادگی فردی از شرکت

بازاریابی ایمیلی چیست؟

نظرات (0) تاریخ : دوشنبه 1395/12/16 زمان : 11:34 بازدید : 191 نویسنده : انیم

چگونه یک ایمیل عالی با هدف فروش خلق کنید

یکی از کارآمدترین و کم‌خرج‌ترین ابزارهای بازاریابی، فرستادن ایمیل برای مشتریان بالقوه و مشتریان کنونی است. تعداد کمی از ابزارها و مجاری بازاریابی، اینچنین ارزان و پاسخگو هستند. یک نکته ساده، اهمیت این روش جلب و حفظ مشتری را به شما نشان می‌دهد و آن تعداد ایمیل‌های دریافتی در میل باکس شماست که از طرف مشتریان بالقوه و آنهایی که از خریدشان راضی‌اند برایتان فرستاده شده است. اگر ایمیل‌های ارسالی این کسب و کار مفید نبود که صاحب و بازاریاب آن، اینقدر ایمیل دریافت نمی‌کرد!
▪ یکی از راههای اتلاف وقت در پروسه بازاریابی اینست که در یک زمان، فقط یک مشتری بالقوه را مخاطب قرار داده تنها کالاها و خدماتتان را به او عرضه کنید. در این حالت فقط یک شانس فروش‌ هست ولی ایمیل‌ها می‌توانند یک کسب و کار را به هزاران نفر معرفی کنند و این کار تعداد فروش و درآمدتان را بالا برده روند رشد کارتان را هموار و تسریع خواهد نمود.
▪ ایمیل‌های فروش مخاطبان حقیقی کسب و کارتان را به شما می‌شناسانند. در ابتدای کار گیرنده‌های ایمیل‌ها، همگی اعضای بازار هدف نیستند. شما با دریافت پاسخ‌ها می‌توانید دریابید که چه کسانی به کالاها و خدمات شما علاقه دارند و امکان دارد به مشتری تبدیل شوند و چه افرادی را باید از لیست گیرندگان ایمیل‌ها، حذف نمایید.
دلیل چهارم مناسب بودن و کارایی این روش بازاریابی ایمیلی دریافت سریع پاسخ‌هاست. در عرض یک تا دو هفته، ۸۰ تا ۹۰ درصد کسانی که می‌توانند مشتری باشند، به ایمیل کسب و کارتان جواب خواهند داد. اگر تیم بازاریابی سریع و دقیق واکنش نشان دهد، قادر خواهد بود درصد زیادی از این پاسخ دهندگان علاقه‌مند را به جرگه خریداران وارد کند. با توجه به تعداد پاسخ‌های دریافتی از هر بسته بازاریابی ایمیلی، می‌توانید میزان کارایی آن را دریابید.
▪ دلیل پنجم تا اندازه‌ای به علت پیشین مربوط است. اگر شما یک کاسب تازه کار باشید که صاحب کسب و کاری کوچک است، نمی‌توانید حتی ذره‌ای از پولتان را هدر دهید و روی کاری وقت و هزینه صرف کنید که بازدهی نداشته باشد. بازاریابی ایمیلی این امکان را برایتان فراهم می‌کند تا بسته‌های ایمیل‌هایتان را کدگذاری کنید تا مشخص شود که تعداد پاسخ‌های دریافتی از کدامیک بیشتر است. چون این بازخوردها سریع حاصل می‌شوند، اصلاح و تقویت پروسه بازاریابی ایمیلی دشوار نخواهد بود.
مخارج و هزینه‌ها مبحثی است که همه کاسبان به آن توجه دارند. تدوین و به کار انداختن پروسه‌های بازاریابی نیز هزینه‌هایی در بردارد و در این میان بازاریابی ایمیلی از دیگر روش‌ها ارزان‌تر است. پاکت پستی الکترونیکی گنجایش زیادی دارد و هزینه پست آن هم بسیار ناچیز است. عکس‌ها، مقالاتی که در روزنامه‌ها درباره خودتان و کسب و کارتان نوشته‌اید، اخبار موفقیت‌ها و عرضه محصولات جدید، ارائه تخفیف‌ها و امتیازات ویژه‌ای که به منظور تشکر از خرید مستمر به مشتریان می‌دهید، کارت پستال‌های تبریک سال جدید یا مناسبت‌های دیگر و تصاویری زیبا که نام شرکت شما در پس زمینه یا گوشه آنها دیده می‌شود؛ از مطالبی هستند که می‌توانید در این پاکت جای دهید. در نظر هم داشته باشید که این بسته‌های ایمیلی می‌توانند به صندوق پستی الکترونیکی چند صد نفر داخل شوند.
● دلایلی هست که نشان از مزایا و منافع گوناگون ارسال ایمیل‌های فروش دارند. تعدادی از آنها را در زیر می‌خوانیم:
▪ چه برف ببارد، چه باران و تگرگ بیاید، ایمیل در هر حال می‌رسد! چه خواب باشید، در تعطیلات به سر ببرید و چه مشغول کار باشید، پیام‌های فروشتان، در غیاب خودتان، ارسال خواهند شد و مخاطبان بازار هدف آنها را دریافت خواهند داشت. و ایمیل‌ها مانند نمایندگان کسب و کارتان، برای شما کار می‌کنند و بهترین نمایش فروش را برای مخاطبان اجرا می‌نمایند.
▪ زمانی که شخصی این ایمیل فروش را باز می‌کند، در آن واحد، فقط این ایمیل است که پیش چشمانش قرار می‌گیرد و مدتی را برای مطالعه آن صرف می‌کند. وقتی که ما آگهی‌های تلویزیونی یا تبلیغات رادیویی را می‌بینیم و می‌شنویم، هر آگهی تنها مدت کوتاهی پیش چشمانمان قرار می‌گیرد یا به گوشمان می‌خورد و چند ثانیه دیگر، تبلیغاتی دیگر جایگزین می‌شوند و دوام اثر هر یک کوتاه است. ایمیل‌های تبلیغاتی و فروش این طور نیستند و هر کدام جداگانه توجه یک مشتری احتمالی را به خود معطوف می‌دارند.
تصور کنید حرفی برای گفتن دارد.مخاطبان خاص خود را هم دارید همه چیز خوب است تا آن جا که باید انتخاب کنید چگونه پیام را به مخاطبان منتقل کنید.این تنها آغاز هزاران مشکل و سوالی که است که در زمان انتقال پیام ممکن است با آن روبه رو شوید.سوال هایی مانند این که
ایمیل مارکتینگ را به عنوان راهی در نظر بگیرید که میتوانید از طریق آن پیام خود را به کاربران منتقل کنید و در صورت داشتن دانش مناسب و کافی تمامی سوال هایی که در بالا مطرح کردیم را در سطح حرفه ای پاسخگو باشید.شما میتوانید با پیروی از اصولی مشخص پیام خود را مستقیما در اینباکس کاربران منتقل کنید و برآورد مناسبی از وضعیت کمپین داشته باشید,در حالی که انتقال پیام در روش های دیگر بازاریابی به شکلی که بتوانید محاسبه ای برای موفقیت و یا عدم موفقیت همانند ایمیل مارکتینگ داشته باشید هزینه های سنگینی به دنبال خواهد داشت.

▪ دلیل آخر این که ایمیل‌ها، بسیار بیشتر از تصاویر تلویزیونی و آگهی‌های صوتی رادیو، ملموس بوده خواننده و مشتری احتمالی حس می‌کند که روی آن بیشتر کنترل و تسلط دارد. تبلیغات تلویزیونی و رادیویی با فشار یک دکمه محو می‌شوند ولی صاحب یک ایمیل، آن را متعلق به خود می‌داند و مدتی به آن خواهد پرداخت.
دلایل فوق همگی کارایی و توانمندی و مقرون به صرفه بودن بازاریابی ایمیلی را رقم می‌زنند. اگر به این ابزار دقت فراوان شده با مهارت و هوشیاری به کار گرفته شود، در افزایش درآمد یک کسب و کار بسیار موثر خواهد بود.

نظرات (0) تاریخ : یکشنبه 1395/12/08 زمان : 11:58 بازدید : 169 نویسنده : انیم

 

ممکن است این مهم که باید مخاطبی که برای او می نویسید را بشناسید، برای یک کمپین ایمیلی بدیهی به نظر برسد، اما اگر بدانید که شرکت های متعددی از همین مرحله حیاتی غفلت می کنند شگفت زده خواهید شد. اولین قانون بازاریابی، شناخت مخاطب است. همیشه از خودتان بپرسید: “با چه کسی صحبت می کنی؟” یا “آیا این به مذاق مخاطب ما خوش خواهد آمد؟”

در بازاریابی کسب و کار به کسب و کار (B2B) باید از سطح و مقام مخاطب خود آگاهی داشته باشید: مدیریت؟ رئیس؟ کارمند؟ محتوای شما باید با مخاطب تان تناسب داشته باشد. کارکنانی که در طبقه های پایین تر قرار دارند همان موضوعاتی که مدیران سطح بالا به آنها علاقه دارند را نمی پسندند (و حتی اختیار انجام کاری که در فراخوان به عمل از آنها خواسته اید را ندارند).

آیا می دانید چه چیزی مردم را جذب می کند؟ “محتوای فوق العاده”. چه در تبلیغات و چه در ایمیل، ما دوست نداریم وقت خود را صرف محتوای خسته کننده کنیم؛ محتوایی که با متن نامناسب به شعور ما توهین می کند. لازم نیست محتوای شما سراسر لطیفه و طنز باشد، اما باید بجا و حرفه ای باشد (بدون اشتباهات دستوری یا املایی). اگر یک کمپین ایمیلی را مدیریت می کنید، اطمینان پیدا کنید که نوشته مناسبی را به مخاطبان خود ارسال می کنید:

  • همیشه باید در جهت روایت یک داستان تلاش کنید.
  • به مخاطب خود اطلاعات و آگاهی بدهید.
  • و به او نشان دهید (در صورت امکان) که شما یا شرکت تان چگونه می توانید مشکل آنها را بهتر از دیگران حل کنید.

برای پیشرفت بازاریابی، درک آنچه در گذشته موثر بوده و آنچه موثر واقع نشده است ضروری است. شما بدون اینکه در ابتدا روی ترازو بروید و وزن تان را مشاهده کنید رژیم نمی گیرید. اولین گام برای تعیین اینکه به کجا می خواهید برسید این است که بدانید هم اکنون در کجا قرار دارید. امروزه آنقدر اطلاعات در دسترس ما قرار دارد که تعیین بهترین استراتژی را دیگر نمی توان با حدس و گمان انجام داد.

نرخ باز شدن ایمیل و نرخ کلیک برای کمپین ایمیلی شما می تواند بسته به روز هفته و ساعتی که روی دکمه ارسال را کلیک می کنید، قالب ایمیل و موارد دیگر تغییر کند. به یاد داشته باشید: ارسال، بررسی، جرح و تعدیل، تکرار.

چگونه یک صفحه بهتر، برای لغو اشتراک خبرنامه خود داشته باشید؟

یکی از دغدغه‌های کسب‌وکارها این است که چگونه برای ایمیل‌های خود، مشترکانی پیدا کنند که مخاطب هدف آنها بوده و می‌توانند درآینده با پیاده سازی یک استراتژی به مشتری‎های آنها تبدیل گردند. راه‌های بسیاری برای رفع این دغدغه وجود دارد؛ ولی مهم اینجاست که پس از مشترک‌گیری، آیا محتوای شما به کار مشترکتان می‌آید؟ آیا مشترک می‌تواند آنچه که می‌خواهد را در خبرنامه‌های شما بیابد؟ هنگامی که جواب چنین سوالاتی منفی باشد، بی‌شک مخاطب سعی می‌کند اشتراک خود را لغو کند. حتی ممکن است که این لغو به خاطر نبود علاقمندی فرد به محتوای شما صورت بگیرد. در اینجا لازم است که هر کسب‌وکاری به مخاطب احترام گذاشته و برای او راهی را قرار دهد که فرد به راحتی اشتراک‌گیری را لغو کرده و از طرفی دریابد که مشکل آن فرد چه مواردی را شامل می‌شده تا بلکه بتواند آنها را حل کند. از این رو در این مطلب در مورد یک صفحه مناسب برای لغو اشتراک‌گیری صحبت خواهیم کرد که هم برای مخاطب مفید بوده و هم می‌تواند به بهبود محتوای هر کسب‌وکاری کمک کند:

برای اینکه مشترکان با کیفیت‌تری داشته باشید، بهتر است که به هیچ وجه اشتباهات زیر را در بازاریابی ایمیلی مرتکب نشوید:

-پنهان کردن دکمه‌های اشتراک‌گیری

-استفاده از فرم‌هایی برای اشتراک‌گیری اجباری

-اجبار در وارد کردن نام کاربری و رمز عبور برای اشتراک‌گیری

-استفاده از راهکارهای غیر مجاز برای مشترک کردن مجدد یک فرد که قبلا اشتراکش را لغو کرده

در ادامه به چهار مورد اشاره می‌کنیم که با انجام دادن آنها، هم به کاربرانی که قصد لغو اشتراک دارند احترام گذاشته و از طرفی هم می‌توانید اطلاعاتی بدست آورده که بهره‌وری از آنها سبب ماندن دیگر کاربران شما شود:

۱-از مشترکان خود بپرسید که چه چیزی از شما انتظار دارند و دلیل آنها برای لغو اشتراک چیست

۲-به کاربران خود این امکان را دهید که به صورت دلخواه میان دسته‌بندی مطالب شما، خبرنامه دریافت کنند

۳-به برند و صفحه لغو اشتراک خود، جان دهید

۴-در صفحه لغو اشتراک خود از فرم‌های هوشمند بهره ببرید

همواره درنظر داشته باشید که راه‌های بسیاری برای نگه داشتن مخاطب در بازاریابی ایمیلی وجود دارد که کاملا در مسیر احترام به آنها قرار دارد. اگر شما هم راهکار مناسبی دارید، خوشحال می‌شویم تا در بخش نظرات همین پست آن را به اشتراک بگذارید.

شاید یک خبرنامه بسیار نافذ، دقیق، مملو از محتوای جذاب و سودمند به همراه لینک ها و فراخوان به عمل های مناسبی نوشته باشید، اما اگر نتوانید مخاطب را به نحوی جلب کنید که ایمیل شما را باز کند، همه اینها چه سودی دارد؟ این جایی است که “عنوان” خود نمایی می کند. مخاطبان پیش از اینکه ایمیل شما را باز کنند عنوان آن را می خوانند، بنابراین عنوان ایمیل شما این ظرفیت را دارد که نرخ باز شدن ایمیل هایتان را افزایش دهد.

