loading...

روش های زندگی بهتر و کسب درآمد

به خاطر وبگاه های مزاحم و گیج کننده، وقت خود را بی حاصل و بیهوده یافتید؟ آنها را مسدود کنید. نه، جدی: آنها را مسدود کنید. تلاش کرده اید تا به نتیجه ای برسید، و دسترسی خودتان به وبگاه هایی که وقت تان ر

به خاطر وبگاه های مزاحم و گیج کننده، وقت خود را بی حاصل و بیهوده یافتید؟ آنها را مسدود کنید. نه، جدی: آنها را مسدود کنید. تلاش کرده اید تا به نتیجه ای برسید، و دسترسی خودتان به وبگاه هایی که وقت تان را هدر می دهند را غیر ممکن سازید، چون نمی توانید تمرکز کنید چرا که اینترنت بیش از اندازه فریبنده و جذاب است.

متاسفانه در برخی موارد نیز اینترنت برای مصارف نادرست استفاده می‌شود. این مصرف نادرست در شرایط مختلف متفاوت است. برای مثال ممکن است یک سایت اینترنتی برای بزرگسالان مناسب باشد، اما برای کودک ده ساله چندان مناسب نباشد یا ممکن است یک سایت اخبار ورزشی برای استفاده در منزل و در اوقات فراغت مفید باشد، اما مراجعه به آن در محیط کار موجب کاهش بهره‌وری کارکنان شود.شاید متوجه شوید که به طرزی وحشناک دچار کمبود و نقصان اطلاعات هستید. ممکن است شگفت زده شوید از اینکه در پایان هر روز، وقت تان کجا سپری می شود. احتمالا آنها وبگاه های مشخصی هستند – فیسبوک، Reddit، یوتیوب – که حتا بدون آنکه متوجه شوید وقت تان را می ربایند. چنانچه تصور دور ساختن اعتیاد به این وبگاه ها از خودتان ممکن نیست، شیوه هایی برای مسدود ساختن آنها به طور کامل وجود دارد، که در این فرضیه به شما اجازه انجام این کار را می دهند.

هشدارهای مرورگر شما

اولین روش تشخیصی که میتوانید از آن استفاده کنید ، هشدارهایست که مرورگر شما میدهد . اکثر مرورگرهای امروزی دارای سیستم های حفاظتی کارآمدی هستند که یا توسط شرکت سازنده تقویت میشوند و از طریق بانک اطلاعاتی قدرتمند شرکت های امنیتی پشتیبانی میشوند که البته ناگفته پیداست که روش دوم بهتر و قابل اطمینان تر است .

 هشدارهای شرکت های امنیتی

این روش شاید زیاد با طبع افراد بی حوصله و کسانی که به بحث امنیت علاقه ای ندارند ، نباشد . ولی افرادی که اخبار مربوط به مسائل امنیتی ، بلاگ ها و تحلیل بدافزارها را دنبال میکنند ، احتمالا یکی از کسانی هستند که از این روش نیز به عنوان سد دفاعی دیگری استفاده خواهند کرد . در بلاگ شرکت ها و اخبار دنیای امنیت ، روزانه سایت های زیادی به عنوان سایت های مخرب اعلام میشوند . معرفی یک سایت در بلاگ این شرکت ها میتواند حائز اهمیت زیادی باشد . چون وبسایت معرفی شده حتما دارای درجه خطر بالایی بوده است که با قید نکات فنی مورد بحث و بررسی در بلاگ شرکت مذکور قرار گرفته است .

 

هرچند، راه نهایی برای پرهیز از حواس پرتی ها و مزاحمت ها، خویشتن داری و تسلط بر خودتان است. ابزاری هایی که در پایین به طور خلاصه به آنها می پردازم این کار را اندکی آسان تر می سازند، یعنی مسدود ساختن وبگاه هایی که دیگر موجب حواس پرتی و پریشانی شما نمی شوند و حداقل یک یادآوری برای شما است تا بدانید که چرا باید تمرکز کنید. چنانچه پیش از این از خویشتن داری و تسلط بسیاری بر خودتان برخوردارید: نیازی به هیچ یک از این نکات ندارید. هرچند، اگر آن (تسلط برخود) را نداشته باشید، به نظر نمی رسد که بتوانید آن را ایجاد نمایید، از مرحله ۱ شروع کنید و تا زمانی که به نتیجه دست یابید دست از کار و تلاش برندارید.