در واقع، عنوان یکی از بزرگترین عوامل تاثیرگذار بر بازشدن یا بازنشدن ایمیل ها است. ۳۳ درصد از دریافت کنندگان، ایمیل را تنها به خاطر عنوان آن باز می کنند. ایمیل هایی که در عنوان خود از کلمه “رایگان” استفاده کرده اند ۱۰ درصد بیش از سایر ایمیل ها باز شده اند. ایمیل هایی که عنوان آنها کلمه “سریع” را در خود دارد، ۱۷ درصد کمتر باز شده اند. به این نکته توجه کنید: محلی و شخصی، کوتاه و خوشایند بنویسید و به نحوی با عنوان خود به مخاطب انرژی بدهید.

مورد دیگری که ارتباط نزدیکی با نوشتن عنوان دارد، استفاده از تست دوبخشی (تست A/B) است. با استفاده از این روش، شما دو نسخه از ایمیل خود را به یک گروه آزمایشی از فهرست ایمیل خود ارسال می کنید. ایمیلی که عملکرد بهتری داشته باشد –مثلا در یک دوره مشخص نرخ بازشدن بیشتری داشته باشد- به بقیه اعضای فهرست ارسال خواهد شد. تست دو بخشی به شما نشان می دهد که چه چیزی موثر و چه چیزی کم اثر یا بی فایده است.

 

نظرات (0) تاریخ : چهارشنبه 1395/11/27 زمان : 10:32 بازدید : 171 نویسنده : انیم

 

امروزه پیشرفت روزافزون فن‌آوری ارتباطات، سازمان‌ها را به رقابت سخت و آگاهانه دعوت می‌کند و به جرات می‌توان گفت سازمان‌هایی در این رقابت کمی و کیفی پیروز هستند که مدیران آن‌ها، سازمان خود را با شرایط محیطی وفق داده و شرایط داخلی را بهبود بخشند. از طرفی، سودآوری یک شرکت که بقای آن‌ را تضمین می‌کند، به طراحی برنامه مدیریت بازار صحیح براساس ارضای نیازهای مشتریان وابسته است. بازاریابی کوششی است درجهت کاهش مخاطرات داخلی و خارجی شرکت، که با به‌کارگیری روش‌های اقتضایی، موقعیت‌ها را ارزیابی کرده و واکنش سازمان‌ها را در برابر آن‌ها تضمین می‌کند.
اهمیت برنامه ریزی برای بازاریابی در چند سال اخیر رشد فزاینده ای داشته است. در بازاریابی ابتدا باید هویت هر مشتری را مشخص نموده و خصوصیات هر یک از آنها را بطور مجزا مورد بررسی قرار داد. هرچه میزان ارتباط برقرارشده میان سازمان و مشتریان نزدیکتر و صمیمی تر باشد به همان نسبت می توان آن ها را به سازمان نزدیکتر ساخت . برقراری این ارتباط صمیمی نیازمند کسب اطلاعات دقیق از مشتریان می باشد.
نا آگاهی و عدم اطلاع از اصول، قواعد و قوانین «بازاریابی اینترنتی» نه تنها خود این به اصطلاح «بازاریاب های قلابی اینترنتی» را در آینده ای نه چندان دور به زحمت و دردسر می اندازد، بلکه بیشتر و متاسفانه باعث «بی اعتبار» شدن و «بد سابقه» شدن مشتریان (از همه جا بی خبر) آنها می شود. مهمترین اصل در دیجیتال مارکتینگ از طریق پست الکترونیک یا Email Marketing آن است که ارسال کننده پیام های بازرگانی بایستی قبلاً از مخاطب «اجازه بگیرد» یا به عبارت دیگر «مخاطب یا کاربر اینترنتی» خود دریافت «خبرنامه ها و نامه های تبلیغی» آن شرکت ارسال کننده را با تنظیم و تکمیل فرم ها و طی مراحلی درخواست کرده باشد. و این همان چیزی است که کمتر شرکت یا سایت تبلیغی اینترنتی زحمت رعایت آن را به خود داده است. بازاریابی محتوا یکی از مهم ترین مهارت هایی است که هر بازاریاب دیجیتالی به آن احتیاج دارد و برای این که این مهارت را به درستی به دست بیاورد، باید یک استراتژی اولیه قوی داشته باشد. در بازاریابی قطره ای شما باید مدام محصول خود را به مشتری معرفی و یادآوری کنید. ممکن است تصور کنید که با تبلیغات انبوه می توانید به این نقطه برسید، اما این دقیقا همان اشتباهی است که خیلی از بازاریاب های دیجیتال مرتکب می شوند و شکست می خورند! این که شما یک ای میل یا پیغام تبلیغاتی خاص را بدون این که هر گونه ارتباطی با مشتری گرفته باشید، ارسال کنید، نتیجه خاصی ندارد. اگر می خواهید در بازاریابی قطره ای موفق باشید، باید هنر ارتباط گیری با مشتری را یاد بگیرید.
در ادامه می‌توانید اینفوگرافیک بازاریابی دیجیتال چیست را نیز مشاهده کنید. منبع بلاگ اد اکثر این راهکارها در کشور ما مورد استفاده قرار می‌گیرند و معمولا کسب‌وکارهای کوچک‌تر، بیشتر قدر چنین روش‌های کم هزینه‌ای را می‌دانند.
بی رویه، پشت سر هم و بدون داشتن «اجازه صریح و شفاف» از مخاطبین، شرکت هایی به نام «تبلیغ اینترنتی» سیلی از نامه ها و خبرنامه های الکترونیکی خود را به سوی شرکت ها و آدرس های اینترنتی که در اختیار دارند (یا خریداری کرده اند) روانه می سازند.
تأثیر اینترنت بر آمیخته بازاریابی :
به کارگیری اینترنت یعنی جدیدترین و مهمترین فناوری دوران ما، یکی از دغدغه های اصلی سازمان ها می باشد. پدیده بازاریابی اینترنتی نیز درجهت پاسخگویی به این نگرانی ها پدیدار گشت و از آن به بعداستراتژی های مختلفی برای تبدیل بازاریابی سنتی به بازاریابی نوین ارائه شده است.
از مهمترین فعالیت های بازاریابی سنتی و دیجیتال مارکتینگ، طراحی آمیخته بازاریابی است. بنابراین، زمانی بازاریابی مبتنی بر اینترنت همراه با موفقیت خواهدبود که آمیخته بازاریابی اینترنتی مناسبی طراحی گردد.
فیلیپ کاتلر (۱۹۹۱) آمیخته بازاریابی را مجموعه ای از متغیرهای (ابزارهای) قابل کنترل بازاریابی می داند که شرکت آنها را برای پاسخگویی به بازار هدف درهم می آمیزد.

نظرات (0) تاریخ : دوشنبه 1395/10/27 زمان : 10:46 بازدید : 243 نویسنده : انیم

 

 

online-with-offline

بازاریابی ویدیویی (ویدئو مارکتینگ) یکی از زیرمجموعه‌های استراتژی بازاریابی محتوا است. با بازاریابی ویدیویی شما محتوایی مربوط به برند خودتان تولید می‌کنید که مردم را به آن علاقه‌مند کنید. این موضوع باعث می‌شود تا مردم شمارا بشناسند و به شما اعتماد کنند. در کل مردم ویدیو را خیلی بیشتر استفاده می‌کنند و معمولاً ویدئوها مثل یک ویروس منتشر می‌شوند. ویدیو تأثیر بیشتری نسبت به متن دارد و در بحث جستجو، ویدیوها طرفدار بیشتری دارند و بیشتر جستجو می‌شوند.

اگر می‌خواهید از خودتان فیلمی بگیرید که در حال معرفی یک محصول با جزییات آن هستید بهتر است همین حالا دوربین را خاموش کنید چرا که بیان ویژگی‌ها در متن هم امکان پذیر است. با صدای بلند می‌گوییم که لطفا خلاق باشید و سعی کنید کاری متفاوت کنید و یا به قولا طرحی نو در اندازید! ارزش یوتیوب و کانال‌های اشتراک گذاری فیلم به قدری زیاد است که می‌تواند جایگزین یک تلویزیون کابلی باشد، از این جهت که کاربران زیادی در آن حضور دارند. این کاربران به دنبال ۴ سبک فیلم هستند که از قضا در فروش نیز بسیار دخیل اند

فیلم با موضوعات آموزشی

گاهی وقتی می‌خواهید یک فیلم بسازید تا محصولات خودرا نمایش دهید، بیایید کاربرد محصول را در قالب یک فیلم نمایش دهید. فرض کنید که شما به فروش مهره‌های رنگی مشغولید و می‌خواهید آن‌ها را به فروش برسانید. کافیست بیایید یک کاردستی با این مهره‌ها درست کنید و روش درست کردن آن را آموزش دهید. به طور کلی هر آموزشی که پیرامون محصولات شما باشد می‌تواند یک هدف گیری موثر تلقی شود.

ایده‌پردازی برای ساخت ویدئوها

  • اشتراک‌گذاری محتوای تبلیغات ویدیویی در راستای موفقیت یک بازاریابی آنلاین
  • تنظیمات و ویرایش‌های محتوای تصویری هماهنگ با فضای مجازی
  • تولید یک محصول تصویری با کیفیت برای توسعه اهداف کسب‌وکار و حذب مخاطب هدف
  • توضیحاتی در رابطه با story board

همچنین می‌توانید نمونه‌های خوبی از ویدیوهای موفق در این زمینه را ببینید، با فضاهایی که نتیجه خوبی در رونق بازاریابی آنلاین شما به همراه می‌آورد آشنا شوید و از نحوه اشتراک‌گذاری در آن فضاها بیشتر بدانید تا نتیجه این نوع محتوا را در گسترش کسب‌وکار خود رصد کنید.

تیزرهای کوتاه برای درگیر کردن مخاطبان

ممکن است که مشتریان قبلی کسب‌وکارتان، شما را فراموش کنند و به همین دلیل لازم است که همواره خود را به آنها یادآوری کنید و ویدیو مارکتینگ از مواردی است که می‌تواند در مسیر معرفی محصولات جدید، به کسب‌وکار شما کمک کند. از محصولات جدید خود، تیزرهای کوتاه با کیفیت بسازید و آن را در هر جایی که امکان دارد، منتشر کنید.

حرف آخر در بازاریابی ویدیویی

همیشه به یاد داشته باشید که باید به واسطه ویدیو، میزان تعامل را افزایش دهید و در تولید ویدیو، کیفیت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

سوال اینجاست که شما چگونه از بازاریابی ویدیویی بهره می‌برید؟

چرا فیلم تاثیر گذاری زیادی بر نظر مشتریان برای خرید دارد؟  تصور کنید فردی در حال تصمیم گیری برای خرید کفش است. وی کفش را وارسی می‌کند، بخش‌های مختلف آن را با دقت بررسی می‌کند، جنس آن را لمس می‌کند و حتی چسب و بند‌های آن را مورد بررسی قرار می‌دهد. بدین صورت با یک تجربه‌ی حس واقعی اقدام به خرید می‌کند. در دنیای آنلاین که همه چیز مجازی است این حس اهمیت بیشتری پیدا می‌کند بنابراین فروشگاه‌های اینترنتی نیاز به این دارند که بتوانند یک تجربه واقعی از کار کردن با محصول در اختیار خریدار قرار دهند. هر چند عکس تا حدی می‌تواند در نمایش ظاهر به مشتریان کمک کند اما تجربه‌ی دیدن فیلم با تصویر و عکس خیلی فرق دارد. هر چه یک فروشگاه اینترنتی بتواند تجربه مقایسه و انتخاب را ملموس‌تر کند، احتمال بیشتری وجود دارد که کاربر از وی خرید کند.

نظرات (0) تاریخ : یکشنبه 1395/09/07 زمان : 15:45 بازدید : 199 نویسنده : انیم

 

 

نحوه‌ی استفاده از Help A Reporter Out را یاد بگیرید

Help A Reporter Out یک روش رایگان برای معرفی عمومی تجارت شماست. این کار از طریق ثبت نام به عنوان “expert source” یا “منبع متخصص” برای گزارشگرهایی که به دنبال سوژه‌ی مصاحبه هستند، عملی می‌شود. هر زمان که به سوالی از طرف یک گزارشگر در HARO برخوردید که با مهارت‌ها و تخصص شما همخوانی دارد، می‌توانید طرز تفکر خود را به اشتراک بگذارید. با این روش،  تبلیغات تجاری شما در جوامع آنلاین مختلف دیده می‌شود؛ علاوه بر این، می‌توانید تجارت خود را به عنوان یک متخصص در صنعت مورد نظر، معرفی کنید.

هدف‌گذاری تبلیغات تجاری

اشباع بازارها، تشدید رقابت، تغییر در سلیقه‌ها و نیازهای مشتریان، شرکت‌های ایرانی را با چالش‌های متعددی در فعالیت‌های بازرگانی و صنعتی مواجه کرده است. در این شرایط، شرکت‌هایی که بتوانند از ابزار و امکانات در دسترس خود همانند طراحی و توسعه کالاهای جدید، تجدید ساختار کانال توزیع و ارائه محصولات با کیفیت بالا و قیمت مناسب و همچنین تبلیغات موثر، بدرستی استفاده کنند، می‌توانند بر این چالش‌ها فائق آمده و بقای مداوم خود را تضمین کنند.
تبلیغات به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزار «آمیخته بازاریابی»[۱] می‌تواند نقش بسیار مهمی را در سیاست‌ها و استراتژی‌های بازاریابی شرکت نظیر ارتباط با مشتریان، معرفی محصولات جدید، اصلاح و تغییر ذهنیت مشتریان و مخاطبان نسبت به شرکت و آرم تجاری آن ایفا کند.
متاسفانه به سبب فقدان ارتباط منسجم و علمی بین تحقیقات بازاریابی و صنعت تبلیغات ایران، شرکت‌ها و صنایع ایرانی نمی‌توانند از اثربخشی لازم ناشی از تبلیغات خود، بهره‌برداری کنند. از این رو، برآنیم که یکی از نقائص تبلیغات تجاری در ایران را که همانا هدف‌گذاری تبلیغات بر پایه استراتژی‌های بازاریابی شرکت است، مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم.
از آنجاکه نقطه آغاز هر حرکت در فعالیت‌های صنعتی و تجاری، تعیین اهداف بوده و این هدف‌ها هستند که مسیر فعالیت‌ها را مشخص می‌کنند، به بررسی هدف‌گذاری در تبلیغات بازرگانی بر پایه مدل IMC[۲] می‌پردازیم.
ارتباطات منسجم بازاریابی یکی از جدیدترین دیدگاه‌ها و مدل‌ها در هدف‌گذاری تبلیغات و ارتباطات تجاری است. این مدل نظام‌مند، در جست‌وجوی ارتقای اثربخشی و هم‌افزایی در فعالیت‌های ارتباطی و تبلیغاتی شرکت‌ها و موسسات است. مدل یادشده، از طریق برقراری ارتباط منسجم و ساختار‌یافته بین عناصر آمیخته بازاریابی (قیمت، کالا، تبلیغات و توزیع)‏، فعالیت‌های تبلیغاتی شرکت را به طور کامل و اثربخش در خدمت استراتژی‌ها و اهداف بازاریابی و فروش قرار می‌دهد.
مقاله حاضر، پس از تشریح مدل ارتباطات منسجم بازاریابی و نقش آن بر هدف‌گذاری تبلیغات تجاری، به بررسی و تبیین جایگاه مدل IMC در فرایند مدیریت بازاریابی خواهد پرداخت. سپس انواع اهداف تبلیغات در مدل ارتباطات منسجم بازاریابی و عوامل تاثیرگذار بر این اهداف تشریح خواهند شد.
● تحول ارتباطات منسجم بازاریابی
در دهه‌های گذشته، فعالیت‌های تبلیغاتی شرکت‌ها، تحت تاثیر رسانه‌هایی با دامنه پوششی وسیع نظیر رادیو، تلویزیون و روزنامه‌ها قرار داشت و از دیگر عناصر ترفیع، نظیر بازاریابی مستقیم و ترفیع فروش برحسب مورد، به ندرت و برحسب اتفاق استفاده می‌شد. از روابط عمومی نیز صرفا به به‏عنوان ابزاری برای تصویرسازی سازمان در جامعه استفاده می‌شود.
به منظور طراحی کالا و اثربخشی برنامه ارتباطات منسجم بازاریابی، ضروری است که متصدیان تبلیغات درک صحیح و مناسبی از فرایند تحقیقات بازاریابی داشته باشند تا بتوانند با دیدی جامع از فرصت‌های بازار، بازارهای هدف مناسب برای شرکت، سیاست‌ها و برنامه‌های قیمت‌گذاری، توزیع، طراحی و تولید محصولات، این برنامه را به صورت کارا و اثربخش طراحی کنند.
هر شرکتی باید از توانایی تشخیص فرصت‌های جدید بازار برخوردار باشد. در محیط پیچیده، همواره فرصت‌ها و تهدیدهای جدیدی وجود دارد. تهیه اهداف تبلیغات باید بر مبنای تحلیل وضعیت (تحقیق بازار از جایگاه بازار، مشتری، رقبا) و شناسایی و تعریف ویژگی‌های ترفیعی صورت پذیرد که شرکت یا نام تجاری محصول، با آن مواجه است. اهداف تبلیغات از اهداف و بازاریابی شرکت نشأت می‌گیرند.
اهداف و استراتژی‌های بازاریابی، بیان‌کننده این نکته‌اند که برنامه کلی بازاریابی شرکت طی مدتی معین به چه چیزهایی دست خواهد یافت. اهداف بازاریابی، غالباً در نتایجی مشخص همانند حجم فروش، سهم بازار، سود، یا برگشت سرمایه تعریف می‌شود.
اهداف بازاریابی مناسب و دقیق غالباً قابل کمی‌شدن (مثلاً افزایش ۱۰درصد فروش محصول X در بخش مصرف‌کنندگان بازار در ماه ۱۲ آینده) واقع‌گرایانه و قابل دستیابی هستند. مثلاً، بعضی از شرکت‌ها در جست‌وجوی توسعه توزیع و فروش محصولات خود در بخش‌های مختلف بازار هستند و یا بعضی از شرکت‌ها می‌خواهند حجم فروش محصولاتشان را به مشتریان فعلی خود افزایش دهند.
از آنجا که تبلیغات، جزئی از ابزار آمیخته بازاریابی است، مدیران ارتباطات بازاریابی شرکت (مدیران تبلیغات) باید برنامه بازاریابی شرکت را مرور کرده و دریابند که شرکت، طی برنامه بازاریابی خود می‌خواهد به چه چیزی دست یابد. مدیران تبلیغات باید از توانایی تبدیل و تفسیر اهداف بازاریابی شرکت به اهداف ارتباطات و اهداف ترفیعی ویژه برخوردار باشند.
● اهداف تبلیغات
▪ اهداف اطلاع‌رسانی

طر‌ح‌هاى تبلیغات تجارى مى‌باید به‌وسیله متخصصان ورزیده و در بسیارى موارد با همکارى و هفکرى گروه متخصصان ماهر با توجه به تکنیک‌هاى روانشناسى و جامعه‌شناسى تهیه گردد. ابزارهاى تبلیغات تجارى عبارتند از:

آگهى دیوارى و توزیعی، پستی، بروشور و کاتالوگ، مطبوعاتی، رادیوئی، تلویزیونی، سینمائی، پوستر، جاده‌ها، وسایل نقلیه عمومی، تأسیسات عام‌المنفعه، جشن‌ها و مجالس، نمایشگاه، افراد متخصص و هدایا و جوایز.
آگهی دیواری و توزیعی
افراد متشخص
اماکن عمومی
بروشور و کاتالوگ
پستی
پوستر
تأسیسات عام‌المنفعه
تلویزیونی
جاده‌ها
جشن‌ها و مجالس
رادیوئی
سینمائی
مطبوعاتی
نمایشگاه
وسایل نقلیه عمومی
هدایا و جوایز

نظرات (0) تاریخ : یکشنبه 1395/09/07 زمان : 15:42 بازدید : 184 نویسنده : انیم

چطور به سادگی محتوایی جذاب برای صفحه فرود ایجاد کنیم؟

UX چیست ؟

ux مخفف شده کلمه User Experience می باشد که معنی تحت اللفظی آن “تجربه کاربر” می باشد. در حقیقت طراحان “تجربه کاربر” یا همان UX Designers تمام تلاش خود را میکنند تا بهترین سناریو برای آشنایی یک کاربر با یک محصول و یا خدمات را ایجاد نمایند. از آنجا که این موضوع یک فرمول خاص ندارد و متناسب با سوژه های مورد نظر ممکن است راهکارهای فرآوانی داشته باشد کار زمانبر و دشواری است. یک طراح تجربه کاربر میخواهد مشکلات کاربر را در مواجهه با سوژه مورد نظر خود، چه از نظر کلامی و لغتی، و چه از نظر محل قرار گیری موارد و زیبایی شناختی و … مورد بررسی قرار دهد و در پی حل آن ها برآیند تا به بهترین تجربه کاری کاربر یا همان Best User Experience دست یابد.

    • محصول نهایی UX :

Wireframes صفحه , storyboards و  sitemap

    • برنامه های کاربردی :

Photoshop, Sketch, Illustrator, Fireworks, InVision

UI چیست ؟

UI مخفف کلمه User Interface میباشد که به صورت تحت اللفطی به “رابط کاربری” معنا میشود. بر خلاف UX که بر احساس کلی کاربر از یک محصول معطوف است، UI به چگونگی صفحه بندی محصول توجه دارد. آنها مسئول طراحی هر صفحه با ابزارها و صورتی هستند که بتواند مسیری که طراح UX طراحی نموده را پیاده سازی و جایگذاری نماید. به عنوان مثال زمانی که یک طراح UI میخواهد یک داشبورد سیستم آمارگیری را پیاده سازی کند، ممکن است تصمیم بگیرد که مهمترین موضوع صفحه را در بالای صفحه قرار دهد، و یا آن را در نوار کناری صفحه و یا با طراحی یک دکمه آن را به گونه ای که به تجربه مشاهده ای کاربر و کلیت طرح کمک نماید نمایش بدهد.

می توانید آن را پیدا کنید؟

یافتن اطلاعاتی که نیاز دارید نیز اهمیت دارد. آیا منوی مسیریابی بصری است؟ آیا قسمت مربوط به جستجو در همان جایی که شما انتظار دارید هست؟ اگر مجبور باشید درباره چگونگی یافتن آنچه نیاز دارید زیاد فکر کنید، UX ناقص خواهد بود. این همچنین مستلزم آن است که بتوان خود محصول را هم چه با جستجوی آنلاین و چه با سایر ابزار پیدا کرد.

آیا نیازی از را برطرف می کند؟

یک محصول می تواند به صورتی زیبا طراحی شده باشد و استفاده از آن آسان باشد، اما اگر نتواند نیازی را که شما دارید مرتفع سازد، شما به آن علاقه مند نخواهید بود.

آیا می خواهید از آن استفاده کنید؟

اگر طراحی محصولی بصری باشد و استفاده از آن آسان باشد، شما می خواهید که از آن استفاده کنید. و اگر چنین نباشد چه؟ حتی مفیدترین و کاربردی ترین محصولات نیز می توانند یک تجربه ضعیف کاربری را فراهم آورند اگر بطور کلی خسته کننده باشند  و یا علاقه ای به استفاده از آنها نداشته باشد.

آیا به نظر شما این محصول باارزش است؟

اگر محصولی برخی از ارزش های مهم زندگی شما را فراهم نکند، احتمالاً شما آن محصول را برای مدتی طولانی نخواهید خواست. آیا آن محصول در صرفه جویی در زمان یا هزینه به شما کمک می کند؟ آیا در رسیدن به اهداف شخصی یا حرفه ای به شما کمک می کند؟ هر معیاری که داشته باشید، یک محصول باید در هنگام استفاده ارزشی به شما بیفزاید.

آیا به آن اعتماد دارید؟

قابلیت اعتماد مساله بزرگی است. اگر شما به یک وب سایت اعتماد نداشته باشید، اطلاعات حساب بانکی خود را برای خرید به آن نخواهید داد.

آیا برای شما دسترسی پذیر است؟

اگر نتوانید به مقصد مورد نظر خود برسید، نمی توانید از کالاها یا خدماتی که به شما پیشنهاد شده است استفاده کنید. برای اطمینان از اینکه همه به محصول شما دسترسی دارند، کاربران با ناتوانی و معلولیت نیز باید مد نظر قرار گیرند.

تفاوت بین واسط کاربر و تجربه کاربر

ما نمی توانیم بدون در نظر گرفتن UI یا واسط کاربر درباره UX فکر کنیم. این دو مساله اغلب با هم اشتباه گرفته می شوند یا حتی با هم یکی در نظر گرفته می شوند.

یک تفاوت بزرگ وجود دارد که با آن می توان تفاوت این دو مساله را توضیح داد. بدن انسان را در نظر بگیرید. استخوان ها کدها هستند و UX همه آن چیزی است که در بدن است و باعث کار کردن درست بدن می شود و UI همه آن چیزی است که در خارج از بدن است و باعث می شود ظاهر بدن زیبا و جذاب به نظر برسد.

UI بر این تمرکز دارد که یک محصول چطور به نظر می رسد و چطور عمل می کند. این شامل همه چیز از طراحی جریان مسیریابی سایت گرفته تا طراحی ظاهر آن می شود. با این وجود، UX آن طراحی را به خود می گیرد و اطمینان حاصل می کند که بر اساس المان های آرایش UX برای کاربر مفید است.

بسیاری از مردم طراحی وب را به عنوان دکور وب‌سایت می‌شناسند، یا به نوعی هنر ساختن یک وب‌سایت زیبا. در حالی که،‌ طراحی بیشتر در مورد نحوه کار کردن است نه ظاهر. طراحی راجع به فرم و کارکرد است. برخلاف تعریف طراحی در هنر، طراحی خوب تنها بصری و حسی نیست، بلکه برای استفاده ساخته می‌شود.

هدف طراحی، حل مشکل به روشی کارآمد است. طراحی،‌ بر اساس درک دید کاربر از دنیاست، اینکه آن‌ها چگونه فکر می‌کنند و چگونه رفتار می‌کنند. ابزارهای طراح بسیار گسترده‌تر از رنگ‌ها و نوع فونت است و شامل تحقیق درباره کاربر، ایجاد پروتوتایپ، تست کاربردپذیری و  تجربه کاربری و خیلی چیزهای دیگر می‌شود.

برای دسترس‌پذیر کردن وب‌سایت خود، ‌نیازی به افزودن قابلیت‌های اضافی و محتوای تکراری نیست. رمز دسترس‌پذیری در طراحی وب‌سایت و محتوا به نحوی است که کسانی که مهارت کم یا دستگاه‌های محدود دارند هم در نظر گرفته شوند.
هزینه ساخت یک وب سایت دسترس‌پذیر از پایه، ‌با هزینه دسترس پذیر کردن یک وب سایتی که از قبل وجود دارد و دسترس پذیر نیست برابر است.
درست کردن وب سایتی که دسترس پذیر نیست، ممکن است تلاش بیشتری هم احتیاج داشته باشد اما همیشه در بلند مدت سودمند است، زیرا نگه‌داری وب‌سایت دسترس‌پذیر آسان‌تر و ارزان‌تر است.

 

چرا دسترس‌پذیر کردن وب‌سایتتان سودمند است:

– دسترسی به کاربران بیشتر – تعداد زیادی از مردم با معلولیت زندگی می‌کنند.
سایت دسترس‌پذیر همیشه کاربردپذیری بیشتری دارد.
– سایت دسترس پذیر با سئو سازگار است (SEO friendly)
– سایت دسترس‌پذیر مزایای دیگری دارد. برای نمونه هر صفحه زودتر بالا می‌آید، قابلیت چند مرورگری دارد و مدیریت محتوای آن بسیار ساده‌تر است.

همنچین طراحان UI معمولاً وظیفه یکپارچگی سبک طراحی در کل روند محصول را نیز بر عهده دارند، به صورتی که به صورت شهودی، نوع چینش و محتوای صفحات با یکدیگر همخوانی داشته باشد و همچنین زبان طراحی مورد استفاده سازگاری خودش را در تمامی روند ها و صفحات محصول حفظ نماید. حفظ این ثبات در نمایش المان ها، نمایش خطاها و سبک طراحی ضروری می باشد.

    • محصول نهایی UI :

طراحی رابط کاربری نهایی

    • برنامه های کاربردی :

Photoshop, Sketch, Illustrator, Fireworks

به صورت کلی باید گفت که مرز بین UI و UX در بیشتر موارد مبهم است و در بسیاری از موارد شرکت ها این نقش را ادغام میکنند و به یک شخص و یا گروه کاری واگذار میکنند.