 راهکارهای مبتنی بر مرورگر

چنانچه مدت زمان کافی بگردید، راهکارهای مبتنی بر مرورگر بسیاری را خواهید یافت: خدماتی که وبگاه های خاصی را تا مدت زمانی که نیاز دارید مسدود می سازند. StayFocused برای کروم موجود است، و Productivity Owl (بوف سودمند) پسر عموی الهام گرفته از حیوانات او، که به سرعت فرود می آید تا شما را از اتلاف وقت تان بازدارد. برای کاربران فایرفاکس Leechblock وجود دارد، که به همان شیوه کار می کند. تمامی آنها به شما اجازه می دهند تا فهرستی از وبگاه های بیهوده ای که می خواهید مسدود شوند را اضافه نمایید.

مشکل با این راهکارها آن است که، چنانچه تسلط کافی بر خود نداشته باشید، اینها به راحتی قابل دور زدن هستند. چرا که تمام کاری که نیاز دارید انجام دهید باز کردن مرورگر دیگری است – یا حالت ناشناس (Incognito) را فعال سازید – و شما دوباره به تمامی وبگاه های مزاحم و بیهوده دسترسی کامل خواهید داشت. چنانچه تنها یک یادآوری ملایم و مهربانانه برای بازگشت به کارتان درست پیش از سقوط در این ورطه، تمام آن چیزی است که نیاز دارید این عالی است، اما برخی افراد به بیشتر از اینها نیاز دارند.

 راهکارهای سیستم گسترده

چنانچه مسدود ساختن وبگاه های مزاحم از یک مرورگر کافی نیست، خبر خوب اینکه: شیوه های سیستم گسترده (system-wide) برای مسدود ساختن وبگاه هایی که آنها را مزاحم می شناسید وجود دارند. شما می توانید فایل میزبان ها را ویرایش کرده تا وبگاه های خاصی را به طور کامل مسدود سازید، اما گزینه ها و انتخاب های دیگری وجود دارند. به عنوان مثال، Cold Turkey به شما اجازه می دهد تا وبگاه های مزاحم سیستم گسترده ای را در ویندوز مسدود سازید. تنها برنامه هایی که موجب مزاحمت و پریشانی برای شما هستند را فهرست کرده، و مقدار زمانی را که می خواهید از آنها دور بمانید را تعیین کنید، و دیگر همه چیز به خوبی پیش می رود. چنانچه از این برنامه خوشتان نمی آید می توانید Any Weblock و Self Restraint را نیز بررسی نمایید؛ Self Restraint حتا بر روی لینوکس کار می کند.

کاربران مک می بایست SelfControl را بررسی نمایند، که وبگاه های خاصی را برای مدت زمان مشخصی به طور کامل مسدود می سازد.

البته راهکارهایی همانند این نیز کامل و بی عیب نیستند. شما می توانید به سادگی از رایانه تان کنار کشیده و تبلت تان را بردارید، و این محدودیت را دوباره دور بزنید. اگر شما چنین فردی هستید، به مرحله بعدی بروید.

راهکارهای مبتنی بر روتر

هنوز هم مزاحمت و حواس پرتی وجود دارد؟ حداقل بپذیرید که مشکل دارید. دو شیوه اصلی وجود دارند که بتوانید وبگاه های مزاحم را با استفاده از روتر تان مسدود سازید. بیاید آنها را بررسی کنیم.

الف) OpenDNS

به شما نشان داده ایم که چگونه وبگاه های نامناسب را با استفاده از خدمات سپر خانواده OpenDNS مسدود سازید. شما همچنین می توانید از خدمات خانگی OpenDNS استفاده کنید تا وبگاه هایی که می توانند یا نمی توانند بر روی شبکه خانگی تان دیده شوند را پیکربندی نمایید. شما به ثبت نام برای یک حساب کاربری (رایگان) و تغییر تنظیمات DNS بر روی روتر تان نیاز خواهید داشت. چنانچه مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید، راهنمایی های گام به کام OpenDNS برای هر گونه روتری را بررسی نمایید.

هنگامی که همه چیز را تنظیم و راه اندازی کردید، به سادگی وارد OpenDNS شوید، به سوی صفحه پالایش (filtering) روید و وبگاه هایی که می خواهید مسدود شوند را بیافزایید. از حالا به بعد، هر فردی که از شبکه تان استفاده می کند قادر به دسترسی به این وبگاه ها نخواهد بود.

اکنون شروع به کار می کنیم.