نظرات (0) تاریخ : سه شنبه 1395/08/25 زمان : 12:27 بازدید : 206 نویسنده : انیم

 


بسیاری از کاربران برای اطلاع از اخبار و دور همی با دوستانشان از این شبکه ها استفاده می کنند.از این رو رهگذران از این شبکه ها خواه نا خواه به مشتری های مجازی تبدیل می شوند.
امروزه شبکه های اجتماعی مختلفی همچون فیسبوک،توئیتر،گوگل پلاس کاربران بسیاری را در سرتا سر دنیا جذب نموده اند، هر یک از این شبکه های اجتماعی ویژگی های منحصر به فردی داشته و خدماتی اختصاصی در زمینه های مختلف کسب و کارهای اینترنتی و تجارت الکترونیک ارائه می دهند.
به همین دلیل زمینه مناسبی برای رشد و گسترش مشاغل و ارتباط بین شرکتها و متخصصین در حوزه های مختلف فراهم شده است. این رسانه ها بهترین مکان برای برقراری ارتباط صمیمی با مخاطبان هستند، علاوه بر تولید محتوا فرصتی برای جذب مخاطبان جدید هم هستند.
برندهای مطرح دنیا با تولید محتوای مرتبط و مناسب، از این رسانه‌های سودمند برای حفظ محبوبیت خود استفاده می کنند. فعالیت در شبکه های اجتماعی تنها به افزایش تعداد دنبال کننده‌ها و تعداد Like های بالا برای هر پست شما محدود نمی‌شود. 
شبکه‌های اجتماعی که به شکل قانونی در کشور به فعالیت می‌پردازند، آنچنان که باید و شاید مورد استقبال نگرفته‌اند، اما با این حال همین شبکه‌ها طرفداران و کاربران خاص خود را دارند که از قضا تجارت‌های متفاوتی هم در بین اعضای آن همچون جابه‌جایی لایک‌ها و فن ها در بین صفحه‌های پرطرفدار مرسوم است. 
شبکه‌های اجتماعی روند تبلیغات اینترنتی در محیط وب را با تغییر روبه‌رو ساخته است، مدت‌ها قبل از گسترش شبکه‌های اجتماعی و با ارائه مفهومی به نام Outbound Marketing شروع به تغییر کرد.
شبکه های اجتماعی امروزه جایگاه مناسبی در بین عموم به دست آورده اند و با توجه به دسترسی آسان روز به روز استقبال از این پدیده رو به افزایش می باشد. با رشد شبکه های اجتماعی فعالیت های تجارت الکترونیک وارد مرحله جدیدی شده است، ارتباط بین بازدیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات و همچنین خریداران و فروشندگان افزایش یافته و ارتباط بین سازمان ها و شرکتها نیز بهبود یافته است که از این طریق کمپین های بازاریابی نوینی همچون بازاریابی شبکه های اجتماعی به وجود آمده است.
یکی از شیوه‌هایی که به تازگی و در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی رایج شده است دادوستد لایک است به این صورت که پیج‌های پرطرفدار با در نظر گرفتن هزینه‌هایی اقدام به تبلیغ پیج‌ها و جذب لایک یا همان کاربران خود به سمت پیج‌های تبلیغ دهنده می کنند.
جدید ترین روش های بازاریابی و تبلیغات اینترنتی در دنیا :

1 – تبلیغات بصورت بنر های انیمیشن در چند وب سایت پربازدید که از هزینه های بالایی برخوردار است.
2 – اگر قدرت پرداخت هزینه های سنگین را ندارید می توانید تبلیغات بنری خود را توسط سایت های تبلیغات کلیکی انجام دهید تا تبلیغات شما با هزینه مورد نظر شما در چندین سایت پربازدید نمایش داده شود. این سیستم تبلیغات در بسیاری از کشور ها توسط شرکت گوگل انجام می شود.
3 – تبلیغات متنی در سایت هایی با رنک بالای گوگل.
4 – تبلیغات در گوگل قطعا یکی از موثر ترین روش های تبلیغاتی است که متاسفانه در ایران هم از طرف شرکت گوگل و هم از طرف سیستم فیلترینگ ایران تحریم شده است.
مطالب افراد دیگر را به اشتراک بگذارید
اشتراک گذاری و retweeting مطالبی که افراد ارسال کرده اند می تواند اعتماد و علاقه زیادی بین افراد و پیروان شما را افزایش دهد. اولاً نشان می دهد که شما در وب سایت به عنوان یک شخص معمولی حضور دارید و فقط برای ارسال لینک وب سایت تان به افراد در آن محیط قرار نگرفته اید. هر مطلب مرتبطی که شما به اشتراک می گذارید، ارزش و اعتباری را برای آنهایی که مطالب را برایشان به اشتراک گذاشته اید اضافه می نماید. اکثر مواقع آنها به همین دلیل به شما به همان اندازه علاقه مند می شوند که خود شما مطلب ایجاد نمایید. ثانیاً این امر به پیروان شما نشان می دهد که اگر هر یک از آنها یک مطلب با کیفیت ایجاد کنند، شانس اینکه شما زمان خود را صرف اشتراک گذاری مطالب آنها نمایید، وجود خواهد داشت.
5- از دیگران یاد بگیرید
اگر هنوز به انجام کاری که برای موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی مطمئن نیستید، باید بدانید که یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید، نگاه کردن به کارهای کسانی است که در حال حاضر در این کار موفق هستند و ببینید که آنها چگونه و از چه روشی کار انجام می دهند. با افرادی که اهداف آنها با شما یکی است ملاقات نمایید که دارای تعداد زیادی دوست و طرفدار هستند و ببینید که آنها چطور با مخاطبان خود در شبکه در تعامل هستند. تکنیک های مختلفی که آنها به کار می برند را یاد بگیرید و راهی را پیدا کنید که شما هم بتوانید از طریق بازاریابی شبکه های اجتماعی مانند آنها طرفداران خود را گسترش دهید.
5 - تبلیغات در شبکه های اجتماعی نیز یکی از هدفمند ترین و موثر ترین روش های آنلاین مارکتینگ است که مانند تبلیغات گوگل در ایران غیر قابل استفاده است.
6 – تیزرهای تبلیغاتی خلاقانه با نمایش در شبکه های ویدئو آنلاین، یکی از جدیدترین و بهترین روش ها می باشد که با کمترین هزینه می تواند تاثیرگذاری بسیاری داشته باشد.
7 – ایمیل مارکتینگ ، تبلیغات بسیار هدفمند که درصورتی که برای بانک ایمیل مخاطبان خود ارسال کنید به سرعت نتایج موثر آن را خواهید دید.
8 – تبلیغات در برنامه های اندروید و ios آیفون برای شرکت هایی که اپلیکیشن موبایل و یا سایت با نسخه مخصوص موبایل دارند ، بهترین روش می باشد.
9 – رپرتاژ آگهی در خبرگزاری ها و سایت های خبری با لنیک به سایت شما می تواند هم از نظر برندسازی و هم از نظر سئو (بررسی رتبه) برای سایت شما بسیار مفید باشد.
10 – درج آگهی رایگان لینک دار در سایت های نیازمندیها برای بهینه سازی سایت در نتایج گوگل یکی از روش های سنتی و موثر تبلیغاتی است.
11 – روش جدیدی برای فروش بهتر محصولات فروشگاه های اینترنتی وجود دارد که در اروپا و آمریکا توسط سایت آمازون و در ایران توسط فروشگاه اینترنتی ارائه می شود، که در این روش وب سایت آمازون محصولات فروشگاه ها را در سایت خود قرار می دهد و کاربران با کلیک بروی آن به وب سایت اصلی فروشنده لینک می شوند و خرید از آنجا انجام می شود.
12 – فروش محصولات و خدمات از طریق سایت تخفیف و خرید گروهی، یکی از جدیدترین و کم هزینه ترین روش های تبلیغاتی است که هم اکنون در ایران نیز اجرا می شود.
13 – نکته آخر اینکه ایجاد صفحه در شبکه های اجتماعی، انجمن ها و وبلاگ ها و بروز رسانی روزانه آن نیز ضروری محسوب می شود.
نظرات (0) تاریخ : شنبه 1395/07/24 زمان : 14:59 بازدید : 206 نویسنده : انیم

 

a b test

در ابتدا اجازه بدهید یادآوری کنیم که به چه چیزی می گوییم نرخ تبدیل؛ زمانی که یک بازدید کننده روی سایت شما عملی را که مد نظر تان است انجام می دهد این بازدید کننده برای شما تبدیل شده است به آنچه می خواهید.

امروزه فروش بیشتر در دنیای وب بسیار مورد توجه است.هدف مدیران وبسایت ها و فروشندگاه داران آن است که در رقابت با دیگران فروش بیشتر و بهتری داشته باشند.فروش میتواند به مفهموم فروش مالی باشد و یا ایجاد درگیری (Engage) بیشتر با کاربر برای ارتباط بهتر با او.

این تعریف ممکن است روشن نباشد و نتواند هدف از بهینه سازی نرخ تبدیل را بیان کند.

 

افزودن بخش راهنما در سایت و معرفی بخش­های مختلف به کاربران و مشخص کردن آنها می­تواند نرخ تبدیل شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. به عنوان مثال ایجاد یک ویدئوی آموزشی با زمان کوتاه که سایت شما و فرآیندهای آن را به کاربران معرفی می­کند می­تواند نرخ تبدیل شما را افزایش دهد. کاربران اینترنتی با ذهنیتی که از قبل دارند به سایت شما مراجعه می­کنند و گرافیک، چیدمان و نحوه ارائه اطلاعات در سایت شما، اگر بر اساس ذهنیت قبلی آنها نباشد، می­تواند باعث شود که نتوانند با سایت شما کار کنند و به بخشی که می­خواهند دسترسی پیدا کنند.

نکته بعدی که می­تواند نرخ تبدیل را افزایش دهد، گرفتن آمار مناسب از کاربران سایت در جهت بهبود عملکرد آن است. به عنوان مثال ممکن است شما لینک عضویت در سایت را در منوی بالای سایت قرارداده باشید و از دید خودتان عضویت در سایت موضوعی مشخص و واضح باشد، اما کاربران سایت در پیدا کردن آن مشکل داشته باشند و به همین دلیل نتوانند عضو سایت شوند. راهکار مناسب در چنین حالتی گرفتن بازخورد از کاربران است، به عنوان مثال می­توانید موارد زیر را بررسی کنید:

  • آیا کاربران می­توانند به راحتی بخش عضویت در سایت یا خرید را پیدا بکنند؟
  • آیا کاربران می­توانند به راحتی عضو سایت شوند و مراحل آن به سادگی اجرا می­شوند؟
  •  آیا چیدمان بخش­های مختلف سایت مناسب است و موارد مهم­تر به سادگی در دسترس قرار دارند؟
  • آیا در توضیحات بخش­های مختلف، نکاتی که برای کاربران اهمیت دارد و سوالاتی که در ذهنشان هست پاسخ داده شده است؟
  • آیا گرافیک سایت به موضوع سایت ارتباط دارد و اعتماد مناسب را در کاربران ایجاد می­کند؟
  • مراحل خرید به میزان کافی ساده طراحی شده­اند؟ از چه روش­هایی می­توان آنها را بهبود داد؟
  • آیا وب سایت ما در تمام دستگاه­ها و تمام سیستم­های عامل به خوبی نمایش داده می­شود؟

سوالات فوق را می­توان از کاربران پرسید و بر اساس تجربه کاربران سایت و انجام آزمایش­های مختلف مانند آزمایش A/B که در مقالات قبل در مورد آن صحبت کردیم، بهترین حالت را انتخاب کرد. یکی از روش­های مرسوم برای این کار cart sorting نام دارد. در این روش بخش­های مختلف سایت بر روی کارت­ نوشته می­شود و از کاربران خواسته می­شود تا این کارت­ها را به سلیقه خود در صفحه قرار دهند تا بهترین حالت ایجاد شود. سپس بر اساس آمار و اطلاعات بدست آمده از کاربران، بهترین حالت چیدمان سایت مشخص می­شود.

نکته دیگری که در بهینه سازی نرخ تبدیل اهمیت دارد، ایجاد روش­های مختلف دسترسی به بخش­های مختلف و حتی ایجاد روش­های مختلف ارسال و پرداخت اینترنتی است. با انجام این کار به کاربران مختلف اجازه می­دهیم تا از روشی که به آن علاقمند هستند، کار را انجام دهند و این موضوع نرخ تبدیل ما را بهبود خواهد بخشید. به عنوان مثال ممکن است برخی از مشتریان تمایل به پرداخت آنلاین داشته باشند و برخی دیگر تمایل به پرداخت به صورت حضوری و در صورتی که ما در سایت هر دو روش را داشته باشیم می­توانیم به هر دو گروه خدمات ارائه کنیم و مشتریان را از دست نخواهیم داد.

به بیان بهتر از طریق بهینه سازی نرخ تبدیل میتوان وبسایت تجاری را به ابزاری برای فروش بهتر و بیشتر تبدیل کرد.از طریق بهینه سازی نرخ تبدیل کاربر هربار که وارد وبسایت شود خود را درگیر چرخه ای از خرید و فروش میبیند که از طریق آن فروش شما بیشتر می شود.

حال نسبت تعداد این بازدیدکنندگان که عمل مورد نظر را انجام داده اند به کل بازدید کنندگان سایت شما نرخ تبدیل نامیده می شود. این عمل مورد نظر شما می تواند ثبت نام در خبرنامه، ساخت حساب کاربری، فروش یک کالا یا خدمت، دانلود یکی از اپلیکیشن های شما یا هر چیز دیگری مثل این باشد. در واقع بحثی که دنبال خواهیم کرد چگونگی اندازه گیری، بهینه سازی نرخ تبدیل است، یعنی چگونه می توان تعداد کاربرانی که عمل مورد نظر را در وبسایت شما انجام می دهند بیشتر کرد.یکی از اساسی ترین المان های بهینه سازی نرخ تبدیل ، نوعی آزمایش است که به تست A/B یا تست دو بخشی ( Split Test ) معروف است . در این روش دو نسخه از یک صفحه اینترنتی با عملکرد مشابه اما ساختاری متفاوت به کاربران متفاوت و به صورت همزمان نمایش داده می شود و صفحه ای پیروز از این آزمایش بیرون می آید که کاربران بیشتری با آن تعامل داشته و به نوعی جذب آن شده اند .

برای مثال ممکن است صفحه مورد نظر مربوط به پیشنهاد ویژه خرید تعدادی از اجناس باشد که می توان در یکی از آن ها فرایند خرید را متفاوت از صفحه دیگر در نظر گرفت و پس از پایان تست ، صفحه ای که منجر به خرید بیشتر شده است ، به عنوان پیروز تست انتخاب و به صورت ثابت در سایت قرار داده شود .

به عنوان مثالی دیگر می توان به ابعاد تصویر اجناس در یک فروشگاه اینترنتی اشاره نمود . برای درک اینکه ، تصویر اجناس حداقل باید چه ابعادی داشته باشد تا بازدید کننده را بیشتر به سمت خرید سوق دهد ، کافی است که یک تست A/B برگذار نمود و در نهایت بعد از گذشت یک ماه یا شاید هم بیشتر ، ابعاد مفید تصاویر را استخراج نمایید .

همانطور که مشخص است تست A/B زمانبر بوده و در برخی موارد ممکن است نتایج برخی از تست ها بعد از گذشت حتی یک سال از شروع تست مشخص گردد اما ثابت شده است که نتیجه آن بسیار قابل قبول و کارا می باشد . همچنین ترافیک زیاد بازدید کننده باعث می شود اعتبار تست نیز افزایش یابد .

در آخر باید به این اشاره نمود که این تست را می توان در هر لحظه صورت داد تا وب سایت به نرخ تبدیل بهینه و بهینه تر دست پیدا کند و نباید به این سادگی آن دست بردارید .

یکی از بهترین ابزار های اطلاع از نرخ تبدیل یک صفحه از وب سایت ، آنالیزور گوگل با نام Google Analytics است که با ثبت نام در آن ، پس از گذشت مدت زمانی می توان علاوه بر آمار های مناسب از بازدید کنندگان وب سایت شما ، نرخ تبدیل هر صفحه از سایت را نیز مشاهده نمود . لازم به ذکر است که این سرویس نیز نرخ تبدیل را بر اساس آمار بازدید در زمان های مختلف محاسبه می کند .

ناگفته نماند آمار بدست آماده از این سرویس در برخی مواقع دقیق نبوده و می تواند به صورت تقریبی جوابگوی برخی از آنالیز ها باشد اما زمانی که آمار در یک بازه زمانی طولانی و از یک وب سایت با بازدید بالا بدست می آید تا حدودی معتبر می گردد .

برای مشاهده نرخ تبدیل هر صفحه در این سرویس کافی است ، وارد حساب خود شده و سپس در قسمت Behavior بر روی تب Landing Pages کلیک نمایید . سپس صفحه مورد نظر خود را انتخاب و آمار مربوط به آن را مشاهده نمایید . همچنین به بازه زمانی آمار نیز توجه کنید که برای تنظم آن می توانید از منوی بالای صفحه ، سمت راست ، برای تنظیم آن اقدام نمایید .

نظرات (0) تاریخ : چهارشنبه 1395/06/31 زمان : 17:30 بازدید : 120 نویسنده : انیم

 

رابطه بازاریابی اینترنتی و کسب درامد بیشتر برای شرکتها

هدف از بازاریابی معرفی تولیدات و خدمات شرکت ها است بطوریکه باعث جذب مشتری، افزایش فروش و کسب درآمد برای

شرکتها و تولیدی ها شود. در گذشته شرکتهای تولیدی از روشهای گوناگونی برای افزایش فروش خود استفاده می کردند.

به عنوان مثال یکی از کارخانه داران بنام کشورمان در ابتدای راه اندازی کارخانه خود از یک روش بسیار جالب استفاده کرده بود. به این صورت که حدود 50 نفر را استخدام کرد بود که به مغازه ها و سوپرمارکتهای شهر محل قرارگیری کارخانه بروند و محصولاتی که کارخانه مذکور تولید می کرد را طلب کنند. به این صورت تقاضای خرید محصولات کارخانه برای مدتی افزایش پیدا کرد.

در حال حاضر علاوه بر روشهایی که در گذشته بکار می رفت، روشها و تکنولوژی های جدیدی ارائه شده است که بازاریابی و فروش محصولات را از محدوده شهرها و کشورها خارج می کند و بعد بین المللی به آن می دهد. شرکتها و کارخانه ها می توانند تدابیری اتخاض کنند که محصولاتی که تولید می کنند در چندین کشور براحتی در دسترس خریدارن قرار گیرید.

در ادامه با ذکر چند مثال توضیح داده شده است که بازاریابی اینترنتی چگونه می تواند باعث افزایش کسب درآمد از تبلیغات کلیکی کسب و کارهای های بزرگ و کوچک شود.

بازاریابی و فروش بین المللی

شرکتی را در نظر بگیرید که محصولات تولیدی خود را انبار کرده است و طبق روال عادی محصولات را به بازار داخلی تزریق می کند و نیاز دارد که با فروش بیشتر، نیاز مالی خود را برطرف کند. اگر این شرکت از استراتژی بازاریابی اینترنتی خوبی برخوردار باشد همواره این احتمال وجود دارد که خریدارن خارجی از طریق وب سایت شرکت تقاضای خرید محصولات شرکت را داشته باشند و با خرید اقلام انبار شده، نیاز مالی شرکت را برطرف کنند.

پیدا کردن مشتریان واقعی و همیشگی

بارها این موضوع را تجربه کرده ایم که بازدیدکنندگانی که از طریق موتور جستجوی گوگل وارد وب سایتها می شوند بی درنگ برای خرید های کلان با مدیران فروش کارخانه ها و تولیدی ها تماس بگیرند و از آنها بخواهند جهت عقد قرارداد یک قرار ملاقت تعیین کنند.

تعرفه تبلیغات

تبلیغات شما را در سایت‌های مختلف و در سایزهای مختلف نمایش میابد. شما تنها زمانی هزینه‌ای پرداخت می‌کنید که روی تبلیغ شما کلیک شود. همچنین باید بدانید، در تبلیغات کلیکی نمایش تبلیغ‌هایتان یا مدت زمان کمپین برایتان هزینه‌ای دربر نخواهد داشت.

تعرفه تبلیغات هر کلیک روی تبلیغات شما می‌تواند بر اساس انتخاب هدفمندی‌های مختلف، متفاوت باشد. قیمت انواع کلیک‌ها را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید: (قیمت کلیک‌ها در پنل کاربری‌ نیز قابل دسترس است؛ با ورود به بخش کمپین‌های من و بخش انتخاب هدفمندی‌ها، می‌توانید با انتخاب هدفمندی‌های مختلف قیمت، کلیک خود را مشاهده کنید)

افزایش فروش کسب و کارهای کوچک

کسب و کارهای کوچک به راحتی می توانند با راه اندازی یک وب سایت و انتخاب یک استراتژی بازاریابی اینترنتی، محصولاتش را در منطقه خود و سایر شهرهای اطراف به فروش برسانند. با توجه به اینکه بین کسب و کارهای کوچک رقابت نزدیک و فشرده ای وجود دارد، آغاز فرایند بازاریابی و فروش اینترنتی می تواند گامی رو به جلو باشد و باعث شود که مشتری بیشتری برای خود جذب کنند.

نظرات (0) تاریخ : چهارشنبه 1395/06/24 زمان : 17:24 بازدید : 126 نویسنده : انیم

 

تبلیغات چیست؟

تبلیغات به عنوان یک علم جدید، عمری کمتر از یک قرن دارد. از زمانی که این دانش وارد حوزه تدریس و تحقیق دردانشگاه ها شد، تعاریف متفاوتی برای آن تدوین گردیده است. وجه مشترک همه این تعاریف، « تلاش برای شناساندن کالاو خدمت به مخاطبان و مشتریان » است که با ابزارها و از طریق روش های گوناگون انجام می شود.

مقاله حاضر، اثری است از دکتربوریس بکر استاد دانشکده تجارت در دانشگاه اورگون امریکا که درآن تعاریف و چارچوب های تبلیغات، تدوین شده است.

تبلیغات (Advertising)

تبلیغات در لغت نامه  وبستر به عنوان محل جلب توجه عمومی به چیزی بخصوص از طریق اعلامیه های پولی جهت برانگیختن میل به خرید یا اشاعه کالا تعریف شده است.

پس تبلیغات، نوعی ارتباط از طریق رسانه های جمعی است. ارتباطاتی را می توان تبلیغات نامید که:

1.هزینه آن پرداخت شده:

می کوشد مخاطب را قانع کند. تبلیغات به منظور متقاعد کردن و مؤثر بودن باید پیام مورد نظر را به مخاطب ابلاغ نماید. به عنوان نمونه اگر تبلیغات می کوشد کالای خاصی را تبلیغ کند، باید مخاطب را متقاعد کند که به خاطر دلایل کاربردی یا عاطفی باید آن محصول را بخرد.

2.به مخاطب منتقل شود:

تبلیغات نوعی ارتباط دوسویه است. وقتی پیامی می فرستید، مخاطب باید آن را دریافت کند. هر دریافت کننده می تواند تبلیغات را به نحو دلخواهش تعبیر نماید. او باید بداند که توانایی چنین تفسیری را دارد و می تواند پیام را بپذیرد و یا نادیده بگیرد و یا علیه آن اعتراض کند. درحقیت مصرف کنندگان اغلب بیش ازحد تصورشان قدرت تعیین محتوای تبلیغات را دارند. به عنوان نمونه، گروهی از زنان بوستون آمریکا تصمیم گرفتند علیه تبلیغات مجلات پرزرق و برق که زنان را مورد استفاده ابزاری قرارمی دادند، اعتراض کنند و موفق نیز شدند. کوکالا که نوشابه های رژیمی تولید می کند، دیگر ازمانکنی ملقب به «اسکلت» درآگهی هایش استفاده نمی کند.

تبلیغات

تبلیغات مسئولیت پذیر:

قالب سازی های فرهنگی و ارایه نمودهای زیبایی اغلب ثمره « دروازه بان های رسانه ای » نظیر شرکت های تبلیغاتی است، اما اعتراض های افراد ناراضی « دروازه بان های رسانه ای » را ناگزیر ساخته، مسئولیت پذیرباشند و درباره نتیجه استراتژی های تبلیغاتی شان تجدید نظر کنند، پس شما پیش از هرچیز باید به محتوای تبلیغات فکر کنید و بدانید مقصودتان چیست و می خواهید چه پیامی به مردم انتقال دهید.

شرکت های تبلیغاتی باید فراتر از محتوای ودرآمد بیندیشند و ببینند برای چه کسانی تبلیغ می کنند و چه کسانی تحت تأثیر پیام های تبلیغاتی شان قرارمی گیرند؟

درآمریکا که سرزمین فرصت ها نامیده می شود و زمینه آزادی مالی فراوانی است، آژانس های تبلیغاتی نمونه برجسته صنعتی هستند که درچند دهه اخیر بر اثر آزادی بیان و تجارت آزاد، سودکلانی برده است. اما اثرات منفی قابل ملاحظه ای نیز وجود دارد که روی جامعه تأثیرمی گذارد. یکی از آن اثرات منفی که « نائومی ولف» در کتابش با عنوان افسانه زیبایی توصیف کرده، پیام کوته بینانه تبلیغات درباره ایده آل زیبایی معاصراست .

ولف از رسانه ها عموماً به خاطر ارایه توهمات بی عیب و نقص و غیر واقع بینانه درباره زیبایی انتقاد می کند. این توهمات مربوط به کمال گرایی دست نیافتنی روی زنان تأثیری منفی برجا می گذارد، زیرا آنها را دعوت به مقایسه واقعیت بهبود نیافته شان با افسانه زیبایی روتوش شده مانکن ها می کند.

نائو می ولف و سایر منتقدان صنعت تبلیغات نظیر دکترمری پایفر و  جین کیلبرن  اظهار نظر می کنند که تبلیغات نوجوانان وزنان بی پناه را طعمه قرار می دهد و آنها را متقاعد می سازد اگر پولشان را صرف محصولات تبلیغ شده نمایند، شبیه مانکن های آگهی خواهند شد.

ولف در کتابش (1991) می نویسد: تبلیغات خاص زنان از عزت نفس آنها می کاهد. فرهگ عامه ما قویاٌ توسط آگهی دهندگان زیبایی سانسور می گردد.

آیا تبلیغات در به تصویر کشاندن غیر واقع بینانه محصولات، غیرمسئولانه است ؟ مطالعات اخیر نشان می دهد تصاویر رسانه ای می تواند حس خودباوری مردم را تضعیف کند. اگر این پرسش مطرح می شود که تبلیغات چه موقع خوب است و چه زمانی بد؟ ما چه زمانی می توانیم پیام هایمان و نفوذ قدرتمند آنها را بر جامعه ارزیابی کنیم.

قدرت مثبت و منفی تبلیغات دکتر ایچ ساندیج، تبلیغات را نوعی از ارتباطات تعریف می کند که ارتباطگر می تواند ماهیت پیامش را کنترل کند و آن را به مخاطبان خاص یا عام با هزینه ای بسیار اندک انتقال دهد. دکترساندیج می گوید آزادی آگهی دهندگان در خلق چنان پیام هایی بدون ترس از تحریف توأم با توزیع سراسری این پیام ها به آنها قدرت فوق العاده ای جهت اعمال نفوذ روی افکار و کردار جامعه می بخشد. می توان از چنین قدرت و کنترلی جهت بهبود جامعه یا سوء استفاده آسان از آن بهره گرفت.

بیش از 50 سال پیش ، دکتر ساندیج نفوذ نیرومند تبلیغات را روی اقتصاد و فرهنگ دنیا پیش بینی کرد.

وی درسال 1951، بخصوص نگران نفوذ تبلیغات روی چهار مقوله بود:

ـ مصرف گرایی کلان

ـ اختصاص منابع

ـ تحریک تنوع محصول

ـ قیمت های اجناس

ما امروزه در اقتصادی زندگی می کنیم که وابسته به نیازها و خواسته های روان شناختی مصرف کنندگان است.

به منظور اعمال نفوذ و اقناع مصرف کنندگان، تبلیغات به همین نیازها و خواهش های روانی می پردازد.

آبراهام مازلو پیشگام مطالعه در زمینه انگیزیش های انسانی، سلسله مراتب نیازهای زیررا تبیین کرده است:

ـ نیازهای فیزیولوژیکی ، یا زیست شناختی که مستلزم ارضای گرسنگی، تشنگی و کارکردهای اساس بدن است.

ـ نیازهای ایمنی، نیاز به تأمین سرپناه و حفاظت از بدن و امرار معاش آسوده.

ـ نیازهای عاطفی، نیاز به دلبستگی و محبت.

ـ نیاز عزت نفس، نیاز به منزلت و شهرت و برخورداری از اعتماد دیگران.

ـ نیاز خودشکوفایی، که به عقیدۀ  مازلو بالاترین نیازاست و تنها درصد اندکی ازمردم به آن نایل می شوند.