ب) روتر تان را پیکربندی کنید

این فکر و اندیشه را دوست دارید، اما نمی خواهید برای یک حساب کاربری ثبت نام کرده یا از OpenDNS استفاده کنید؟ با بیشتر روتر ها شما می توانید بدون نیاز به OpenDNS یا خدماتی همانند آن، وبگاه های خاص را خودتان مسدود سازید. مدارک و مستندات روتر تان را بررسی نمایید تا ببینید که آیا این امکان پذیر است؛ در بیشتر موارد این در زیر بخشی به نام “محدودیت های دسترسی” قرار خواهد داشت. این بسته به سازنده روتر تان متفاوت خواهد بود، پس مدارک و مستندات روتر تان را بررسی نمایید (یا تنها شماره مدل آن را جستجو کنید).

چنانچه DD-WRT را روی روتر تان نصب کرده اید – احتمالا می بایست این کار را بکنید – می توانید وبگاه های خاص را با استفاده از فهرست محدودیت های دسترسی (Access Restrictions) مسدود سازید. تنها به “خدمات پالایش/ نشانی های وب/ واژه کلیدی” (Filtering Services/URLs/Keyword) بروید و سایت های مزاحم را به فهرست سیاه اضافه نمایید. وبگاه ها برای هر دستگاهی بر روی شبکه تان بی درنگ مسدود خواهند شد، اما شما همچنین می توانید آن را پیکربندی کنید تا در طی مدت زمان خاصی مسدود سازد یا…

روتر وسوسه برانگیز تان را جدا سازید

آیا تمام اینها کافی نیست؟ همواره یک گزینه اساسی وجود دارد: قطع ارتباطی کامل. روتر تان را به طور کامل از وب جدا سازید و به کارتان ادامه دهید. ناشیانه است، البته، اما جواب می دهد.

متاسفانه، اگر بخواهید این کار را انجام دهید این یکی هم جواب خواهد داد: همیشه این امکان وجود دارد که روتر تان را دوباره وصل کنید یا به سادگی گوشی هوشمند تان را بردارید و به همان مزاحمان دسترسی یابید.

نظم و انضباط

در نهایت چنانچه شما فاقد نیروی اراده برای پرهیز از وبگاه های مزاحم و بیهوده هستید، هیچ یک از این تدابیر جواب نخواهد داد. شما قادر خواهید بود راهکاری برای هر سیستمی که برای خودتان تنظیم و راه اندازی کرده اید پیدا کنید، مگر اینکه فرد دیگری را بیابید تا یک سیستم را تنظیم و راه اندازی کند و گذرواژه را در اختیارتان قرار ندهد، چرا که همواره این امکان برایتان وجود خواهد داشت تا به مزاحمان محبوب تان دست یابید.

اما تنظیم محدودیت ها همانند گذاشتن این موانع، تنها به شما فرصت کافی می بخشد تا به خود یادآوری کنید که چرا نیاز به تمرکز دارید. و گاهی اوقات این تمام آن چیزی است که نیاز دارید. برخی از ما بیش از دیگران نیاز به موانع داریم، به همین دلیل من به چهار مرحله به طور خلاصه پرداخته ام. از یکی از آنها که به شما جواب می دهد استفاده نمایید.

استفاده از آنتی ویروس آواست

آنتی ویروس ها وظیفه برقراری امنیت برای شما را دارند و مسدود کردن سایت های خطرناک نیز میتواند جزوی از کار آنها باشد . دلیل اینکه در این قسمت از آنتی ویروس آواست استفاده میکنم ، تبلیغ آن نیست . تنها به این دلیل است که آنتی ویروس فعلی مورد استفاده بنده است . پس لطفا دوستان متعصب روی سایر آنتی ویروس ها به بنده خرده نگیرند .در آنتی ویروس آواست نسخه ۶ قابلیتی به نام Site Blocking وجود دارد که از پنل سمت چپ و در قسمت Additional Protection قابل دسترسی است ( به صورت دقیق اطلاع ندارم که این قابلیت در نسخه های قبلی آواست وجود دارد یا نه ) .در اینجا کافیست روی دکمه Add کلیک کرده و آدرس سایت مورد نظر را در کادر موجود وارد کنید .

 

درباره تکنولوژی ,
نظرات (0) تاریخ : پنجشنبه 1395/03/20 زمان : 7:02 بازدید : 134 نویسنده : انیم
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 234
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 45
  • باردید دیروز : 102
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 354
  • بازدید ماه : 800
  • بازدید سال : 7,414
  • بازدید کلی : 83,567