اگرچه مازلو نیازهای اساسی بشر را توصیف کرده ، و نه نیازها و انگیزه های مصرف کنندگان ، افراد برای تأمین بسیاری از نیازهای خود به اجناس و خدمات روی می آورند، تردیدی نیست که در پنجاه سال گذشته سطح مصرف گرایی مان را به میزان فوق العاده ای افزایش داده ایم. ما مرتباً توسط تبلیغاتی بمباران می شویم که وسیلۀ یا دستگاه جدیدی را به اطلاع مان می رسانند که ما « برای زندگی بهتر» نیاز به خریدشان داریم. پرسش این است : آیا ما پیش از قرارگرفتن در معرض یک آگهی میل یا نیاز به کالای تبلیغ شده را داریم یا تبلیغات واقعاً آن میل یا نیاز را ایجاد می کنند؟ آیا می توان تبلیغات را مسئول چنین مصرف گرایی کلانی می دانست؟

برای فردی که تبلیغات را مزاحم و ناخوانده می داند، پاسخ مثبت است. حامیان تبلیغات شاید اشکال بسیار زیاد ارضای نیاز را هدف بگیرد، ولی درایجاد نیازهای جدید کاربرد اندکی دارد.

حامیان تبلیغات همچنین اظهار می دارند که تبلیغات جنبه های مثبت اجتماعی اضافی نیزدارد. آنها می گویند تبلیغات به مصرف کنندگان آموزش می دهد و آنها را برای تصمیم گیری های خرید آگاه می سازد. تبلیغات چه موقع تأثیر منفی دارد؟ هنگامی که به فرد دیکته می کند چه کار انجام می دهد. پیام های تبلیغاتی هرگز نباید جایگزین عقل سلیم گردد.

 

خلاق، ابتکاری و به یادماندنی: تصویر و پیام تبلیغ می باید کاملاً خلاقانه و ابتکاری باشد بگونه ای که مخاطب در مورد آن به فکر واداشته شود و هر زمان که محصول شما و یا محصولات مشابهی را می بیند به یاد تبلیغ شما بیافتند.
عنوان جذاب و متفاوت: عنوان یک تبلیغ می بایست به گونه ای باشد که خواننده وادار به خواندن ادامه آن شود.
متن آگهی: متن آگهی را بگونه ای بنویسید که مزیت های محصول و یا خدمت شما را بیان کند. من چندی پیش یک آگهی برای یک موسسه تندخوانی طراحی کردم که متن آن را با این سئوال شروع کردم که “آیا می دانید سرعت مطالعه هر ایرانی 200 کلمه در دقیقه است در حالی که میانگین سرعت مطالعه در جهان 800 کلمه در دقیقه است؟” هر جمله از متن آگهی باید بگونه ای باشد که خواننده رغبت نشان دهد که مطالب بعدی را نیز بخواند. ویژگی بسیار مهم دیگری که در متن آگهی بهتر است رعایت کنید صداقت در متن است. پیامتان نباید باور پذیر نباشد. هرگز فراموش نکنید که آنچه را در پیامتان به مخاطب ارائه می دهید باید در عمل نیز بتوانید آن را به اثبات برسانید. به عبارت دیگر هرگز وعده ای ندهید که نتوانید عمل کنید.
پیشنهاد فروش غیر مستقیم: در انتهای آگهی حتماً خواننده را با روشی ترغیب به انجام عملی کنید تا در نهایت منجر به فروش شود. البته هرگز سعی نکنید که سریعاً مشتری را وادار به خرید نمایید. بعنوان مثال ما در موسسه تندخوانی در انتهای آگهی خود خواننده را به یک سمینار رایگان دعوت می کردیم و در آن سمینار در مدت 90 دقیقه توضیحات کاملی در مورد خدمات خود ارائه می کردیم. جالب است بدانید 40% از کسانی که در آن سمینار شرکت می کردند در نهایت در کلاسهای تندخوانی ثبت نام می کردند. اگر در انتهای آگهی فقط شماره تلفن را برای ثبت نام در کلاسها می دادیم بی شک تعداد بسیار کمتری در سمینارها شرکت می کردند.

کمپین تبلیغاتی

خب تا این جای کار فهمیدیم که تبلیغات چیست و باید در قدم اول، هدف‌ها، مخاطبان، پیام، رسانه و بودجه‌مان را تعیین کرده و در نهایت میزان اثربخشی تبلیغات‌مان را بسنجیم.
ولی برنامه‌ریزی برای تبلیغات کاش به همین سادگی بود!!

در واقع مدل‌های ۵M، ۶W و سایر متد‌ها فقط یک طرح کلی برای جمع آوری اطلاعات ابتدایی ضروری هستند و شما باید برای یک فعالیت تبلیغاتی (به خصوص یک فعالیت گسترده و با اهداف و بودجه های بزرگ) یک کمپین تبلیغاتی درست، اصولی و هدفمند طراحی کنید!

می پرسید چگونه؟؟
جواب: این مراحل را طی کنید:

  1. هدف های کلی بازاریابی سازمان تان کدامند؟ آن‌ها را به صورت زمان بندی شده و کمّی بنویسید.
  2. اهداف تبلیغات: حال از خودتان بپرسید که با تبلیغات می‌خواهید به کدام اهداف از مورد اول (که کلی بود) دست پیدا کنید؟
    آن‌ها را بنویسید و معیاری را برای ارزیابی ثمربخشی کمپین‌تان در نظر بگیرید.
  3. بررسی شرایط: شرایط محیطی، رقابت، بازار، عوامل فصلی، اقتصادی کشور، فنی، روان‌شناسی، قوانین محدودکننده و… را بررسی کنید.
  4. استراتژی های خلاق:
  • دست یابی به ایده‌ها
  • خلق شعار و پیام (M دوم را که فراموش نکردید؟!)
  • انتخاب جاذبه‌ها (جاذبه‌های فرهنگی، بصری، نوستالژیک و…)
  • انتخاب تکنیک‌ها (فتوشاپ؟ فیلم برداری؟ عکاسی؟ دوبله؟)
  • تعیین تعداد طرح‌ها و کپی‌ها
  • انتخاب افه‌های هنری مناسب با سلیقه مشتری، نوع محصول و پیام
  1. استراتژی‌های رسانه‌ای:
  • تعیین گروه رسانه‌ای مناسب (تلوزیون؟ رادیو؟ یک وب‌سایت پربازدید؟ و…)
  • تعیین رسانه‌های اصلی و فرعی
  • ابعاد، اندازه و زمان
  • سطح پوشش و تیراژ
  • تناوب و تکرار
  • تعداد دفعات پخش یا درج آگهی
  1. تخمین بودجه اثربخش (ببینید چقدر بودجه لازم است، اگر بودجه کم آوردید، برگردید و در فعالیت‌ها و هزینه‌ها تجدید نظر کنید!)
  2. تست برنامه
  3. اجرای استراتژی تبلیغاتی
  4. به سایر کارهای ضروری اهمیت بدهید: همزمان با اجرای استراتژی تبلیغاتی سایر کارها را انجام دهید (مثلا فروش حضوری‌تان، روابط عمومی مناسب، فرایندهای پیشبرد فروش و…)؛ دو مثال می‌زنیم:
  • یک: برای آژانس هواپیمایی‌تان در حال تبلیغ هستید، ولی هنوز افرادی را که مسئول پاسخ‌گویی به تماس‌ها هستند تقویت نکرده‌اید، دست بجنبانید و آن‌هایی را که بی‌اعصاب هستند و پشت تلفن با مشتری مثل یک دشمن حرف می‌زنند، اخراج کنید!
  • دو: یک کمپین حرفه‌ای و با بودجه زیاد برای فروشگاه اینترنتی‌تان راه می‌اندازید، ولی هنوز شرایط لازم برای رساندن کالا به مشتری را ندارید و کالاها را با یک هفته تاخیر تحویل‌شان می‌دهید!!
  1. ارزیابی: در پایان ارزیابی کنید که چقدر توانسته‌اید به اهدافی که در مرحله ۲ تعیین کردید برسید؟

رسانه های ATL و BTL

معمولا رسانه‌ها را بر دو نوع Above The Line یا ATL و Below The Line یا BTL تقسیم بندی می‌کنند:

رسانه های ATL و BTLرسانه های ATL و BTL

رسانه‌های ATL: رسانه‌هایی هستند که مخاطبان زیادی دارند (مثل روزنامه، مجله، تلوزیون و…) که بیشتر در سیاست‌های کلی بازاریابی و تبلیغات یک شرکت دخیلند و در ایران، آژانس‌های تبلیغاتی بین ۱۳ تا ۱۵ درصد از مبالغ دریافتی را بابت درج یا پخش آگهی به عنوان حق العمل یا Commission دریافت می‌کنند.

رسانه‌های BTL: مخاطبان کمتری دارند اما تمرکز بیشتری را برای ارتباطی نزدیک‌تر با مشتری دارند و کاربرد اصلی آن‌ها بیشتر برای وفادارسازی مشتریان و یادآوری نامتان به آن‌ها می‌باشد (مانند رویداد‌ها، جشن‌ها، سمپوزیوم‌ها، نمایشگاه‌ها و…)

مظلومیت رسانه‌های BTL!

در ایران معمولا رقم ثابت و مشخصی را به عنوان حق العمل به آژانس‌های تبلیغاتی نمی‌پردازند و شاید این اصلی‌ترین دلیل برای این است که بیشتر آژانس‌های تبلیغاتی در ایران هنگامی که یک کمپین تبلیغاتی برای کارفرمای خود طراحی می‌کنند، سهم ناچیزی را از بودجه به این رسانه‌ها و فعالیت‌ها اختصاص می‌دهند! (مگر آنکه طبق توافق قبلی با کارفرما، ترتیب دیگری معمول شود).
تا به حال این موضوع برای کمپین‌های شما نیز هم پیش آمده؟!

آژانس تبلیغاتی چیست؟

کار را به کاردان آن بسپارید!
بله تبلیغات نیز مانند بسیاری از موضوعات مهم در گسترش کسب و کارها می تواند (بهتر است بگویم باید!!) برون سپاری شود.

یک آژانس تبلیغاتی بعد از آن که:

  • اطلاعات مربوط به کسب و کار، برند، بازار، رقبا، کالا، بسته بندی و… شما را شناخت؛
  • به کمک شما، اهداف تبلیغات را مشخص کرد؛
  • امکانات تولید یا ارائه خدمات شما را سنجید؛
  • و امکانات مالی‌تان را فهمید؛

شروع می‌کند تا کمپینی را برای تحقق اهداف‌تان طراحی و اجرا کند.
چگونه؟
با مدیریت و اجرای برخی اقدامات مانند:

  • پیدا کردن ایده
  • پردازش ایده
  • تهیه شعار و پیام
  • تولید تیزر و آرت ورک (Art Work)
  • مدیریت و کنترل پخش آگهی در رسانه های صوتی و تصویری یا درج آگهی در روزنامه‌ها و….
  • ارتباط دادن مشتری با رسانه
نظرات (0) تاریخ : یکشنبه 1395/06/14 زمان : 18:01 بازدید : 297 نویسنده : انیم

 

typography2

به احتمال زیاد شما هم در وبلاگ‌ها و کتاب‌های مختلف، مطالبی در مورد برخورد اول بازدیدکننده با وب‌سایت‌ها خوانده‌اید. در بسیاری از منابع گفته شده که “شما تنها ۱۰ ثانیه فرصت دارید تا بازدیدکننده را راضی به ماندن در وب‌سایت کنید”. در جایی که کاربر، گزینه‌های مختلفی برای مقایسه تجربه کاربری و خرید داشته باشد شاید این جمله درست باشد اما این نظریه در تمامی موارد صحیح نیست. بعنوان نمونه، کاربران ایرانی را در نظر بگیرید که گزینه‌های زیادی برای خرید آنلاین ندارند و بر همین اساس احتمال دارد که حتی تا چند دقیقه در وب‌سایت شما گشت بزنند. در هر حالت، تصور ذهنی مشتریان در این برخورد اولیه بسیار مهم است و بعد این چند دقیقه‌ی اول، نه تنها در مورد ماندن یا نماندن در وب‌سایت شما تصمیم می‌گیرند، بلکه تصورشان در مورد برند شما نیز شکل می‌گیرد.

 

موارد زیادی روی شکل گرفتن این تصور اولیه تاثیر می‌گذارند که یکی از آن‌ها به روز بودن اطلاعات و محتوای وب‌سایت شماست. البته این تنها به معنای اضافه کردن آخرین محصولات به وب‌سایت برای ایجاد احساس به روز بودن در کاربر نیست. هیچگاه تجربه کاربری را دست کم نگیرید؛ کاربران شما افرادی خوش سلیقه، به‌روز و مدرن هستند که هر روزه با سایت‌ها و اپلیکشن‌های بسیاری سر و کار دارند. نوع فونتی که استفاده می‌کنید، عکس‌هایی که قرار داده‌اید، جملات و کلماتی که به کار برده‌اید، همه و همه جزء عواملی هستند که بر شکل گیری این تصور اولیه روی کاربر تاثیر می‌گذارند.

 تاثیر تایپوگرافی بر تجربه کاربری محصول شما

در آزمون‌هایی که برای استخراج گزارش کاربردپذیر وب‌سایت‌های تجارت‌الکترونیک انجام گرفت، مشخص شد که برداشت کاربر از وب‌سایت شما فقط محدود به همان برخورد اول نیست، بلکه هرگونه تناقض در برقراری ارتباط با کاربر این تصور را در وی بوجود می‌آورد که تنها ۲ یا ۳ نفره و در اوقات فراغت خود در حال کار بر روی این وب‌سایت هستید؛ تصوری غیرحرفه‌ای که مسلما دوست ندارید به کاربران‌تان القا کنید.

 

در ۱۰ قانون ابتکاری معماری اطلاعات، «اعتبار» یکی از اجزای اصلی برای کاربردپذیری محصول شماست. بر اساس تست‌های انجام شده برای گزارش کاربردپذیری تجارت الکترونیک نیز نداشتن ظاهری خوب و وجود اطلاعات متناقض، حتی اگر منجر به ترک سایت از سوی کاربران نشود، بسیاری از آن‌ها را در ادامه کار با سایت و ثبت سفارش خرید با تردید جدی مواجه می‌کند.

 

از فونت مناسب برای محصولتان استفاده کنید

یکی از عواملی که تاثیر قابل توجهی بر ذهنیت کاربران طی برخورد اول با وب‌سایت دارد، عدم استفاده از فونت مناسب است. تایپوگرافی بخشی از طراحی رابط کاربری به شمار می‌رود که معمولاً به آن توجه کافی نمی‌شود. انتخاب فونت متناسب با محتوا و نوع گفتمان (Voice & Tone) و استفاده‌ی درست از آن (سایز، رنگ مناسب، فاصله‌بین خطوط و…) کمک قابل توجهی به ارتباط بهتر کاربر با محصول شما خواهد کرد.

 

در میان افرادی که در تست‌های کاربردپذیری شرکت کرده‌اند، در مواردی دیده شد که اعتبار و سطح کیفیت خدمات یک وبسایت را با توجه به ظاهر آن ارزیابی می‌کنند، جالب آنکه فونت و تایپوگرافی جزء مسائلی بوده که به آن توجه زیادی میشد.

در بخشی از این آزمایش، از کاربران خواسته شد که پس از باز شدن وب‌سایت‌های مختلف و حرکت در تجربه کاربری و رابط کاربری آن‌ها، حس خود از تعامل با هر بخش را گزارش کنند. یکی از کاربران حاضر در تست، با باز شدن سایت چاره و گشتن در صفحه اول آن، در اولین نظر به مساله فونت پرداخت: “فونت این سایت، احساس سایت‌های زرد را منتقل می‌کند”. جمله‌ای که بی‌تردید نشان از خدشه‌دار شدن اعتبار «چاره» در ذهن این کاربر دارد.

 

به علت نایاب بودن قلم‌های فارسی استاندارد، یکی از پراستفاده‌ترین فونت‌ها در وب‌سایت‌های فارسی که بالاترین خوانایی را نیز دارد فونت تهما (Tahoma) به شمار می‌رود. این در حالی است که استفاده‌ی بیش از حد از این قلم در سایت‌های متعدد، باعث ایجاد ذهنیت منفی و القای حس نبود اصالت در کاربر می‌شود.

 

برای داشتن یک طراحی ظاهری مناسب، اولین قدم انتخاب فونت مناسب است. با توجه به کمبود فونت‌های فارسی (نسبت به زبان انگلیسی)، با انتخاب‌های محدودی در این بخش مواجه هستیم که فرآیند انتخاب قلم را نیازمند دقت بیشتری خواهد کرد. هر فونت حال و هوای خاص خود را دارد (رسمی، صمیمی، محاوره‌ای و…) که باید با توجه به مخاطب، نوع گفتمان و فضای استفاده، دست به انتخاب زد.

 

رعایت نکات مربوط به تایپوگرافی نیز مسئله‌ای است که باید به آن توجه داشته باشید. استفاده از اندازه و رنگ مناسبِ فضا و اهمیت متن می‌تواند تا حد زیادی به ایجاد ارتباط بهتر با کاربر کمک کند.

 

فونت‌ها بخشی از هویت یک نشان تجاری هستند. کاربر، فونت محصول شما را همیشه به خاطر خواهد داشت. همین موضوع باعث می‌شود تا در این آزمون، شاهد زیر سوال رفتن یک وب‌سایت معتبر و قیاس آن با فروشگاه‌های زرد و بی‌اعتبار باشیم.

 

گزارش کاربردپذیری وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک

آنچه خواندید، بخشی از نتیجه‌ی تحقیقی بود که تیم طراحی و محصول سراوا بر روی وبسایت‌های تجارت الکترونیک فعال در ایران انجام داده. این تحقیق موجب به‌وجود آمدن ۱۰۸ توصیه در زمینه کاربردپذیری در بخش‌های مختلف تعامل کاربر با وب سایت‌ها شده است. این توصیه‌ها مربوط به صفحه اصلی یا خانه، صفحه محصول، فرم‌ها، فرآیندهای ثبت‌نام، فرآیند اضافه کردن محصول به سبد، سبد خرید و ارسال است.

برای دسترس‌پذیر کردن وب‌سایت خود، ‌نیازی به افزودن قابلیت‌های اضافی و محتوای تکراری نیست. رمز دسترس‌پذیری در طراحی وب‌سایت و محتوا به نحوی است که کسانی که مهارت کم یا دستگاه‌های محدود دارند هم در نظر گرفته شوند.
هزینه ساخت یک وب سایت دسترس‌پذیر از پایه، ‌با هزینه دسترس پذیر کردن یک وب سایتی که از قبل وجود دارد و دسترس پذیر نیست برابر است.
درست کردن وب سایتی که دسترس پذیر نیست، ممکن است تلاش بیشتری هم احتیاج داشته باشد اما همیشه در بلند مدت سودمند است، زیرا نگه‌داری وب‌سایت دسترس‌پذیر آسان‌تر و ارزان‌تر است.

 

چرا دسترس‌پذیر کردن وب‌سایتتان سودمند است:

- دسترسی به کاربران بیشتر – تعداد زیادی از مردم با معلولیت زندگی می‌کنند.
سایت دسترس‌پذیر همیشه کاربردپذیری بیشتری دارد.
- سایت دسترس پذیر با سئو سازگار است (SEO friendly)
- سایت دسترس‌پذیر مزایای دیگری دارد. برای نمونه هر صفحه زودتر بالا می‌آید، قابلیت چند مرورگری دارد و مدیریت محتوای آن بسیار ساده‌تر است.

نظرات (0) تاریخ : دوشنبه 1395/06/01 زمان : 15:23 بازدید : 114 نویسنده : انیم

 

 

 

https://www.adngin.com/wp-content/uploads/2015/12/hero3-650x321.jpg


 Pay Per Click به معنای پرداخت به ازای هر کلیک است که مخفف آن  PPC می باشد. در واقع آن دسته از تبلیغاتی که به ازای هر کیلیکی بر روی تبلیغ از بودجه تبلیغ کننده کم می شود را تبلیغات کلیکی می گویند.

تبلیغات کلیکی در موتور های جستجو

یکی از روش های رایج و البته موثر در تبلیغات، تبلیغات در موتور های جستجو می باشد. پرداخت هزینه تبلیغات در این روش مقداری متفاوت  از دیگر روش هاست. در این روش  میزان مبلغ پرداختی بر اساس تعداد کلیک ها بر روی تبلیغ براورد می شود. برای انجام اینگونه تبلیغات شما باید با یک سری از واژگان آشنا شوید.

PPC مخفف عبارت " Pay Per Click " یک نوع پشتیبانی از تبلیغات آنلاین و بازاریابی اینترنتی است که بر روی طیف گسترده ای از وب سایت ها، از جمله موتورهای جستجو، که در آن تبلیغ کننده گان فقط در صورت کلیک کاربر بر روی آگهی، هزینه پرداخت می کند. از این رو به آن، 'پرداخت به ازای هر کلیک' می گویند.

در تعریفی مختصر PPC یک راه حل مقرون به صرفه برای جلب توجه مخاطبان هدف به سایت شما است در حالی که سایر استراتژی های بازاریابی اینترنتی برای دریافت رتبه طبیعی به تدریج به سایت شما کمک می کند.

به عبارتی، تبلیغات PPC مانند یک مزایده و حراج بی صدا کار می کنند. تبلیغ کنندگان پیشنهادات را بر روی کلمات کلیدی یا عباراتی که فکر می کنند مخاطبان در قسمت جستجو برای پیدا کردن یک محصول خاص آنها را تایپ می کنند، قرار می دهند. هنگامی که کاربر در یک متن جستجو کلمات کلیدی تبلیغ و یا کلمات مرتبط با آن را تایپ می کند و یا از سایتی بازدید می کند که محتوای آن با کلمات کلیدی تبلیغ در ارتباط است ممکن است تبلیغات PPC ظاهر شوند. در موتورهای جستجو، یک تبلیغ PPC به طور کلی بالا و یا در سمت راست نتایج جستجو قرار دارد که به راحتی قابل مشاهده است. در انواع دیگر وب سایت ها، تبلیغات PPC ممکن است در محلی که طراح سایت تعیین کرده است که بیشتر به نفع سایت و تبلیغ کننده خواهد بود قرار بگیرد.

برای فرق قائل شدن بین تبلیغات PPC با نتایج جستجوی طبیعی نمایش داده شده در صفحه، موتورهای جستجو اغلب تبلیغات PPC را تحت عنوان "تبلیغات حمایتی" یا "لینک حمایت شده" قرار می دهند. به طور کلی، تبلیغات PPC برای کاربران وب و تبلیغ کنندگان به طور یکسان مفید می باشد.

1. کلید واژه (Keyword)

کلماتی را که کاربران برای پیدا کردن نتایج مطلوب در موتورهای جستجوگر سرچ  می کنند را کلید واژه گویند. در تبلیغات کلیکی قیمت کلماتی که بیشتر جستجو میشوند با سایر کلمات یکسان نیست و رنج قیمتی این کلمات که رقابت در آن ها زیاد است مسلما گرانتر هستند. قیمت گذاری بر روی keyword Bidding باید درست تعیین شود چرا که اگر قرار باشد بهای زیادی بابت کلید واژه ها انتخاب شده متقبل شویم به طور قطع بودجه تبلیغات سریعتر به اتمام می رسد.

2.نمایش (Impression)

تعداد شمارش نمایش کلید واژه که به ازای جستجو کلید واژه ها محاسبه و دیده می شوند .

3.کلیک (Click)

به اقدامی که کاربر برای مشاهده سایت مقصد پس از دیدن تبلیغ اتجام میدهد را کلیک می گویند. اصطلاح CPC) Cost Per Click) را برای تبلیغاتی که مبلغ پرداختی به ازای هر کلیک محاسبه می شود بکار می برند.

4.نرخ کلیک به ازای تعداد نمایش (CTR)

Click Through Rate  نرخ هر کلیک را بر اساس تعداد نمایش تبلیغ محاسبه نشان می دهد. فرمول محاسبه آن به صورت زیر است:

تعداد کلیک ÷ تعداد نمایش تبلیغ = CTR  

5.صفحه فرود (Landing Page)

صفحه ای که حاوی درخواست ویا تقاضا فعلی برای انجام گرفتن است به نمایش می گذارد را صفحه فرود می گویند. در واقع صفحه فرود اولین صفحه ایست که کاربر پس از کلیک مشاهده خواهد کرد. در اینگونه از تبلیغات به متنی که در صفحه فرود قرار می گیرد باید توجه زیادی شود. به عنوان مثال متن تبلیغی در خصوص محصول خاصی است ولی درصفحه فرود کوچکترین اشاره ای به آن محصول نشده است.  

در تبلیغات کلیکی لزومی وجود ندارد که صفحه اصلی را به عنوان صفحه فرود تعیین کنیم.

 

5 راه برای بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغات کلیکی

به اکثر کسب‌وکارهای نوپا و توسعه یافته ثابت شده که تبلیغات کلیکی می‌تواند بخش بزرگی از نیازهای دیجیتال مارکتینگ آنها را برآورده کند. ولی خیلی از کسب‌وکارها هم هستند که بدون هیچ دلیل مشخصی از دید خودشان، از تبلیغات کلیکی کلیکی نتیجه مطلوبی نمی‌گیرند. در ادامه به ۵ راه اشاره می‌کنیم که بواسطه آنها می‌توانید بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغات کلیکی خود را صورت دهید.

 

برای هر کمپین تبلیغاتی خود، بنرهای منحصر به فرد طراحی کنید:

همیشه در نظر داشته باشید که در حال حاضر مخاطبان شما می‌خواهند که از آخرین محصولات و خدمات شما مطلع باشند . این مورد فقط به فعالیت درون شبکه‌های اجتماعی محدود نمی‌شود؛ بلکه در تبلیغات کلیکی هم لازم است که با آغاز هر کمپین جدید، یک ایده و کمپین جدید به مخاطبان خود نشان دهید. هیچ وقت فروش‌های ویژه خود را دست کم نگیرید؛ زیرا ایده‌های ساده‌ای برای تبلیغات هستند که به راحتی روی نرخ تبدیل شما تاثیر مثبت چشمگیری می‌گذارند.

 

همیشه سئو و تبلیغات کلیکی مکمل هم هستند:

سئو و  بهترین سایت تبلیغات کلیکی یک رابطه خیلی نزدیکی با هم دارند. حتما پیش آمده که پس از دیدن تبلیغی، نام کمپانی آگهی‌دهنده را جستجو کرده‌اید. یا اینکه کمپانی‌ای که قبلا در جستجوهای خود دیده بودید را در یک بنر دیده‌اید و روی آن کلیک کرده‌اید. این نشان می‌دهد که سئو و تبلیغات کلیکی، مستقیما روی بازدهی همدیگر تاثیر می‌گذارند. پس لازم است همواره روی بهینه‌سازی هر دو آنها کار کنید.

تبلیغات کلیکی

بهینه‌سازی صفحه فرود:

صفحه فرود یکی از مهمترین المان‌های مهم تبلیغات کلیکی است که می‌تواند در موفقیت کمپین تعیین کننده باشد. در  بررسی مطالعاتی ما، مشخص شده که حدود ۷۰% کمپین‌های PPC به خاطر ایرادات درون صفحه فرودشان شکست می‌خورند.

 

زمان و بهره‌وری از موقعیت جغرافیایی را همیشه در نظر بگیرید:

زمان بندی کمپین شما از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل همیشه می‌گویند که زمان شروع و پایان کمپین خود را مشخص کنید. مثلا اگر شما یک فروشگاه اینترنتی دارید، بهترین زمان برای ایجاد کمپین مربوط به لوازم تحریر، شهریور ماه است. از سوی دیگر لازم است که موقعیت جغرافیایی را همیشه در نظر بگیرید. مثلا لوازم اسکی در جنوب کشور فروش قابل توجهی ندارند و به همین خاطر بهتر است که فقط قسمت شمالی کشور را مورد هدف تبلیغات خود قرار دهید.

 

استفاده از امکاناتی که آژانس‌های تبلیغاتی ارائه می‌دهند

هر یک از آژانس‌های تبلیغاتی امکاناتی به آگهی‌دهندگان ارائه می‌دهند که بواسطه آنها می‌توانند کمپین‌های متفاوتی داشته‌باشند. برای مثال هدفگیری مجدد یکی از هدفمندی‌های موثری به حساب می‌آید که اخیرا در کشور ما مورد توجه قرار گرفته است.  هدفگیری مجدد، نمایش تبلیغ به کاربرانی است که قبلاً به وب‌سایت شما آمده‌اند و منجر به بازگشت آن‌ها به وب‌سایت شما می‌شود.

هر یک از راه‌هایی که در بالا ذکر شد، به تنهایی موفقیت کمپین PPC شما را تضمین نمی‌کنند و لازم است که به صورت موازی روی آنها کار کنید تا نتیجه مطلوب را دریافت کنید.

 

تبلیغات کلیکی  نقشی تعیین‌کننده در دنیای آینده بازاریابی اینترنتی

به منظور شناخته شدن برندتان می‌بایست کمی هوشمندانه‌تر عمل کنید. یکی از راه‌های هوشمند عمل کردن در این زمینه استفاده از تبلیغات هدفمند است. در دنیای امروز اکثر شرکت‌های موفق تبلیغاتشان را متناسب با مشتری‌ها سفارشی‌سازی می‌کنند و در نتیجه احتمال کلیک خوردن تبلیغات بسیار افزایش می‌یابد. دلیل این موضوع هم کاملا مشخص است، تصور کنید در گذشته تنها یک پیام تبلیغاتی برای انبوهی از مصرف‌کنندگان فرستاده می‌شد و در نتیجه تنها تعداد کمی از آنها مورد پذیرش قرار می‌گرفت. اما امروز با انتخاب بازار هدفمند برای تبلیغات برای هر گروه خاصی از مشتریان براساس پیش‌بینی‌های انجام شده از علایق آنها، تبلیغات خاصی در نظر گرفته شده و ارسال می‌شود.

 تبلیغات Pay-Per-Click، آینده بازاریابی اینترنتی.

تبلیغات Pay-Per-Click، به این معناست که بازاریابان با کلیک هر مشتری داده‌های مربوط به آن مشتری را استخراج نمایند و سپس این اطلاعات را تحلیل کرده و برای هر مشتری دقیقا مطابق با علایق و خواسته‌هایش تبلیغات کنند. پیش از این ما در مورد تبلیغات گروهی صحبت کردیم، اما مقصودمان در این مطلب ارائه تبلیغات انفرادی است به صورتی که برای هر مشتری به صورت جداگانه تبلیغات اختصاصی ارسال شود.

نظرات (0) تاریخ : جمعه 1395/05/29 زمان : 18:39 بازدید : 165 نویسنده : انیم
 

 

 

در A/B Testing ها لزوما به دنبال تغییرات بنیادی نباشید ترفندهایی کوچک بهبود تبلیغات چشمگیری داشته باشند:

چند ماه پیش، مایکل آگارد ( Michael Aagaard) کتابی را تحت عنوان “۷ اصل بهینه‌سازی تغییرات جهانی” برای دانلود رایگان در اختیار کاربران قرار داد و برای دانلود و نشر این کتاب در بین مخاطبین خود صفحه فرودی را ایجاد کرد. سپس در راستای دانلود هر چه بیشتر کتاب خود، به بهینه‌سازی این لندینگ پیج یا همان صفحه فرود پرداخت. وی تمام مسائل مربوط به سیاست‌های حفظ حریم خصوصی، دکمه فراخوان، رنگ‌های به کار گرفته در صفحه فرود، محتوا و… را مورد بررسی قرار داد. در عین مرتب بودن همه اصول یک صفحه فرود موفق، اما نتایج میزان دانلود‌ها خشنود کننده نبود.

 

فرآیندی برای طراحی فرضیه A/B Testing:

آگارد برای نزدیک شدن به ذهنیت مخاطب هدف، رفتار و واکنش‌های کاربران، مسئله پیش رو را از نگاه یک کاربر مورد بررسی قرار داد و با رجوع به تجربیات شخصی در رابطه با ذهنیت خود به عنوان یک کاربر، یک Persona تعریف کرد.

  1. Persona یا همان کاربر فرضی، فردی به نام مایکل، با یک   iPad پر از آرشیو کتاب‌های الکترونیکی مورد علاقه و میزان بالای مطالعه در نظر گرفته شد.
  2. برای این شخصیت فرضی، یک سوال مطرح شد و  در پاسخ به آن چالش پیش رو مشخص شد.

سوال: چرا با وجود سرانه بالای مطالعه و رایگان بودن کتاب، علاقه‌ای به دانلود کتاب ندارید؟

پاسخ: با اینکه علاقه به مطالعه من بالاست اما مسئله زمان، همیشه مانعی برای خواندن آرشیوهای خودم هست چه برسد به اینکه بخواهم کتاب جدیدی به این مجموعه اضافه کنم و جمله “آه تو که نمی‌رسی بخونی” بزرگترین مانع برای دانلود یک مطلب جدید برای من است.

“درست است چالش اصلی پیدا کردن نقطه‌ای مناسب برای رسیدگی به مسئله زمان بود”

  1. آگارد برای حل چالش زمان به کمک ابزار هوشمندی تحت عنوان  (Eyequant.com) دریافت که؛
  • رفتار کاربران در مشاهده و جستجوی در یک سایت چگونه است؟
  • جملات مشخص شده توسط تیک‌ها (bullet point) در ابتدای صفحه، قویترین و اولین نقطه‌ای است که نگاه کاربر را در چند ثانیه اول جذب می‌کند.

۲٫ آگارد به این مهم پی برد که ذهنیت مخاطب دنبال آسان‌ بودن کتاب برای خواندن نیست بیشتر دنبال مسئله زمان است. بدین ترتیب تصمیم گرفت اولین جمله مشخص شده در صفحه فرود را تغییر دهد و نتیجه آن را بررسی کند.

Screen Shot 2016-08-10 at 7.38.33 AM
جمله اول صفحه فرود: به کوتاه و آسان بودن کتاب اشاره می‌کند

 

فرضیه A/B Testing:

فقط محتوای اولین جمله تغییر کند و توجه اولیه کاربران نسبت به محتوای جمله سابق نسبت به جمله جدید در طی بیست روز مورد آزمایش قرار گیرد:

جمله سابق: چکیده دانش چهار سال تحقیق و تجربه روی ۳۵۰ A/B Testing فقط در ۲۶ صفحه

جمله جدید: در ۲۵ دقیقه می‌توانید چکیده دانش چهار سال تحقیق و تجربه روی ۳۵۰ A/B Testing را مطالعه کنید.

Screen Shot 2016-08-10 at 7.38.56 AM

نتیجه A/B Testing:

 

  • کتاب ۳۹۱ بار دانلود شد
  • رشد ۱۸٫۵۹ درصدی نرخ تبدیل
  • سطح اعتماد به این آمارها بالای ۹۸ درصد بود. این یعنی ۹۸ درصد کسانی که این دانلود را انجام دادند. رضایت خود را از کاربردی بودن کتاب ابراز کردند.

Screen Shot 2016-08-10 at 7.39.34 AM

 

آنالیز A/B Testing:

  1. مهم‌ترین مسئله در این آزمایش ترفند کوچک و استراتژیکی است که به نقاط درد مخاطبان هدف پاسخ می‌دهد و به مسئله زمان کاربر پاسخ مناسب می‌دهد.
  2. پیدا کردن نقاط درد کاربران نیاز به بررسی هرچه بیشتر تبلیغات از دید مخاطبان دارد.
  3. در یک کلمه در موانع ذهنی مخاطبان، نقطه درد و راه حل بهبود تبلیغات را آشکار و در قالب یک ابزار مناسب به شما کمک می‌کنند

منبع سایت مقالات تبلیغات آنلاین بلاگ‌اد : ترفندهای بهبود تبلیغات بر پایه موانع ذهنی مخاطبان

نظرات (0) تاریخ : چهارشنبه 1395/05/27 زمان : 18:49 بازدید : 153 نویسنده : انیم

 

 

تبلیغات CPC

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (تبلیغات CPC)، همانطور که از اسمش پیداست به مدلی از تبلیغات اینترنتی نوین گفته می‌شود که فرد آگهی‌دهنده در ازای کلیک‌هایی که روی تبلیغاتش می‌شود، پرداخت هزینه را انجام می‌دهد. این کلیک می‌تواند روی یک لینک، یک نتیجه جستجو در گوگل و یا یک بنر تبلیغاتی روی وبسایت یا اپلیکیشن موبایل باشد. طبیعتا در تبلیغات cpc کلیک روی تبلیغات باید در نتیجه علاقه کاربر و به صورت واقعی باشد و هر روشی که باعث شود به طور مصنوعی و ساختگی بر تبلیغات کلیک شود، در‌ اصطلاح کلیک تصنعی یا غیرواقعی خوانده شده و مجری تبلیغات با فرد یا رسانه خاطی برخورد خواهد کرد. هر چند که سیستم‌های پیشرفته مجری این مدل تبلیغاتی مانند گوگل و یا فیسبوک چنین کلیک‌هایی را شناسایی و آنها را برای آگهی دهندگان بدون هزینه ثبت می‌کنند. منبع: ای‌نتورک

 

پرداخت به ازای کلیک یا PPC نام مدلی از تبلیغات اینترنتی است که در آن بازدیدکنندگان تبلیغات به وب‌سایت، اپلیکیشن موبایل و یا رسانه‌ای دیگر هدایت می‌شوند و تبلیغ دهنده بر اساس تعداد کلیک‌ها و مراجعه به رسانه خود، به نمایش دهنده هزینه تبلیغات را پرداخت می‌کند. این روش در زمان خود نوآوری در صنعت تبلیغات اینترنتی محسوب می‌شد و به مرور جایگزین متدهای سنتی تبلیغات بنری (مدت‌دار) و پرداخت به ازای تعداد نمایش شد. مدل‌های پیشرفته‌تر و پیچیده‌تری از پرداخت به ازای کلیک نیز هم‌اکنون در حال بهره‌برداری هستند که به عنوان مثال می‌تواند به پرداخت به ازای منجر شدن به خرید اشاره کرد. منبع ویکی پدیا

 مفهوم CPC در تبلیغات اینترنتی هزینه به ازای هر کلیک، مبلغی که شما به ازای هر کلیک پرداخت می کنید، این بدان معناست که شما وقتی که مخاطبی روی بنر شما کلیک کرد و وارد وب سایت شما گردید هزینه پرداخت می کنید.

در سال ۱۹۹۶ (میلادی) در نرم‌افزاری به نام Planet Oasis از این مدل پرداخت، برای کلیک‌هایی که شرکت‌ها در دایرکتوری نرم‌افزار دریافت می‌کردند استفاده شد. در ابتدا شرکت‌ها کمی محتاطانه با این مدل برخورد کردند اما در انتهای ۱۹۹۷ (میلادی) بیش از ۴۰۰ برند مشهور از این مدل استقبال کردند.

گوگل در دسامبر ۱۹۹۹ تبلیغات جستجوگر خود را آغاز کرد و در اکتبر ۲۰۰۰ محصول تبلغاتی خود را با نام تجاری Google AdWords به بازار عرضه کرد. اما تا سال ۲۰۰۲ که مدل پرداخت به ازای کلیک معرفی شد کماکان از مدل پرداخت به ازای تعداد نمایش استفاده می‌کرد. هم‌اکنون ۹۶ درصد درآمد شرکت گوگل از تبلیغات ناشی می‌شود.

تبلیغات cpc

کلیک غیر واقعی

  • کلیک‌هایی که خود ناشر آگهی بر تبلیغ انجام می‌دهد.
  • ناشر، مشوق‌هایی برای کلیک بر روی تبلیغات در نظر می‌گیرد.
  • استفاده از ابزارهایی که منجر به ایجاد کلیک های اتوماتیک و یا افزایش ترافیک می‌گردد.
  • ربوت‌ها
  • هرگونه نرم‌افزارهای فریبنده

کلیک روی تبلیغات گوگل باید در نتیجه علایق کاربر و به صورت واقعی باشد و هر روشی که باعث شود به طور مصنوعی و ساختگی بر روی تبلیغات کلیک شود، در خط مشی های مرتبط با برنامه ها به شدت ممنوع شده است».

بر اساس نتایج مطالعات انجام‌شده، شکاف ارتباطی میان مشتریان احتمالی و شرکت‌ها باعث عدم تحقق هدف‌های ارتباطی و فروش می‌شود. در حقیقت ضعف شرکت‌ها در تبلیغات و اطلاع‌رسانی نمی‌تواند سطح درگیری بالایی را در ذهن مخاطب ایجاد کند. همچنین بی‌اطلاعی شرکت‌ها از ثمربخشی تبلیغات و تأثیرپذیری مصرف‌کننده و ضعف در روانشناسی فروش مانع از تحقق اهدافی هست که بدون مطالعه و به‌صورت غیرقابل‌اندازه‌گیری در نظر گرفته‌شده‌اند. عدم آشنایی و در نظر نگرفتن مرحله عمر محصول و غفلت از تفاوت رفتارهای مصرف‌کننده در هر مرحله می‌تواند تا اندازه زیادی باعث عدم موفقیت برنامه تبلیغاتی گردد.
در مدل اثربخشی تبلیغات CPC دو عنوان ارتباطات و چرخه عمر محصول موردبررسی قرار می‌گیرد؛
در عنوان ارتباطات، تکنیک‌های تبلیغات و چگونگی اجرا، جاذبه‌های تبلیغات و چگونگی جذب مخاطب و اثرگذاری بر روی احساسات و همچنین محتوای پیام موردبررسی قرار می‌گیرد.
در عنوان چرخه عمر محصول، وضعیت و نوع اثرگذاری بر مخاطب در مرحله‌ای از PLC که در آن قرار دارد، مطالعه می‌گردد. این وضعیت در دوره معرفی، اطلاع‌رسانی، رشد، ترغیب، بلوغ، تثبیت و یادآوری محصول است.
ثمربخشی نهایی محصول با سه مقوله ذهنی در مصرف‌کننده شناسایی می‌گردد:
1.    مشتری، تصویر ذهنی مثبتی نسبت به شرکت ارائه‌کننده محصول داشته باشد.
2.    مشتری، محصول را در بالاترین موقعیت ذهنی خود قرار دهد Top Of Mind.
3.    برند یا نام تجاری نسبت به رقبا ترجیح داده شود.

شاخص های ارزیابی اثربخشی تبلیغات کلیکی

شاخصهایی که به منظور ارزیابی اثربخشی تبلیغات کلیکی تا کنون استفاده می شود در این بخش توضیح داده شده است:

–   Clicks/Click-through: به تعداد بازدیدکنندگانی گفته می‌شود که روی لینک بنر کلیک کرده و وارد صفحه فرود آگهی‌دهنده شده‌اند، گفته می‌شود.

–   Click-through rate: این شاخص که انحصارا CTR نامیده می‎‌شود با تقسیم تعداد کلیک ها به تعداد بازدید کل تبلیغ بدست می‌آید. به طور معمول این عدد برای مدل تبلیغی بنری در گوشی های هوشمند کمتر از ۱ بوده و برای مدل تبلیغی اسپلش بین 5 تا 10 درصد بود است.

–     Cost per action (CPA): این شاخص به معنای هزینه به ازای اقدام مانند ثبت نام، خرید، دانلود و ... می باشد. CPA و یا همان هزینه به ازای اقدام با تقسیم هزینه کل کمپین تبلیغ به ازای کل تعداد افرادی که اقدام به ثبت نام، دانلود و ... (معمولاً مشتری جدید) کرده اند، بدست می آید، به طور مثال اگر شما یک میلیون تومان صرف هزینه یک کمپین تبلیغی کرده اید و تعداد افراد 1400 نفر اپلیکیشن شما را نصب کرده باشند، CPA برابر 714 تومان می باشد

نظرات (0) تاریخ : دوشنبه 1395/05/25 زمان : 11:37 بازدید : 361 نویسنده : انیم

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 234
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 71
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 229
  • بازدید ماه : 675
  • بازدید سال : 7,289
  • بازدید کلی : 83,442